Elekma  Autoracing

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 683 Vastauksia
  • 104942 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa völvöxc60

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3799
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #570 : 12.05.2018, 16:42:36 »
"Ilmastointilaite Tarvitse huollon" ilmestyi tauluun tällä viikolla eikä ilmastointi olen sen jälkeen toiminut. Tuttuakin tutumpi tyyppivika iski siis tännekin.

Positiivisemmalla puolella auto näyttää tälle tankilliselle tällä hetkellä kulutukseksi 1.6l/100km, kilometrejä viimeisestä tankkauksesta puolisentoistatuhatta ja eilen tein oman "range ennätyksen" sähköllä; 41km ja akuissa oli vielä tuonkin jälkeen jäljellä virtaa eli kyllä tuolla vaikuttaisi kesäaikaan vielä 140tkm ajettunakin sen liki 50km pääsevän.
Paljos sun hybrilillä olikaan ajettu?
V60 D6 AWD R-Design -15 283hv/640m


Poissa jmaatta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #571 : 12.05.2018, 16:50:15 »
141843km tällä hetkellä.

Poissa völvöxc60

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3799
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #572 : 12.05.2018, 16:58:43 »
141843km tällä hetkellä.
Tänään ekaa kertaa teki sen ettei suostunut menemään pelkällä sähköllä. Heitti saman herja kuin talvella, kun kylmällä yrittää heti ajaa sähköllä. Auto oli koko päivän auringonpaisteessa, niin oisko nyt ollut liian kuuma ::)
V60 D6 AWD R-Design -15 283hv/640m


Poissa corefusion

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #573 : 12.05.2018, 17:39:27 »
Heipä hei kaikille, olen tällaista V60 hybridiä käytettynä itselle tässä harkinnut ja koittanut tästä ketjusta poimia mahdollisia ongelmia ja ymmärtääkseni suurimpana ilmastoinnin kompura on se, joka on ongelmia tuottanut? Mitä muuta näistä olisi syytä tarkistaa kun on hankkimassa? Tarkoitus olisi alle 200tkm ajettu facelift-malli hankkia..

Poissa Pave100

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #574 : 18.05.2018, 02:11:56 »
Onko kenellekään jäänyt ylimääräiseksi viallista D6:n kompressoria vaihdon jäljiltä ? Voisin purkaa niitä ja tutkia voiko niitä korjata tai päivittää paremmaksi.  (varaosaparts@gmail.com)
  Omassa 2015 D6:ssa on nyt mittarissa 230tkm ja ei ole tietoa onko edellinen omistaja vaihtanut kompressoria.
 Tämä on toinen omistamani D6 ja on pelkästään hyvää sanottavaa autosta.
  Ensimmäisellä D6:sella ajelin 185tkm-207tkm, koko aikana ei ollut vikoja. Aina latasin auton kotona ja työpaikalla, eli suurimman osan ajoista ajelin sähköllä. Kauppareissut myös sähköllä, usein Jumbossa, missä on runsaasti ilmaisia latauspaikkoja.

Poissa illajo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #575 : 21.05.2018, 11:50:55 »
Meikäläisellä on nyt ollut reilu kuukauden tuo Hollannin yksilö alla. Mitään suuria ongelmia ei ole ollut täälläkään. Kattoluukun tiivisteestä kirjoittelin tuossa aiemmin ja aurauskulmat ja nelipyöräsuuntaus piti tehdä kun auto ei halunnut mennä suoraan. Nämä pikkujutut saatiin siis kuntoon. Mittariin on oston jälkeen tullut n. 3tkm ja keskikulutus on 3,8l/100km. Matka-ajoa on ollut tässä kuukauden sisään aika paljon ja pidän tuota hyvänä lukemana (tahti on ollut myös melko reipas esim. ohituskaistoilla). Edellinen auto oli "sähköisempi" eli Opel Ampera ja siihen verrattuna tämä on ihan toisen tason auto varsinkin matka-ajossa.

Tosiaan mitään isompia vikoja ei ole ja omassa käytössä auto on aika lailla täydellinen omaan tarpeeseen. Tuo käyttövoimavero on ainoa mikä oikeasti närästää :)

Poissa j.kiiskinen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 78
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #576 : 21.05.2018, 21:29:52 »
Viikonloppuna omaan kiesiin tuli 1300 km Helsingissä pyörähtäessä, tästä karvan alle 1200km 80-120km/h matkataipaletta. Kulutus 5,5l/100km tietokoneen mukaan, tasasemmat osuudet meni sähköllä. Myyjäliikkeen myöntämä takuukin meni umpeen samaisella reissulla joten hivenen pelonsekainen tunne iski seuraavaa mahdollista korjaustoimenpidettä ajatellen. :D

Poissa illajo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #577 : 22.05.2018, 20:27:53 »
Tänään tulikin tässä illalla "Hybridijärjestelmän toimintahäiriö Tarvitsee huollon"

Myyjäliikkeeseen samointein sähköposti kuvan kanssa. Kertoilen kuinka etenee.

Poissa j.kiiskinen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 78
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #578 : 22.05.2018, 21:20:19 »
Tänään tulikin tässä illalla "Hybridijärjestelmän toimintahäiriö Tarvitsee huollon"

Myyjäliikkeeseen samointein sähköposti kuvan kanssa. Kertoilen kuinka etenee.

Tuttua säveltä. Kohta menee suurella todennäköisyydellä kompura vaihtoon...

Poissa jmaatta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #579 : 22.05.2018, 21:39:08 »
Viittaako tuo hybridijärjestelmän toimintahäiriökin siihen kompuraan vai onko sille jotain muuta yleistä selitystä löytynyt? Mullaki tuo vilahteli talvella silloin tällöin, yleensä vain sekunnin tai kaksi ja poistui samantien. Ilmastointilaite huoltoon menossa tulevana maanantaina.

Poissa j.kiiskinen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 78
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #580 : 22.05.2018, 22:04:21 »
Viittaako tuo hybridijärjestelmän toimintahäiriökin siihen kompuraan vai onko sille jotain muuta yleistä selitystä löytynyt? Mullaki tuo vilahteli talvella silloin tällöin, yleensä vain sekunnin tai kaksi ja poistui samantien. Ilmastointilaite huoltoon menossa tulevana maanantaina.

Minun tapauksessa hybridijärjestelmän toimintahäiriö johtui kompurasta. Tämä ilmoitus esiintyi jokaisella käynnistyskerralla paitsi silloin kun akusto ei tarvitse viilennystä tai ilmastointi ei ole päällä. Toimintahäiriö huolla kiireellisesti ilmoitus ehti tulla kerran, sitten pääsi lavetilla tuomiolle. Kertaakaan ei ilmastointilaitteesta valittanut, vaan hybridijärjestelmän toimintahäiriöstä nimenomaan.

Poissa jmaatta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #581 : 22.05.2018, 22:37:34 »
Mulla kyllä auto pelaa ihan 5/5 nyt sähkölläkin vaikka lämmintäkin on ollut, ainoastaan ilmastointi ei toimi. Nestejäähdytteinen kait tuo hybridiosasto on, miten tuo kompura sen jäähdyttämiseen liittyy?

Poissa j.kiiskinen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 78
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #582 : 22.05.2018, 23:14:55 »
Lainaus
Kompressori voi toimia ja viilentää hybridiakkua
myös silloin, kun matkustamon viilennystä
ei ole valittu tai sitä ei tarvita.
Kompressorista tulee ääntä.

Käyttöohjekirjan sivulta 129. Myös Biliasta kerrottiin terveiset, että hybridiakun lämpötilaa lasketaan voimavirtakompressorilla. Ilman kompuraa ei oo tulevaisuutta tällä hybridillä.

Poissa corefusion

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #583 : 24.05.2018, 13:40:43 »
Onko tuo kompura-ongelma kaikkia vuosimalleja koskeva ongelma vai onko saatu korjattua jossain vaiheessa? Onko kompuroita eri mallisia ja jos on niin mistä tunnistaa onko autossa kestävä malli?

Poissa illajo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #584 : 28.05.2018, 09:15:13 »
Jees. Käytin auton Autodiagnoosilla vikakoodien luvussa että päästään asiassa eteenpäin. Valtaosin passiivisia vikakoodeja tuli kolmen sivun verran ulos ja mitä koodeja lueskelin niin voisin kuvitella vanhan 12v akun liittyneen niihin. Ennenkuin ostin auton niin se kävi silloin SAH:lla huolto-ohjelman mukaisessa ja tuolla käsittääkseni vaihtui uusi akku.
Vikakoodit nollattiin ja tuli ohje ajaa niin pitkään kunnes auto antaa jonku hybridijärjestelmän tai ilmastoinnin virheilmon. Sit uusiksi ja aletaan selvittää.

Toinen asia mikä tässä tuli nyt mieleen, niin aikanaan jo koeajon yhteydessä olin huomaavinani pientä ratin täristystä 100km/h vauhdissa. Nyt se alkaa olemaan jo hyvin selvää ja nopeusalue jolla tärinän selvästi huomaa on n. 95-125 km/h. Ihan sama että painaako kaasua vai ei ja että kumpi voimanlähde autoa liikuttaa. Onko tämän suhteen kohtalotovereita?

Kun käytin auton nelipyöräsuuntauksessa ja aurauskulmat säädättämässä, niin asentaja tsekkasi että puslat ja tukivarret olisi ok. Sanoi kylläkin että puslissa on halkeamaa, mutta että silti ok. Asia jota mietin tän tärinän suhteen, niin mulla ei ole varmuutta vanteiden pulttijaosta..talvirenkaiden vanteissa oli ainakin oranssit muoviset soviteholkit mukana...

 

Samppasport  Autotähti