RallyBaron  Samppasport

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4874 Vastauksia
  • 1071187 Lukukerrat

0 jäsentä ja 10 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3210 : 05.10.2020, 23:06:51 »
Eikös tämä ole juuri se hihna joka rullan jumittaessa hajoaa ja saattaa suoltaa palasia jakopäähän ja sitten on vähän isompia murheita. Eli kannattaa tarkistuttaa tai ainakin kysyä mielipide huollosta että tarttisko sinne vaihtaa/kiristää muutakin kuin hihna ettei vaan sattus mitään. Jos se hihna ei ole oikeassa kireydessä niin auto kyllä ilmoittaa siitä aika nopeasti eikä suostu käynnistämään polttista. Eli voisiko vinkasu liittyä myös siihen rullaan?
Kyllä se polttomoottorin käynnistää vaikka luistaakin. Antaa herjan mittaristoon ja rajaa tehoja, jos luistaa kunnolla. Kiristin on D6:ssa täysin erilainen kuin muissa malleissa, astetta järeämpi (ja huomattavasti kalliimpi). Kysyin huollon mielipidettä ja kokemuksia tuosta kun viimeksi kompuraa vaihdettiin. Ei kuulemma ollut yhtään kiristintä porsinut siihen mennessä. Apulaitehihnan ohjainrullista ei ollut mitään puhetta.
Vinkasun aiheuttaa suurella todennäköisyydellä löystynyt remmi. Laakerin vikinän/rahinan kyllä erottaa tuosta.
V60 T8 -19

Poissa ratikka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3211 : 09.10.2020, 03:33:57 »
Onko täällä kukaan yrittänyt vaihtaa lisäpitkiin H9- halogeenin tilalle vastaavaa xenon poltinta? Itse kokeilin ja toimi aivan normaalisti kun auton virrat olivat päällä.
Kun käynnisti auton joko moottorilla tai akustolla, polttimoista hävisi teho puolilleen ja alkoivat välkkymään.

Auto -16- vuosimallia ja bixenon ajovaloina. Olisikohan tuohon jotain häiriön poistajaa tms?
Volvo V60 D6 AWD R-Design plug in hybrid
Polestar Performance

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3212 : 09.10.2020, 16:57:05 »
Onko täällä kukaan yrittänyt vaihtaa lisäpitkiin H9- halogeenin tilalle vastaavaa xenon poltinta? Itse kokeilin ja toimi aivan normaalisti kun auton virrat olivat päällä.
Kun käynnisti auton joko moottorilla tai akustolla, polttimoista hävisi teho puolilleen ja alkoivat välkkymään.

Auto -16- vuosimallia ja bixenon ajovaloina. Olisikohan tuohon jotain häiriön poistajaa tms?
Onko noissa jo tunnistus pitkien polttimoiden kunnosta? Jos on se testailee polttimoita tai pulssittaa jännitettä. Varmaan menisi pistokkeiden väliin tulevalla vastuksella. Esim tämä: https://www.vapaakauppa.net/canbus-vastus-led-polttimoille.html
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa JJT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3213 : 10.10.2020, 16:48:30 »
Tänää joutu TAAS tankillä käymään, 2921km päästiin edellisellä tankilla ja 41 litraa meni tankatessa, eli 1.4l keskikulutus 8)
« Viimeksi muokattu: 10.10.2020, 19:07:27 kirjoittanut JJT »

Poissa Masaniko

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3214 : 11.10.2020, 09:08:54 »
Morjesta,

kävin tällaisen hybridin perjantaina koeajamassa. Upea auto ja kauppaa olisi mieli tehnyt.

Illalla luin melko myöhään näitä juttuja tähän ilmastoinnin kompressoriongelmaan liittyen ja yön yli nukuttuani jätin kaupan tekemättä.

Myyjä ei luonnollisesti asiasta ollut kovin innoissaan, vaan vakuutti, että ko. autoon on jo kompressori vaihdettu, ja heillä on faktat tiedossa näistä kompressoriongelmista kun jatkuvasti näitä autoja maahan tuovat.

Myyjä kuitenkin korosti, että viimeisen vuoden aikana korjaustapa on ollut erilainen kuin aiemmin ja hän voi faktana sanoa, että viimeisen vuoden aikana vaihdetut kompressorit eivät tule enää hajoamaan uudestaan. Takuuta ei yllättäen suostunut antamaan.

Kysynkin, onko tästä asiasta mitään tarkempaa tietoa, onko tähän kompressorin uusimiseen tullut jotain merkittäviä muutoksia viimeisen vuoden aikana?

Poissa JJT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3215 : 11.10.2020, 09:34:37 »
Morjesta,

kävin tällaisen hybridin perjantaina koeajamassa. Upea auto ja kauppaa olisi mieli tehnyt.

Illalla luin melko myöhään näitä juttuja tähän ilmastoinnin kompressoriongelmaan liittyen ja yön yli nukuttuani jätin kaupan tekemättä.

Myyjä ei luonnollisesti asiasta ollut kovin innoissaan, vaan vakuutti, että ko. autoon on jo kompressori vaihdettu, ja heillä on faktat tiedossa näistä kompressoriongelmista kun jatkuvasti näitä autoja maahan tuovat.

Myyjä kuitenkin korosti, että viimeisen vuoden aikana korjaustapa on ollut erilainen kuin aiemmin ja hän voi faktana sanoa, että viimeisen vuoden aikana vaihdetut kompressorit eivät tule enää hajoamaan uudestaan. Takuuta ei yllättäen suostunut antamaan.

Kysynkin, onko tästä asiasta mitään tarkempaa tietoa, onko tähän kompressorin uusimiseen tullut jotain merkittäviä muutoksia viimeisen vuoden aikana?
Faktaa on se,että kompressorin vaihtotapa muuttunut.  Ennen vaihdettiin vaan kompressori uuteen ja toivottiin että kestää. Joihinkin on vaihdettu 4kompuraa vuodessa tällä tavalla. NYKYÄÄN vaihdetaan kompuran lisäksi kuivain ja ja suoritetaan huuhtelu, jolloin lopputulos pitäisi olla parempi. Kyllähän se silti voi rikki mennä, sen näkee ens kesänä kun kelit lämpenee ::)   
« Viimeksi muokattu: 11.10.2020, 10:11:57 kirjoittanut JJT »

Poissa tturku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3216 : 11.10.2020, 09:40:36 »
Kesällä ainakin vaihdettiin vielä vanhalla paskalla tavalla biliassa. Tai no huuhtelua ei tehty mutta kuivain vaihdettiin jonkaa pitäis olla perushommaa jos ilmastoinnin piiri avataan. Vasta nyt syksyllä taisi tulla uusi ohjeistus jossa myös huuhtelu?  Kysy yksiselitteisesti onko kompura volvon takuun piirissä? Jos se kompura on liikkeen toimesta vaihdettu niin siinä pitäisi oll vähintään se vuoden takuu. Jokaikinen kompuran vaihto pitäis mennä volvon piikkiin kun se ei kestä mitä pitäis.
Perheessä Volvo V60 D6 MY14, Skoda Superb 2.0TDI L&K Combi MY16 ja Saab NG9-3 1,9TID Vector Cabrio MY06

Poissa pallep

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3217 : 11.10.2020, 11:51:50 »
Sen mitä olen näitä ryhmiä varsin tiiviisti seurannut, niin vasta nyt tämän kesän jälkeen on kompuran vaihtotapa ollut edes suurimmaksi osaksi tuon uuden mukainen (kuivaimen vaihto + huuhtelu). Myyjä on sinällään oikeassa, että tapa on muuttunut, mutta on aivan myyntipuhetta, että viimeisen vuoden ajan olisi aina näin tehty.
V60 T8 Inscription

Poissa janhon

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3218 : 11.10.2020, 12:06:40 »
Pitää muistaa, että virhevastuulla myyjä joutuu korvaamaan kompressorin. Kompressorin takia ei kannata jättää ostamatta. ;D

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3219 : 11.10.2020, 12:48:59 »
Onko täällä kukaan yrittänyt vaihtaa lisäpitkiin H9- halogeenin tilalle vastaavaa xenon poltinta? Itse kokeilin ja toimi aivan normaalisti kun auton virrat olivat päällä.
Kun käynnisti auton joko moottorilla tai akustolla, polttimoista hävisi teho puolilleen ja alkoivat välkkymään.

Auto -16- vuosimallia ja bixenon ajovaloina. Olisikohan tuohon jotain häiriön poistajaa tms?

Aika monessa nykyautossa polttimon elinikää pyritään jatkamaan rajoittamalla sen tehoa syöttämällä lempulle sähköä pwm muodossa, mutta hybridiautossa motiivi voi olla myös pitää valon kirkkaus tasaisena riippumatta siitä toimiiko laturi vai ei. Xenonballasti ei yleensä erityisemmin nauti tuollaisesta pwm muotoisesta sähköstä, ja voi alkaa vilkkumaan. Lisäämällä kondensaattorin siihen ballastin runnalle tuo välkytys yleensä lakkaa. Tarvikeliikkeet myy yleensä noita konkkia häiriönpoistajan tms nimellä hyvällä hinnalla, itse kondensaattori maksaa joitain kymmeniä senttejä, mutta tietysti valmis tuote voi sisältää jotain töseleitä tms jolloin asennuskin on helppo.

Ne polttimovahdit yms systeemit aiheuttavat yleensä joko sen valon sammumisen kokonaan tai virheilmoituksen.

Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3220 : 11.10.2020, 17:44:49 »
Osaisiko joku sanoa , miksi D5 Twin engine- autoissa osassa pakoputken päät on pyöreät ja osassa kantikkaat?

Poissa Gazza

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 539
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3221 : 11.10.2020, 19:36:35 »
Osaisiko joku sanoa , miksi D5 Twin engine- autoissa osassa pakoputken päät on pyöreät ja osassa kantikkaat?

Eikös näissä kaikissa ole R-design putket pyöreät.
Tällä hetkellä tallista löytyy:
Volvo V90 D5 R-design 
Volvo S80 V8 
Volvo 240 GL ja Volvo C70 2.5T

Poissa Sute

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3222 : 11.10.2020, 19:41:04 »
Morjesta,

kävin tällaisen hybridin perjantaina koeajamassa. Upea auto ja kauppaa olisi mieli tehnyt.

Illalla luin melko myöhään näitä juttuja tähän ilmastoinnin kompressoriongelmaan liittyen ja yön yli nukuttuani jätin kaupan tekemättä.

Myyjä ei luonnollisesti asiasta ollut kovin innoissaan, vaan vakuutti, että ko. autoon on jo kompressori vaihdettu, ja heillä on faktat tiedossa näistä kompressoriongelmista kun jatkuvasti näitä autoja maahan tuovat.

Myyjä kuitenkin korosti, että viimeisen vuoden aikana korjaustapa on ollut erilainen kuin aiemmin ja hän voi faktana sanoa, että viimeisen vuoden aikana vaihdetut kompressorit eivät tule enää hajoamaan uudestaan. Takuuta ei yllättäen suostunut antamaan.

Kysynkin, onko tästä asiasta mitään tarkempaa tietoa, onko tähän kompressorin uusimiseen tullut jotain merkittäviä muutoksia viimeisen vuoden aikana?

Takuuta ei tarvitsekaan antaa, kun pitäisi ihan virhevastuuna mennä.
Volvo V40 2.0T powered by Garret GTX4202R, Volvo V60 D5 Twin Engine, MY17

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3223 : 11.10.2020, 19:52:53 »
Takuuta ei tarvitsekaan antaa, kun pitäisi ihan virhevastuuna mennä.
Virhevastuu ei ole takuu. Virhevastuu korvaa jos joku osa menee rikki aikasemmin kuin sen laskennallinen käyttöikä on. Ja jos esim. 150tkm ajetusta autosta paskoo moottori ja se vaihdetaan uuteen voi auton omistaja joutua maksamaan puolet koska auto tulee parempaan kuntoon kuin ennen rikkoitumista.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3224 : 11.10.2020, 21:07:38 »
Eikös näissä kaikissa ole R-design putket pyöreät.
Ainakin tämän linkin autossa on kantikkaat: https://www.greencarguide.co.uk/car-reviews-and-road-tests/volvo-v60-d5-twin-engine-review/
Ja luulisi että juuri R-designissä olisi kantikkaat, koska ne on kalliimpi valmistaa ja kyrväkkäämmän näköisetkin.

 

Ateho  Elekma