Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4874 Vastauksia
  • 1071331 Lukukerrat

0 jäsentä ja 8 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa TKG

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3825 : 01.07.2021, 19:31:48 »

...
Vai kannattaisko kääntää vaan katse esim. Mersun C sarjaan suosiolla?...

Jos bensakoneella ajattelit, googlaa "M271" ennen kaupantekoa.
Ajossa: S60 T5 AWD '20, V60 T4 '20, V40 2,0 '04 (myös Kona EV '23, 944tbo '86)
Ex. V60 D4 '19,  V60 '12, V60 '11, V70 '08, V50 '04, V70 '01, 850 '95, S60 '02, V40 '97, 142 '73 (sekä lukuisa määrä muita...)

Poissa Jnne

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3826 : 01.07.2021, 22:30:33 »
Eli pitäisikö kaupanteko vaiheessa jo tinkiä

Ehdottomasti pitää ja ainakin ottaa asia puheeksi. D6 omistajaksi päädyin sattuman ja pienen ihastuksen kautta etsiessäni T5 vastaavaa. Myyjän kanssa kauppaa käydessä otin puheeksi kompura ongelmat ja rauhoittelivat välittömästi että ei kannata murehtia asiasta että hoituu sitten jos menee ja pistetään heidän piikkiin. Ja hajosihan se välittömästi kun lämpöiset kelit tuli. Auton ostin kevättalvella ja touko- kesäkuun odotti huoltoa biliaan jossa huuhtelumenetelmällä vaihdettiin kuivain ja kompura, omavastuun jäädessä 50% Huollossa totesivat että oikosulku oli jo niin pitkällä että järjestelmästä oli hilkulla tulla käytön estävä vikakoodi.

Ehdottomasti suosittelen etsimään yksilöä johon ko. menetelmällä korjaus jo tehty, koska näitä kyllä menee. Oman auton huoltokustannus oli 873€  ja kilometrejä 138tkm

Toivotaan että tämä oli osaltani tässä, muuten olen ollut tyytyväinen.   ::)
V60 D6 2014

Poissa Tomppa_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3827 : 02.07.2021, 10:59:51 »
Toivotaan tosiaan että tähän kompura ongelmaan olisi vihdoin löytynyt ratkaisu. Itse oon ajanut tällaisella 20 000km, ei mitään ongelmia, oikein hyvä auto!

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3828 : 02.07.2021, 12:17:01 »
Kysymys tietäjille: Millainen latauskaapeli D6:een kannattaisi hankkia? Itellä tuo tavallinen kotilaturi, mutta nyt olisi tarkoitus hankkia semmonen kaapeli millä latailu onnistuu esim. kaupassa käyden. Mode3 (Type2), mutta mitä käytännön eroa on 16A vs 32A? Tiedän että lataa tehokkaammin, mutta onko tuossa Deekussa jotain rajoituksia tuon kaapelin suhteen?
Motonetista olisi tarkoitus vierailla
V60 T8 -19

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3829 : 02.07.2021, 17:42:24 »
Ei näissä tietääkseni ole hyötyä yli 16A kaapelista koska sen enempää ei taida kuitenkaan vastaan ottaa auton pää.

Korjatkaa jos olen väärässä
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3830 : 02.07.2021, 17:58:34 »
16A max mitä auto osaa. Sama kaapeli toki voi olla käytössä mahdollisen seuraavan auton kanssa jossa tehokkaampi laturi eli jos hintaeroa ei ole niin miksi ei.

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3831 : 02.07.2021, 22:56:52 »
16A max mitä auto osaa. Sama kaapeli toki voi olla käytössä mahdollisen seuraavan auton kanssa jossa tehokkaampi laturi eli jos hintaeroa ei ole niin miksi ei.

Maksimi on tuo 16 A ja yhdestä vaiheesta. Kannattaa kuitenkin ostaa sähköauton type 2 kaapeli, jos sattuu käymään niin että seuraava auto on täyssähköauto. Ne ohuet narukaapelit on toki mukavavia käyttää, mutta paksulla kaapelilla pärjää pidempään.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3832 : 06.07.2021, 10:17:44 »
Ei näissä tietääkseni ole hyötyä yli 16A kaapelista koska sen enempää ei taida kuitenkaan vastaan ottaa auton pää.

Korjatkaa jos olen väärässä
16A max mitä auto osaa. Sama kaapeli toki voi olla käytössä mahdollisen seuraavan auton kanssa jossa tehokkaampi laturi eli jos hintaeroa ei ole niin miksi ei.
Maksimi on tuo 16 A ja yhdestä vaiheesta. Kannattaa kuitenkin ostaa sähköauton type 2 kaapeli, jos sattuu käymään niin että seuraava auto on täyssähköauto. Ne ohuet narukaapelit on toki mukavavia käyttää, mutta paksulla kaapelilla pärjää pidempään.
-H- Täytyypä vertailla noita Motonetin kaapeleita. Taidan ostaa kerralla sellaisen millä tekee jotain myös tulevaisuudessa
V60 T8 -19

Poissa k004781

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3833 : 06.07.2021, 21:12:18 »
 En löytänyt nopealla vilkaisulla tähän ongelmaan suoraan vastausta; eli auto siis V60 D6 -14 ja ilmastointi ei tee kylmää kabiiniin, mutta hybrid-järjestelmä toimii, eli lataa akuston piuhasta ja sähköllä ajokin toimii. Silloin ei vika liene itse kompurassa (joka on vaihdettu päivitettyyn pari vuotta sitten Volvon takaisinkutsuna), vaan jossain muualla koska kompura-viassahan menee molemmat mykäksi, sekä ohjaamon-, että akuston jäähdytys? Onko siellä jokin venttiili joka ohjaa ilmastointikiertoa ohjaamon ja akuston välillä, vai millainen tekniikka lie kyseessä. Ja ei, systeemi ei pode kylmäaineen puutetta, se on tarkastettu. Vikakoodeja ei vielä luettu... Perjantaina aika siniselle tiskille, mutta olisi kyllä mukava tietää mahdollisia syitä ennen sitä, niin osaa pitää siellä puoliaan, luotto ei kova tuohon W......rin tekemiseen ole.

   


Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3834 : 06.07.2021, 21:37:39 »
Eli siis tuleeko ilmoitus "ilmastointi tarvitse huollon" ?
Siellä samasta ilmastointijärjestelmästä , mistä kabiinia jäähdytetään, niin otetaan kylmäainetta lämmönvaihtimeen , joka jäähdyttää akuston glykolikiertoa.
Sitä ei varmaan kerrota tavalliselle tallukalle, että kun tuo ilmoitus tulee, ja kabiinia ei jäähdytetä, niin jäähdyttääkö se kuitenkin vielä akkua. Joka tapauksessa akun jäähdytys on erillinen ja sitä jäähdytetään tarvittaessa ilmastointikompuralla , jos ei ajoviimajäähdytys riitä  (pieni syyläri taka-akselin lähellä).
Ja sitten siinä on vielä erillinen jäähdytys taka-akselin sähkömoottorille, ja olikohan siinä mukana muitakin jäähdytettäviä osia ja niillä oma jäähdytyskierto. Tämä kierto on muistaakseni yhteydessä moottorin jäähdytysjärjestelmään ja se talvella myös lämmittää sähkömoottoria tarvittaessa. Onko tästä apua..

Poissa k004781

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3835 : 06.07.2021, 22:44:01 »
Eli siis tuleeko ilmoitus "ilmastointi tarvitse huollon" ?
Siellä samasta ilmastointijärjestelmästä , mistä kabiinia jäähdytetään, niin otetaan kylmäainetta lämmönvaihtimeen , joka jäähdyttää akuston glykolikiertoa.
Sitä ei varmaan kerrota tavalliselle tallukalle, että kun tuo ilmoitus tulee, ja kabiinia ei jäähdytetä, niin jäähdyttääkö se kuitenkin vielä akkua. Joka tapauksessa akun jäähdytys on erillinen ja sitä jäähdytetään tarvittaessa ilmastointikompuralla , jos ei ajoviimajäähdytys riitä  (pieni syyläri taka-akselin lähellä).
Ja sitten siinä on vielä erillinen jäähdytys taka-akselin sähkömoottorille, ja olikohan siinä mukana muitakin jäähdytettäviä osia ja niillä oma jäähdytyskierto. Tämä kierto on muistaakseni yhteydessä moottorin jäähdytysjärjestelmään ja se talvella myös lämmittää sähkömoottoria tarvittaessa. Onko tästä apua..

Kyllä tulee tuo "ilmastointi tarvitsee huollon". Mutta akuston jäähdytys näyttäisi toimivan silti... Nyt se kiinnostaisi, että mikä ohjaa tuota kabiinin ilmastointia, jokin venttiilihässäkkä vai ?
« Viimeksi muokattu: 06.07.2021, 22:46:08 kirjoittanut k004781 »

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3836 : 06.07.2021, 23:03:51 »
No se sun kompura on kaput. Ei se jäähdytä akustoakaan tuolloin.

Poissa k004781

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3837 : 07.07.2021, 00:26:44 »
No se sun kompura on kaput. Ei se jäähdytä akustoakaan tuolloin.

Kompuraviassa tulee "hybridijärjestelmä tarvitsee huollon", eikä se silloin tietenkään lataa akkuja eikä käytä sähköä. Nyt kuitenkin lataa ja toimii...

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3838 : 07.07.2021, 08:08:29 »
Kompuraviassa tulee "hybridijärjestelmä tarvitsee huollon", eikä se silloin tietenkään lataa akkuja eikä käytä sähköä. Nyt kuitenkin lataa ja toimii...
Siitä tulee niin monia erilaisia vikoja/ilmoituksia, alkaa useimmiten tuolla "ilmastointi tarvitsee huollon". Viimeisin omakohtainen kompuravika alkoi nimenomaan tällä vikailmoituksella.
Ei ilmoita aina, mulla tuli ensin ilmoitus ilmastoinnin viasta, seuraavana päivänä ei enää ladannut akkua ja puolen tunnin ajon jälkeen auto päätti hyytyä tien varteen. Sen jälkeen teki joitakin testejä ja ilmoitti että kahden minuutin päästä sammuttaa kaikki virrat. Hybridi vika tuli vasta tässä vaiheessa monen muun vikailmoituksen ohella.

Autosta tuli Falck edition ja nyt odottaa Bilian parkkipaikalla huoltoa - täysin pimeä, VOC näyttää sen olevan edelleen siinä paikassa mihin hyytyi.

Eka kompura joka levisi noin. 10kk ja alle 10tkm
« Viimeksi muokattu: 07.07.2021, 08:11:40 kirjoittanut Pikkuhukka »
V60 T8 -19

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3839 : 07.07.2021, 08:11:30 »
"Hybridijärjestelmän toimintahäiriö" ilmoitus tulee esimerkiksi silloin kun korkeajännitejärjestelmässä havaitaan eristevuoto, vaikkapa ensi viitteet hajoamassa olevasta kompurasta. Silloin auto toimii kuitenkin vielä normaalisti. Sulla on satavarmasti kompura sieltä paskana jos tulee "Ilmastointilaite Tarvitse huollon" ilmoitus.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy