Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4874 Vastauksia
  • 1071163 Lukukerrat

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3645 : 08.04.2021, 07:22:22 »
Lähteehän sieltä 70hv pois pelistä niin kyllä tuo nihkeästi sen jälkeen kiihtyy. Ei tavallinen D5:kään mikään raketti ole

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3646 : 08.04.2021, 07:30:19 »
Pikaisena kysymyksenä näin juuri V60 D6 hankkineena että loppuuko tuosta todella menohalut muillakin noin 160km/h ? Sähkömoottori tippuu pelistä ilmeisesti siinä 150km/h mutta siitä eteempäin kiihtyy toodella nihkeästi mutta miksi
Sähkömoottori taitaa pudota jo 130km/h vauhdissa. Diesel moottori on vain niin laiska loppujen lopuksi.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Eero Kaukonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3647 : 08.04.2021, 09:10:31 »
Eihän se mikään raketti kyllä ole ihmettelen vain kun aijempi auto s60 2.4 170hv tuntui vetävän paremmin vielä ~180km/h vauhdeissa

Poissa Korppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3648 : 08.04.2021, 10:47:32 »
Jos ollaan ihan Suomessa, niin isokin ongelma jos auto ei oikein kiihdy enää 160km/h nopeuksissa?

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3649 : 08.04.2021, 11:27:42 »
Eihän se mikään raketti kyllä ole ihmettelen vain kun aijempi auto s60 2.4 170hv tuntui vetävän paremmin vielä ~180km/h vauhdeissa
Molemmista autoista kokemusta ja tuota 170hp versiota ei voi verrata mitenkään tuohon D6:een. Ei ainakaan tuossa nopeudessa. D5 moottorissa riittää vetoa varmasti paremmin kuin tuossa vaparissa. Tosin eipä sillä erolla ole Suomessa merkitystä.
V60 T8 -19

Poissa Paspartuu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3650 : 08.04.2021, 11:43:36 »
Se joko on autossa tai ei. Eli jälkeen päin VOC ei pysty hommaamaan.
Jos autossa on polttoainelämmitin, niin tuon kautta kätevä käynnistää. Samoin jos autossa on navi, niin navin käytettävyys paranee, kun osoitteen pystyy lähettämään etänä 8)

Niin lisätään että VOC löytyy mutta vaatisi aktivointia. Tässä arvon että onko sen hinnan arvoista, taisi olla jotain 60€+ pari vuotta?

Sen verran tossa taitaa tulla lisäinfoa että ehkä tuota pitää tosissaan harkita

Poissa ketsbaia

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • Volvo V60 D5 Twin Engine AWD
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3651 : 08.04.2021, 11:49:35 »
Kiitokset tälle palstalle niihin pariin kysymykseen ja ihmettelyyn mihin olen saanut vastauksen.

Volvo lähti kauppaan viime viikolla, tällä kertaa Volvoilua kesti vajaa vuosi, mutta kun ikää autolla (ja vielä tuontiauto), niin en uskalla ottaa riskiä tulevista korjauksista.  Pois hybridistä, VAG maailmaan kävi tie, tiedä sitten onko parempi auto mutta ainakin useampi paikka joka huoltaa ja korjaa tarvittaessa eikä tarvitse marmoritiskille ihan joka kerta mennä  ;D

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3652 : 08.04.2021, 12:08:34 »
Niin lisätään että VOC löytyy mutta vaatisi aktivointia. Tässä arvon että onko sen hinnan arvoista, taisi olla jotain 60€+ pari vuotta?

Sen verran tossa taitaa tulla lisäinfoa että ehkä tuota pitää tosissaan harkita

Lisäinfon lisäksi esivalmistelun (ilmastointi/lämmitys) käynnistäminen sovelluksesta on ainakin itselle rahanarvoinen ominaisuus. Samoin ajopäiväkirja, ovien etälukitus ja auton paikantaminen.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3653 : 09.04.2021, 13:28:51 »
Sähkömoottori taitaa pudota jo 130km/h vauhdissa. Diesel moottori on vain niin laiska loppujen lopuksi.
Mun mielestä aikanaan kun esiteltiin niin oli 150 km/h tuo raja kun avustus loppuu.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Tomppa_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3654 : 09.04.2021, 14:48:27 »
Joo 150 km/h se on. Mittariston performance tilassa näkee E-powerin käytön.

Poissa VTS 190

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3655 : 11.04.2021, 18:13:51 »
Pari päivää ennen pääsiäistä lakkasi V60 D6 vm-17 lataamasta verkkosähköllä. Testasin latauslaitteen - oli kunnossa. Tiirailin auton pistorasiaa ja yksi pinni oli syvällä. Tarkemman tutkimuksen jälkeen selvisi, että sen kuuluukin olla syvällä. Tietoliikenne latauslaitteeseen käynnistyy vasta kun pistotulppa on kunnolla pohjassa. Ehdin kuitenkin soittamaan varosaliikkeeseen, josta auton puoleista pistorasiaa ei saa ja sitten Porvoon Autosalpaan, josta saa. Puhelimeen vastasi aamutuimaan asentaja, jolle pistorasian vaihtaminen tuntui olevan uusi juttu, mutta löysi sille hinnan (900 € + työ 400 €) ja sanoi, että vaihdon jälkeen tehdään sitten eristysvastusmittaus, ja jos se ei mene läpi, voidaan joutua vaihtamaan joku muukin osa - "kompressoreita on usein jouduttu..."
Autosalpaan olisi saanut ajan vikakoodien lukuun viikon päästä (hinta muistaakseni 65 €) ja ajoin sitten Motonetin automaatille, josta sain varmistuksen (hintaan 19 €) ja vikahan oli tosiaan auton laturissa (OBC).
En taida viitsiä tehdä asialle mitään.

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3656 : 11.04.2021, 20:39:50 »
Niin lisätään että VOC löytyy mutta vaatisi aktivointia. Tässä arvon että onko sen hinnan arvoista, taisi olla jotain 60€+ pari vuotta?

Sen verran tossa taitaa tulla lisäinfoa että ehkä tuota pitää tosissaan harkita

Itse alussa suhtaudun aika penseästi koko VoC sovellukseen, mutta käytön jälkeen olen ollut tyytyväinen.

Pakkasella auton saa näppärästi kaukaa lämpimäksi ja kesällä näppärästi viileäksi, jos on johdon päässä kesällä.

Pari kertaa on auton ovet jääneet auki ja sovelluksella olen sitten sulkenut kauempaa.

Ajopäiväkirja on ollut tarpeeseen, kun tulee ajettua näitä työpaikan ajoja. Lähtö- ja saapumisajat + matkan saa näppärästi vaikkapa sähköpostiin. Ei tarvitse arpoa milloin lähti ja tuli perille.

Ajotavan tarkkailuun tuo on myös aika hyvä. Sama reitti ja eri tavalla ajettuna, niin kulutuslukemia on kiva seurailla.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3657 : 11.04.2021, 20:42:28 »
Kiitokset tälle palstalle niihin pariin kysymykseen ja ihmettelyyn mihin olen saanut vastauksen.

Volvo lähti kauppaan viime viikolla, tällä kertaa Volvoilua kesti vajaa vuosi, mutta kun ikää autolla (ja vielä tuontiauto), niin en uskalla ottaa riskiä tulevista korjauksista.  Pois hybridistä, VAG maailmaan kävi tie, tiedä sitten onko parempi auto mutta ainakin useampi paikka joka huoltaa ja korjaa tarvittaessa eikä tarvitse marmoritiskille ihan joka kerta mennä  ;D

Otan osaa. VAG kulkineissa olen oppinut paljon ajoneuvotekniikkaa ja miten osat menee rikki. Kannattaa suosiolla ostaa "ODB eleven".
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3658 : 11.04.2021, 20:44:16 »
Itse alussa suhtaudun aika penseästi koko VoC sovellukseen, mutta käytön jälkeen olen ollut tyytyväinen.

Pakkasella auton saa näppärästi kaukaa lämpimäksi ja kesällä näppärästi viileäksi, jos on johdon päässä kesällä.

Pari kertaa on auton ovet jääneet auki ja sovelluksella olen sitten sulkenut kauempaa.

Ajopäiväkirja on ollut tarpeeseen, kun tulee ajettua näitä työpaikan ajoja. Lähtö- ja saapumisajat + matkan saa näppärästi vaikkapa sähköpostiin. Ei tarvitse arpoa milloin lähti ja tuli perille.

Ajotavan tarkkailuun tuo on myös aika hyvä. Sama reitti ja eri tavalla ajettuna, niin kulutuslukemia on kiva seurailla.

Juurikin samat ajatukset itselläni. Noh, työajoja ei tarvi nyt seurailla, mutta tuosta ajopäiväkirjasta saa vähän uutta kierrettä myös kulutuksen seurailuun.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Eero Kaukonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3659 : 12.04.2021, 17:21:22 »
Mitenkäs tuo netti yhteys tässä autossa pelaa jaetaanko netti puhelimesta vai pitääkö johonkin törkätä oma sim kortti  ;D

 

Kulkukoira  Proturbo