Autodiagnoosi  Carcom Oy

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4874 Vastauksia
  • 1071511 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa V60D6Polestar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3885 : 12.08.2021, 15:46:00 »
Muutama Tuulilasin juttu

https://youtu.be/HSz35wIBQUw

https://youtu.be/HOdKtMxK1bc

Kumpikaan noista ei ollut hybridi, mutta sama kori sentään.  ???

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3886 : 12.08.2021, 21:54:41 »
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Pompputiikeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • no mitä tää ny tekee
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3887 : 13.08.2021, 22:13:11 »
ecm-p029900 turbo/supercharger underboost virheilmoitus vaati 3 käyntiä virallisella volvotiskillä, lukuisten antureiden vaihdon jälkeen löysivät lopultakin että toisen turbon turbonsäätö TCV - ja magneettiventtiilit ovat jääneet/jumiutuneet väärään asentoon ja kun nämä sitten vaihdettiin ni johan alkoi kulkea. vikailmoitus tai -koodi ei näkynyt muuten kun obd-lukijalla ja omal persdynolla arvioitu puhdittomuus verrattuna edelliseen autoon.  :o

Hauskaa että tällä foorumilla toi venttiilihomma on aika moneenkin kertaan mainittua tietoa, mutta Volvohuolto ei osaa ensimmäisenä sitä etsiä. Oletan siis tässä että tämä on ollut se sama venttiilivika mitä näissä on ollut enempikin.
V60 D6 -14

Poissa tps007

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • V60 D6
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3888 : 14.08.2021, 10:23:26 »
Hauskaa että tällä foorumilla toi venttiilihomma on aika moneenkin kertaan mainittua tietoa, mutta Volvohuolto ei osaa ensimmäisenä sitä etsiä. Oletan siis tässä että tämä on ollut se sama venttiilivika mitä näissä on ollut enempikin.

No oli noit varaosat hyllyssä --> ehkä niitä menee sen verran paljon...  :buck2:

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3889 : 14.08.2021, 21:29:16 »
Tässä vähän dataa  missä mennään. Kun pitkät matkat lyhenee, niin polttoaineen kulutus laskee.


Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3890 : 18.08.2021, 07:23:26 »
IS:n kirjoitus D6:sta:
https://www.is.fi/autot/art-2000008197862.html

Pari kohtaa pisti silmään, esim. tämä: "Akut ladataan auton vasemmasta etukulmasta tavallisesta pistorasiasta"
Antaa omasta mielestä vähän väärän käsityksen latauksesta.
« Viimeksi muokattu: 18.08.2021, 07:25:36 kirjoittanut Pikkuhukka »
V60 T8 -19

Poissa V60D6Polestar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3891 : 18.08.2021, 10:14:00 »
IS:n kirjoitus D6:sta:
https://www.is.fi/autot/art-2000008197862.html

Pari kohtaa pisti silmään, esim. tämä: "Akut ladataan auton vasemmasta etukulmasta tavallisesta pistorasiasta"
Antaa omasta mielestä vähän väärän käsityksen latauksesta.

Toisaalta, yli 90% kaikesta latauksesta tapahtuu käytännössä kotitöpselistä. Itse kävin yhden kerran kokeilemassa lidlin laturia, mutta hidas auton laturi vie siitäkin ajatuksen. Erillisellä kalliilla laturilla ei kotona saa mitään lisäarvoa, ellei ole ajatusta hankkia myöhemmin täyssähköä.

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3892 : 18.08.2021, 11:02:24 »
Toisaalta, yli 90% kaikesta latauksesta tapahtuu käytännössä kotitöpselistä. Itse kävin yhden kerran kokeilemassa lidlin laturia, mutta hidas auton laturi vie siitäkin ajatuksen. Erillisellä kalliilla laturilla ei kotona saa mitään lisäarvoa, ellei ole ajatusta hankkia myöhemmin täyssähköä.
Tältä osin D6 ei poikkea muista, samalla tavalla muutkin töpselihybridit latautuu. Tuosta vain saa semmoisen käsityksen, että lataus tapahtuu suoraan verkkovirrasta tavallisella pistokkeella. Tämä huomio tuli kun vinkkasin tuon jutun duunikaverille ja se tiedusteli miten tuo lataus tuossa oikein toimii vs. muut.
V60 T8 -19

Poissa tps007

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • V60 D6
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3893 : 18.08.2021, 11:43:45 »
https://www.is.fi/autot/art-2000008197862.html  Näyttää siltä et parin vuoden takainen juttu julkaistu uusiks tänään.. No ihan varmaan on epäsuosittu tuon mm. 500egen veron takia plus tyyppivikojen .. mut hallitus saattaa poistaa veron.. toivossa hyvä elää?  ::)
« Viimeksi muokattu: 18.08.2021, 11:45:31 kirjoittanut Taavi.H »

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3894 : 18.08.2021, 11:44:38 »
Itse kävin yhden kerran kokeilemassa lidlin laturia, mutta hidas auton laturi vie siitäkin ajatuksen

Minä latailen kauppojen pisteillä suht. säännöllisesti. Aluksi ajatus oli että otan tässä samalla vähän tuntumaa sähköauton latailuun, sovelluksiin ym. Tarkoitus on kuitenkin jossain vaiheessa siirtyä täyssähköön (tuskin pariin vuoteen vielä, mutta kuitenkin joskus).

Mutta varsinkin ilmaisissa latauspisteissä järkeväähän se vaan on. Ei nyt tietenkään 15min käynnin aikana mutta helposti sitä jossain automarketissa / kauppakeskuksessa menee kolme varttia vähintään. Siinä ajassa jo latautuu pari kilowattituntia. Mulla on helposti sellainen tilanne, että jos kauppareissulla on vähänkään ajanut ristiin rastiin kaupungilla, ei sähkö enää riitä paluumatkaan vaan diesel jyrähtää käyntiin. Tuolla lyhyelläkin latauksella jo saa sen verran puhtia akkuun, ettei turhaan tarvi dieseliä käynnistellä.

Ja kunhan ei mitään minuuttihintaista tai vähimmäishintaista laturia valitse, niin eihän tuo oikeastaan mitään maksa vaikka maksullisellekin menee. Kunhan puhelimessa vaan on riittävä kasa sovelluksia ja niihin rekisteröitynyt. Muutamilla kymmenillä senteillä yleensä pääsee. Ja sitten jos menee leffaan, syömään tms. niin parilla eurolla onkin taas "sähkötankki" täynnä.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3895 : 19.08.2021, 13:56:42 »
Tuollakin oli kommenteissä joku heppu kun kehui tankkaavansa dieselinsä 4 minuutissa, eikä tarvitse odotella auton latautumista...

Onko joku plugarin omistaja joskus odottanut sitten autonsa latautumista? Siis tietysti jos ei tosiaan ole mitään tekemistä, niin voihan sitä odotellakin, mutta eihän siinä noin muuten mitää järkeä ole.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3896 : 19.08.2021, 14:15:52 »
Onko joku plugarin omistaja joskus odottanut sitten autonsa latautumista? Siis tietysti jos ei tosiaan ole mitään tekemistä, niin voihan sitä odotellakin, mutta eihän siinä noin muuten mitää järkeä ole.

En kyllä keksi miksi hybridin kanssa pitäisi erityisesti odotella auton latautumista. Tottakai kannattaa hyödyntää lataamiseen hetket jotka joutuu muutenkin odottelemaan jotain muuta, mikäli vaan latausta on saatavilla.

Eli ei, en ole erityisesti odotellut latautumista koskaan.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3897 : 19.08.2021, 14:25:05 »
Ajaa sähköllä jos on sähköä ja dieselillä jos ei ole. Ei se sen monimutkaisempaa ole. :D

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3898 : 19.08.2021, 14:34:29 »
Tuollakin oli kommenteissä joku heppu kun kehui tankkaavansa dieselinsä 4 minuutissa, eikä tarvitse odotella auton latautumista...

Onko joku plugarin omistaja joskus odottanut sitten autonsa latautumista? Siis tietysti jos ei tosiaan ole mitään tekemistä, niin voihan sitä odotellakin, mutta eihän siinä noin muuten mitää järkeä ole.
Ei liene kenellekään yllätys, että dieselin tankkaaminen vie sen 4minuuttia ja sähkön latautuminen pidempään. Plugarin omistajat eivät varmasti uhraa 30-40km ajomatkan takia tunteja pelkästään lataamiseen (siis odottaen pelkkää latautumista).

Tankkaamisen kulttuuri tulee varmasti muuttumaan, oli kyseessä plugari tai täyspatteri. Entistä enemmän lataukset suoritetaan muualla kuin huoltoasemalla. Ite pärjään plugarilla, mun ajoilla ei tarvitse tuhlata sitä neljää minuuttia tankkaamiseen - lyön autot lataukseen yöksi ja/tai muuksi luppoajaksi. Kauppaan parikymmentä kilsaa, auto latinkiin kaupassa olon ajaksi, pattereilla takaisin. Töissä sama juttu.

Olis varmaan parempi avata oma topic hybrid - polttomoottori - sähkö väännölle
V60 T8 -19

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3899 : 19.08.2021, 14:54:45 »
Joo, meinasikinkin sitä että eihän sitä sähkön latautumista plugarissa odotella. Täyssähköautossa siihen voi olla pakotettu, mutta ei plugarissa, se kuitenkin kulkee myös pelkällä polttoaineella.

 

RallyBaron  Samppasport