Futurez  Kulkukoira

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4874 Vastauksia
  • 1071576 Lukukerrat

0 jäsentä ja 7 Vierasta katselee tätä aihetta.

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3540 : 19.02.2021, 13:41:48 »
Täällä myös samanlainen OBC-ongelma ilmoitteli itsestään, eli iloinen punainen valo ilmoittelee latauspistokkeessa ja ei suostu lataamaan. Ajon aikana lataus toimii. Käynnistysakku vaihdettu joten se mahdollisuus suljettu pois. Itselläni on autoliikkeestä (Rinta-Jouppi) saatu lisäturva Ultra (FinnTakuu) vielä lisäksi. Auto on siis ostettu viime Joulukuun alussa. Onko porukalla kokemuksia miten tuollaiset lisäturvat toimii hybridi-komponenttien osalta?
Autona on siis V60 D5 Twin Engine, MY17 ja 129tkm mittarissa.

Lisäturviin on yleensä merkitty mitä ne ei korvaa, mutta melko kattavasti ne yleisesti korvaavat. 6kk on myyjäliikkeellä vastuu muutenkin, eli sitä kautta tulee enempi tai vähempi vastaantuloa. Lisäturvan kera luulisi tulevan enemmän ellei jopa kokonaan.

Poissa WeccuT4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3541 : 19.02.2021, 14:50:26 »
Lisäturviin on yleensä merkitty mitä ne ei korvaa, mutta melko kattavasti ne yleisesti korvaavat. 6kk on myyjäliikkeellä vastuu muutenkin, eli sitä kautta tulee enempi tai vähempi vastaantuloa. Lisäturvan kera luulisi tulevan enemmän ellei jopa kokonaan.
Pitää olla yhteyksissä tuonne myyjäliikkeeseen ja kysellä miten edetään. Paikallisella merkkihuollolla (Autosalpa Lahti) on seuraava mahdollinen aika sähkärille vasta maaliskuun lopulle...
Volvo V60 T8 Twin Engine, -19 R-Design

Ex: Volvo V60 AWD D5 Twin Engine -17 R-Design

Poissa Pupulii

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3542 : 19.02.2021, 17:40:37 »
Meidän Volvossa on uutta ongelmaa: ajotietokone on käynnistettäessä pimeä ja pysyy pimeänä useita minuutteja, kunnes yhtäkkiä alkaa radiot taas soida...  :o

Tänään ei myöskään suostunut käynnistämään webastoa millään. VOC ilmoitti "pysäköinti-ilmastointia ei voi käynnistää asianmukaisen lataustilan varmistamiseksi".

Onko nämä jotain kuukausien koviin pakkasiin liittyä lieveilmiöitä (auto on pohjoisessa ja lämmintä tallia ei ole) vai onko tässä tulossa kallis remontti...?

Poissa Pupulii

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3543 : 19.02.2021, 18:00:51 »
Voiko nämä molemmat olla 12V akun viimeisiään vetelyn oireita? Meillä on ajomatkan aika lyhyitä keskimäärin ja kun ei seinästäkään lämmittää voi, niin webastoa on tänä talvena ahkeraan käytetty suhteessa viime talveen...

Poissa Uusivolvoilija

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3544 : 19.02.2021, 19:11:31 »
No kyllä ensimmäisenä tutkisin 12V starttiakun kunnon.

Poissa JukkaI

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3545 : 21.02.2021, 17:01:04 »
Meidän Volvossa on uutta ongelmaa: ajotietokone on käynnistettäessä pimeä ja pysyy pimeänä useita minuutteja, kunnes yhtäkkiä alkaa radiot taas soida...  :o

Tänään ei myöskään suostunut käynnistämään webastoa millään. VOC ilmoitti "pysäköinti-ilmastointia ei voi käynnistää asianmukaisen lataustilan varmistamiseksi".

Onko nämä jotain kuukausien koviin pakkasiin liittyä lieveilmiöitä (auto on pohjoisessa ja lämmintä tallia ei ole) vai onko tässä tulossa kallis remontti...?

Ex-Volvossa (V60 D4 -15) kovalla pakkasella jäi keskinäyttö kanssa pimeäksi. Näyttö heräsi henkiin aina muutaman minuutin kuluessa.
Korjaamolla löytyi vikakoodi, joka muistaakseni viittasi vialliseen näyttöyksikköön. Koko yksikkö vaihdettiin takuuseen (Tehdastakuu oli vielä voimassa). Muistaakseni omamekaniikko sanoi että yli 1000 eurolla vaihdettu osia...
Vaihdon jälkeen ei ollut ongelmia...

Jukka I.

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3546 : 22.02.2021, 21:55:21 »
Kuluttaja-asiamieshän kertoi, että ilmastointilaitteen elinikä on pidempi kuin 70 tkm, tästä myös pitäisi kuulemma löytyä vertailutietoa kkv:n sivuilta. Oli siis autossa miten paljon tahansa kilometrejä, jos se on kertaalleen ohjeen mukaisesti vaihdettu uuteen. Se on kuitenkin fakta, että auto paranee osan vaihtamalla joten jotakin joutuu maksamaan tilanteessa kuin tilanteessa. Volvon kannan kyselin ja heitä ei kiinnosta ollenkaan tämä show (vaikka pitäisi kinostella), vaan se on aina paikallisen merkkiliikkeen ja asiakkaan välinen asia. Myös paikallinen merkkiliike tekee päätöksen siitä vaihdetaanko osa asiakkaan lukuun vai ei, eli Volvo ei konsultoi missään välissä asiassa merkkihuoltoja. Annoin suoran palautteen miten perseestä tämän asian hoito on ja ylipäätään miten voi olla noin laajat erot valtakunnallisesti tässä touhussa. Seuraavaksi mennään taas siniselle tiskille keskustelemaan asiasta.

Asia päättyi pienen odottelun jälkeen Volvon lähes täyteen vastaantuloon eli kuivaimesta joutuu maksamaan jonkun osan, puhutaan vain ykkössatasista. Kompressoreista kuulemma on pulaa, niin voi huollot venyä poikkeuksellisenkin pitkälle. Parin viikon päästä vaihdetaan kompressori ja kuivain, auto on noin 5h työn alla josta 3h huuhtelua letkujen jatkona. Tuossa on osilla aika iso leijonan osuus, kun työlle ei tule paljoa painoa.

Tänään oli varmaan ennätyspieni sähköllä kulkeminen, 86 kmh vauhtia ehti mennä 10 km vaikka näyttö näyttikin 35km töpselistä lähtiessä. Pitänee pyytää huollon yhteydessä hieman lisäinfoa akun kunnosta ja sähkön käyttöasteesta tähän saakka. Autolla on tällä hetkellä karvan alle 250tkm ajettu.

Poissa tps007

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • V60 D6
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3547 : 23.02.2021, 10:24:11 »
Asia päättyi pienen odottelun jälkeen Volvon lähes täyteen vastaantuloon eli kuivaimesta joutuu maksamaan jonkun osan, puhutaan vain ykkössatasista. Kompressoreista kuulemma on pulaa, niin voi huollot venyä poikkeuksellisenkin pitkälle. Parin viikon päästä vaihdetaan kompressori ja kuivain, auto on noin 5h työn alla josta 3h huuhtelua letkujen jatkona. Tuossa on osilla aika iso leijonan osuus, kun työlle ei tule paljoa painoa.

Tänään oli varmaan ennätyspieni sähköllä kulkeminen, 86 kmh vauhtia ehti mennä 10 km vaikka näyttö näyttikin 35km töpselistä lähtiessä. Pitänee pyytää huollon yhteydessä hieman lisäinfoa akun kunnosta ja sähkön käyttöasteesta tähän saakka. Autolla on tällä hetkellä karvan alle 250tkm ajettu.

Kerroppa sitten mitä sait irti akun kunnosta marmorilla, tuntuu ettei tuosta saa oikein mitään irti, itsekin näen VIDAlla muutamia parametrejä muttei niistä juurikaan saa selvyyttä kunnosta. Olen yrittänyt tätä myös maahantuojan toimesta selvitellä.  :-\

Poissa Pompputiikeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • no mitä tää ny tekee
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3548 : 23.02.2021, 13:50:24 »
Eipä sitä akun kuntoa voi määritellä juuri muulla kun oikean elämän käytöllä. 15-20 asteen lämpötilassa juuri täyteen ladattuna jos ajaa 50-60 km/h purella suht tasaista tietä niin pitäisi saada järkevä osviitta siitä mikä sen hetkinen maksimi on. Syklit jos saa Vidalla pihalle niin se tieto on ihan hyvä akun kunnon mittari myös. Voltteja tulkitsemalla ei tee mitään näiden litiumhärpättimien kanssa. Sähköllä ajetut kilometrit toki myös ovat jonkinlainen mittari kun ne voi jonkinlaisella laskennalla muuttaa sykleiksi, mutta sekään ei ole ihan niin simppeliä kun akku ei ole koskaan oikeasti tyhjä eikä täynnä.

Joka tapauskessa 10 km talvella tai 20 km kesällä alkaa olemaan siellä päässä että vähältä kuulostaa. 20-25km talvella ja 30-40km kesällä aika normaali. Se luvattu 50km voi kyllä onnistua kun vähän alamäkivoittoseen painelee, ei muulla tavalla. :D
V60 D6 -14

Poissa Pupulii

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3549 : 23.02.2021, 18:46:36 »
No kyllä ensimmäisenä tutkisin 12V starttiakun kunnon.

Vaihdettiin. Webaston kanssa ei ole ongelmaa, mutta näyttö nyt käytännössä pysyvästi pimeänä...

Poissa Pupulii

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3550 : 23.02.2021, 18:47:38 »
Ex-Volvossa (V60 D4 -15) kovalla pakkasella jäi keskinäyttö kanssa pimeäksi. Näyttö heräsi henkiin aina muutaman minuutin kuluessa.
Korjaamolla löytyi vikakoodi, joka muistaakseni viittasi vialliseen näyttöyksikköön. Koko yksikkö vaihdettiin takuuseen (Tehdastakuu oli vielä voimassa). Muistaakseni omamekaniikko sanoi että yli 1000 eurolla vaihdettu osia...
Vaihdon jälkeen ei ollut ongelmia...

Jukka I.

Auts. Tätä kohti varmaan ollaan menossa, kun näyttö ei käytännössä toimi enää ollenkaan  :'(

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3551 : 24.02.2021, 17:51:52 »
Moni on kysellyt näistä hybriidien sähkön käytöstä tyhjällä akulla. Tässä on minun viime viikon ajot ja akkua ei oikein saanut ladattua kuin kolme kertaa. Pakkasta oli riittävästi eli aika pitkälti mentiin polttomoottorilla.

Edit: Keskinopeus ei näy tuossa mun puhelimessa, kun näyttö on sen verran pieni. Keskinopeus on 68 km/h ja kun oikein tarkkaan tihrustaa, niin kilometrimäärät näkyy kuvassa.


« Viimeksi muokattu: 24.02.2021, 22:27:00 kirjoittanut matalaut »
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Gnolli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3552 : 24.02.2021, 19:04:25 »
Et näyttänyt sun keskinopeutta.
Olen kiinnittänyt huomiota kun pakkasta on alle -15° niin Pure toiminto ei lähde päälle vaikka töpselissä ja lämmitys päällä ennen lähtöä.

Tässä mun tilastot:



Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3553 : 24.02.2021, 22:32:06 »
Et näyttänyt sun keskinopeutta.
Olen kiinnittänyt huomiota kun pakkasta on alle -15° niin Pure toiminto ei lähde päälle vaikka töpselissä ja lämmitys päällä ennen lähtöä.

Tässä mun tilastot:



Auto haluaa lämmittää moottorin ja akun käyntilämpöön. Normisti painan kerran pure ja kun tulee ilmoitus ettei onnistu, niin moottorin lämmettyä auto ilmoittelee hetken kuluttua näytössä puren olevan käytössä. Kovilla pakkasilla saattaa tähän joutua ajelemaan yli 30 km.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa ratikka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3554 : 25.02.2021, 11:07:48 »



Kyllä itsellä lähtee suoraan sähköllä ajoon alta -15- asteen.

Esilämmittää kunnolla, niin ei tarvitse moottoria pyörittää, kun eber on kuitenkin koko ajan pakkasilla päällä.

Sähköllä olisi enemmänkin ajoa, jos ei olisi nelivetoa tarvinnut.

Työmatka 16 km sivu, niin nätisti pääsee sähköllä edes takaisin ja riittää vielä pieniin harharetkiinkin.

Ja sen huomannut, että maski on melkein pakollinen, jos haluaa auton olevan lämmin ajossa yli 10- asteen pakkasilla, kun sähklöllä ajaa.
Volvo V60 D6 AWD R-Design plug in hybrid
Polestar Performance

 

Carcom Oy  Ateho