Elekma  Autoracing

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4874 Vastauksia
  • 1071493 Lukukerrat

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa k70425

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2190 : 25.10.2019, 16:01:42 »
Pitäisi kierrättää etu ja taka-akselin välillä ennenkuin tulee merkittävää kulumaeroa.
Olikohan jossain ohje, että 8 tkm välein pitäisi siirtää.
Itse olen seuraavaksi kaudeksi laittanut eturenkaat taakse, eli noin 10 tkm jälkeen.
Kesken kauden ei ole ollut intoa siirtää..
Volvo V60 T6 Recharge MY21
ex Polestar 2 Launch edition MY21, Volvo V60 D6 R-Design MY15, Volvo XC60 D4 Summum MY17, Volvo S60 (mk II) T5 R-Design MY11, Volvo XC60 D3 AWD Summum MY12

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2191 : 25.10.2019, 16:42:41 »
Käytännössä vähän paremmat vetoakselille. D6:ssa etuakselille, sähkömoottori tuskin pystyy repimään niin paljoa että vaikuttaisi kulumaan.

Jos ero on iso, niin sitten paremmat taakse.

Paikalla Mepi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 714
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2192 : 25.10.2019, 16:51:22 »
Ei se ole makuasia vaan turvallisuusasia. Paremmat renkaat taakse. Kun rengas kuluu liiaksi niin ostetaan uudet.
Volvo XC60 2016 D3 - (150hp 350Nm) 230hp 500Nm
Ex. Volvo V70 2013 Summum D5 AWD Rica 275hp
Ex. Volvo V70 2007 Classic 2.5T AWD Rica +180kW # Ex. S40 T4

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2193 : 25.10.2019, 16:56:03 »
Ei se ole makuasia vaan turvallisuusasia. Paremmat renkaat taakse. Kun rengas kuluu liiaksi niin ostetaan uudet.

Nykyaikaisen ajonvakautuksella varustetun auton pyörähtäminen ympäri siksi että siellä on hieman kuluneempi rengas takana ei ole kovin merkittävä turvallisuusriski. Riski kun ei ole kovin merkittävä edes ilman sitä ajonvakautusta, ellei auto nyt jostainsyystä ole luonteeltaan reilusti yliohjaava.

Ei sekään ole turvallista että etuakselilla on huomattavasti takarenkaita huonommat renkaat, vaikka tietysti sivuluisun todennäköisyys pieneneekin.

Poissa Uusivolvoilija

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2194 : 25.10.2019, 19:31:08 »
Aina laitan paremmat renkaat eteen.(Siis vetäville pyörille) Tosin sen verran vähän tulee kulumaa talven aikana, että 0,5-1mm eroa tulee kauden aikana. Kuluu sitten tasaisesti vuosien mittaan niin kesä, kuin talvirenkaatkin.

Poissa Jyrmy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 98
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2195 : 25.10.2019, 21:08:48 »
Nykyaikaisen ajonvakautuksella varustetun auton pyörähtäminen ympäri siksi että siellä on hieman kuluneempi rengas takana ei ole kovin merkittävä turvallisuusriski. Riski kun ei ole kovin merkittävä edes ilman sitä ajonvakautusta, ellei auto nyt jostainsyystä ole luonteeltaan reilusti yliohjaava.

Ei sekään ole turvallista että etuakselilla on huomattavasti takarenkaita huonommat renkaat, vaikka tietysti sivuluisun todennäköisyys pieneneekin.

Tän kanssa saa olla tarkkana, takapyörien vääntö on sen verran kova, ja hätänen et luistonesto ei monesti ehdi mukaan. Polanteisella tiellä olin useemman kerran poikittain viime talvena, noita autoja ollu itsellä varmaan 25-30 ja vähä kaikenlaisia, mut kyllä tää D6 on ainoo joka on pariin kertaan päässy yllättään ihan odottamatta puskista... Vaikka on "neliveto" niin ei tää ihan torsen ole..  ;D
V60 D6

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2196 : 25.10.2019, 21:56:47 »
Tän kanssa saa olla tarkkana, takapyörien vääntö on sen verran kova, ja hätänen et luistonesto ei monesti ehdi mukaan. Polanteisella tiellä olin useemman kerran poikittain viime talvena, noita autoja ollu itsellä varmaan 25-30 ja vähä kaikenlaisia, mut kyllä tää D6 on ainoo joka on pariin kertaan päässy yllättään ihan odottamatta puskista... Vaikka on "neliveto" niin ei tää ihan torsen ole..  ;D

Itse en tätä ominaisuutta ole huomannut. Ainoastaan kevyellä jarrutuksella, jossa ladataan akkua, olen huomannut takarenkaiden irtoavan pinnasta ja perä lähtee sivulle. Tämä tulee etenkin pelkällä sähköllä ajettaessa vastaan helposti.

Veto päällä tämä kyllä menee kuin juna, pieni sellainen. Lisäksi tämä tuntuu "haistavan" liukkaan paremmin kuin nykyiset viskolukkonelivedot. Neliveto on aina päällä kun vedättää edes vähän.

Renkaista sen verran, että pieni 1-2 mm ero ei varmasti tee ajosta vaarallista vaikka edessä olisikin paremmat renkaat. Vaihdan ristiin, joka talvi.
« Viimeksi muokattu: 25.10.2019, 21:59:20 kirjoittanut matalaut »
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2197 : 26.10.2019, 02:34:41 »
Itse en tätä ominaisuutta ole huomannut. Ainoastaan kevyellä jarrutuksella, jossa ladataan akkua, olen huomannut takarenkaiden irtoavan pinnasta ja perä lähtee sivulle. Tämä tulee etenkin pelkällä sähköllä ajettaessa vastaan helposti.

Veto päällä tämä kyllä menee kuin juna, pieni sellainen. Lisäksi tämä tuntuu "haistavan" liukkaan paremmin kuin nykyiset viskolukkonelivedot. Neliveto on aina päällä kun vedättää edes vähän.

Renkaista sen verran, että pieni 1-2 mm ero ei varmasti tee ajosta vaarallista vaikka edessä olisikin paremmat renkaat. Vaihdan ristiin, joka talvi.

Sähköllä ajaessa kitkat olivat koko ajan sutimassa, joten vaihdoin nastoihin. Muutoin pärjäsi kitkoilla melko hyvin. Renkaiden vaihtoon liittyen itse laitan aina poikkeuksetta taakse paremmat, koska etupyörät kuluu enemmän. Oli auto kuin auto näin on käynyt, oli neliveto tai etuveto (takavetoa ei ole vielä ollutkaan, eikä luultavasti tule...) Vaihdan etu-ja takaparia sitten kun ollaan kalkkiviivoilla akselien välillä.

Poissa Jyrmy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 98
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2198 : 26.10.2019, 10:04:57 »
Itse en tätä ominaisuutta ole huomannut. Ainoastaan kevyellä jarrutuksella, jossa ladataan akkua, olen huomannut takarenkaiden irtoavan pinnasta ja perä lähtee sivulle. Tämä tulee etenkin pelkällä sähköllä ajettaessa vastaan helposti.

Veto päällä tämä kyllä menee kuin juna, pieni sellainen. Lisäksi tämä tuntuu "haistavan" liukkaan paremmin kuin nykyiset viskolukkonelivedot. Neliveto on aina päällä kun vedättää edes vähän.

Renkaista sen verran, että pieni 1-2 mm ero ei varmasti tee ajosta vaarallista vaikka edessä olisikin paremmat renkaat. Vaihdan ristiin, joka talvi.

Musta taas tuntuu ettei tällä kesälläkää pysty hiekalla lähteen paikaltaan ilman että perä ruopasee vähän, korostuu kaarteessa. Ja nyt puhutaan ihan 'pintakaasulla' lähdöistä..
V60 D6

Poissa pallep

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2199 : 26.10.2019, 10:34:35 »
Tän kanssa saa olla tarkkana, takapyörien vääntö on sen verran kova, ja hätänen et luistonesto ei monesti ehdi mukaan. Polanteisella tiellä olin useemman kerran poikittain viime talvena, noita autoja ollu itsellä varmaan 25-30 ja vähä kaikenlaisia, mut kyllä tää D6 on ainoo joka on pariin kertaan päässy yllättään ihan odottamatta puskista... Vaikka on "neliveto" niin ei tää ihan torsen ole..  ;D

Kyllä lähti ihan aito torsenikin lapasesta muutama vuosi sitten Espoossa Turun motarilla, onneksi ei lopullisesti. Ajoin vakionopeussäätimellä tasaista vauhtia, kun loivassa ylämäessä yhtäkkiä vehje heitti poikittain mitään varoittamatta, ilmeisesti jäisempi kohta. Ei auttanut oikeat nelivedot eikä ajonvakautukset, ei ehtinyt vakautus mukaan millään tavoin. Nastarenkaat oli myös, alla Audi A6 Allroad. Onneksi ei ollut muita kohdalla, sain jollain ihmeen tavalla auton takaisin hallintaan, mutta lähellä oli.

Jostain kumman syystä itsellä ei ole kovin suurta uskoa uskoa ajonvakautuksen kaikkivoipaiseen pelastukseen enää, jos on koskaan ollutkaan  ;)
« Viimeksi muokattu: 26.10.2019, 10:36:25 kirjoittanut pallep »
V60 T8 Inscription

Poissa takahiki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2200 : 26.10.2019, 11:24:00 »
Kompura kesti 4kk, viikon päästä takuukorjaukseen.

Onko kokemuksia latausasemista antaa. Jos se on 22kW enimmäisteholla niin millä teholla Volvo pystyy vastaanottamaan, kuinka nopeisiin latausaikoihin olette päässeet tyhjästä täyteen?

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2201 : 26.10.2019, 11:48:59 »
Lataa max 16A virralla vaikka olisi enemmänkin tarjolla. 3,5-4h väliin tuo minulla on tyhjästä täynnä, sillä perus schuko laturilla latailen missä latausvirran voi säätää.
« Viimeksi muokattu: 26.10.2019, 11:51:08 kirjoittanut jmaatta »

Poissa takahiki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2202 : 26.10.2019, 12:38:53 »
Sukolla kans latailen, tosin 8A virralla jolla kestää n. 7h.

Täytyy miettiä laittaisko supersukon, jos 16A on kerran maksimi. Tarvisin 12 metrisen kaapelin talveksi, niitä ei suko-mallisina oikeen löydy. Type2-Type2 lakua löytyy pitkänä.

Poissa Uusivolvoilija

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2203 : 26.10.2019, 12:59:14 »
Sukolla kans latailen, tosin 8A virralla jolla kestää n. 7h.

Täytyy miettiä laittaisko supersukon, jos 16A on kerran maksimi. Tarvisin 12 metrisen kaapelin talveksi, niitä ei suko-mallisina oikeen löydy. Type2-Type2 lakua löytyy pitkänä.

13A taitaa olla maksimi. Ihan normaalilla suko riittää, kunhan se vain on hyväkuntoinen. Se supersuko maksaa satasen verran.
Vedät 10m jatkojohdon ja siihen suko-latauskaapeli kiinni?

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2204 : 26.10.2019, 13:14:46 »
En kyllä itse 13A virralla latailisi jatkoroikan kera...

 

KL-varaosat  Race.fi