KL-varaosat  Race.fi

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4874 Vastauksia
  • 1071122 Lukukerrat

Gnolli ja 9 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8960
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1590 : 10.06.2019, 00:05:37 »
Jos kompura on suunniteltu oikein, niin se voisi vaikka osata suojata itsensä niin ettei rikkoutuisi ääritilanteissa. 

Olen käsittänyt että se tekee nimenomaan sitä. Se jäähdyttää myös hybridiakustoa ja sen takia siinä tarvitaan korkeajännite-eristys. Eristysvuodon havaitessaan se kieltäytyy sitten toimimasta. Kylmäaineelta vaadittavat ominaisuudet kait jotenkin liittyvät tuohon eristykseen.

Sähköllä käyvän ilmastoinnin tekeminen sinänsä ei vaikuta olevan Volvollekaan ylivoimaista, kun bensapuolen twin engine -malleissa ei tämmöistä kompurakatastrofia kuulu olevan. Vaikuttaisi kytkeytyvän nimenomaan tuohon D6:een.

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1591 : 10.06.2019, 06:27:50 »
Bensapuolen twin enginet on vielä nuoria...

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1592 : 10.06.2019, 07:38:17 »
Bensapuolen twin enginet on vielä nuoria...
on ekat jo 3 vuotta vanhoja.

Kyllä asentaja on tuntunut erittäin asiantuntevalta ja luotettavan kuvan olen saanut huolloista, joita olen teettänyt. Samassa paikassa kaikki korjaukset tehty. Kyllä näitä kompuroita nyt sen verran joka puolella on hajonnut, että tavaran laatua pääsääntöisesti voi syyttää. Jos kompura on suunniteltu oikein, niin se voisi vaikka osata suojata itsensä niin ettei rikkoutuisi ääritilanteissa. 

Vielä väärinkäsitysten välttämiseksi aikaisemmista viesteistäni. Olisin valmis ostamaan 1500eurolla uuden kompuran töineen vaikka 160tkm kohdalla, jos tietäisin sen kestävän suurinpiirtein sen ajan mitä voisi tuon hintaiselta laitteelta odottaa.
Ei itsellä ole tässä topicissa sattunut silmään että olisi pitänyt montaa kertaa kompuraa vaihtaa. Tuntuu tuo D6 kompura olevan todella herkkä kapistus, joten voi olla asennus virhekkin. Et kertonut oliko Volvon merkkikorjaamo joka teki asennuksen.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1593 : 10.06.2019, 07:55:51 »
Semmonen ero muuten edelliseen tällä kertaa että viimeeksi AC ei suostunu jäämään päälle ollenkaan. Nyt AC napissa palaa kyllä valo. Lieköhän kylmäaineet vuotanu kartanolle...

Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1594 : 10.06.2019, 08:10:34 »
Kiitti vinkistä, laitan valkoiset peitenapit.

Mulla on tuulilasissa tällainen lipunpidikelärpätin. Saankohan tota muuten pois kuin purkamalla verhoilua tai katkaisemalla sen?


Siis tuo ikkunassa oleva muovinen  lärpäkehän on tosi hyvä. Sitä tarvii kun ajaa laivaan tai vaikka työpaikalla siihen voi laittaa pysäköintiluvan. Ihmettelen , ettei joka autossa ole tuota.

Poissa BM4300B

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1595 : 10.06.2019, 09:14:30 »
on ekat jo 3 vuotta vanhoja.
Ei itsellä ole tässä topicissa sattunut silmään että olisi pitänyt montaa kertaa kompuraa vaihtaa. Tuntuu tuo D6 kompura olevan todella herkkä kapistus, joten voi olla asennus virhekkin. Et kertonut oliko Volvon merkkikorjaamo joka teki asennuksen.

Kyllä on niin Volvo korjaamo kuin olla vain voi. Vielä täytyy sanoa asentajista, että kyllä huomaa että pitävät työstään ja osaavat hommansa sekä asiakaspalvelun. Tänäänkin aamulla kun nyt kävin näyttämässä autoa, niin noin itsekin olisin halunnut asiakasta palvella.
Jos nyt koko topiccia lukee vähän tarkemmin vähemmän sinisillä silmillä, niin kompuranvaihtoja kyllä samoillaikin kuskeilla useampia. Kannattaa vilkaista google translatella vielä hollanninkin foorumi, niin käsittää millaisesta epidemiasta on kyse.

Semmonen ero muuten edelliseen tällä kertaa että viimeeksi AC ei suostunu jäämään päälle ollenkaan. Nyt AC napissa palaa kyllä valo. Lieköhän kylmäaineet vuotanu kartanolle...

Samanlainen toiminto oli minulla nyt. Softaa varmaan ovat muuttaneet vähemmän vikaa dramatisoivaksi.  Volvolla kävin lukemassa vikakoodit ja löyty se perinteinen eristysvika taso 1. Sitten oli AC-kompurasta mitattu yhdestä vaiheessa liian kova virrankulutus. Eli rikki on nyt sitten taas.

Twin-Engine vehkeissä eri tyyppinen kompura, asentaja tiesi kertoa.

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1596 : 10.06.2019, 10:19:50 »
ACCM-B102D92 Korkeajännitevirta-anturi. Komponenttiviat jne... kompura vaihtoon vaihteeksi.

Poissa BM4300B

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1597 : 10.06.2019, 10:23:20 »
ACCM-B102D92 Korkeajännitevirta-anturi. Komponenttiviat jne... kompura vaihtoon vaihteeksi.

Prikulleen sama koodi.

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1598 : 10.06.2019, 11:19:06 »
... Volvon piikkiin tällä kertaa. Huh.

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1599 : 10.06.2019, 13:41:04 »
Mielenkiintoista nähdä miten näiden kompuroiden kanssa toimitaan tulevaisuudessa. Näyttää siltä että takuuseen vaihdettuja kompuroita on myös porsinut siinä kuin alkuperäisiä. Volvohan on myöntänyt laitteissa olevan vikaa, eihän tuollaista kampanjaa muuten olisi pidetty.

Tuotevirhevastuusta mainitaan:
Virhevastuun kestolle ei ole laissa säädetty aikarajaa, vaan virhevastuuaika määrittyy tavaran oletettavissa olevan kestoiän perusteella. Takuu sen sijaan on myyjän, valmistajan tai maahantuojan ostajalle antama vapaaehtoinen lisäetu. Takuunantaja vastaa siitä, että tuote toimii määräajan.

Virheet ovat usein teknisiä vikoja. Auton elektroniikassa voi esiintyä erilaisia häiriöitä, joiden seurauksena auton moottori sammuu kesken ajon, radio menee pois päältä, auton käynti on epätasaista tms. Virheet voivat koskea yksittäistä autoa tai tiettyä automallia kokonaisuudessaan

Volvo on tähän mennessä näitä korvannut ihan kiltisti, mutta katsotaan koska alkavat hankaliksi. Volvon onneksi D6 ei kuulu siihen suurimpaan massaan. Ei taida ihan hirveästi olla niitä D6:a liikkeellä missä kompura olisi kestänyt yli 180tkm.
V60 T8 -19

Poissa Jyrmy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 98
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1600 : 10.06.2019, 14:14:39 »
Kolmas kompura omassakin, 2x vaihdettu volvon piikkiin. Eka hollannissa 22tkm ajettuna, toinen 105tkm suomessa. Vikaa ei ollut, vaihdettiin kamppiksena 'varmuudenvuoksi', helmikuu - 19

Toivotaa ny et kestää, mitää vikoja ei oo ollu mut vajaa 10tkm ollu ajossa. Kesällä menee jakohihnan vaihtoon kaikkine tarpeineen, samalla laatikkoöljyt ja 120tkm huolto.
« Viimeksi muokattu: 10.06.2019, 14:16:43 kirjoittanut Jyrmy »
V60 D6

Poissa tovuori

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1601 : 10.06.2019, 16:49:09 »
Kolmas kompura omassakin, 2x vaihdettu volvon piikkiin. Eka hollannissa 22tkm ajettuna, toinen 105tkm suomessa. Vikaa ei ollut, vaihdettiin kamppiksena 'varmuudenvuoksi', helmikuu - 19

Toivotaa ny et kestää, mitää vikoja ei oo ollu mut vajaa 10tkm ollu ajossa. Kesällä menee jakohihnan vaihtoon kaikkine tarpeineen, samalla laatikkoöljyt ja 120tkm huolto.

Mulla kesti helmikuussa kamppikseen vaihdettu reilut 12tkm

Poissa pile jr

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 654
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1602 : 10.06.2019, 21:03:25 »
Mielenkiintoista nähdä miten näiden kompuroiden kanssa toimitaan tulevaisuudessa. Näyttää siltä että takuuseen vaihdettuja kompuroita on myös porsinut siinä kuin alkuperäisiä. Volvohan on myöntänyt laitteissa olevan vikaa, eihän tuollaista kampanjaa muuten olisi pidetty.

Tuotevirhevastuusta mainitaan:
Virhevastuun kestolle ei ole laissa säädetty aikarajaa, vaan virhevastuuaika määrittyy tavaran oletettavissa olevan kestoiän perusteella. Takuu sen sijaan on myyjän, valmistajan tai maahantuojan ostajalle antama vapaaehtoinen lisäetu. Takuunantaja vastaa siitä, että tuote toimii määräajan.

Virheet ovat usein teknisiä vikoja. Auton elektroniikassa voi esiintyä erilaisia häiriöitä, joiden seurauksena auton moottori sammuu kesken ajon, radio menee pois päältä, auton käynti on epätasaista tms. Virheet voivat koskea yksittäistä autoa tai tiettyä automallia kokonaisuudessaan

Volvo on tähän mennessä näitä korvannut ihan kiltisti, mutta katsotaan koska alkavat hankaliksi. Volvon onneksi D6 ei kuulu siihen suurimpaan massaan. Ei taida ihan hirveästi olla niitä D6:a liikkeellä missä kompura olisi kestänyt yli 180tkm.
Täällä on alkuperäinen kompura, menty jo 231tkm. Kopkop
S60R -06 Blue Monster
icarsoft i906

Poissa takahiki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1603 : 10.06.2019, 22:10:18 »
Olen käsittänyt että se tekee nimenomaan sitä. Se jäähdyttää myös hybridiakustoa ja sen takia siinä tarvitaan korkeajännite-eristys. Eristysvuodon havaitessaan se kieltäytyy sitten toimimasta. Kylmäaineelta vaadittavat ominaisuudet kait jotenkin liittyvät tuohon eristykseen.

Sähköllä käyvän ilmastoinnin tekeminen sinänsä ei vaikuta olevan Volvollekaan ylivoimaista, kun bensapuolen twin engine -malleissa ei tämmöistä kompurakatastrofia kuulu olevan. Vaikuttaisi kytkeytyvän nimenomaan tuohon D6:een.

Sain diagnoosille ajan vasta kolmen viikon päähän. Onko niin, että jäähdytys akustolle ei nyt pelaa? Aiheuttaako ajaminen purella vauriota akustolle? Mun akut on tikissä, pääsen purella nyt n. 45 km.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8960
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1604 : 10.06.2019, 22:20:20 »
Sain diagnoosille ajan vasta kolmen viikon päähän. Onko niin, että jäähdytys akustolle ei nyt pelaa? Aiheuttaako ajaminen purella vauriota akustolle? Mun akut on tikissä, pääsen purella nyt n. 45 km.

Jos auto toteaa että akkuja ei voida jäähdyttää, niin se ei suostu käyttämään niitä ajamiseen. Eli jos se suostuu sähköllä kulkemaan ni aja pois vaan. Ei aiheudu muuta ku tavanomainen käytössä kuluminen.

 

Ateho  Elekma