Carcom Oy  Ateho

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4874 Vastauksia
  • 1071221 Lukukerrat

Gnolli ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2700 : 20.02.2020, 20:30:28 »
Mitään en hybrideistä tiedä, mutta eikös tuossa sinunkin autossa ole tuo sama 6-vaihteinen Aisinin laatikko mitä käytetään myös D5:sen jatkeena. Niissä ainakin hyvin yleinen oire kuluneesta venttiilikoneistosta on se, että rivakammassa kiihdytyksessä saattaa vaihde jäädä vapaalle ja sitten hetken kuluttua saattaa pamahtaa päälle. Kannattaa testailla vastaavia rivakoita kiihdytyksiä ja tarkkailla, että mitä se laatikko tekee.

Eikös tuon ongelman estä vaihtamalla öljyt säännöllisesti vaihdelaatikkoon?
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Paikalla tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2894
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2701 : 20.02.2020, 20:39:07 »
Eikös tuon ongelman estä vaihtamalla öljyt säännöllisesti vaihdelaatikkoon?
Näinhän sen pitäisi olla, mutta omat kokemukset sanoo, että nämä 6-vaihteiset Aisinit kyllä osaa yllättää negatiivisesti.

Poissa Goldr

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2702 : 20.02.2020, 23:30:01 »
Eikös tuon ongelman estä vaihtamalla öljyt säännöllisesti vaihdelaatikkoon?
9kk sitten ostettu Hollannin tuonti, ensimmäinen oma huolto edessä parin kuukauden päästä. Pitää seurata toistuuko ongelma, viedä pajalle jo sitten aikaisemmin  :-\

Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2703 : 21.02.2020, 10:03:49 »
Eikös tuon ongelman estä vaihtamalla öljyt säännöllisesti vaihdelaatikkoon?
Eihän näissä vaihteistoöljyn vaihto edes kuulu huolto-ohjelmaan. Ja kun on hybridi , ajetut kilometrit voi vielä jakaa kahdella, että saadaan automaattilaatikolle kohdistuvat kilometrit. Eli sitä suuremmalla syyllä öljyjä ei tarvitse koskaan vaihtaa.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2704 : 21.02.2020, 10:11:41 »
Eihän näissä vaihteistoöljyn vaihto edes kuulu huolto-ohjelmaan. Ja kun on hybridi , ajetut kilometrit voi vielä jakaa kahdella, että saadaan automaattilaatikolle kohdistuvat kilometrit. Eli sitä suuremmalla syyllä öljyjä ei tarvitse koskaan vaihtaa.
Miten se sähkö vaikuttaa siihen ettei tarvi vaihtaa. Volvon suosittelema vaihtoväli on 80tkm/4v.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa kfriman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2705 : 21.02.2020, 10:25:33 »
Vaihtamalla öljyt laatikkoon 80t/4v välein tulee paljon halvemmaksi kuin sitten jossain vaiheessa vaihtaa laatikko, jos ihan kustannuksien kannalta ajattelee. Loputtomiin niillä alkuperäisillä öljyillä ei ajeta... Kuluu ne öljyt laatikossakin, samoin kuin moottorissa, jonka öljynvaihtojen hyötyjä ei varmaankaan moni kyseenalaista...

Poissa HEX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2706 : 21.02.2020, 12:48:05 »
Joskus olin kaverina vaihtamassa -04 V70:n automaattilaatikon öljyt "huuhtelemalla". Ei ollu prosessina mikään ameriikan ihme. Liekö tuo operaatio tehtävissä D6:n omatoimisesti? Onko kenelläkään kokemuksia?

Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2707 : 21.02.2020, 13:14:07 »
Miten se sähkö vaikuttaa siihen ettei tarvi vaihtaa. Volvon suosittelema vaihtoväli on 80tkm/4v.
No eihän se automaattilaatikko tee töitä ja välitä voimaa silloin kun sähköllä ajellaan. Onhan se varmaan valmiustilassa, mutta turbiini ei siellä pyöri. Luulisin , että kuluttavinta automaatille on juuri kaupunkiajo , jolloin vaihteet vaihtuu vähän väliä. Ja juuri kaupunkiajo tapahtuu eniten sähköllä, koska niihin muutamiin kilometreihin kaupungissa se sähkö riittää toisin kuin maantieajoon. Kyllä kai useimmilla lataushybridin kilometrit ainakin puoliksi mennään sähköllä, eihän muuten edes lataushybridiä kannata hankkia.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2708 : 21.02.2020, 13:25:27 »
No eihän se automaattilaatikko tee töitä ja välitä voimaa silloin kun sähköllä ajellaan. Onhan se varmaan valmiustilassa, mutta turbiini ei siellä pyöri. Luulisin , että kuluttavinta automaatille on juuri kaupunkiajo , jolloin vaihteet vaihtuu vähän väliä. Ja juuri kaupunkiajo tapahtuu eniten sähköllä, koska niihin muutamiin kilometreihin kaupungissa se sähkö riittää toisin kuin maantieajoon. Kyllä kai useimmilla lataushybridin kilometrit ainakin puoliksi mennään sähköllä, eihän muuten edes lataushybridiä kannata hankkia.
Mutta jos suositellaan vaihdettavaksi 4 vuoden välein sama paljonko tulee kilometreja.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2709 : 21.02.2020, 15:08:30 »
Mutta jos suositellaan vaihdettavaksi 4 vuoden välein sama paljonko tulee kilometreja.
Tottakai jos niin lukee. Mutta olin kyllä lukevinani huolto-ohjeista että ei kuulu ohjelmaan, täytyykin tarkistaa uudestaan. Siis 2014 D6. Oli muuten sattumalta juuri tämän päivän hesarissa eräässä kirjoituksessa, joka koski plugareita, viittaus suomalaiseen tutkimukseen , ja siinä oli tuloksena , että puolet kilometreistä ajetaan sähköllä. Tuollainen kyselytutkimus on siis tehty.

Poissa Niksu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2710 : 21.02.2020, 16:00:47 »
Kaikki liikkeen piikkiin, täysin selvä tapaus.

Miksi kaikki liikkeen piikkiin? Kun kyseessä on käytetty auto ja jos siihen uusitaan esimerkiksi uusi moottori tulee auto parempaan kuntoon kuin ostohetkellä. Myyjää ei voi velvoittaa tätä maksamaan kokonaisuudessaan vaan siksi neuvotellaan kustannusjaosta. Toinen asia on, jos korjaus suoritetaan esimerkiksi vaihto-osalla. Kannattaa perehtyä kuluttajasuojaan ja myyjän virhevastuuseen. Juuri näistä syistä tulee turhia tappeluita sekä tapauksia riitalautakuntaan.
Seat Leon Cupra 290 -19

Poissa Uusivolvoilija

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2711 : 21.02.2020, 16:24:27 »
Miten se sähkö vaikuttaa siihen ettei tarvi vaihtaa. Volvon suosittelema vaihtoväli on 80tkm/4v.

Onko tämä 80t/4v nyt Volvon vai jonkun yksittäisen huoltojantterin suositus? Entä mistä tämä tieto tulee?
Kun ei kuulu huolto-ohjelmaan, eikä ohjekirjan mukaan tarvitse vaihtaa (normiajossa).
Sen toki tiedän, että on järkevää vaihtaa ja näin tein itsekin.
Ei taida yksikään öljyvalmistajakaan vielä mainostaa ikuisia öljyjä, joten syytä säännölliseen vaihtoon on, varsinkin suomen ajoneuvojen keski-iän perusteella.

Paikalla tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2894
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2712 : 21.02.2020, 16:28:55 »
Onko tämä 80t/4v nyt Volvon vai jonkun yksittäisen huoltojantterin suositus? Entä mistä tämä tieto tulee?
Kun ei kuulu huolto-ohjelmaan, eikä ohjekirjan mukaan tarvitse vaihtaa (normiajossa).
Sen toki tiedän, että on järkevää vaihtaa ja näin tein itsekin.
Ei taida yksikään öljyvalmistajakaan vielä mainostaa ikuisia öljyjä, joten syytä säännölliseen vaihtoon on, varsinkin suomen ajoneuvojen keski-iän perusteella.
Ihan Volvon oma suositus on tuo vaihtoväli.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2698
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2713 : 21.02.2020, 17:22:16 »
No eihän se automaattilaatikko tee töitä ja välitä voimaa silloin kun sähköllä ajellaan. Onhan se varmaan valmiustilassa, mutta turbiini ei siellä pyöri.
Vetoakselit ainakin pyörii... Mitenhän laatikon voitelu on muuten toteutettu? Täytyy kaiketi olla sähköinen öljypumppu.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2714 : 21.02.2020, 17:37:48 »
Oli muuten sattumalta juuri tämän päivän hesarissa eräässä kirjoituksessa, joka koski plugareita, viittaus suomalaiseen tutkimukseen , ja siinä oli tuloksena , että puolet kilometreistä ajetaan sähköllä. Tuollainen kyselytutkimus on siis tehty.

Ainakin Volvolla tekivät tutkimuksen ihan lukemalla autojen tieokoneista noita tietoja, jostai saivat jonkun yllättävinkin ison prosenttiosuuden sähköajolle. Kyselytutkimuksessa on se huono puoli että ihmiset tuppaavat kaunistelemaan asioita.

Onko tämä 80t/4v nyt Volvon vai jonkun yksittäisen huoltojantterin suositus? Entä mistä tämä tieto tulee?
Kun ei kuulu huolto-ohjelmaan, eikä ohjekirjan mukaan tarvitse vaihtaa (normiajossa).
Sen toki tiedän, että on järkevää vaihtaa ja näin tein itsekin.
Ei taida yksikään öljyvalmistajakaan vielä mainostaa ikuisia öljyjä, joten syytä säännölliseen vaihtoon on, varsinkin suomen ajoneuvojen keski-iän perusteella.

Ainakin Taksikäyttöön myydyissä autoissa tuo on ihan vaatimuksena.. Syynä on tietysti se että taksiin tulee niin nopeasti kilometrejä että aski ehtii hajoamaan jo takuuaikana jos siihen ei vaihda öljyjä.

Yksityisessä käytössä ei vaihteisto porsi takkuaikana, ja vastaavasti erilaiset vertailut rankaisevat kovalla kädellä kaikesta huollosta jota autolle täytyy tehdä, joten se virallinen "pakollinen" huolto-ohjelma on vedetty ihan minimiiin.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron