Samppasport  Futurez

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4874 Vastauksia
  • 1071375 Lukukerrat

0 jäsentä ja 8 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Häätäjä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi

Poissa Volutus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2311 : 07.11.2019, 22:53:49 »
Kuinkakohan tarkkaa tämän pirssin kanssa on rengaskoon suhteen? Ohjekirjassa mainitaan vain 235/45 R17-18. Miten lie 245/45:n tms. sopivuus?

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2312 : 07.11.2019, 23:29:00 »
Kuinkakohan tarkkaa tämän pirssin kanssa on rengaskoon suhteen? Ohjekirjassa mainitaan vain 235/45 R17-18. Miten lie 245/45:n tms. sopivuus?

Mulla on 245/40/18 kesäsetti (katsastuksessa ei mainintaa ongelmasta, koko poikkeavuus joka suuntaan niin pieni sekä kantavuus 97 myös riittävä)

Poissa haa5t

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2313 : 08.11.2019, 16:27:52 »
Kuukauden olen lataillut ongelmitta koti- ja markettilatureilla, mutta eilen oli yön latauksen jäljiltä latauspistorasian yllä punainen vikavalo. Sen jälkeen en ole pystynyt lataamaan missään. Punainen valo palaa vaikka siihen ei olisi kytkettykään mitään. En löytänyt Delphillä mitään vikakoodeja. Miten tähän voisi yrittää, ennen kuin turvautuu liikkeen apuun?

Tähän ei löytynyt kotikonstein apua, joten tänään kävin merkkiliikkeessä hakemassa vikadiagnoosin. Sisäinen laturi rikki, pitää vaihtaa tehdaskorjattuun, hinta-arvio 1900 €. Eikä siinä vielä kaikki, myös kuuluisa ilmastoinnin kompressori virheilee, ja pitää vaihtaa.

Auton myyjäliike tarjoutui maksamaan puolet 1900 € laturirempasta. Kompressori menee 50/50 Volvon ja auton myyjäliikkeen kesken. Tässä vielä sulattelen asiaa. Jos menis vaikka Alkon kautta kotiin.
Volvo V60 D6 2015

Poissa janhon

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2314 : 08.11.2019, 18:09:10 »
Eli sisäinen laturi rikkoo näitä kompressoreita? Vai

Poissa Viltzu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 455
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2315 : 08.11.2019, 18:18:49 »
Eli sisäinen laturi rikkoo näitä kompressoreita? Vai

Ei
NYK: V60 D4 AWD Summum -16, tulossa S60 B5 R-Design

EX: 740 Turbo -89, 850 T5 -96, S60 2.4i -05, V70 D5 AWD - 07

Poissa k70425

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2316 : 08.11.2019, 22:31:26 »
Tähän ei löytynyt kotikonstein apua, joten tänään kävin merkkiliikkeessä hakemassa vikadiagnoosin. Sisäinen laturi rikki, pitää vaihtaa tehdaskorjattuun, hinta-arvio 1900 €. Eikä siinä vielä kaikki, myös kuuluisa ilmastoinnin kompressori virheilee, ja pitää vaihtaa.

Auton myyjäliike tarjoutui maksamaan puolet 1900 € laturirempasta. Kompressori menee 50/50 Volvon ja auton myyjäliikkeen kesken. Tässä vielä sulattelen asiaa. Jos menis vaikka Alkon kautta kotiin.
Kummallista kun jokin on epäkunnossa niin aina vaihdetaan uusi tilalle. Ei tainnut varsinaisesti selvitä mikä siinä laitteessa on vialla?
Itse veikkaisin, että vain joku hapettuma mikä voisi hoitua paljon edullisemmin vain fiksaamalla kuin vaihtamalla uusi osa.
Volvo V60 T6 Recharge MY21
ex Polestar 2 Launch edition MY21, Volvo V60 D6 R-Design MY15, Volvo XC60 D4 Summum MY17, Volvo S60 (mk II) T5 R-Design MY11, Volvo XC60 D3 AWD Summum MY12

Poissa Sute

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2317 : 09.11.2019, 09:46:48 »
Kummallista kun jokin on epäkunnossa niin aina vaihdetaan uusi tilalle. Ei tainnut varsinaisesti selvitä mikä siinä laitteessa on vialla?
Itse veikkaisin, että vain joku hapettuma mikä voisi hoitua paljon edullisemmin vain fiksaamalla kuin vaihtamalla uusi osa.

Korjaaminen nyt on saatanan paljon hankalampaa ja vaatii ammattitaitoa. Vaihtaminen paljon helpompaa..:)
Volvo V40 2.0T powered by Garret GTX4202R, Volvo V60 D5 Twin Engine, MY17

Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2318 : 09.11.2019, 12:59:36 »
Korjaaminen nyt on saatanan paljon hankalampaa ja vaatii ammattitaitoa. Vaihtaminen paljon helpompaa..:)
Joo, kyseessähän ei ole pelkkä kompressori, vaan paketti , jossa on kompressoriin sisäänrakennettu säätöyksikkö ja 400 V invertteri. Invertterin avulla säätyy kompressorin kierrosluku. 400V lisäksi laitteeseen tulee myös 12V. Saattaa olla aika tiukka paketti kotikorjausta ajatellen, tai edes korjaamon. :idiot2:

Poissa k70425

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2319 : 09.11.2019, 15:13:20 »
Joo, kyseessähän ei ole pelkkä kompressori, vaan paketti , jossa on kompressoriin sisäänrakennettu säätöyksikkö ja 400 V invertteri. Invertterin avulla säätyy kompressorin kierrosluku. 400V lisäksi laitteeseen tulee myös 12V. Saattaa olla aika tiukka paketti kotikorjausta ajatellen, tai edes korjaamon. :idiot2:
Jep, nyt puhuttiin siitä laturista
Volvo V60 T6 Recharge MY21
ex Polestar 2 Launch edition MY21, Volvo V60 D6 R-Design MY15, Volvo XC60 D4 Summum MY17, Volvo S60 (mk II) T5 R-Design MY11, Volvo XC60 D3 AWD Summum MY12

Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2320 : 09.11.2019, 17:38:16 »
Jep, nyt puhuttiin siitä laturista
Menipäs tosiaan laitteet minulta iloisesti sekaisin. Mutta varmaan aika eksoottinen laite tuo "on board charger". Sehän majailee jossain takakontissa akun lähellä.

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2321 : 10.11.2019, 21:02:50 »
Korjaaminen nyt on saatanan paljon hankalampaa ja vaatii ammattitaitoa. Vaihtaminen paljon helpompaa..:)

Ennen korjattiin ja nyt vaihdetaan vaan uusi osa.

Esimerkki: Mulla jarrupoljin heitti vian päälle -> auto ei lataa akkuja ja ei käy sähköllä -> diagnoosi oli vaihtaa poljin ja johtosarja (poljin on muuttunut ja vaatii myös johtosarjan vaihdon) -> kustannusarvio yli 2000 €:a -> irroittelin johdot -> suihkuttelin CRC öljyä, joka poistaa kosteuden -> vika hävisi ja sitä uutta vikailmoitusta olen odotellut.

Saattaa olla että ei korjaantunut, mutta nyt tuntuu kuitenkin toimivan. Olen 100 % varma, että kompurassa on korjattava vika -> nyt pitäisi vaan olla aikaa + ostaa toppa tupakkia + ruveta polttamaan + ottaa eristysvastusmittari käteen + pala palalta irroittaa osat toisistaan + mitata ja analysoida.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2322 : 11.11.2019, 09:15:10 »
Ennen korjattiin ja nyt vaihdetaan vaan uusi osa.

Esimerkki: Mulla jarrupoljin heitti vian päälle -> auto ei lataa akkuja ja ei käy sähköllä -> diagnoosi oli vaihtaa poljin ja johtosarja (poljin on muuttunut ja vaatii myös johtosarjan vaihdon) -> kustannusarvio yli 2000 €:a -> irroittelin johdot -> suihkuttelin CRC öljyä, joka poistaa kosteuden -> vika hävisi ja sitä uutta vikailmoitusta olen odotellut.

Saattaa olla että ei korjaantunut, mutta nyt tuntuu kuitenkin toimivan. Olen 100 % varma, että kompurassa on korjattava vika -> nyt pitäisi vaan olla aikaa + ostaa toppa tupakkia + ruveta polttamaan + ottaa eristysvastusmittari käteen + pala palalta irroittaa osat toisistaan + mitata ja analysoida.
Saisikohan CRC:llä myös kuskin oven johtosarjan toimimaan? Minulla kuskin oven peilin lämmitys ei toimi, lämpömittari sekoilee joskus ja peilikin käyttäytyy oudosti asentomuistin suhteen. Koska vikoja on useita , voisi olla vikaa vaikkapa maadoituksessa.

Poissa k70425

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2323 : 11.11.2019, 10:09:44 »
Nyt Biliassa hakemassa autoa pois. Kompuraa ei siis vielä ole vaihdettu, koska en suostunut tuota maksamaan omasta pussista. Nyt suostuivat tekemään tehtaalle raportin tästä ja sanoivat saavansa vastauksen parissa päivässä.
Asiallisesti laitoin faktoja pöytään huollon esimiehelle
1. ollut kampanja aiemmin jolloin Volvo jo myöntänyt että osa on viallinen
2. Oletettu käyttöikä
3. Suuri määrä vastaavia tapauksia

Kysyin myös että onkohan viimeisin kompura evoluutio jo ratkaissut ongelman vai onko oletettavaa että vika uusii.
Herttoniemen Bilian mukaan kampanjaan vaihdettuja kompuroita ei olisi tullut uusintavaihtoon. Eli eivät ilmeisesti tietoisia tai sitten valehtelevat pokkana.

@ takahiki: laitoin sulle yv:n

Nyt olivat saaneet Volvolta vastauksen, ja vastaantulo on 100%. Ja hyvittävät myös aiemman 100€ diagnoosikulun.
Auto siis ensirekisteröity 8/2014.
Kompressori vaihdetaan viikon päästä.
Eli menee niinkuin pitääkin, mutta erikoista että pitää ruveta kunnolla vaatimaan ennenkuin mitään vastaantuloa tulee.
« Viimeksi muokattu: 11.11.2019, 10:34:48 kirjoittanut k70425 »
Volvo V60 T6 Recharge MY21
ex Polestar 2 Launch edition MY21, Volvo V60 D6 R-Design MY15, Volvo XC60 D4 Summum MY17, Volvo S60 (mk II) T5 R-Design MY11, Volvo XC60 D3 AWD Summum MY12

Poissa JJT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2324 : 11.11.2019, 12:30:17 »
Juuh kerrotaan, 2viikon päästä sain ajan..
Eli öljypaineanturi on rikki, uuden vaihto, ja vikakoodienluku ~200e

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy