Proturbo  Autodiagnoosi

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4874 Vastauksia
  • 1071361 Lukukerrat

0 jäsentä ja 9 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa ratikka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3240 : 24.10.2020, 09:21:44 »
Olisiko D6 - moottorilla varustetun hybridin omistaja halukas auttamaan turbo-ongelmassa.

Käynyt nyt pari kertaa ahtojen puuttuessa korjaamolla ja ensimmäisellä kerralla löytyi välijäähdyttimestä vuoto.

Kuitenkin edelleen OBD- portista Torguella mitattuna ahtoboosti vain 1.50, kun näissä moottoreissa pitäisi ahtaa 1.80 bar.

Varsinkin vaunu perässä tuntuu, että viimeinen vääntö hukkuu jonnekin.

Olisin kiitollinen, jos löytyisi vertailtavaa tulosta.

Volvo V60 D6 AWD R-Design plug in hybrid
Polestar Performance

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3241 : 24.10.2020, 22:23:39 »
Olisiko D6 - moottorilla varustetun hybridin omistaja halukas auttamaan turbo-ongelmassa.

Käynyt nyt pari kertaa ahtojen puuttuessa korjaamolla ja ensimmäisellä kerralla löytyi välijäähdyttimestä vuoto.

Kuitenkin edelleen OBD- portista Torguella mitattuna ahtoboosti vain 1.50, kun näissä moottoreissa pitäisi ahtaa 1.80 bar.

Varsinkin vaunu perässä tuntuu, että viimeinen vääntö hukkuu jonnekin.

Olisin kiitollinen, jos löytyisi vertailtavaa tulosta.

Itse asiassa en ihan ymmärtänyt. Vika ei välttämättä ole siellä sinun puolella  :) Mulla on Torgue Lite käytössä ja voin kyllä seurata miten tuon mun turbon ahtaminen toimii. Asuntovaunua en omista ja autoa en pysty mitenkään erityisesti kuormittamaan.

Millaista vertailevaa dataa kaipaat?
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa ratikka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3242 : 25.10.2020, 11:43:52 »
Paljonko torgue antaa maksimi ahtopaineen. Näkyy esim kiihdyttäessä powerilla kaasupohjaan tai kun manuaalilla isommalla vaihteella kiihdyttää.

Näissä D6- koneissa pitäisi ahtaa n 1.8bar ja itsellä jää maksimit 1.5-1.54bar. Kuormaa perässä noi ahdot nousee tappiin kiihdyttäessä tai jyrkässä ylämäessä,
mutta saa ne näkyviin em tavallakin.

Kiitos jos viitsit kokeilla:)
Volvo V60 D6 AWD R-Design plug in hybrid
Polestar Performance

Poissa Juh44

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3243 : 26.10.2020, 06:13:01 »
Olisiko D6 - moottorilla varustetun hybridin omistaja halukas auttamaan turbo-ongelmassa.

Käynyt nyt pari kertaa ahtojen puuttuessa korjaamolla ja ensimmäisellä kerralla löytyi välijäähdyttimestä vuoto.

Kuitenkin edelleen OBD- portista Torguella mitattuna ahtoboosti vain 1.50, kun näissä moottoreissa pitäisi ahtaa 1.80 bar.

Varsinkin vaunu perässä tuntuu, että viimeinen vääntö hukkuu jonnekin.

Olisin kiitollinen, jos löytyisi vertailtavaa tulosta.
Onko antanut vikakoodeja tai ilmoitusta ajotietokoneeseen?

Näissä on ollut usein vikana eräs pieni turboja ohjaava kolmitieventtiili tulipellin ja kannen välissä.

https://m.autodoc.fi/pierburg/7890270
xc70 D5AWD -06

Poissa ratikka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3244 : 26.10.2020, 07:20:11 »
Antaa vikakoodia: P0229

Googlailin ja kertoo: "P0229 yleinen OBD-II-koodi, joka osoittaa, että moottorin ohjausmoduuli (ECM) havaitsi turboahtimen hukkaportin solenoidi A: n tulopiirin alueen tai suorituskyvyn olevan teknisten rajojen ulkopuolella verrattuna turboahtimen anturiin, pakosarjan paineanturiin (MAP), tai ilmanpaineen anturi (BARO) tyhjäkäynnillä.
Turboahdistuspaine tai MAP-anturi rekisteröi paineen imusarjassa tyhjäkäynnillä, mikä osoittaa, että hukkaportti ei ohittanut kaikkia lisäyspaineita tarpeeksi nopeasti tai kokonaan
Turboahtimen hukkaportin solenoidi on jumissa, mikä aiheuttaa paineistoa imusarjassa
Hukkaportin solenoidin maanpuoleisella puolella on ajoittainen oikosulku, mikä aiheuttaa solenoidin hallinnan menetyksen"

Täytyy viedä takaisin korjaamolle nämä saatesanat mukana. Kuvaus kyllä osuu aika nappiin.
Volvo V60 D6 AWD R-Design plug in hybrid
Polestar Performance

Poissa Juh44

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3245 : 28.10.2020, 05:24:05 »
Antaa vikakoodia: P0229

Googlailin ja kertoo: "P0229 yleinen OBD-II-koodi, joka osoittaa, että moottorin ohjausmoduuli (ECM) havaitsi turboahtimen hukkaportin solenoidi A: n tulopiirin alueen tai suorituskyvyn olevan teknisten rajojen ulkopuolella verrattuna turboahtimen anturiin, pakosarjan paineanturiin (MAP), tai ilmanpaineen anturi (BARO) tyhjäkäynnillä.
Turboahdistuspaine tai MAP-anturi rekisteröi paineen imusarjassa tyhjäkäynnillä, mikä osoittaa, että hukkaportti ei ohittanut kaikkia lisäyspaineita tarpeeksi nopeasti tai kokonaan
Turboahtimen hukkaportin solenoidi on jumissa, mikä aiheuttaa paineistoa imusarjassa
Hukkaportin solenoidin maanpuoleisella puolella on ajoittainen oikosulku, mikä aiheuttaa solenoidin hallinnan menetyksen"

Täytyy viedä takaisin korjaamolle nämä saatesanat mukana. Kuvaus kyllä osuu aika nappiin.
Vaihdatuta tuo venttiili, muistelen että koodikin täsmäsi.
On hieman kenkkumainen vika koska tuo koodi on matalasta ahtopaineesta ja jopa vida kehottaa vaan tarkastamaan ahtovuodot tai vaihtamaan ahtimen eikä mainitse sanallakaan että voisi olla ohjauksessa vikaa...
xc70 D5AWD -06

Poissa ketsbaia

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • Volvo V60 D5 Twin Engine AWD
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3246 : 02.11.2020, 08:59:54 »
Hei, kertokaa joku kertauksena, mistä vuosimallista lähtien tätä ac -ongelmaa ei enää esiinny ja missä malleissa se esiintyy? Pitäisi sukulaiselle etsiä V60/V60CC ja mieluiten ladattava, luultavasti siis tuontiauto Ruotsista koska hinta.

Poissa Juh44

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3247 : 02.11.2020, 16:27:53 »
Hei, kertokaa joku kertauksena, mistä vuosimallista lähtien tätä ac -ongelmaa ei enää esiinny ja missä malleissa se esiintyy? Pitäisi sukulaiselle etsiä V60/V60CC ja mieluiten ladattava, luultavasti siis tuontiauto Ruotsista koska hinta.
Kaikki ensimmäisen korimallin v60 D6 sekä D5 twin enginet kärsivät kompressoriongelmasta, eli seuraava korimalli vm2018 eteenpäin on niiltäosin korjattu.

En silti hylkäisi ykkoskoppaista koska ilmastointi ongelmaan on /on tulossa ratkaisu.
xc70 D5AWD -06

Poissa Jupezu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3248 : 03.11.2020, 01:29:30 »
Hellou arvon volvo miehet. Oma V60 D6 plugari ura alkoi oikein hienosti. Auton ostin nyt maanantaina ja samantien n. 30min oston jälkeen ajotietokone ilmoitti "ilmastointilaite vaatii huoltoa". Soitto myyjälle ja ei muuta kun nyt sitte tiistaina selvittelemään Keravan Autosalpaan mikä meno. Auto on -14vm 122tkm tuonti, johon kerran edellisen omistajan toimesta vaihdettu viime vuonna ilmastoinnin kompura. Ilmeisesti tarkalleen yksi vuosi taitaa olla nyt.

Asia muuten hyvä mutta myyjä liike teetätti juuri ennen myyntiä autolle määräaikaishuollon ja jakopää remontin.
Saa nähdä kenelle kustannukset tippuu jos/kun kompura on uudelleen kosahtanut.
« Viimeksi muokattu: 03.11.2020, 01:54:59 kirjoittanut Jupezu »

Poissa JJT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3249 : 03.11.2020, 06:24:10 »
Hellou arvon volvo miehet. Oma V60 D6 plugari ura alkoi oikein hienosti. Auton ostin nyt maanantaina ja samantien n. 30min oston jälkeen ajotietokone ilmoitti "ilmastointilaite vaatii huoltoa". Soitto myyjälle ja ei muuta kun nyt sitte tiistaina selvittelemään Keravan Autosalpaan mikä meno. Auto on -14vm 122tkm tuonti, johon kerran edellisen omistajan toimesta vaihdettu viime vuonna ilmastoinnin kompura. Ilmeisesti tarkalleen yksi vuosi taitaa olla nyt.

Asia muuten hyvä mutta myyjä liike teetätti juuri ennen myyntiä autolle määräaikaishuollon ja jakopää remontin.
Saa nähdä kenelle kustannukset tippuu jos/kun kompura on uudelleen kosahtanut.
No ei ne kustannukset ainakaan sinun kontollesi ole jäämässä. Joko menee takuuseen (volvo) tai myyjä raottaa kukkaroa.
« Viimeksi muokattu: 03.11.2020, 06:27:39 kirjoittanut JJT »

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3250 : 03.11.2020, 09:02:06 »
Asia muuten hyvä mutta myyjä liike teetätti juuri ennen myyntiä autolle määräaikaishuollon ja jakopää remontin.
Saa nähdä kenelle kustannukset tippuu jos/kun kompura on uudelleen kosahtanut.
Ei tuolla ole mitään tekemistä kompuran kanssa, jonka huollosta lasku tosiaan lankeaa joko myyjälle tai Volvolle
V60 T8 -19

Poissa Jupezu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3251 : 03.11.2020, 13:31:45 »
Päivitystä asiaa sen verran että Keravan Autosalpa nosti kädet ilmaan asian suhteen ja käski olla yhteydessä Porvoon toimipisteeseen jossa kompressorin vaihto suoritettu. Nyt odotellaan yhteydenottoa sieltä päästä kerta puhelimella en saanut kiinni.

Ja tosiaan itsehän en ole tässä maksamassa mitään. Joko myyjä tai volvo maksaa. Minulle aivan sama. Jännä homma muuten ettei autosta kompressorin vaihdosta löytynyt mitään dokumentteja mutta autosalvan koneella kyllä...

Edit: Samalla tavalla pesi Porvoo kätensä tästä, mutta myyjäliike onneksi on tietoinen että minulle ei kustannukset jää ja saavat alkaa nyt itse painimaan Volvon kanssa. Minä varaan vaan ajan nyt sitte Keravan autosalpaan ja he selvittävät keskenään kustannusten maksajan.
Ja aikahan meni kivasti reilun parin viikon päähän.
« Viimeksi muokattu: 03.11.2020, 14:10:19 kirjoittanut Jupezu »

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3252 : 03.11.2020, 17:06:09 »
Päivitystä asiaa sen verran että Keravan Autosalpa nosti kädet ilmaan asian suhteen ja käski olla yhteydessä Porvoon toimipisteeseen jossa kompressorin vaihto suoritettu. Nyt odotellaan yhteydenottoa sieltä päästä kerta puhelimella en saanut kiinni.

Ja tosiaan itsehän en ole tässä maksamassa mitään. Joko myyjä tai volvo maksaa. Minulle aivan sama. Jännä homma muuten ettei autosta kompressorin vaihdosta löytynyt mitään dokumentteja mutta autosalvan koneella kyllä...

Edit: Samalla tavalla pesi Porvoo kätensä tästä, mutta myyjäliike onneksi on tietoinen että minulle ei kustannukset jää ja saavat alkaa nyt itse painimaan Volvon kanssa. Minä varaan vaan ajan nyt sitte Keravan autosalpaan ja he selvittävät keskenään kustannusten maksajan.
Ja aikahan meni kivasti reilun parin viikon päähän.

Tässä vaiheessa minä muinoin lompsin myyjäliikkeeseen, että antavat sijaisauton alle jos ei vakuutuksesta saa autoa tilalle. Mukisematta antoivat sijaisauton myymälästä kunnes auto oli kunnossa, samalla sai antaa palautetta sijaisauton kunnosta jos oli huomautettavaa :P Omalla kohdalla tosin ehdin ajaa jo 2-3kk autolla kun auto jätti tielle.

Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3253 : 03.11.2020, 17:44:38 »

 Jännä homma muuten ettei autosta kompressorin vaihdosta löytynyt mitään dokumentteja mutta autosalvan koneella kyllä...


Joo , se on konna juttu , että mitä isompi huolto, sitä pienemmällä todennäköisyydellä se mainitaan huoltokirjassa. Öljynvaihdot siellä kyllä on merkitty vaikka ovat itsestäänselvyyksiä. :idiot2:

Poissa Jupezu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3254 : 03.11.2020, 21:16:26 »
Tässä vaiheessa minä muinoin lompsin myyjäliikkeeseen, että antavat sijaisauton alle jos ei vakuutuksesta saa autoa tilalle. Mukisematta antoivat sijaisauton myymälästä kunnes auto oli kunnossa, samalla sai antaa palautetta sijaisauton kunnosta jos oli huomautettavaa :P Omalla kohdalla tosin ehdin ajaa jo 2-3kk autolla kun auto jätti tielle.

Juu sijausauto tulee myyjä liikkeen piikkiin omasta liikkeestä.

 

RallyBaron  Samppasport