Kiinnostavaa lukea erilaisista ajotilastrategioista, joihin itse kukin on pirssinsä kanssa päätynyt.
Itse ajan jokseenkin aina tilanteen mukaan joko Pure- tai Save-tilassa. Pyrin ajamaan 60km/h- ja sitä hitaammat osuudet sähköllä (Pure); sitä nopeammat, tasaisen matkavauhdin osuudet dieselillä (Save). Pitkät alamäet, valoihin jarrutukset ja niistä kiihdytykset aina sähköllä. Ohitustilanteissa ja/tai tiukoissa ylämäissä saattaa tilaksi valikoitua hetkellisesti Power. Nelivetoa en ole tässä kevään ja kesän aikana ehtinyt vielä missään tarvita.
Päivittäisessä työmatka-ajossa (edestakaisin 75 km, latausmahdollisuus vain kotona) olen tällä strategialla päässyt alimmillaan 1,6 litran kokonaiskulutukseen, joka vastaa noin 2,15 litraa sadalla.
Satunnaisilla pitemmillä, hitailla matkoilla täytyy joskus tinkiä tuosta kuudenkympin diesel-alarajasta. Lyhyet reissut taas nopeudesta riippumatta tietysti kokonaan sähköllä.