Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Uusi XC90 (2016 ->)

  • 2197 Vastauksia
  • 597899 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1770 : 18.07.2018, 23:48:31 »
Nyt jo toisen XC90:sen omistajana täytyy myöntää, että ainakin softavikoja oli alussa melkoisen paljon (vm 2016). Vm 2018 kanssa on mennyt hieman paremmin. Ainoastaan ilmajousitus hajosi talven kovimmilla pakkasilla ja oli tuossa joku toinenkin vika, jota en nyt muista. Auto on muutaman kerran ollut pajalla.

Arvostan rehellisyyttänne :hg:
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa JJ-Race

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1771 : 20.08.2018, 12:39:22 »
Oli autossa (T8 versio) 30 tkm huolto ja olihan vuodessa tullut ohjelmiin päivitystä. Perstuntumalla auton "sähköjarrutus" B-vaihteella tuntuu voimakkammalta kuin ennen ja ohjaus paljon jämäkämmältä. Onko muilla samoja havaintoja? ...Ja kumpikin positiivisessa mielessä

Nyt kun tuli muutama sata kilometriä ajeltua niin laatikko toimii paremmin, bensa/sähkö yhteistyö on sujuvampaa ja myös moottori reagoi kaasuun paremmin ohitukseen lähtiessä. Huoltolapussa oli kaikki mahdolliset "mustat laatikot/järjestelmät" lyhennyksineen päivityksen (=piirissä 29 kpl)... Oikein hyvä.

JJ
« Viimeksi muokattu: 20.08.2018, 22:18:06 kirjoittanut JJ-Race »
Tilattuna: EX90 Twin Performance Ultra
Ajossa: XC90 MY18 T8 R-Design, Polestar Engineered
Ajossa: XC40 MY21 P8 AWD Recharge
Ex: XC60 12 D3 Summum AWD, Rica Stage 2, S80 08 D5 Summum, Rica Stage 1, V70 99 20-valve 2,5 L

Poissa MY18

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1772 : 25.08.2018, 00:25:16 »
Oliko sinulla JJ-Race vuoden 2017 malli? Mielestäni en huomannut eroa huoltopäivityksen jälkeen (itsellä 2018 malli). Sinänsä "B-vaihteella" hyvällä ennakoinnilla pärjää hyvin - ei tarvitse juuri jarrua painaa.

Toinen asia: Autojen uusi päästömittausmenetelmä (WLTP); Siinä ajetaan jopa 131km/h eikä pelkällä sähköllä pääse edes niin lujaa. Pelkäänpä, että CO2 päästöt ovat paljon korkeammat ja hybridin "veroedut" häviää. Sinänsä tuntuu hölmöltä, että uudessa WLTP:ssä painotetaan enemmän maantieajoa. Ainakin hiukkaspäästöjen osalta olennaisempaa, että päästöjä syntyy vähemmän kaupungissa kuin korvessa. Ja meidänkin perheessä korostuu kaupunkiajo (noin 50km per päivä) joka menee kaikki käytännössä ainakin näin kesäaikaan sähköllä. 

Poissa Taky

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 289
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1773 : 25.08.2018, 09:26:37 »
Pelkäänpä, että CO2 päästöt ovat paljon korkeammat ja hybridin "veroedut" häviää. Sinänsä tuntuu hölmöltä, että uudessa WLTP:ssä painotetaan enemmän maantieajoa. Ainakin hiukkaspäästöjen osalta olennaisempaa, että päästöjä syntyy vähemmän kaupungissa kuin korvessa.

Mutta liittyykö ne mitenkään toisiinsa - ja näin WLTP ei vaikutusta?
Audi Q4 40

Poissa JJ-Race

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1774 : 26.08.2018, 11:13:03 »
Oliko sinulla JJ-Race vuoden 2017 malli?

MY18, mutta rekisteröity tosiaan 10/2017...eli vuoden vanhoilla ohjelmistoilla menty tähän asti. Tuo jarruvoiman lisääntymisen (latauksen takia) huomaa myös siinä, että takana tulijat ajautuvat paljon nopeammin persuuksiin kiinni, koska jarruvalot ei pala ja auto hidastuu paljon nopeammin kuin normi auto. Pääsin kokeilemaan S-mallin Teslaa ja siinä sähköinen jarruvoima on vielä paljon voimakkaampi. Teslassa syttyvät sen takia jarruvalot ja auto näyttää sen myös kuskille mittariston keskiosassa. Alkaisi olla hybridien kohdalla melkein sama tarve jo.

JJ
Tilattuna: EX90 Twin Performance Ultra
Ajossa: XC90 MY18 T8 R-Design, Polestar Engineered
Ajossa: XC40 MY21 P8 AWD Recharge
Ex: XC60 12 D3 Summum AWD, Rica Stage 2, S80 08 D5 Summum, Rica Stage 1, V70 99 20-valve 2,5 L

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1775 : 28.08.2018, 22:49:14 »
Mutta liittyykö ne mitenkään toisiinsa - ja näin WLTP ei vaikutusta?

Korkeampi CO2, korkeampi verotus. Hiukkaspäästöt ei vaikuta veroihin
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8937
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1776 : 28.08.2018, 23:25:19 »
Oli autossa (T8 versio) 30 tkm huolto ja olihan vuodessa tullut ohjelmiin päivitystä. Perstuntumalla auton "sähköjarrutus" B-vaihteella tuntuu voimakkammalta kuin ennen ja ohjaus paljon jämäkämmältä. Onko muilla samoja havaintoja? ...Ja kumpikin positiivisessa mielessä

Nyt kun tuli muutama sata kilometriä ajeltua niin laatikko toimii paremmin, bensa/sähkö yhteistyö on sujuvampaa ja myös moottori reagoi kaasuun paremmin ohitukseen lähtiessä. Huoltolapussa oli kaikki mahdolliset "mustat laatikot/järjestelmät" lyhennyksineen päivityksen (=piirissä 29 kpl)... Oikein hyvä.

MY18, mutta rekisteröity tosiaan 10/2017...eli vuoden vanhoilla ohjelmistoilla menty tähän asti.

Meidän 2/2017 valmistettu yksilö kävi 30 tkm huollossa alkukesästä, softia päivitettiin, mutta en ole huomannut että B-vaihteen moottorijarru olis muuttunut ottavammaksi. Taajamavauhteja kun ajaa ja nostaa jalan kaasulta, niin hybridin tehoviisari menee READY-tekstin ja akunkuvan puolivälin paikkeille. Satkun vauhdista ottaa jyrkemmin aluksi. Näin se on meillä käyttäytynyt uudesta asti... aina tulee ajettua B:llä.

Poissa MY18

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1777 : 16.09.2018, 00:16:36 »
Sen huomasin äskettäin, että Pure:lla D ei jarruta, mutta Hydrid-moodilla kyllä. Vaikka siis olisi sama akun varaus ja vauhti jne. En tiedä onko tämä tullut uusimman softan päivityksen jälkeen..

Tomppa Kruisailija

  • Vieras
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1778 : 16.09.2018, 07:50:50 »
Sen huomasin äskettäin, että Pure:lla D ei jarruta, mutta Hydrid-moodilla kyllä. Vaikka siis olisi sama akun varaus ja vauhti jne. En tiedä onko tämä tullut uusimman softan päivityksen jälkeen..

En tiedä milloin tuo ominaisuus tullut mutta se on aika kiva kun yrittää mahdollisimman taloudellisesti ajaa. Se on vähän kuin vapaakytkin eli alamäet rullailee kivasti bensamoottori sammuksissa ja kerää kineettistä energiaa eli vauhtia jolloin tasaisellakin päästään pitkälle. Oikein keskittymällä pihistämiseen olen onnistunut muutaman kilometrin pidemmälle pääsemään sähköllä ja pitemmillä matkoilla bensan kulutus on pudonnut vajaan litran normaaliin vakkarilla ajamiseen verrattuna.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8937
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1779 : 16.09.2018, 12:39:21 »
Sen huomasin äskettäin, että Pure:lla D ei jarruta, mutta Hydrid-moodilla kyllä. Vaikka siis olisi sama akun varaus ja vauhti jne. En tiedä onko tämä tullut uusimman softan päivityksen jälkeen..

Hybridiä en yleensä ikinä käytä ni siitä en tiedä, mutta Purella se ei ole D-vaihteella jarruttanut koskaan... B pitää laittaa silmään.

Poissa rommitommi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1780 : 30.09.2018, 20:02:19 »
300km XC90:llä tänään. Mittarissa 66tkm ja tuli huollosta torstaina. 800€ edestä valohoitoa vaihteeksi.

Huollossa mainittiin, että vilkuttelee ”alentunut moottoriteho”-ilmoitusta minuutin välein ja navigaattorin mukaan auto ajelee Itämeressä. Huollon mukaan softat päivitetty ja kaikki kunnossa...

No tänään sitten vaihteeksi seilattiin Itämerellä  ja nautittiin tästä ilmosta

Samoja vikoja kuin koko 3v, ei taida Volvolla joko softakehitys tai huollon osaaminen toimia.
Ajossa: BMW 530d GT -12

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12485
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1781 : 01.10.2018, 07:27:19 »
300km XC90:llä tänään. Mittarissa 66tkm ja tuli huollosta torstaina. 800€ edestä valohoitoa vaihteeksi.

Huollossa mainittiin, että vilkuttelee ”alentunut moottoriteho”-ilmoitusta minuutin välein ja navigaattorin mukaan auto ajelee Itämeressä. Huollon mukaan softat päivitetty ja kaikki kunnossa...

No tänään sitten vaihteeksi seilattiin Itämerellä  ja nautittiin tästä ilmosta

Samoja vikoja kuin koko 3v, ei taida Volvolla joko softakehitys tai huollon osaaminen toimia.
Eihän nyt voi kaikki olla kunnossa jos moottori antaa vikakoodia  :idiot2:. Tuo navi juttu on ihan puhdas softa vika.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1782 : 01.10.2018, 08:13:43 »
300km XC90:llä tänään. Mittarissa 66tkm ja tuli huollosta torstaina. 800€ edestä valohoitoa vaihteeksi.

Huollossa mainittiin, että vilkuttelee ”alentunut moottoriteho”-ilmoitusta minuutin välein ja navigaattorin mukaan auto ajelee Itämeressä. Huollon mukaan softat päivitetty ja kaikki kunnossa...

No tänään sitten vaihteeksi seilattiin Itämerellä  ja nautittiin tästä ilmosta

Samoja vikoja kuin koko 3v, ei taida Volvolla joko softakehitys tai huollon osaaminen toimia.
Öö nyt en ymmärrä ::)
Ei ole Volvo-laseja päässä, vaan aina on katseltu maailmaa suht avoimin mielin. Volvoja toki ollut koko lapsuus ja faijalla nyt on vieläkin, kuten ollut jo noin 40v, joten ehkä merkkiin on jotain tunnesidettä enemmän kuin moneen muuhun merkkiin. Kotoa sain myös tietää, että ranskalaiset ja italialaiset ovat paskoja autoja, ja japsit nyt muuten vaan kippoja.
Oma autoilu alkoi Saabilla ja varmaan siitä kivasta turbokoneesta jäi jotain tonne alitajuntaan, kun seitsemän Volvo-vuoden jälkeen tuli palattua Saabistiksi. Saabin laatu oli kyllä vielä surkuhupaisampaa kuin Volvon. Saabeista sitten siirryttiinkin ranskiksiin. Ranskalaisten osalta kannatti olla avarakatseinen, sekä Peugeot 508 että Citroen C5 kolmonen ovat olleet aivan kirkkaasti parhaita autoja mitä itsellä on ollut. Voi kun olis edes yksi perheen tai omista Volvoista ollut yhtä hiljainen, mukava, luotettava jne. Ja mikä parasta, nämä olivat ihan puoli-ilmaisia jo lähes uutena. Viimeinen C5 oli 3.0 HDi 240-heppaisella dieselillä, sillä mentiin 2v/40tkm ongelmitta ja oli kuin uusi niin sisältä kuin ulkoa ja tehoakin oli sopivasti..noh neljän Sitikka-vuoden jälkeen teki mieli kokeilla jotain muuta, niin tilalle BMW 535d -11, sillä menty nyt 3kk/10tkm ja bemari jatkaa ranskisten linjaa, eli ainakin toistaiseksi vielä ongelmitta mennään.
Jotta mielenterveys ei pysyisi liian hyvin kasassa, niin jossain vaiheessa ranskisten seuraksi alkoi ilmestyä viimeisimmän korimallin Saab 9-5:sta. Siinä on kyllä ollut auto, jonka kanssa on saanut kiroilla enemmän kuin minkään muun ja ne onkin aika tiuhaan vaihtuneet kun mielenkiinto on loppunut, mutta yli 6kk en ole pystynyt olemaan ilman. Nyt on kaksi kappaletta niitä pihassa Bemarin seurana.

Eli siis summa summarum pieni avarakatseisuus on kannattanut, sillä ainakin oma vahva mutu-tuntuma on, että monella muulla merkillä pääsee helpommalla kuin ruotsalaisilla ja osaa ne muutkin autoja tehdä, en ainakaan ihan heti käsitä mitä olisin saavuttanut sillä, että olisin keskittynyt vain Volvoihiin. Itse olen varsinkin erittäin tyytyväinen, että kaikkien varoittelusta huolimatta ostin ekan ranskiksen, se oli kyllä ihan konkreettisesti elämän mukavimpia päätöksiä.

Bemariin piti lähteä kun katumaasturit ei nappaa, Sitikalla ja Peugeotilla ei mitään kiinnostavaa 2011 jälkeen ( ehkä uus 508 farkkuna), V70 mk3 niin tylsä ja V60 taas onnettoman pieni ja Saabin vikaa mallia ei saa farkkuna ( :'( )
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12485
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1783 : 01.10.2018, 08:48:00 »
Öö nyt en ymmärrä ::)
Taisi olla Rommitotin jollain sukulaisella tuo XC90 jos oikein tätä topicia muistan.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1784 : 01.10.2018, 08:51:22 »
Taisi olla Rommitotin jollain sukulaisella tuo XC90 jos oikein tätä topicia muistan.
Selvä. ihmettelinkin jo että millä aikakoneella on mennyt ;D
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo