Futurez  Kulkukoira

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4874 Vastauksia
  • 1071131 Lukukerrat

Gnolli ja 8 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2865 : 25.05.2020, 08:14:22 »
Väittäisin että huoltoliike pesi kohdallasi kätensä kun näki sen mahdolliseksi. Hankala asiakas ei olisi maksanut euroakaan.
Silloin pitää alkaa riitelemään ja auto seisoo sen aikaa kun liike sekä asiakas tappelee.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2866 : 25.05.2020, 09:02:12 »
Silloin pitää alkaa riitelemään ja auto seisoo sen aikaa kun liike sekä asiakas tappelee.
Tämä on totta ja valitettavasti näyttäisi olevan liian yleistä, että luotetaan asiakkaan tietämättömyyteen ja kiireeseen saada auto takaisin.

Ottamatta nyt mitenkään kantaa mihinkään tiettyyn korjaamoon tai huoltoon. Näitä vain tapahtuu liian usein minun mielestäni.

Poissa JDFR

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2867 : 25.05.2020, 10:09:05 »
Minä kokeilin tuon apulaitehihnan räpsähtämisen vaikeimman kautta.

Autoa on huollettu Kemin Wetterillä:
Reilun 2000e Jakopäähuolto jossa vaihdettiin kaikki+ vaihteisto öljyt yms. 180tkm 24.1.2019

Auto jätti välille n. 204tkm kohdalla 10.11.2019 moniurahihnan katkeamiseen jonka syynä oli hihnankiristimen apurungon pultin katkeamisesta johtunut hihnan virheasento. (Tähän ei kuulemma tarvitse koskea huollossa)

Huollossa vaihdettiin minun piikkiini katkennut apurungon pultti, moniurahihna ja sen kiristin.
Auto saatiin ajoon 3vko kuluttua (huollossa ruuhkaa) 24.11.2019

6.3.2020  Moniurahihna katkesi, meni jakopäähän jonka "jako hyppäsi" (pakokaasut imupuolelle ja ilmastoinnin kautta matkustamoon) mittarilukema 212tkm.

Auto hinattiin Wetterille joka tutki että:
"moniurahihnan katkeamisen syy on "räjähtänyt" moniurahihnan kampiakselin pyörä. (irronnut vulkanoinnista) (vaurioina siis ainakin sylinterikansi, jonka vaihto wetterillä  7000€)

Wetterin mukaan hihnapyörä on kuluva osa jonka vaurioitumiseen heidän toimensa tai tekemättä jättämisensä ei ole voinut vaikuttaa ja se on luonnollisesti tarkistettu ehjäksi aiemman korjauksen yhteydessä.

Autolla oli siis ajettu korjauksen jälkeen 3kk ja 8tkm, siitäkin puolet sähköllä...

Tarinalla sen verran onnellinen loppu että alakerta säilyi ehjänä joten helpolla vaihtotyöllä Ruotsista moottori josta kansi ja muita osia 2000e+Jakopää+työt= auto takasin ajoon alle 3500e.

 Arvata saattaa että minun autoani ei enää Kemissä/koko ketjussa huolleta tai että uutta autoa sieltä ostaisin... Toki on täysin ymmärrettävää että ei se heidän ongelmansa ole se hajonnut värinänvaimennin mutta olisi jonkinlaista vastaantuloa voinut edes harkita kun vauriomekanismiä on mahdotonta selvittää, voihan se olla että katkennut hihna on jumittanut ja repinyt hihnapyörän irti  :idiot2:

Voiko tätä nyt sanoa onnelliseksi lopuksi? :D

Miten tuota kiristimen apurungon pulttiakaan voidaan sanoa kuluvaksi osaksi jos sitä ei ole tarkoitus vaihtaa tai siihen ei ole koskettu? Sittenhän tuo pitäisi mennä jo Volvon virhevastuuseen. Ja siitä päästäänkin melkein jo siihen että tuo edellinen vaurioituminen on voinut aiheuttaa tuon seuraavan vaurioitumisen, mutta sitä tietysti on mahdotonta sanoa.

Apulaitehihnan joutuminen jakoon kuitenkaan ei taida olla vain tämän mallin ongelma vaan ylipäätänsä useammissa Volvon malleissa niin lähekkäin? ... mutta hybrideissä tuo taas on kaikista eniten kovilla johtuen sen funktiosta?

Paikalla TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8961
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2868 : 25.05.2020, 11:00:03 »
Apulaitehihnan joutuminen jakoon kuitenkaan ei taida olla vain tämän mallin ongelma vaan ylipäätänsä useammissa Volvon malleissa niin lähekkäin? ... mutta hybrideissä tuo taas on kaikista eniten kovilla johtuen sen funktiosta?

D6 taitaa olla ainoa jossa on tuo hihnalla käynnistys. Ainakin T8:ssa starttaus on integroitu kampiakselille.

Poissa Volvomiäs 90

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2869 : 25.05.2020, 11:09:23 »
Apulaitehihnan joutuminen jakoon kuitenkaan ei taida olla vain tämän mallin ongelma vaan ylipäätänsä useammissa Volvon malleissa niin lähekkäin? ... mutta hybrideissä tuo taas on kaikista eniten kovilla johtuen sen funktiosta?

Juu onhan noita tapauksia ollut paljon ainakin D5 moottoreissa. Mulla oli kans noin 10 tuhatta ajettu jakopäähuollon jälkeen ku se hihna meni poikki. Eivät löytäneet huollossa mitään syytä katkeamiselle, uusi remmi ja työt menivät volvon varaosa takuuseen. Olisikohan takuu korvannut jos olisi mennyt motti romuksi :knuppel2:

Poissa V60D6Polestar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2870 : 25.05.2020, 14:12:51 »
Minä kokeilin tuon apulaitehihnan räpsähtämisen vaikeimman kautta.

Autoa on huollettu Kemin Wetterillä:
Reilun 2000e Jakopäähuolto jossa vaihdettiin kaikki+ vaihteisto öljyt yms. 180tkm 24.1.2019

Auto jätti välille n. 204tkm kohdalla 10.11.2019 moniurahihnan katkeamiseen jonka syynä oli hihnankiristimen apurungon pultin katkeamisesta johtunut hihnan virheasento. (Tähän ei kuulemma tarvitse koskea huollossa)

Huollossa vaihdettiin minun piikkiini katkennut apurungon pultti, moniurahihna ja sen kiristin.
Auto saatiin ajoon 3vko kuluttua (huollossa ruuhkaa) 24.11.2019

6.3.2020  Moniurahihna katkesi, meni jakopäähän jonka "jako hyppäsi" (pakokaasut imupuolelle ja ilmastoinnin kautta matkustamoon) mittarilukema 212tkm.

Auto hinattiin Wetterille joka tutki että:
"moniurahihnan katkeamisen syy on "räjähtänyt" moniurahihnan kampiakselin pyörä. (irronnut vulkanoinnista) (vaurioina siis ainakin sylinterikansi, jonka vaihto wetterillä  7000€)

Wetterin mukaan hihnapyörä on kuluva osa jonka vaurioitumiseen heidän toimensa tai tekemättä jättämisensä ei ole voinut vaikuttaa ja se on luonnollisesti tarkistettu ehjäksi aiemman korjauksen yhteydessä.

Autolla oli siis ajettu korjauksen jälkeen 3kk ja 8tkm, siitäkin puolet sähköllä...

Tarinalla sen verran onnellinen loppu että alakerta säilyi ehjänä joten helpolla vaihtotyöllä Ruotsista moottori josta kansi ja muita osia 2000e+Jakopää+työt= auto takasin ajoon alle 3500e.

 Arvata saattaa että minun autoani ei enää Kemissä/koko ketjussa huolleta tai että uutta autoa sieltä ostaisin... Toki on täysin ymmärrettävää että ei se heidän ongelmansa ole se hajonnut värinänvaimennin mutta olisi jonkinlaista vastaantuloa voinut edes harkita kun vauriomekanismiä on mahdotonta selvittää, voihan se olla että katkennut hihna on jumittanut ja repinyt hihnapyörän irti  :idiot2:

Olitko kuluttajaan yhteydessä tämän osalta?

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2871 : 25.05.2020, 14:25:06 »
Tämä on totta ja valitettavasti näyttäisi olevan liian yleistä, että luotetaan asiakkaan tietämättömyyteen ja kiireeseen saada auto takaisin.

Ottamatta nyt mitenkään kantaa mihinkään tiettyyn korjaamoon tai huoltoon. Näitä vain tapahtuu liian usein minun mielestäni.

Jep, 100% samaa mieltä.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa JDFR

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2872 : 25.05.2020, 15:30:04 »
Minä kokeilin tuon apulaitehihnan räpsähtämisen vaikeimman kautta.

Autoa on huollettu Kemin Wetterillä:
Reilun 2000e Jakopäähuolto jossa vaihdettiin kaikki+ vaihteisto öljyt yms. 180tkm 24.1.2019

Auto jätti välille n. 204tkm kohdalla 10.11.2019 moniurahihnan katkeamiseen jonka syynä oli hihnankiristimen apurungon pultin katkeamisesta johtunut hihnan virheasento. (Tähän ei kuulemma tarvitse koskea huollossa)

Huollossa vaihdettiin minun piikkiini katkennut apurungon pultti, moniurahihna ja sen kiristin.
Auto saatiin ajoon 3vko kuluttua (huollossa ruuhkaa) 24.11.2019

6.3.2020  Moniurahihna katkesi, meni jakopäähän jonka "jako hyppäsi" (pakokaasut imupuolelle ja ilmastoinnin kautta matkustamoon) mittarilukema 212tkm.

Auto hinattiin Wetterille joka tutki että:
"moniurahihnan katkeamisen syy on "räjähtänyt" moniurahihnan kampiakselin pyörä. (irronnut vulkanoinnista) (vaurioina siis ainakin sylinterikansi, jonka vaihto wetterillä  7000€)

Wetterin mukaan hihnapyörä on kuluva osa jonka vaurioitumiseen heidän toimensa tai tekemättä jättämisensä ei ole voinut vaikuttaa ja se on luonnollisesti tarkistettu ehjäksi aiemman korjauksen yhteydessä.

Autolla oli siis ajettu korjauksen jälkeen 3kk ja 8tkm, siitäkin puolet sähköllä...

Tarinalla sen verran onnellinen loppu että alakerta säilyi ehjänä joten helpolla vaihtotyöllä Ruotsista moottori josta kansi ja muita osia 2000e+Jakopää+työt= auto takasin ajoon alle 3500e.

 Arvata saattaa että minun autoani ei enää Kemissä/koko ketjussa huolleta tai että uutta autoa sieltä ostaisin... Toki on täysin ymmärrettävää että ei se heidän ongelmansa ole se hajonnut värinänvaimennin mutta olisi jonkinlaista vastaantuloa voinut edes harkita kun vauriomekanismiä on mahdotonta selvittää, voihan se olla että katkennut hihna on jumittanut ja repinyt hihnapyörän irti  :idiot2:

Minulla muuten lukee huoltokirjassa että jakohihna, apulaitehihna + kiristin. Huollon kuitissa ei kuitenkaan lue kiristimesta mitään. Onko muilla ko. auton hihnavaihdoista kokemuksia että mitä on vaihdettu?

Poissa Juh44

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2873 : 25.05.2020, 15:52:07 »
Olitko kuluttajaan yhteydessä tämän osalta?
Kuluttajaviranomaiset oli et minkäs teet kun ei voi oikeen mitään todistaa ja tavarantarkastaja oli silleen että voisi tutkia vulkanointia mutta mitäpä siitä löytyisi :-\
xc70 D5AWD -06

Poissa JDFR

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2874 : 25.05.2020, 17:00:12 »
Tämäkin ongelma hoituu sillä, että laittaa auton vapaalle ja työntää omasta pihasta pois.

Merkkikohtaiset palvelut antavat eroja. Audin liikkusmisturvalla on päässyt merkkihuoltoon kotipihasta (yli 10-vuotias auto) kun on todettu että autolla ei saa ajaa vaikka sen saisikin käyntiin.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2698
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2875 : 25.05.2020, 18:38:27 »
Minä kokeilin tuon apulaitehihnan räpsähtämisen vaikeimman kautta.

Autoa on huollettu Kemin Wetterillä:
Reilun 2000e Jakopäähuolto jossa vaihdettiin kaikki+ vaihteisto öljyt yms. 180tkm 24.1.2019

Auto jätti välille n. 204tkm kohdalla 10.11.2019 moniurahihnan katkeamiseen jonka syynä oli hihnankiristimen apurungon pultin katkeamisesta johtunut hihnan virheasento. (Tähän ei kuulemma tarvitse koskea huollossa)

Huollossa vaihdettiin minun piikkiini katkennut apurungon pultti, moniurahihna ja sen kiristin.
Auto saatiin ajoon 3vko kuluttua (huollossa ruuhkaa) 24.11.2019

6.3.2020  Moniurahihna katkesi, meni jakopäähän jonka "jako hyppäsi" (pakokaasut imupuolelle ja ilmastoinnin kautta matkustamoon) mittarilukema 212tkm.

Auto hinattiin Wetterille joka tutki että:
"moniurahihnan katkeamisen syy on "räjähtänyt" moniurahihnan kampiakselin pyörä. (irronnut vulkanoinnista) (vaurioina siis ainakin sylinterikansi, jonka vaihto wetterillä  7000€)

Wetterin mukaan hihnapyörä on kuluva osa jonka vaurioitumiseen heidän toimensa tai tekemättä jättämisensä ei ole voinut vaikuttaa ja se on luonnollisesti tarkistettu ehjäksi aiemman korjauksen yhteydessä.

Autolla oli siis ajettu korjauksen jälkeen 3kk ja 8tkm, siitäkin puolet sähköllä...

Tarinalla sen verran onnellinen loppu että alakerta säilyi ehjänä joten helpolla vaihtotyöllä Ruotsista moottori josta kansi ja muita osia 2000e+Jakopää+työt= auto takasin ajoon alle 3500e.

 Arvata saattaa että minun autoani ei enää Kemissä/koko ketjussa huolleta tai että uutta autoa sieltä ostaisin... Toki on täysin ymmärrettävää että ei se heidän ongelmansa ole se hajonnut värinänvaimennin mutta olisi jonkinlaista vastaantuloa voinut edes harkita kun vauriomekanismiä on mahdotonta selvittää, voihan se olla että katkennut hihna on jumittanut ja repinyt hihnapyörän irti  :idiot2:
Nämä on näitä autoilun mukanaan tuomia iloja. Apulaitehihnan katkeaminen on volvon 5-mukisen dieselin tunnettu vitsaus. Eikä siinä sinänsä mitään, mutta puutteellisen jakopään suojauksen takia 10 euron hihnarikko johtaa 7000 euron kansiremonttiin. Sama on käynyt monelle muulle kanssa-volvoilijalle. Ilmeisesti kuitenkin riittävän harvinainen ja vähän maineen menetystä aiheuttava vaiva, että Volvo ei ole tehnyt mitään kampanjaa vaurion estämiseksi. Tai sitten se on vaan niin tavattoman hyvää businesta myydä uusia kansia. Jälkimarkkinat kuitenkin myyvät suojarautaa, joka pienentää merkittävästi kansiremontin riskiä. 

Uusia autoja ostetaan muun muassa siksi, että niissä on tehdastakuu. Jotain Volvon laadusta ja uskosta omiin tuotteisiin kertoo takuun pituus (2 vuotta, kun monilla kilpailijoilla useita vuosia pidempi).
Toinen taktiikka on vaihtaa autoa niin usein, että vaihtoauton takuu (oston yhteydessä maksettu vakuutus) kattaa vastaavat vauriot.
Kolmas vaihtoehto on laittaa leuka rintaan, kättä kupeelle ja jatkaa eteen päin.

Aika hankala on saada edellistä korjaamoa maksumieheksi, sillä autolla oli ajettu jo varsin paljon edellisen huollon jälkeen. 70-luvulla 8 tkm aikana olisi jo vaihdettu moottorin öljyt jo vähintään kertaalleen. Tilanne olisi aivan toinen, jos kone porsii matkalla huollosta kotiin. 
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa V60D6Polestar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2876 : 25.05.2020, 19:47:12 »
Minulla muuten lukee huoltokirjassa että jakohihna, apulaitehihna + kiristin. Huollon kuitissa ei kuitenkaan lue kiristimesta mitään. Onko muilla ko. auton hihnavaihdoista kokemuksia että mitä on vaihdettu?

Itse käytin pari kuukautta sitten hihnojen vaihto remontissa, mutta eipä tuossa eritellä, mitä nuo sarjat sisältävät... :(

« Viimeksi muokattu: 25.05.2020, 20:33:04 kirjoittanut TOK »

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2877 : 25.05.2020, 19:55:28 »
Uusia autoja ostetaan muun muassa siksi, että niissä on tehdastakuu. Jotain Volvon laadusta ja uskosta omiin tuotteisiin kertoo takuun pituus (2 vuotta, kun monilla kilpailijoilla useita vuosia pidempi).

Jep kaikilla noilla "premium" merkeillähän on todella paljon pidempi takuu... Kuten BMW, Audi, Mersu ja Lexus? Eikun samaha niilläkin on...  :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2878 : 25.05.2020, 21:40:36 »
k
Merkkikohtaiset palvelut antavat eroja. Audin liikkusmisturvalla on päässyt merkkihuoltoon kotipihasta (yli 10-vuotias auto) kun on todettu että autolla ei saa ajaa vaikka sen saisikin käyntiin.

Liikkumisturva muistaakseni sisältyy merkkihuollossa tehtyyn huollon hintaan VAG-autoissa. Luulisin, että he eivät sitä hyväntekeväisyyttään tee. Kun taas huollon tekee VAG-autoihin perehtyneellä korjaamolla huollon hinta on noin puolet merkkiliikkeen hinnasta.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2879 : 25.05.2020, 22:16:25 »
k
Liikkumisturva muistaakseni sisältyy merkkihuollossa tehtyyn huollon hintaan VAG-autoissa. Luulisin, että he eivät sitä hyväntekeväisyyttään tee. Kun taas huollon tekee VAG-autoihin perehtyneellä korjaamolla huollon hinta on noin puolet merkkiliikkeen hinnasta.

Liikkumisturva sisältyy kyllä moniin ei merkkikorjaamoihinkin. Muistaakseni Atoylläkin se on aina huollon jälkeen.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

KL-varaosat  Race.fi