Proturbo  Autodiagnoosi

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4874 Vastauksia
  • 1071556 Lukukerrat

Kreisa ja 8 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2820 : 23.04.2020, 00:15:03 »
Viime vuoden puolella jo osasivat hollannissa ja silloin eivät tienneet Suomessa siitä mitään kun koitin kysyä samalla kun omani meni kompuran vaihtoon. Suomeen tämä rantautui sitten ilmeisesti nyt.
Onko mitään käsitystä mitä on muutettu, jotta kompurat ei enää hajoaisi?
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Pompputiikeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • no mitä tää ny tekee
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2821 : 23.04.2020, 01:41:41 »
Onko mitään käsitystä mitä on muutettu, jotta kompurat ei enää hajoaisi?

Meniköhän se nyt suurinpiirtein jotenkin näin. Kompura ja kuivain irti. Järjestelmä huuhdellaan todella huolellisesti pariin kertaan jonka jälkeen se kuivataan tietynlaisella nestemäisellä typellä joka vaatii oman kalustonsa mitä suomen korjaamoilta ei luultavasti ole aikaisemmin löytynyt. Kuivauksen jälkeen uusi kuivain ja kompura sisään. Sen jälkeen nesteet sisään ja lisätään eri öljy mitä kun mitä alunperin on Volvo käyttänyt. En muista se öljyn tyyppiä mutta idea oli siinä että se on hygrostaattinen öljy eli se ei voi mitenkään päin kerätä vettä järjestelmään. Nämähän on ilmeisesti hajonneet sen takia että järjestelmään on päässyt kerääntymään sähköä johtavaa nestettä eli vettä ja se alunperin käytetty öljy ei ole ollut hygrostaattinen ja sitä pidetään nyt syypäänä veden muodostumiseen.

Toivotaan että tämä tosiaankin on pidempiaikainen korjaus verrattuna aikaisempiin. Hollannin pään kommentit näyttää rohkaisevilta.
V60 D6 -14

Poissa V60D6Polestar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2822 : 23.04.2020, 11:00:19 »
Meniköhän se nyt suurinpiirtein jotenkin näin. Kompura ja kuivain irti. Järjestelmä huuhdellaan todella huolellisesti pariin kertaan jonka jälkeen se kuivataan tietynlaisella nestemäisellä typellä joka vaatii oman kalustonsa mitä suomen korjaamoilta ei luultavasti ole aikaisemmin löytynyt. Kuivauksen jälkeen uusi kuivain ja kompura sisään. Sen jälkeen nesteet sisään ja lisätään eri öljy mitä kun mitä alunperin on Volvo käyttänyt. En muista se öljyn tyyppiä mutta idea oli siinä että se on hygrostaattinen öljy eli se ei voi mitenkään päin kerätä vettä järjestelmään. Nämähän on ilmeisesti hajonneet sen takia että järjestelmään on päässyt kerääntymään sähköä johtavaa nestettä eli vettä ja se alunperin käytetty öljy ei ole ollut hygrostaattinen ja sitä pidetään nyt syypäänä veden muodostumiseen.

Toivotaan että tämä tosiaankin on pidempiaikainen korjaus verrattuna aikaisempiin. Hollannin pään kommentit näyttää rohkaisevilta.

Kiitos tiedosta. Olisiko sinulla mitään linkkiä tähän liittyen, jossa asiaa käsitelty?

Poissa Pompputiikeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • no mitä tää ny tekee
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2823 : 23.04.2020, 13:32:39 »
Kiitos tiedosta. Olisiko sinulla mitään linkkiä tähän liittyen, jossa asiaa käsitelty?

Ei o suoraan linkkiä tallessa, mutta asiaa on muistaakseni pariinkin otteeseen läpikäyty naamakirjan Volvo V60 hybrid ryhmässä. Linkin foorumeilta löytyy tarkempaakin tietoa asiasta jos jaksat alkaa kääntämään. Siellä asia tuli mulle ekan kerran vastaan joskus viime vuoden loppupuolella. Hollannissa tällä hetkellä edelleen vain muutama korjaamo joka pystyy suorittamaan tuon uroteon. Tuo työohje on tosiaan ollut hollannissa ihan Volvon virallinen huolto-ohje viime vuoden lopulta lähtien. Ton tyylisistä vaihdoista löytyy tietoa jo paljon kauempaakin eli haiskahtaa vähän siltä, että joku korjaamo joka oikeasti tiesi mitä tekee kehitti oikeat työtavat oikeilla aineilla ja Volvo teki siitä oman ohjeistuksensa.

https://www.volvo-forum.nl/viewforum.php?f=127

Ajattelin olla tästä asiasta itse syksyllä Volvoon yhteydessä jos omasta ei kompura ole siihen mennessä mennyt. Kyseenalaistin joulukuussa työtavan jolla minun autooni kompuran vaihto tehtiin ja kerroin että hollannissa nämä tehdään tällä tavalla, miksi ei suomessa. Sain vastaukseksi että ei tarvitse ja jos tehdäänkin niin se "ylimääräinen" työ jää mun maksettavaks. Yhteydessä Volvoon haluan olla siksi että ne vaihtaisivat autooni uuden kompuran oikein ettei käy niin että seuraavan kerran kun tuo tosta menee niin Volvo perii multa taas ison summan rahaa.
V60 D6 -14

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2824 : 25.04.2020, 21:13:15 »
En tiedä olenko ensimmäinen, mutta tänään hyvin palvellut D6 hybrid -14 muuttui D6 Twin Engine -16 malliksi. Pitkään mietin toisena vaihtoehtona V90 D4:sta, mutta tuo D5:n pörinä vaan puhuttelee enemmän kuin neloskone. Ei vaan voi mitään....

Varustetaso on nyt kyllä kattava. En edes tiennyt, että näissä on myös etukamerat, jotka näyttää keulalta sekä vasemmalle että oikealle.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2825 : 25.04.2020, 21:43:52 »
En tiedä olenko ensimmäinen, mutta tänään hyvin palvellut D6 hybrid -14 muuttui D6 Twin Engine -16 malliksi. Pitkään mietin toisena vaihtoehtona V90 D4:sta, mutta tuo D5:n pörinä vaan puhuttelee enemmän kuin neloskone. Ei vaan voi mitään....

Varustetaso on nyt kyllä kattava. En edes tiennyt, että näissä on myös etukamerat, jotka näyttää keulalta sekä vasemmalle että oikealle.
Joo noita kameroita sai lisävarusteena isoihin Volvoihin ainakin. Muutamia V70:siä tullut vastaan, joissa nuo kamerat.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa JJT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2826 : 26.04.2020, 11:29:07 »
En tiedä olenko ensimmäinen, mutta tänään hyvin palvellut D6 hybrid -14 muuttui D6 Twin Engine -16 malliksi. Pitkään mietin toisena vaihtoehtona V90 D4:sta, mutta tuo D5:n pörinä vaan puhuttelee enemmän kuin neloskone. Ei vaan voi mitään....

Varustetaso on nyt kyllä kattava. En edes tiennyt, että näissä on myös etukamerat, jotka näyttää keulalta sekä vasemmalle että oikealle.
Itsellä myös edessä kamera mutta kuvaa en ole saanut tulemaan.

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2827 : 26.04.2020, 18:34:43 »
Tuossa tuo setti:
https://accessories.volvocars.com/en-ca/XC60%28-17%29/Accessories/Document/VCC-491072/2016

XC60 malliin, mutta saman tyylinen muissakin. Maskissa kamera kummallekki sivulle.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2828 : 26.04.2020, 22:09:31 »
Itsellä myös edessä kamera mutta kuvaa en ole saanut tulemaan.

Omassa tuo näkymän saa päälle D-asenolla ja CAM-näppäintä painamalla. Pakittaessa voi sitten katsella taakse, taakse koukkuun ja etukamerat CAM-näppäintä painamalla. Kameran paikkoja en ole etsinyt, mutta täytyy selvitellä. Luulisin, että se ei ole Volvo-merkin alaosassa oleva kamera tai sitten on....

Onkos kenelläkään tietoa miten nämä merkinnät oikein menee. Luulin, että Twin Engine -tunnuksella on vain D5-mallit pienemmällä teholla.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2829 : 26.04.2020, 22:13:15 »
Omassa tuo näkymän saa päälle D-asenolla ja CAM-näppäintä painamalla. Pakittaessa voi sitten katsella taakse, taakse koukkuun ja etukamerat CAM-näppäintä painamalla. Kameran paikkoja en ole etsinyt, mutta täytyy selvitellä. Luulisin, että se ei ole Volvo-merkin alaosassa oleva kamera tai sitten on....

Onkos kenelläkään tietoa miten nämä merkinnät oikein menee. Luulin, että Twin Engine -tunnuksella on vain D5-mallit pienemmällä teholla.
Eikös ne ollut D5 Twin Engine ja D6 Twin Engine, jotka oli hybridejä ja sitten normi D5 oli pelkällä diesel koneella. Ilmeisesti softaero vain noissa hybrideissä?
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8917
  • Teiden tukko
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2830 : 26.04.2020, 22:23:19 »
Omassa tuo näkymän saa päälle D-asenolla ja CAM-näppäintä painamalla. Pakittaessa voi sitten katsella taakse, taakse koukkuun ja etukamerat CAM-näppäintä painamalla. Kameran paikkoja en ole etsinyt, mutta täytyy selvitellä. Luulisin, että se ei ole Volvo-merkin alaosassa oleva kamera tai sitten on....

Onkos kenelläkään tietoa miten nämä merkinnät oikein menee. Luulin, että Twin Engine -tunnuksella on vain D5-mallit pienemmällä teholla.

Etukamera on se joka on Volvomerkin alaosassa.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa JJT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2831 : 27.04.2020, 06:14:12 »
Omassa tuo näkymän saa päälle D-asenolla ja CAM-näppäintä painamalla. Pakittaessa voi sitten katsella taakse, taakse koukkuun ja etukamerat CAM-näppäintä painamalla. Kameran paikkoja en ole etsinyt, mutta täytyy selvitellä. Luulisin, että se ei ole Volvo-merkin alaosassa oleva kamera tai sitten on....

Onkos kenelläkään tietoa miten nämä merkinnät oikein menee. Luulin, että Twin Engine -tunnuksella on vain D5-mallit pienemmällä teholla.
Juuri näin olen yrittänyt mutta kuvaa ei tule.
Varmaan joku päivitys täytys tehdä siihen että kuva näkyis, se vaatis rahuskaa x määrän, antaa olla ::)

Poissa Volvomiäs 90

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2832 : 30.04.2020, 17:21:55 »
Osaisko kukaan sanoa mikä mättää volvossa kun ei anna mitään vikavaloa eikä muutakaan häiriötä, mutta kun laittaa käyntiin niin diesel lähtee heti peliin kun lähtee liikkeelle ja kun painaa pure-asentoon niin lukee että ”pure ei käytettävissä johtuen hybridijärjestelmän tilapäisestä häiriöstä”. Ainut ero mitä huomaan normaaliin on kun käynnistää auton niin normaalisti kuuluu jonkinlaisia ”naksahduksia”, nyt näitä naksahduksia ei kuulu, myös kun autolla ajaa ja päästää kaasun ylös tai jarruttaa niin vasemmassa näytössä vilkkuu jotain palloja, mutta nyt ei näy niitäkään.

Kyseessä siis vm2014 D6 plug in hybrid
« Viimeksi muokattu: 30.04.2020, 17:33:57 kirjoittanut Volvomiäs 90 »

Poissa Mepi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 714
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2833 : 30.04.2020, 21:02:15 »
Vikakoodien luku ensimmäinen asia mistä kannattaa aloittaa
Volvo XC60 2016 D3 - (150hp 350Nm) 230hp 500Nm
Ex. Volvo V70 2013 Summum D5 AWD Rica 275hp
Ex. Volvo V70 2007 Classic 2.5T AWD Rica +180kW # Ex. S40 T4

Poissa Pompputiikeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • no mitä tää ny tekee
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2834 : 30.04.2020, 21:46:51 »
Osaisko kukaan sanoa mikä mättää volvossa kun ei anna mitään vikavaloa eikä muutakaan häiriötä, mutta kun laittaa käyntiin niin diesel lähtee heti peliin kun lähtee liikkeelle ja kun painaa pure-asentoon niin lukee että ”pure ei käytettävissä johtuen hybridijärjestelmän tilapäisestä häiriöstä”. Ainut ero mitä huomaan normaaliin on kun käynnistää auton niin normaalisti kuuluu jonkinlaisia ”naksahduksia”, nyt näitä naksahduksia ei kuulu, myös kun autolla ajaa ja päästää kaasun ylös tai jarruttaa niin vasemmassa näytössä vilkkuu jotain palloja, mutta nyt ei näy niitäkään.

Kyseessä siis vm2014 D6 plug in hybrid

Haistan hajonneen tai hajoamispisteessä olevan kompuran.
V60 D6 -14

 

Futurez  Kulkukoira