Ateho  Elekma

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4874 Vastauksia
  • 1071407 Lukukerrat

0 jäsentä ja 12 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Pupulii

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3585 : 05.03.2021, 16:23:09 »
Eipä päästy Strömsöön tämän näyttöasian kanssa... Uusi näyttö oli asennettu merkkihuollossa ja todettu, että eihän siinä mikään toimi edelleenkään. Ei kun vanha näyttö takaisin ja uutta aikaa varaamaan, että jos edes selviäisi se, mistä tämä homma kiristää  :-[. Alkaa se 1500 tuntua pieneltä tämän suuren tuntemattoman edessä, kun jokaisesta takaraivon rapsutuksesta pitää jotakin maksaa.

En tiedä liekö jossain johdotuksessa sitten vika... Autossa on temppuillut kuskin puolen takaovi aika ajoin siten, että se on pysyvästi lukossa. Aina sitten välillä ihmekorjaa itsensä, kun sisältä päin tarpeeksi monta kertaa avaa ja lukitusta napsuttelee... tätä näytön pimenemisen ongelmaa edelsi se, että peruutuskamera ei lähtenyt päälle kotipihasta lähtiessä. Tiedä sitten oliko vika kamerassa vai tosiaan siinä näytössä, kun pakilla kuitenkin ensin lähdettiin ja sitä se jäi miettimään.

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3586 : 05.03.2021, 18:45:17 »
Eipä päästy Strömsöön tämän näyttöasian kanssa... Uusi näyttö oli asennettu merkkihuollossa ja todettu, että eihän siinä mikään toimi edelleenkään. Ei kun vanha näyttö takaisin ja uutta aikaa varaamaan, että jos edes selviäisi se, mistä tämä homma kiristää  :-[. Alkaa se 1500 tuntua pieneltä tämän suuren tuntemattoman edessä, kun jokaisesta takaraivon rapsutuksesta pitää jotakin maksaa.

En tiedä liekö jossain johdotuksessa sitten vika... Autossa on temppuillut kuskin puolen takaovi aika ajoin siten, että se on pysyvästi lukossa. Aina sitten välillä ihmekorjaa itsensä, kun sisältä päin tarpeeksi monta kertaa avaa ja lukitusta napsuttelee... tätä näytön pimenemisen ongelmaa edelsi se, että peruutuskamera ei lähtenyt päälle kotipihasta lähtiessä. Tiedä sitten oliko vika kamerassa vai tosiaan siinä näytössä, kun pakilla kuitenkin ensin lähdettiin ja sitä se jäi miettimään.

Eipä tähän voi muuta sanoa kuin tsemppiä. Silloin kun merkkiliikeessä rapsutetaan takaraivoa, niin se tulee aina kalliiksi. Testeri tietysti antaa sataviisikymmentäviisi eri vikaa päällekkäin ja kukaan ei osaa sanoa mikä on juurisyy eli vian alkuperä.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3587 : 06.03.2021, 12:19:12 »
Merkkiliikkeenhän ei tarvitse olla hyvä siinä auton korjaamisessa, koska se on merkkiliike. Autosähköspesialistit ovat aina olleet parempia vian diagnosoinnissa kuin merkkiliikkeet.

Poissa Misout

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3588 : 10.03.2021, 11:53:21 »
Harkitsen vaihtamista V60 hybridiin niin onko antaa vinkkejä autokaupoille? Kyseessä vm 2016 pirssi. Yritin kahlata tätä lankaa läpi ja kauhun sekaisin tuntein kompura yms ongelmien kanssa :D

Poissa ErkkiXC

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • XC70 D4 AWD -16, aito ruotsalainen
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3589 : 10.03.2021, 13:04:51 »
Ei ole, mutta kyllähän se vaatii jonkinmoista siviilirohkeutta ostaa joku viisi vuotta vanha Volvon hybridi. Tai paksua lompakkoa ja pitkää pinnaa. Mutta onnea yritykseen.

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3590 : 10.03.2021, 17:50:53 »
Harkitsen vaihtamista V60 hybridiin niin onko antaa vinkkejä autokaupoille? Kyseessä vm 2016 pirssi. Yritin kahlata tätä lankaa läpi ja kauhun sekaisin tuntein kompura yms ongelmien kanssa :D

Kaikissa autoissa on ongelmia ja näissä tuntuu olevan tuo kompura. Minulla on menossa toinen D6 ja ensimmäiseen vaihdettiin heti samana kesänä kompura. Suosittelen ostamaan auton juuri ennen kesää, niin takuut ovat voimassa liikkeen puolelta. Kesällä se leviää jos leviää. 

Omiin on vaihdettu oviin johtosarjat ja tähän viimeisimpään vaihdettiin puhallin. Johtosarjat olisi pitänyt mennä valmistajan piikkiin, mutta myyjäliike kustansi tämän.

Auto on kyllä hinta/laatu + ominaisuus -tasolla hyvä hankinta. Nimimerkillä 4.2 l/100km koko vuoden keskikulutus.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa toki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3591 : 10.03.2021, 20:50:29 »
Kaikissa autoissa on ongelmia ja näissä tuntuu olevan tuo kompura. Minulla on menossa toinen D6 ja ensimmäiseen vaihdettiin heti samana kesänä kompura. Suosittelen ostamaan auton juuri ennen kesää, niin takuut ovat voimassa liikkeen puolelta. Kesällä se leviää jos leviää. 

Omiin on vaihdettu oviin johtosarjat ja tähän viimeisimpään vaihdettiin puhallin. Johtosarjat olisi pitänyt mennä valmistajan piikkiin, mutta myyjäliike kustansi tämän.

Auto on kyllä hinta/laatu + ominaisuus -tasolla hyvä hankinta. Nimimerkillä 4.2 l/100km koko vuoden keskikulutus.

Komppaan, mukava, tehokas ja pieniruokainen ajettava, -15 D6 ollut parin kuukauden päästä kaksi vuotta ja 50tkm olen itse ajanut, keskikulutus sinä aikana 1.9 l/100km ja siihen sisältyy tyhjällä akulla ajoakin mm. lapin reissua yms. Omat jekkunsa tässä autossa on kuten muissakin, minullekin on vaihdettu kerran kompura, silloin se kirpaisi 1.800€, nyt ajettu muutama tuhat kilometriä kompuran vaihdon jälkeen ja apulaitehihna vinkaissut pari kertaa,  dieselin käynnistyessä, (sammunut pari kertaa sen vuoksi herjoilla ja aktiiviset kaarrevalot menivät "vialle" ensimmäisen sammumisen jälkeen ja olivat vialla pari viikkoa, korjaantuivat "itekseen" kun auto sammui herjoilla toisen kerran risteykseen), pitää käydä kiristämässä hihna. Muuta vikaa ei vielä ole tullut vastaan.

Edellisissä autoissa Toyota RAV4 D4D -12, puhalsi kahteen kertaan kansipahvin välistä jäähdytysnesteet ulos, kerran 800€ webasto remontti, polttoaineen kulutus kasvoi pikkuhiljaa 2,5l/100km (aluksi 5,2l/100km, lopuksi 7,7l/100km) neljässä vuodessa, huolto pyöritteli vain silmiä. Passat 1,9 tdi -07 oli sähköisen käsijarrumoottorin palamista, ruostumista, coolerin tiivisteen välistä öljyt ulos, 1000€ eber remontti kerran vuodessa. Toyota oli halvin remonttien suhteen, kummankin kansiremontin maksoi Toyota eli ihan normi huolloilla + yksi webasto remontti pääsi, mutta kulutus alkoi olla sitä luokkaa, että 2000€ paloi ylimääräistä vuodessa. Passat tuli remonttien osalta toistaiseksi arvokkaimmaksi, mutta saa nähdä, kuinka Volvo kirii, tuleeko OBC yms. remonttia vastaan (ts. koska tulee), kompuraahan ei tarvtse enää toistamiseen maksaa, kun sen on kerran maksanut.

Suurin yllätys tuli Volvon osalta vastaan, kun pyysin vuoden ja 30tkm:n ajojen jälkeen läpällä tarjousta vaihdossa V60 kaasukammioon, oli D6:n hinta pudonnut 30% melkein 10t€, mielestäni aika kova pudotus vuodessa, tosin hyvityshinta on aina hyvityshinta ja maailmaltahan noita tulee jatkuvasti lisää, jotka pudottavat jo maassa olevien hintoja. Tosin kuulin työkaverilta, että hänen kaveri oli kyllästynyt D6:en murheisiin ja oli ollut työn takana saada kelpaaman vaihdossa liikkeeseen D6:sta, osa oli sanonut heti, että "Kiitos, mutta, ei kiitos"

Poissa ratikka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3592 : 11.03.2021, 13:00:47 »
Olenko yksittäinen tapaus vai onko muillakin VOC pätkinyt eilisestä 10.3. lähtien?
Nyt ei saa edes yhteyttä, kun herjaa kirjautumisvirhettä!

Onko tuolle kiertotietä vai onko niin, että odotus palkitaan?
Volvo V60 D6 AWD R-Design plug in hybrid
Polestar Performance

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8917
  • Teiden tukko
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3593 : 11.03.2021, 13:36:01 »
Olenko yksittäinen tapaus vai onko muillakin VOC pätkinyt eilisestä 10.3. lähtien?
Nyt ei saa edes yhteyttä, kun herjaa kirjautumisvirhettä!

Onko tuolle kiertotietä vai onko niin, että odotus palkitaan?

Helmikuun lopulla joillakin ei toiminut ja toisilla toimi. Parin päivän katko kuulemma oli silloin.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Paspartuu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3594 : 12.03.2021, 09:48:47 »
Noniin nyt on D6 tallissa. Muuten on huollot ajan tasalla ja tehty, nyt odotellaan koska se kuuluisa kompura laukeaa että pääsee taas pajalle käymään.

Mitään hajua ei ole onko tuota edes ladattu liikkeessä pitkiin aikoihin, eilen kuitenkin lähtiessä lupasi sähkölle 35km ja melkeinpä kaupungin läpi pääsi sillä ajelemaan. Toiselle puolelle päästessä kilometrejä oli mennyt enemmän kuin range oli tippunut. Tosiaan tuo oli täysin ilman esilämmitystä, ulkona ehkä -4? Lienee linjassa

Poissa Pompputiikeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • no mitä tää ny tekee
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3595 : 12.03.2021, 20:58:19 »
Noniin nyt on D6 tallissa. Muuten on huollot ajan tasalla ja tehty, nyt odotellaan koska se kuuluisa kompura laukeaa että pääsee taas pajalle käymään.

Mitään hajua ei ole onko tuota edes ladattu liikkeessä pitkiin aikoihin, eilen kuitenkin lähtiessä lupasi sähkölle 35km ja melkeinpä kaupungin läpi pääsi sillä ajelemaan. Toiselle puolelle päästessä kilometrejä oli mennyt enemmän kuin range oli tippunut. Tosiaan tuo oli täysin ilman esilämmitystä, ulkona ehkä -4? Lienee linjassa

Opit lukeen sitä äkkiä. Ensimmäiset 25km rangesta tippuu huomattavasti vauhdikkaammin kun viimeiset 25km. Se on ihan viitteelliinen höpöhöpö arvo koko range :P
V60 D6 -14

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3596 : 12.03.2021, 23:32:05 »
Noniin nyt on D6 tallissa. Muuten on huollot ajan tasalla ja tehty, nyt odotellaan koska se kuuluisa kompura laukeaa että pääsee taas pajalle käymään.

Mitään hajua ei ole onko tuota edes ladattu liikkeessä pitkiin aikoihin, eilen kuitenkin lähtiessä lupasi sähkölle 35km ja melkeinpä kaupungin läpi pääsi sillä ajelemaan. Toiselle puolelle päästessä kilometrejä oli mennyt enemmän kuin range oli tippunut. Tosiaan tuo oli täysin ilman esilämmitystä, ulkona ehkä -4? Lienee linjassa

Akulla pääsee 30...43 km riippuen sääolosuhteista ja nopeudesta. Kaupunkiolosuhteissa pienellä nopeudella, kelin ollessa noin + 20 astetta, ylipaineisilla renkailla, ilman ilmastointia, valoja ja sisäilman kiertoa voisi ehkä päästä sen 50 km.....
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Pompputiikeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • no mitä tää ny tekee
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3597 : 13.03.2021, 17:57:28 »
Akulla pääsee 30...43 km riippuen sääolosuhteista ja nopeudesta. Kaupunkiolosuhteissa pienellä nopeudella, kelin ollessa noin + 20 astetta, ylipaineisilla renkailla, ilman ilmastointia, valoja ja sisäilman kiertoa voisi ehkä päästä sen 50 km.....

Plus tankki tyhjä, kuskina 40kg nainen, myötätuuli, kyyryasento ja kaikki jarrutukset regenillä.
V60 D6 -14

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3598 : 13.03.2021, 19:39:25 »
Plus tankki tyhjä, kuskina 40kg nainen, myötätuuli, kyyryasento ja kaikki jarrutukset regenillä.
Alamäkeen, niin vielä 10km extraa :D

Poissa kaseva

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3599 : 13.03.2021, 21:35:48 »
Meillä vaihdettiin kuluvan viikon keskiviikkona kompura toisen kerran 80 tkm sisään. Eka meni 90 tkm kohdalla ja toinen 123 tkm kohdalla. Molemmat on Volvo maksanut ja tällä uusimmalla olisi ollut lisäksi ”ikuinen” varaosatakuu. Pätee siis jos auto ei vaihda omistajaa.

Se ja sama, auto vaihtui tänään 2019 V60 D3 Inscriptioniin. Paremman puoliskon työmatka venahtaa sen verran ettei plugari oikein hyödytä, ehkä tuolla mopodieselillä pääsee lopulta vähän pienemmillä kuluilla. Ja onhan toi uusi V60 aina uudempi.

Kyllä meillä muuten D6 keskikulutus oli koko ajan aika lailla 4,3–4,7 litraa vaikka työmatkat pääsi lähes kokonaan sähköllä. Heti kun piti ajaa tyhjillä akuilla niin alkoi akkupaketin mukana raahaaminen näkyä dieselin maistissa...
V60 D3 Inscription -19 || G11 730d xDrive -16 || 96 V4 GL -80 || Goldwing 1200 -86

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo