Autoracing  KL-varaosat

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4874 Vastauksia
  • 1071126 Lukukerrat

Gnolli ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa k70425

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2235 : 29.10.2019, 13:00:34 »
Joo tuntuu tulevan vastaan. Tainnut autoliike haluta vähän enempikin huomiota asialle kun ei Volvo lähtenyt talkoisiin mukaan. Voi olla D6 omistajille tulevaisuudessa ihan hyväkin juttu tällaiset mustamaalaamiset tai sitten se ei muuta mitään.. Aika näyttää. Olihan tuossa autossa Volvon antama takuu ylitetty kuitenkin jo aika reilusti. Jos esim. 210 tkm ajetusta vaakkilaisesta hajoaa DSG loota tai ihan sama mikä monista huonosti toteutetuista nelivedoista porsii niin ovat joskus todella kalliita remontteja eikä kukaan odota tehtaan niitä korvaavan.

Nyt en puhu tiedolla, mutta olen melko varma että hybridistä kuin hybridistä saattaa joku kenno kyrvähtää ja varmaan näin on tapahtunutkin. Onko vaan hoidettu vähän enempi hissukseen ja asiakasystävällisemmin..? Hybridiautot ja niiden akustot eivät ole olleet vielä hirveän pitkään markkinoilla joten odottaisin tehtaiden venyvän näissä asioissa joka tapauksessa tässä vaiheessa vielä melko anteliaasti kun ihmiset ottavat tietoisiakin riskejä kuten allekirjoittanut ostaessaan näitä vehkeitä joko eettisen tai käytännön näkökulman takia.

Joka tapauksessa jos näitä rupeaa enempi ilmaantumaan niin alkaahan se vähän jännäkakkaa lykkäämään pöksyihin.. Toisaalta näissä tulee joku haistamaan bisneksen jos Volvon asenne ei muutu ja tuleehan nuo akustojen hinnatkin alaspäin hiljalleen. Saisivat Volvolla tehdä edes jonkin sortin päivityksen millä tuo diesel saataisiin käyttöön jos hybridiakusto pettää, mutta lukemani perusteella Volvon "jälkimarkkinointi" vanhoja malleja kohtaan ei välttämättä ole heille focus #1.

Hollannissa on jo näitä volvon akkuja korjaava paja. Eli tonnilla akku kuntoon jos lähettäisi tuonne + logistikka ja työt täällä päässä.
https://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/accu-s-en-toebehoren/m1462068648-hybride-accu-revisie-volvo-v60-foutcode-c1057-c1068-etc.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Volvo V60 T6 Recharge MY21
ex Polestar 2 Launch edition MY21, Volvo V60 D6 R-Design MY15, Volvo XC60 D4 Summum MY17, Volvo S60 (mk II) T5 R-Design MY11, Volvo XC60 D3 AWD Summum MY12

Poissa haa5t

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2236 : 29.10.2019, 13:51:30 »
Kuukauden olen lataillut ongelmitta koti- ja markettilatureilla, mutta eilen oli yön latauksen jäljiltä latauspistorasian yllä punainen vikavalo. Sen jälkeen en ole pystynyt lataamaan missään. Punainen valo palaa vaikka siihen ei olisi kytkettykään mitään. En löytänyt Delphillä mitään vikakoodeja. Miten tähän voisi yrittää, ennen kuin turvautuu liikkeen apuun?
Volvo V60 D6 2015

Poissa k70425

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2237 : 29.10.2019, 23:23:09 »
Kuukauden olen lataillut ongelmitta koti- ja markettilatureilla, mutta eilen oli yön latauksen jäljiltä latauspistorasian yllä punainen vikavalo. Sen jälkeen en ole pystynyt lataamaan missään. Punainen valo palaa vaikka siihen ei olisi kytkettykään mitään. En löytänyt Delphillä mitään vikakoodeja. Miten tähän voisi yrittää, ennen kuin turvautuu liikkeen apuun?
Mä kokeilisin ensin save moodilla ladata jos sillä tokenisi.
Ja jos ei apua, niin kokeilisin ottaa 12V akunkengän 10 minuutiksi irti, joka voi resetoida ongelman.
Volvo V60 T6 Recharge MY21
ex Polestar 2 Launch edition MY21, Volvo V60 D6 R-Design MY15, Volvo XC60 D4 Summum MY17, Volvo S60 (mk II) T5 R-Design MY11, Volvo XC60 D3 AWD Summum MY12

Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2238 : 30.10.2019, 07:04:39 »
Kuukauden olen lataillut ongelmitta koti- ja markettilatureilla, mutta eilen oli yön latauksen jäljiltä latauspistorasian yllä punainen vikavalo. Sen jälkeen en ole pystynyt lataamaan missään. Punainen valo palaa vaikka siihen ei olisi kytkettykään mitään. En löytänyt Delphillä mitään vikakoodeja. Miten tähän voisi yrittää, ennen kuin turvautuu liikkeen apuun?
Yksi mitä voisi kokeilla , on että lataisi 12V akun täyteen, ja mielenkiinnosta mittaisi ensin sen jännitteen, että onko normaali 12,5-12,6V.

Poissa tj86430

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 243
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2239 : 30.10.2019, 09:20:59 »
Aiempaan jatkojohdon käyttö latauksessa -keskusteluun jatkona: mitenkäs pistorasiaan laitettavan ajastimen käyttö? Noitahan on ainakin 3600W kestäviä, joten sen puolesta ei pitäisi olla ongelmaa.

Ajattelin laittaa kotona pistorasiaan viikkoajastimen joka antaa sähköä vain yösähkön aikaan. Auton voisi laittaa kotiin tullessa lataukseen, mutta lataus alkaisi vasta halvemman sähkön aikana. Toki niin, että ajastimessa on ohituskytkin, joten latauksen saa halutessaan alkamaan myös välittömästi nappia painamalla.

(Auto on tosin V90 T8 eikä V60 D6, mutta tältä osin eroa ei liene)
« Viimeksi muokattu: 30.10.2019, 09:40:47 kirjoittanut tj86430 »

Poissa haa5t

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2240 : 30.10.2019, 10:15:22 »
Mä kokeilisin ensin save moodilla ladata jos sillä tokenisi.
Ja jos ei apua, niin kokeilisin ottaa 12V akunkengän 10 minuutiksi irti, joka voi resetoida ongelman.

Jäi kertomatta, että kokeilin Save-moodilla, ja se kyllä latasi akkuja. Otin nyt akunkengän irti ja annan olla puolisen tuntia, katsotaan onko vaikutusta.

Edit: Ei ollut valitettavasti apua, sama vilkkuva punainen tervehti heti kun latausluukun avasi. Kokeilen vielä ladata tavanomaisen akun ensi yönä.
« Viimeksi muokattu: 30.10.2019, 11:03:53 kirjoittanut haa5t »
Volvo V60 D6 2015

Poissa novocaine

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2241 : 30.10.2019, 18:16:29 »
On muuten saanut huomiota tuo D6 josta akusto rikki. Tullut vastaan somessa ja yks kaveri lähetti myös linkin. Onkohan kuinka yleistä että näistä on mennyt akustoja? Tällä foorumilla vain yks(?) mutta suomessa yleensä.

Tämä muuten oli viimeinen naula arkkuun minun D6-haaveille. Tätä ketjua seuranneena ei ollut liian ruusuisia kuvia näistä vehkeistä, mutta kävin koeajamassa pariakin yksilöä ja olihan ne huimia laitteita ajaa. Ehkä hyppäsin sitten vielä syvempään päähän ja ostin V60 Bifuelin  ;D
Volvo V60 BIFUEL

Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2242 : 30.10.2019, 18:17:05 »
Aiempaan jatkojohdon käyttö latauksessa -keskusteluun jatkona: mitenkäs pistorasiaan laitettavan ajastimen käyttö? Noitahan on ainakin 3600W kestäviä, joten sen puolesta ei pitäisi olla ongelmaa.

Ajattelin laittaa kotona pistorasiaan viikkoajastimen joka antaa sähköä vain yösähkön aikaan. Auton voisi laittaa kotiin tullessa lataukseen, mutta lataus alkaisi vasta halvemman sähkön aikana. Toki niin, että ajastimessa on ohituskytkin, joten latauksen saa halutessaan alkamaan myös välittömästi nappia painamalla.
Juuri näin olen toiminut lähes vuoden, ei ongelmaa.

Poissa K.Ritola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2243 : 30.10.2019, 19:09:46 »
Aiempaan jatkojohdon käyttö latauksessa -keskusteluun jatkona: mitenkäs pistorasiaan laitettavan ajastimen käyttö? Noitahan on ainakin 3600W kestäviä, joten sen puolesta ei pitäisi olla ongelmaa.

Ajattelin laittaa kotona pistorasiaan viikkoajastimen joka antaa sähköä vain yösähkön aikaan. Auton voisi laittaa kotiin tullessa lataukseen, mutta lataus alkaisi vasta halvemman sähkön aikana. Toki niin, että ajastimessa on ohituskytkin, joten latauksen saa halutessaan alkamaan myös välittömästi nappia painamalla.

(Auto on tosin V90 T8 eikä V60 D6, mutta tältä osin eroa ei liene)

Latauksen ajastus ominaisuus sisältyy VOC:iin. Eli jos löytyy volvo on call, niin ei tarvi erillisiä kelloja.

Poissa k70425

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2244 : 30.10.2019, 22:45:43 »
Latauksen ajastus ominaisuus sisältyy VOC:iin. Eli jos löytyy volvo on call, niin ei tarvi erillisiä kelloja.
Mistä tuo löytyy VoC appissa? En ainakaan itse löytänyt latauksen ajastuksesta mitään.
Tosin mulla ei ainakaan toistaiseksi mitään tarvetta ajastella latausta.
Volvo V60 T6 Recharge MY21
ex Polestar 2 Launch edition MY21, Volvo V60 D6 R-Design MY15, Volvo XC60 D4 Summum MY17, Volvo S60 (mk II) T5 R-Design MY11, Volvo XC60 D3 AWD Summum MY12

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2245 : 30.10.2019, 22:53:17 »
Tämä muuten oli viimeinen naula arkkuun minun D6-haaveille. Tätä ketjua seuranneena ei ollut liian ruusuisia kuvia näistä vehkeistä, mutta kävin koeajamassa pariakin yksilöä ja olihan ne huimia laitteita ajaa. Ehkä hyppäsin sitten vielä syvempään päähän ja ostin V60 Bifuelin  ;D

Kaasuversio on varmasti yksi hyvä vaihtoehto. Itse mietin myös tätä yhtenä vaihtoehtona, mutta hybrid vaan koukutti etenkin power-moodilla. Kieltämättä D6 vaatii lehmän hermoja ja minulla on nyt vaihdettu vain yksi kompressori ihan alussa. Akku on vielä timmissä kunnossa vaikka autolla on ajettu yli 220 000 km. Kesällä meni 42 km yhdellä latauksella.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa haa5t

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2246 : 31.10.2019, 09:59:42 »
Yksi mitä voisi kokeilla , on että lataisi 12V akun täyteen, ja mielenkiinnosta mittaisi ensin sen jännitteen, että onko normaali 12,5-12,6V.

Latasin yön yli, aamulla laturi näytti 13,0 V. Ei auttanut alkuperäiseen ongelmaa tämäkään, edelleen latausluukusta vilkuttaa punaista.
Volvo V60 D6 2015

Poissa novocaine

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2247 : 31.10.2019, 10:14:26 »
Kaasuversio on varmasti yksi hyvä vaihtoehto. Itse mietin myös tätä yhtenä vaihtoehtona, mutta hybrid vaan koukutti etenkin power-moodilla. Kieltämättä D6 vaatii lehmän hermoja ja minulla on nyt vaihdettu vain yksi kompressori ihan alussa. Akku on vielä timmissä kunnossa vaikka autolla on ajettu yli 220 000 km. Kesällä meni 42 km yhdellä latauksella.

Lehmän hermot minulla löytyy 8) D6 verrattuna neliveto jää uupumaan, mikä vähän harmittaa. Nyt noin 500 km takana ja auto on vaivaton ajaa kaupungissa ja maantiellä. Moottorissa on kuitenkin dieselmäiset 245hv/350Nm, joten edellisen dieselauton vääntöön tottuneena ei tullut kulttuurishokkia. Eniten tuossa valinnassa painoi kuitenkin Mustankorkean paikallinen biokaasutuotanto ja tankkausasema lähellä työpaikkaa. Vähän kuitenkin salaa vilkuilen vielä hybridejäkin...
Volvo V60 BIFUEL

Poissa k70425

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2248 : 31.10.2019, 10:24:42 »
Latasin yön yli, aamulla laturi näytti 13,0 V. Ei auttanut alkuperäiseen ongelmaa tämäkään, edelleen latausluukusta vilkuttaa punaista.
Harmi ettei hoitunut perusnikseillä.
Sitten vaan siniselle diagnoosiin.
Olisikohan laturi sanonut sopimuksen irti, tai jokin hapettuma.
Onneksi hybridiakku näyttää skulaavan, joten ei isompaa remppaa varmaan tiedossa (tosin se sulla varmaan vielä takuun alainen?)

Tuli vielä mieleen, että näkyykö latauspistokkeessa (vai onko pistorasia oikea termi) likaa tai onko päässyt kastumaan. Eli jos ottaa oikarin itse liittimessä
« Viimeksi muokattu: 31.10.2019, 10:27:20 kirjoittanut k70425 »
Volvo V60 T6 Recharge MY21
ex Polestar 2 Launch edition MY21, Volvo V60 D6 R-Design MY15, Volvo XC60 D4 Summum MY17, Volvo S60 (mk II) T5 R-Design MY11, Volvo XC60 D3 AWD Summum MY12

Poissa k70425

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2249 : 31.10.2019, 10:39:01 »
Uusi deeku omistaja ilmoittautuu threadiin.
Kävin torstaina noutamassa D6:sen Hollannista ja ajelin Tukholman kautta Siljalla Helsinkiin.
Auto on siis MY15 R-Design lähestulkoon kaikilla tehdasvarusteilla ja mittarissa 115k. Auton mukana tuli oudosti vain type 2 kaapeli ei lainkaan suko-type2 kaapelia.

Matkalla ajelin motarit Save moodilla ja taajamat Purella ja tuon noin 1500 km siirtoajon keskikulutus oli ajotietokoneen mukaan 6.2 l/100km. Matkavauhtina motareilla Saksassa 150 km/h ja Tanska aika kiltisti rajoistusten mukaan mutta Ruotsissa paikallisten mukaan eli ~140 oli aika vakio.
Auto oli liikkeessä ladattu täyteen ja kerran latasin Gasthausin wallboxista auton täyteen matkalla.
Saksan puolella latasin vielä täyteen edullista dieseliä (1.19 eur/l) ja sitten vielä köpiksessä täyteen (1.30 eur/l). Ruotsissa ei tankannut lainkaan, koska oli kallista ja halusin ajaa tankin tyhjäksi, että saa suomalaista talvilaatua tankin täyteen. Onkos tämän D6 kanssa kokemuksia Nesteen My Dieselistä?

Volvolta tarkistin ennen ostoa että tähän autoon ei ollut vielä kompuraa vaihdettu, joten odotusarvo oli ostaessa, että se lienee edessä lähiaikoina.
Matkalla auto ei antanut mitään vikailmoja, mutta nyt Suomessa antoi tänään illalla vikaviestin "hybridijärjestelmän häiriö vaatii huollon" tjsp.

Eli huomenna soittoa Kaivokselan Biliaan, että olisiko kompura vaihto paikallaan. Toiveikkaana tehdaskampanjan mahdollisuudesta.

Herttoniemen Bilia olisi muuten minulle lähin ja selkeästi kätevin, mutta siellä on aiempien volvojen osalta ollut turhan usein haasteita asiakaspalvelussa ja teknisessä osaamisessa. Normihuollot siellä menee, mutta mikään vian etsintä tai vian kuntoon laittaminen ei siellä oikein luonnistu minun kokemuksella (ja puhutaan nyt tehdastakuun alaisista kulkineista toisin kuin tämä D6).

Aiemmin minulla ollut pari XC60:stä ja yksi S60. Kaksi vuotta vanhan XC60 classicin myin juuri pois ennen tämän hakua, ajatuksena että voisi ajella edullisemmin ja ympäristöystävällisesti sähköllä. Ajot on lyhyttä ja vuodessa vajaa 15k. Työmatkat on n. 10km per suunta, mutta tyypillisesti 1km autolla ja loput metrolla.


Aamulla vein auton Herttoniemen Biliaan, ja diagnoosi, että kompura viallinen ja tulee vaihtaa.
 Ei kampanjaa voimassa tähän autoon Bilian mukaan, eikä mitään vastaantuloa esitetty.
 Kustannusarvio 1600 eur.

Pyysin tiedustelemaan tulisiko Volvo tässä vastaan, koska osan käyttöikäoletus on huomattavasti pidempi kuin 5 vuotta / 117 tkm.
Toki auton pitäisi vielä olla Hollantilaisen vaihtoautoliikkeen virhevastuun piirissä, josta ostin auton muutama viikko sitten.
Eli sinne lähtee nyt myös tiedustelua korvauksesta, mutta voi olla hankala tie Hollannin kuluttajaviranomaisen kautta jos liike ei yhteistyöhaluinen.
Tosin autoliikkeelle lähtee siinä tapauksessa negatiivinen palaute mobile.de sivustolle, jonka uskoisin olevan suhteellisesti paljon isompi harmi autoliikkeelle (myyvät autot pääosin mobile kautta).

Edit: Omamekaanikko soitti, että olivat "tiedustelleet", mutta kuten todettua ei mitään vastaantuloa.
« Viimeksi muokattu: 31.10.2019, 11:05:45 kirjoittanut k70425 »
Volvo V60 T6 Recharge MY21
ex Polestar 2 Launch edition MY21, Volvo V60 D6 R-Design MY15, Volvo XC60 D4 Summum MY17, Volvo S60 (mk II) T5 R-Design MY11, Volvo XC60 D3 AWD Summum MY12

 

RallyBaron  Samppasport