Carcom Oy  Ateho

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4874 Vastauksia
  • 1071217 Lukukerrat

Gnolli ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa vesapu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1125 : 18.02.2019, 12:43:08 »
Kiitos kuvasta, tämä selvensi asian.
Volvo XC60 T8 2018

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8962
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1126 : 18.02.2019, 13:15:01 »
Tarkoitin latauksen aikana. Tuosta kumitötsästä vähän. Minulla tuo kumitötsä on latausjohdossa kiinni. Pitäisikö se siis irrottaa ja laittaa tulpaksi kun lähtee ajoon?

Piuhassa on suojatulppa piuhanpäälle ja autossa auton töpselille.

Taivasalla itse hybridiä ladannut kotipihassa pian pari vuotta, ei ongelmia vaikka lumi tuiskuaa sinne syvennykseen kyllä hyvin. Olis insinöörillä vielä miettimistä tuossa muotoilussa.

Ainut mistä on meinannut olla ongelmia on auton lukitus piuhalle, pari kertaa meinannut olla jäässä. Renkkaamalla monta kertaa ovet lukkoon-auki se on lopulta lähtenyt, kun ovet avaamalla se avaa tuon piuhankin lukituksen. Sininen tiski tuumas että taivutetulla pillillä CRC:tä sinne lukkoon... laittakoot ite.

Poissa Pikksu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1127 : 18.02.2019, 13:17:52 »
Tätä yritin juurikin Volvolta kysellä, mutta menivät ihan lukkoon. Minulla suorakäynnistys ilman sähköä ei käynnistä webastoa. Kun johto on kiinni, niin "Suorakäynnistys" -tekstin kohtaan tulee "Pysäytä" -teksti ja lämmitin käynnistyy. Kieltämättä mielenkiintoista käynnistää auto -30 asteen pakkasessa ja miettiä että mitä ne ovat miettineet kun tällaisen ominaisuuden ovat päättänee rakentaa.

Ajan jonnin verran matka-ajoa ja olisihan tuo taukolämmitys kiva juttu kun käy matkalla kahvilla....
Polttoainelämmitin toimii ilman piuhaa, piuhan kanssa, ajon aikana ja parkissa. Sitä en tiedä tarviiko hollannintuontiin tehdä joku ohjelmointi.

1. Jos auto on piuhan päässä ja tulee sähköä, niin saat lämmitettyä pelkät sisätilat. Mittariston valikosta pitää silloin olla valittuna auto sisätiloissa. Tämä ei lämmitä moottoria mutta lämmittää sisätilat esim. aamuisin jolloin ollaan vielä muutamia asteita plussalla. Tällöin ei tarvitse hypätä viileeseen autoon, ja ajamaan pääsee pelkällä sähköllä 8)

2. Jos auto on piuhan päässä ja tulee sähköä, niin Webastoa käyttäessä mittariston valikosta pitää silloin olla valittuna auto ulkona valinta. Tätä olen itse käyttänyt, kun lämpötila menee alle +5°C ja haluaa ajella pelkällä sähköllä. Webaston olen sammuttanut manuaalisesti ajon aikana.

Pelkällä sähköllä (Ja Webastolla) ajelu onnistuu noin -10°C. Sen yli kun menee, niin automatiikka haluaa käynnistää moottorin.
Niin ja se muistutukseksi, että jos auto on latauksessa ja tolppaan ei tule sähköä, niin Webasto ei käynnisty. Tehdas sen jostain syystä on halunnut näin. Itselle tuo ei ollut koskaan "ongelma", kun oli sellaiset tolpat käytöstä mistä oikeasti tuli sähköä :)

Mulla myös hollannin tuonti ja mitään sopeutusta tai softa hommaa ei ole tehty. Toimii kuten yllä völvöxc60 on sanonut. Itselläni ei ensin toiminut kuin johdosta mutta se johtui heikkokuntoisesta 12v akusta (lataa 12v akun samaan aikaan kun hybridiakun). Mitä tulee "suomi-softaan" niin täällä on siitä vähän kahta tietoa. Itse sain käsityksen (Turun keskustautohalli), että mittaristoja on kahden sorttista. Toisessa on mahdollisuus vaihtaa kieli suoraan asetuksista ja toisissa tämä pitää tehdä ohjelmallisesti. Tämä selvisi itselleni viimeisimmän huollon yhteydessä. Sillä jos tätä toimenpidettä (kielen vaihto) ei mittaristoon joka on väärän kielinen tehdä volvo liikkeen toimesta olisi seurauksena se, että Service 2.0 mukaisen päivityksen yhteydessä autosta tulisi alkuperäisen kielen omaava jälleen. "VIN-numero viittaisi Hollantiin ja autoon haluttaisiin hollannin ohjelmisto". Ja taas sen jälkeen kielen muuttaminen takaisin maksaisi n.200€. Itselläni oli mittaristo sellainen, että sen kielen saa vaihdettua mittaristosta. Oma veikkauseni on että ne "kuuluisat" 1000 ensimmäistä omaisi tuon "hankalamman" mittariston/ajotietokoneen. Samoin voisiko olla niin, että nämä mittaristot sitten vaativat jonkun sopeutuksen. Tosin muistaakseni autoni mukana tullut hollanin kielinen ohjekirja kertoo, että esivalmistelu toimii siinä täysin samoin, kuin mitä VOC kautta ladattu suomalainen ohjekirja.

Kannattaa muuten kahlata tämä koko keskustelu läpi, siellä on aika monta juttua, jotka sen jälkeen on itsestään selvyyksiä ko. auton kanssa. Aikaa se ottaa tuo 76 sivua lukea. Niin ja onnea uuden menopelin puikoissa.
V60 Hybrid, vm. 2014

Poissa Pikksu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1128 : 18.02.2019, 13:22:56 »
Piuhassa on suojatulppa piuhanpäälle ja autossa auton töpselille.

Taivasalla itse hybridiä ladannut kotipihassa pian pari vuotta, ei ongelmia vaikka lumi tuiskuaa sinne syvennykseen kyllä hyvin. Olis insinöörillä vielä miettimistä tuossa muotoilussa.

Ainut mistä on meinannut olla ongelmia on auton lukitus piuhalle, pari kertaa meinannut olla jäässä. Renkkaamalla monta kertaa ovet lukkoon-auki se on lopulta lähtenyt, kun ovet avaamalla se avaa tuon piuhankin lukituksen. Sininen tiski tuumas että taivutetulla pillillä CRC:tä sinne lukkoon... laittakoot ite.

Onko muuten kellään tietoa, että pitääkö seuraava paikkansa tai lähinnä kohta 3.

1. Avaan ovet kaukosäätimestä -> kaikki ovet aukeaa ja latauskaapelin saa irti.
2. Avaan ovet keylessinä kuskinovesta -> kaikki ovet aukeaa ja latauskaapelin saa irti.
3. Avaan ovet keylessinä takaluukun"kahvasta" -> kaikki ovet aukeaa, mutta latauskaapelia ei saa irti vaan on lukossa. -> painettava kaukosäädintä, jotta aukeaa.

Toinen mitä olen jäänyt miettimään, että miksi takaovia ei saa sen jälkeen ulkopuolelta auki vaikka hanttarin tai kuskin ovi olisi auton sammuttamisen jälkeen avattu. -> Painettava kuskin ovessa olevaa "keskuslukituksen" painiketta. Jotta aukeaa.
V60 Hybrid, vm. 2014

Poissa Jyrmy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 98
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1129 : 18.02.2019, 13:35:57 »

Ja vastauksena alkuperäiseen kysymykseen, enpä ole suojannut. Eiköhän ne Volvolla ole miettiny että toimii as is.

Samaa mieltä, ja aika tiiviistihän toi pistoke tuntuu menevän paikalleen. Vrt vaikka joku perus defan lohkolämppärin pistoke.

V60 D6

Poissa Jyrmy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 98
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1130 : 18.02.2019, 13:38:17 »
Onko muuten kellään tietoa, että pitääkö seuraava paikkansa tai lähinnä kohta 3.

1. Avaan ovet kaukosäätimestä -> kaikki ovet aukeaa ja latauskaapelin saa irti.
2. Avaan ovet keylessinä kuskinovesta -> kaikki ovet aukeaa ja latauskaapelin saa irti.
3. Avaan ovet keylessinä takaluukun"kahvasta" -> kaikki ovet aukeaa, mutta latauskaapelia ei saa irti vaan on lukossa. -> painettava kaukosäädintä, jotta aukeaa.

Toinen mitä olen jäänyt miettimään, että miksi takaovia ei saa sen jälkeen ulkopuolelta auki vaikka hanttarin tai kuskin ovi olisi auton sammuttamisen jälkeen avattu. -> Painettava kuskin ovessa olevaa "keskuslukituksen" painiketta. Jotta aukeaa.

Kohta 3. Mulla irtoo kyllä kaapeli ko tilanteessa.

Asetusissa avaa kaikki.

« Viimeksi muokattu: 18.02.2019, 13:48:01 kirjoittanut Jyrmy »
V60 D6

Poissa Pikksu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1131 : 18.02.2019, 18:14:48 »
Kohta 3. Mulla irtoo kyllä kaapeli ko tilanteessa.

Asetusissa avaa kaikki.


Hym... yritin kaivaa asetuksia toissapäivänä, mutta tuollainen on mennyt aivan ohi. Tarviikin mennä tutkimaan asiaa kun auto tulee vaimokkeen ajosta kotio.
V60 Hybrid, vm. 2014

Poissa JJT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1132 : 19.02.2019, 08:14:51 »
Mitäs lukemia arvon foorumilaisilla näyttää auton keskikulutus, ja onko kuinka tarkka todellisuudessa, webaston kulutus siinä ei näy mutta muuten??

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1133 : 19.02.2019, 09:01:05 »
Keskikulutus/kk:


Tankattu litraa/kk:


Omien kokemusteni mukaan auton oma keskikulutusmittari näyttää pidemmillä matkoilla sekä kesäisin lähemmäs todellisuutta, webaston käyttökaudella heittoa voi olla reilustikin, esim:
Oikea 3.56l/100km, auto sanoi 1.4l/100km (joulukuu 2017)
Oikea 3.49l/100km, auto sanoi 1.8l/100km (maaliskuu 2018)
Oikea 6.67l/100km, auto sanoi 6.2l/100km (huhtikuu 2018)
Oikea 2.24l/100km, auto sanoi 1.5l/100km (toukokuu 2018)
Oikea 7.83l/100km, auto sanoi 5.2l/100km (tammikuu 2019, kovat pakkaset)

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1134 : 19.02.2019, 09:05:20 »
Ero taitaa johtua Webastosta. Sitä kun auto ei laske mukaan kulutukseen.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa drone

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1135 : 19.02.2019, 11:33:56 »
Tervehdys uudelta foorumin jäseneltä.

Koeajoin kyseisen auton ja onhan siinä mukava peli eri olosuhteisiin. AWD-nappi oli hyödyksi, kun jäisellä tiellä lähti kitkoilla valoista, kaikille modeille löytyi muutenkin sopivasti käyttöä. Arjessa omat ajot 12-24km mittaisia matkoja ja autokatoksessa pistorasia kotilatausta varten.

Nyt vaan pitäisi löytää oikea yksilö. 2014-malleja on hyvin saatavilla n. 100t kilsoilla (budjetti max. 25k), mutta miten näette jälleenmyyntiarvon 4 vuoden päässä? Voiko tuon ikäisiin luottaa akkujen puolesta ja miten mahtaa vaikuttaa pääomaan jos/kun akut menee vaihtoon? Autokauppias tietysti maalaili kuvaa ainakin 300tkm:n kestosta ja Volvon laadusta...

Kysyin samalla täällä puhuttua ilmastoinnin kompuran korvausta. Oli myyjäheppu soittanut Volvolle ja kuulemma vaatii ensin tietyt vikakoodit, ei ole yleinen takaisinkutsu. Onko tosiaan näin, että jos oikea koodi tulee tervehtimään niin sitten vasta huoletta pajalle?

Kiitos vastauksista ja jaetuista käyttökokemuksista!

Poissa Jyrmy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 98
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1136 : 19.02.2019, 12:30:05 »
Selvittelin omaa 14 mallia tänään juuri, kompura vaihdettu 2x takuuseen, ja kamppis voimassa 2020, olikohan heinäkuulle (prkl unohdin tarkan)

Eka 25tkm, ja toinen 7/2018 96tkm. Nyt mittarissa tasan 101 000.

Ei osannu huolto sanoo miksi kamppis ei koske kaikkia autoja, oli juur ollu työnalla 14 mallinen missä kamppis ei ollu voimassa...

Ja vaikka voimassa, niin sidottu johonki tiettyyn vikakoodiin.

Moni kompura hajonnu kuulemma ilmastointihuollon jälkeen, vaatii jonkun sähköäjohtamattoman öljyn sinne, siinä on rikottu vissii useempia.
« Viimeksi muokattu: 19.02.2019, 15:21:45 kirjoittanut Jyrmy »
V60 D6

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1137 : 19.02.2019, 13:25:48 »
Selvittelin omaa 14 mallia tänään juuri, kompura vaihdettu 2x takuuseen, ja kamppis voimassa 2020, olikohan heinäkuulle (prkl unohdin tarkan)

Moni kompura hajonnu kuulemma ilmastointi huollon jälkeen, vaatii jonkun sähköäjohtamattoman öljyn sinne, siinä on rikottu vissii useempia.
Ois mukava tietää onko näitä "49€" ilmastointihuoltoja ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Jyrmy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 98
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1138 : 19.02.2019, 15:07:43 »
Mitäs lukemia arvon foorumilaisilla näyttää auton keskikulutus, ja onko kuinka tarkka todellisuudessa, webaston kulutus siinä ei näy mutta muuten??

Tänään eka tankkaus, 780km jälkeen: Todellinen kulutus 4,9 Auton mittari 3,3.  Webasto haukkaa siis aikapaljon. Ajan kyllä paljon purella, ja webasto on kyllä melkei kokoajan käytössä, lisäks lämmitys ennakkoo kotona, ja töissä.
 
« Viimeksi muokattu: 19.02.2019, 16:22:57 kirjoittanut Jyrmy »
V60 D6

Poissa Pikksu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1139 : 19.02.2019, 20:11:12 »
Selvittelin omaa 14 mallia tänään juuri, kompura vaihdettu 2x takuuseen, ja kamppis voimassa 2020, olikohan heinäkuulle (prkl unohdin tarkan)

Eka 25tkm, ja toinen 7/2018 96tkm. Nyt mittarissa tasan 101 000.

Ei osannu huolto sanoo miksi kamppis ei koske kaikkia autoja, oli juur ollu työnalla 14 mallinen missä kamppis ei ollu voimassa...

Ja vaikka voimassa, niin sidottu johonki tiettyyn vikakoodiin.

Moni kompura hajonnu kuulemma ilmastointihuollon jälkeen, vaatii jonkun sähköäjohtamattoman öljyn sinne, siinä on rikottu vissii useempia.

Mielenkiintoista, kuten jo muutama sivu taaksepäin kerroinkin että minulla tuo vaihdettiin huollon yhteydessä parisen viikkoa sitten. Ei ole ollut mitään vikailmoituksia eikä sellaisista mitään kysytty. Auto toki oli minulla ollut vasta muutaman viikon kun kävin huoltoa varaamassa. Tämä siis Turun keskusautohallissa.

Tulkitaanko näitä takaisinkutsuja/kamppanijoita eri tavoin eri huolloissa vai mistäköhän nämä eroavaisuudet mahtaa johtua ?
V60 Hybrid, vm. 2014

 

Samppasport  Futurez