Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4874 Vastauksia
  • 1071192 Lukukerrat

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Överi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2790 : 22.03.2020, 21:09:35 »
Mulla teki tämän saman nyt toisen kerran. Kun auto on useamman päivän piuhassa kiinni ajamatta ja VOC-ajastettu lataus öisin päällä. Seuraus .> 12V akku menee tyhjäksi ja hälytys menee sitten lopuksi päälle. Tästä selvitty sillä että avaa oven manuaalisesti mekaasisella avaimella (keskuslukitus ei toimi kun 12V akku vähissä), kone pelti auki ja ylläpitolaturilla virtaa 12V akulle tai käynnistää auton latauksen. Ei ole kyllä kiva yllätys tällainen aamulla kun lähdössä johonkin. Onko jollain tarkempaa tietoa, vaatiiko tosiaan Volvolta jonkun päivityssoftan tms? Hinta?

Päivitys on luokkaa 100 e.

Mitä tarkempaa tietoa aiheesta haluaisit?

Minun aikaisemmassa viestissä kerroin mikä voi/saattaa vaivata.

Parempi olla volkkari perheessä siltä varalta jos kuitenkin volvo menee rikki ;)

Poissa Pompputiikeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • no mitä tää ny tekee
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2791 : 22.03.2020, 22:14:45 »
onko kenelläkään uutta tietoa kompuran vaihdosta että onko merkkihuolto alkanut huuhtelemaan järjestelmää vai vieläkö mennään uutta kompuraa niin kauan kun kestää.

Pari kuukautta sitten ainakin vaan vaihtoivat kompuran vaikka kyseenalaistin hommaa aika rajusti. Ei auttanut mitään. Volvolta on tietty ohjeistus millä menevät. Kompura vaihdetaa ja järjestelmä täytetään. Työ suoritetaan mahdollisimman nopeasti. Ei kuivaimien vaihtoja tai huuhteluja.
V60 D6 -14

Poissa ecovolvo

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2792 : 23.03.2020, 08:06:10 »
Päivitys on luokkaa 100 e.

Mitä tarkempaa tietoa aiheesta haluaisit?

Minun aikaisemmassa viestissä kerroin mikä voi/saattaa vaivata.

Kiitos näistä. Eli CEM päivitystä (mikä lie onkaan:)) kyselemään seuraavan huollon yhteydessä. Näyttäisi tosiaan olevan ominaisuus/vika kun muillakin samaa 12V akun tyhjentymistä tapahtunut. Mulla esim ihan uusi 12V akku, joten ei ole siitä kiinni. Ajastettuun lataukseen liittyy selkeästi, kaikki on ok jos autoa käyttää päivittäin, mutta jos useamman päivän piuhassa kiinni, niin tuo tapahtunut pari kertaa.

Muuten auto pelittänyt hyvin. Kompura vaihdettiin viime kesän huollossa remminvaihdon yhteydessä, vaikkei se ilmoitellut vikoja koetauluun asti. Uusi kompura toiminut moitteetta, nyt 9kk ajettu.

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2793 : 23.03.2020, 08:19:01 »
Jos käytät autoasi huollossa "marmorilla" niin päivitykset pitäisi kuulua vuosihuoltoon kysymättäkin.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2794 : 23.03.2020, 08:23:24 »
Jos käytät autoasi huollossa "marmorilla" niin päivitykset pitäisi kuulua vuosihuoltoon kysymättäkin.
Esim. VOC moduulin päivitys ei kuulu noihin ilmaisiin päivityksiin. Samoin Sensus näyttö. CEM:n tulee päivitys kyllä, mutta jos sinnekkin muutetaan ohjelmallisesti ominaisuuksia niin se maksaa taas.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa JJT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2795 : 25.03.2020, 19:35:44 »
Tuli vaihdettua kesäkummit alle, jotenki tuntuu kyllä raskaammalta  ja huonommilta ku talvikumit.
Kesä renkaat 18" ja talvi kumeina 17"

Poissa Pompputiikeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • no mitä tää ny tekee
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2796 : 25.03.2020, 22:46:27 »
Tuli vaihdettua kesäkummit alle, jotenki tuntuu kyllä raskaammalta  ja huonommilta ku talvikumit.
Kesä renkaat 18" ja talvi kumeina 17"

Vastasit jo itelles.  :D

Ite meen 215/50/17 kesät sekä talvet justiinsakin tuon takia.
V60 D6 -14

Poissa JJT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2797 : 26.03.2020, 06:38:08 »
Vastasit jo itelles.  :D

Ite meen 215/50/17 kesät sekä talvet justiinsakin tuon takia.
Sitä juuri :D täytyy miettiä seuraaviksi kesäkumeiksi 17".
Nää 235/45/18 on kyl kamalat ajettavuudelta, pintaa sen verran jäljellä että tää kesä niillä vielä mennään.

Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2798 : 26.03.2020, 21:16:55 »
Vastasit jo itelles.  :D

Ite meen 215/50/17 kesät sekä talvet justiinsakin tuon takia.
Laitoin juuri 225/50-17 ja kyllä on jo selkeästi mukavemmat kuin 235/45-17.

Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2799 : 26.03.2020, 21:50:47 »
Invertterillä tarkoitat dcdc muunninta?

Omassa ei mukamas pystytä mittaamaan sitä?!
DCDC-muunnin on se , joka muuttaa ajoakun jännitteen 12 voltiksi, eli se lataa akkua. Invertteri taas muuttaa ajoakun korkeajännitteen tasavirran sähkömoottorin tarvitsemaksi vaihtovirraksi. Ja myös muuttaa ISG:stä tulevan vaihtovirran ajoakun lataukseen sopivaksi tasavirraksi. Ja myös AWD-asennossa ohjaa ISG:ltä tulevan vaihtovirran suoraan sähkömoottorille. Eli Invertteri on aika monipuolinen vekotin ja käsittelee isoja sähköenergioita. Ei ole ihme että se on aika kallis.

Poissa V70 2.5

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 679
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2800 : 26.03.2020, 22:24:16 »
Tuli vaihdettua kesäkummit alle, jotenki tuntuu kyllä raskaammalta  ja huonommilta ku talvikumit.
Kesä renkaat 18" ja talvi kumeina 17"

Tämä keskustelu liity nyt mitenkään automalliin, mutta itse vaihdoin 18" 245/40 r18 loppuunajetut continentalit(alle milli pintaa parhaassa) 225/45 r18 halpiskumeihin, ja vetely ja rengasmelu alkoi. Nuo 245/40r18 contit ei vedellyt ja oli hiljaiset.

Ei nykyään tarvitse laittaa autoon mitään kottikärrynpyöriä, että ajo on mukavaa, renkaat kehittyy. Tuo ajatus vaan on vahva.
-945 b230fk hx35 m90 g80 -95 -945 b230fk A -91
-s80 b5254t6 summum -08
-Bayliner1952 Volvo penta 145a
-Vauxhall viva Deluxe-71  -Transhit -08

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2801 : 27.03.2020, 21:30:18 »
Tämä keskustelu liity nyt mitenkään automalliin, mutta itse vaihdoin 18" 245/40 r18 loppuunajetut continentalit(alle milli pintaa parhaassa) 225/45 r18 halpiskumeihin, ja vetely ja rengasmelu alkoi. Nuo 245/40r18 contit ei vedellyt ja oli hiljaiset.

Ei nykyään tarvitse laittaa autoon mitään kottikärrynpyöriä, että ajo on mukavaa, renkaat kehittyy. Tuo ajatus vaan on vahva.

No, minulla on 215 leveät talvirenkaat ja 235 leveät kesärenkaat. Molemmat ovat Continentalin renkaita ja samaa vuosimallia. Ero on selkeä vetelyn suhteen. Kapeampi rengas käyttäytyy paremmin alla. Volvon ratissa tuntuu (mallit V70, XC60 ja V60) pieni vetely, kun tien pinnassa olevia kulutusuria ajelee. Tämä häviää kapeammalla renkaalla. Voi tietysti olla rengasprofiileja, joissa renkaan olka ei vedä niin kovaa.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Pompputiikeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • no mitä tää ny tekee
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2802 : 28.03.2020, 12:01:52 »
Tämä keskustelu liity nyt mitenkään automalliin, mutta itse vaihdoin 18" 245/40 r18 loppuunajetut continentalit(alle milli pintaa parhaassa) 225/45 r18 halpiskumeihin, ja vetely ja rengasmelu alkoi. Nuo 245/40r18 contit ei vedellyt ja oli hiljaiset.

Ei nykyään tarvitse laittaa autoon mitään kottikärrynpyöriä, että ajo on mukavaa, renkaat kehittyy. Tuo ajatus vaan on vahva.

Renkaita on markkinoilla niin paljon erilaisia ja niistä saadaan niin monta variaatiota aikaiseksi ettei kukaan pysty sanomaan mikä mitenkin toimii. Joka tapauksessa jos palstoilta lueskelee kirjoitettuja kokemuksia niin poikkeuksetta kapeampi ja korkeampi rengasprofiili on parantanut Volvojen käyttäytymistä. Lisätään tähän vielä selkeästi parempi ja turvallisempi käyttäytyminen vesisateella ja halvempi hinta niin oli vaikea perustella itselle alkaa ostamaan jotain 235/40/18 renkaita joten en sitten ostanut.

V60 D6 -14

Poissa k70425

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2803 : 30.03.2020, 00:01:42 »
Morjens!
Teitkö tälle vialle koskaan mitään? Itselläni viikon verran kuuluin vastaavanlaista kolinaa, en asiaa tutkinut kun sattui muutenkin olemaan huoltoaika varattuna tälle päivälle. Tänään sitten huollossa tuomio, että vetoakseli sekä pyörän napa pitää vaihtaa, sillä on tehnyt jo "boordeihin" ilmeisen pahaa tuhoa. Matkalla huollosta, ei ääntänyt kiristyksen jälkeen. Korjauskustannuksia olisi tulossa noin 1,1k€.
Ensin oli tarkoituksena, että Bilialla kiristäisivät takavetarien pultit samalla kun auto oli tuulilasin vaihdon takia pari päivää korjaamolla. Olivat sitten unohtaneet sen ja ajattelin viedä auton uudestaan sinne joululomien jälkeen.
Mutta sitten oikea takavetari alkoi pyörimään tyhjää juuri ennen joulua ja hinattiin pariksi viikoksi Biliaan joulun yli. Vetarin pultti pyörännavassa oli katkennut. Vaihdettiin vetoakseli ja nivel. Kustannus perus tonni.

Vähän kyllä harmitti ettei aiemmin kiristetty / vaihdettu pulttia (tosin en tiedä olisiko silloinkin jo ollut myöhäistä). Vasemman vetarin osalta vaihdettiin pultti varmuuden vuoksi.

Mutta onneksi olin ottanut Volvian vakuutukseen pidennetyn sijaisautoturvan, niin koko ajan oli uusikoppainen V60 sijaisena.
« Viimeksi muokattu: 30.03.2020, 00:04:49 kirjoittanut k70425 »
Volvo V60 T6 Recharge MY21
ex Polestar 2 Launch edition MY21, Volvo V60 D6 R-Design MY15, Volvo XC60 D4 Summum MY17, Volvo S60 (mk II) T5 R-Design MY11, Volvo XC60 D3 AWD Summum MY12

Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2804 : 30.03.2020, 21:28:12 »
Ensin oli tarkoituksena, että Bilialla kiristäisivät takavetarien pultit samalla kun auto oli tuulilasin vaihdon takia pari päivää korjaamolla. Olivat sitten unohtaneet sen ja ajattelin viedä auton uudestaan sinne joululomien jälkeen.
Mutta sitten oikea takavetari alkoi pyörimään tyhjää juuri ennen joulua ja hinattiin pariksi viikoksi Biliaan joulun yli. Vetarin pultti pyörännavassa oli katkennut. Vaihdettiin vetoakseli ja nivel. Kustannus perus tonni.

Vähän kyllä harmitti ettei aiemmin kiristetty / vaihdettu pulttia (tosin en tiedä olisiko silloinkin jo ollut myöhäistä). Vasemman vetarin osalta vaihdettiin pultti varmuuden vuoksi.

Mutta onneksi olin ottanut Volvian vakuutukseen pidennetyn sijaisautoturvan, niin koko ajan oli uusikoppainen V60 sijaisena.
Ok. Eli jos se pultti on tuo mikä tulee näkyviin renkaan vaihdon yhteydessä, niin se on kyllä niin pikkuruinen , että en minä ainakaan uskalla tuota ruveta tiukemmalle takomaan. Ennen vanhaan kaikki jarruihin , ohjaukseen ja ripustuksiin liittyvät pultit kiristettiin niin tiukalle kuin jaksaa, että varmasti pysyy. Nykyään ei uskalla, voi vaikka pultti katketa.

 

Ateho  Elekma