KL-varaosat  Race.fi

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4874 Vastauksia
  • 1071289 Lukukerrat

0 jäsentä ja 10 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Tomppa_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3510 : 01.02.2021, 16:52:08 »
Tänään hybridmodella ajaessa tuli ilmoitus ”Hybridijärjestelmän toimintahäiriö.” Tehot hävisivät hetkeksi ja polttomoottori lähti käyntiin, ilmoitus poistui ja kaikki toimi normaalisti...
Lisäyksenä vielä, olin siis ajanut jo muutaman kilometrin sähköllä hybridmodella, kunnes painoin kaasua sen verran, että polttomoottorin piti tulla avuksi. Silloin tuli tuo ilmoitus ja auto mietti muutaman sekunnin kunnes ilmoitus hävisi ja kone lähti käyntiin, jonka jälkeen mentiin taas sähköllä kaasun löysäämisen jälkeen.
« Viimeksi muokattu: 02.02.2021, 06:42:24 kirjoittanut Tomppa_ »

Poissa Mepi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 714
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3511 : 02.02.2021, 07:17:57 »
Voisko olla vaan apulaitehihna löysällä
Volvo XC60 2016 D3 - (150hp 350Nm) 230hp 500Nm
Ex. Volvo V70 2013 Summum D5 AWD Rica 275hp
Ex. Volvo V70 2007 Classic 2.5T AWD Rica +180kW # Ex. S40 T4

Poissa Tomppa_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3512 : 02.02.2021, 08:14:37 »
Voisko olla vaan apulaitehihna löysällä

Tämä kävi mielessä. 2 viikkoa sitten oli nimittäin huolto, johon kuului apulaitehihnan tarkistus ja säätö.

Poissa Mepi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 714
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3513 : 02.02.2021, 20:19:12 »
Kävisin kuunteluttamassa onko hihna oikeassa sävelessä
Volvo XC60 2016 D3 - (150hp 350Nm) 230hp 500Nm
Ex. Volvo V70 2013 Summum D5 AWD Rica 275hp
Ex. Volvo V70 2007 Classic 2.5T AWD Rica +180kW # Ex. S40 T4

Poissa Pompputiikeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • no mitä tää ny tekee
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3514 : 02.02.2021, 22:33:14 »
Tänään hybridmodella ajaessa tuli ilmoitus ”Hybridijärjestelmän toimintahäiriö.” Tehot hävisivät hetkeksi ja polttomoottori lähti käyntiin, ilmoitus poistui ja kaikki toimi normaalisti...
Lisäyksenä vielä, olin siis ajanut jo muutaman kilometrin sähköllä hybridmodella, kunnes painoin kaasua sen verran, että polttomoottorin piti tulla avuksi. Silloin tuli tuo ilmoitus ja auto mietti muutaman sekunnin kunnes ilmoitus hävisi ja kone lähti käyntiin, jonka jälkeen mentiin taas sähköllä kaasun löysäämisen jälkeen.

Normaalisti apulaitehihnan herja käskee kyllä pysähtymään. Heittäisin lonkalta että sitä nyt vaan ei huvittanu, mutta hyvähän se on tarkastaa. Toista talvea ajan tällä ja kyllä vaihtelevissa lämpötiloissa tuntuu, että auto ei aina ole ihan varma millä se haluaa kuljettajaa viedä eteenpäin, mutta aina se kuitenkin vie.
V60 D6 -14

Poissa tps007

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • V60 D6
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3515 : 04.02.2021, 15:12:57 »
Tuol internetsin facebuukkikeskusteluis on mainittu et näin kovil pakkasil kannattais hybridiakun lataus ajoittaa niin et olis ladannu pari tuntia juuri ennen ajoa.. Ite hommasin Nedis wlan pistorasian 14.90eur (joka yhdistetään Androidiin/Iosiin suoraan ilman mitää hubeja, kunhan wlan yltää), jossa munakelloajastin, tunti/päivä/vko-ajastus ja kaunista statistiikkaa.. jos koittais niin et lataa 06-08 aamul ja sit lähtö olis 08 aikaan. Onko järkeä vai pitäskö aina vaan ladata täyteen ilman rajoituksia.. tässähän voi käydä ettei olekaan ladannu täyteen..?

« Viimeksi muokattu: 04.02.2021, 15:20:22 kirjoittanut tps007 »

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3516 : 04.02.2021, 19:40:58 »
Tuol internetsin facebuukkikeskusteluis on mainittu et näin kovil pakkasil kannattais hybridiakun lataus ajoittaa niin et olis ladannu pari tuntia juuri ennen ajoa.. Ite hommasin Nedis wlan pistorasian 14.90eur (joka yhdistetään Androidiin/Iosiin suoraan ilman mitää hubeja, kunhan wlan yltää), jossa munakelloajastin, tunti/päivä/vko-ajastus ja kaunista statistiikkaa.. jos koittais niin et lataa 06-08 aamul ja sit lähtö olis 08 aikaan. Onko järkeä vai pitäskö aina vaan ladata täyteen ilman rajoituksia.. tässähän voi käydä ettei olekaan ladannu täyteen..?


Kyllä mulla on ollut auto latauksessa ja etenkin kun webasto käyttää lämmitysaikana sähköä, niin pääsen täydellä akulla liikkeelle. Järkeä on ladata yöllä, jos sattuu olemaan kaksitarffisähkö. Yösähköllä on halvempaa.

Edit: Toisaalta tuossa aamulla ennen lähtöä lataamisessa on se pointti, että ajoakku on latauksesta lämmin lähtiessä ja sen lisäksi todennäköisesti 12 V akku on juuri latautunut täyteen. Webasto kun käyttää 12 V akkua, niin vanha akku saattaa kypsähtää pakkasella. Ekassa autossa 12 V akku kypsyi ja sain auton vielä käyntiin, kun laitoin hetkiseksi ajoakun lataukseen. Testissä akku oli tasolla "kuollut".
« Viimeksi muokattu: 04.02.2021, 20:12:00 kirjoittanut matalaut »
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa tps007

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • V60 D6
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3517 : 04.02.2021, 21:10:17 »
Juu eli tätä tässä juurikin haetaan, et akku olis just latautunut ja "lämmin".. osa neuvoo tuol palstoilla et kovilla pakkasilla (jos auto ulkona) pitäis ladata 6A teholla, ni latautuisi paremmin.. Ite täs ny pelannu tolla ja näyttäs juurikin siltä kulutuslaskurin mukaan et jos akku täynnä klo 19  ja laittaa webaston päälle klo 21, niin webaston käydessä akku ei enää "uudelleenlataudu".  Koitan huomen vielä pari muuta testiä tällä.

Poissa Pompputiikeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • no mitä tää ny tekee
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3518 : 04.02.2021, 21:22:02 »
Litiumakun täytyy olla latausta varten lämpimämpi verrattuna purkamiseen eli ajamiseen. Eli kovilla pakkasilla ei varmasti lähde suorilta lataamaan keskellä yötä/aamuyöstä vaan alkaa ensin lämmittämään webastolla akkua jonka jälkeen alkaa pikkuhiljaa lataamaan. Sitten tuohon latausvirran säätämiseen alemmas. Olen ymmärtänyt että auto päättää paljonko se ottaa ja laturista päätetään vain maksimi.
V60 D6 -14

Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3519 : 05.02.2021, 10:10:12 »
Tuol internetsin facebuukkikeskusteluis on mainittu et näin kovil pakkasil kannattais hybridiakun lataus ajoittaa niin et olis ladannu pari tuntia juuri ennen ajoa.. Ite hommasin Nedis wlan pistorasian 14.90eur (joka yhdistetään Androidiin/Iosiin suoraan ilman mitää hubeja, kunhan wlan yltää), jossa munakelloajastin, tunti/päivä/vko-ajastus ja kaunista statistiikkaa.. jos koittais niin et lataa 06-08 aamul ja sit lähtö olis 08 aikaan. Onko järkeä vai pitäskö aina vaan ladata täyteen ilman rajoituksia.. tässähän voi käydä ettei olekaan ladannu täyteen..?

Mikähän tämä oranssinvärinen ohjelmisto mahtaa olla?

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8917
  • Teiden tukko
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3520 : 05.02.2021, 15:02:02 »
Mikähän tämä oranssinvärinen ohjelmisto mahtaa olla?

Tuo kuvan oranssin värinen kuva on Nedis Smartlife Wifi-sarjan ulkokäyttöön (IP44) tarkoitetusta etäohjattavan pistorasian energianmittaus sivulta.

Sovellus pistorasian ja muiden saman sarjan etäohjattavien tuotteiden käyttämiseen löytyy Google Play-kaupasta.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3521 : 06.02.2021, 08:27:40 »
Näyttää tosi kätevältä. Itsellä on latauskäytössä jo pari vuotta ollut wifirasia , mutta siinä ei ole energianmittausta.

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3522 : 06.02.2021, 19:36:22 »
Juu eli tätä tässä juurikin haetaan, et akku olis just latautunut ja "lämmin".. osa neuvoo tuol palstoilla et kovilla pakkasilla (jos auto ulkona) pitäis ladata 6A teholla, ni latautuisi paremmin.. Ite täs ny pelannu tolla ja näyttäs juurikin siltä kulutuslaskurin mukaan et jos akku täynnä klo 19  ja laittaa webaston päälle klo 21, niin webaston käydessä akku ei enää "uudelleenlataudu".  Koitan huomen vielä pari muuta testiä tällä.

Jos autossa sattuu olemaan VOC, niin siellä voi määritellä autolle latauspaikan ja latauspaikalle ajan, jolloin ladataan. Muutenkin, vaikka en perusta auton liittämisestä verkkoon, tämä VOC (Volvo On Call) on osoittautunut aika käteväksi.

Mutta ongelmaan. Onko tämä takajarrujen jäätyminen ainoastaan V60 hybridin ongelma vai koko V60 malliston? Omassa on pari viikkoa ollut lähes joka kerta takajarrut jäässä.
« Viimeksi muokattu: 06.02.2021, 19:38:00 kirjoittanut matalaut »
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3523 : 07.02.2021, 09:18:16 »
Mutta ongelmaan. Onko tämä takajarrujen jäätyminen ainoastaan V60 hybridin ongelma vai koko V60 malliston? Omassa on pari viikkoa ollut lähes joka kerta takajarrut jäässä.
Mulla on ollut allekirjoituksen V60 2017 helmikuusta eikä kertaakaan ole ollut jäätymisen kanssa ongelmia.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Pompputiikeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • no mitä tää ny tekee
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3524 : 07.02.2021, 18:41:23 »
Jos autossa sattuu olemaan VOC, niin siellä voi määritellä autolle latauspaikan ja latauspaikalle ajan, jolloin ladataan. Muutenkin, vaikka en perusta auton liittämisestä verkkoon, tämä VOC (Volvo On Call) on osoittautunut aika käteväksi.

Mutta ongelmaan. Onko tämä takajarrujen jäätyminen ainoastaan V60 hybridin ongelma vai koko V60 malliston? Omassa on pari viikkoa ollut lähes joka kerta takajarrut jäässä.

Tarkoitat sitä että liikkeelle lähtiessä ne pamahtaa auki?
V60 D6 -14

 

RallyBaron  Samppasport