Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4874 Vastauksia
  • 1071537 Lukukerrat

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3960 : 15.10.2021, 09:57:27 »
Kamuxin turvan piikkin olen kyllä itse saanut useammasta autosta korjauskuluja 2-3ke verran.

Kyllähän siitä turvasta on hyötyä jos menee oikeasti osaa kuin liukuhihnalta. Myyjäliikkeen normaali vastuu ei kata kaikkea (yleisesti vain piilovirheet) lisäturva yleisesti kattaa myös kuluvat osat, toki pikkupränttiä lisäturvastakin löytyy mitä se ei nimenomaan kata.

Takaisin itse D6 aiheeseen, ajattelin käydä kysymässä vaihtotarjousta autosta kun tarkoitus siirtyä yksityisleasingin pariin. Autolla rullattu 262 tkm eli odotettavissa melko pieni summa, mutta toivottavasti kohtuullinen. Viime viikolla vuosihuolto+vaihteistoöljyt ja samalla webastosta tuli tuomio, että menee sisuskalut vaihtoon piakkoin kun paloilmapuhallin vetelee viimeisiään (kuuluu torvimainen ääni hyttiin). 700e on kuulemma webaston sisuskalut ohjelmoituna, kun uuden saisi yli tuplat kalliimmalla.

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3961 : 15.10.2021, 10:40:30 »
Pelkän paloilmapuhaltimen saa melkoisesti halvemmalla varsinkin jos viitsii vaihtaa itse. :)

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3962 : 15.10.2021, 21:12:00 »
Kävin koeajamassa tuon mainitsemani auton ja ostin XC70 D4 AWDn siitä vierestä ;D  Auto sinänsä oli muuten hyvä mutta hybridin käytös ei ollut mielestäni loogista ja muutenkin jäi joku gut-feeling että kaikki ei ole oikein. Auto oli kait ihan hyvin pidetty ja huollettu, ei siinä mutta ei sitten natsannu. Jospa sitten joskus hybridiä kun on varaa ostaa se suoraan marmorin lattialta  :) Siihen asti körötellään puhtaasti dinomehulla, toivotaan että XC:ssä on autoa pitkäksi aikaa  ::)

Toista V60 D6 ostaessa juurikin XC70 oli toinen vaihto ja kolmas V90. Hyvä valinta varmasti. XC70 on jo autona sen näköinen, että sillä mennään kelissä kuin kelissä.

Joku tuolla kommentoi, että pitkällä matkalla tuo auto ei säästä. Muutaman pitkän (yli 400 km) matkalla olen ladannut jarrutusenergiaa yli auton akun kapasiteetin eli matkana 35 (akku) + 35 km (jarrutusenergia) = 70 km. Nykyinen noin 1.5 vuoden keskikulutus on 4.0 l/100 km.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3963 : 16.10.2021, 11:28:44 »
Toista V60 D6 ostaessa juurikin XC70 oli toinen vaihto ja kolmas V90. Hyvä valinta varmasti. XC70 on jo autona sen näköinen, että sillä mennään kelissä kuin kelissä.

Joku tuolla kommentoi, että pitkällä matkalla tuo auto ei säästä. Muutaman pitkän (yli 400 km) matkalla olen ladannut jarrutusenergiaa yli auton akun kapasiteetin eli matkana 35 (akku) + 35 km (jarrutusenergia) = 70 km. Nykyinen noin 1.5 vuoden keskikulutus on 4.0 l/100 km.

Ehkä kommentissa oli pointtina se, ettei kannata maksaa kalliita D6 vikoja jos säästää (alle?) 2 litraa dieseliä sataselle matka-ajossa.

Nurkissa hybridi on fiksu jos voi ladata kotona, tai töissä. Kuitenkin 4.0litraa dieseliä on aika paljon nyky bensahybrideihin verrattuna. Riippuu tietenkin ajosta.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3964 : 16.10.2021, 13:29:14 »
Ehkä kommentissa oli pointtina se, ettei kannata maksaa kalliita D6 vikoja jos säästää (alle?) 2 litraa dieseliä sataselle matka-ajossa.

Nurkissa hybridi on fiksu jos voi ladata kotona, tai töissä. Kuitenkin 4.0litraa dieseliä on aika paljon nyky bensahybrideihin verrattuna. Riippuu tietenkin ajosta.

No ei ne tuon kokoisen bensahybridit tuon pienemmälläkään maantiellä mene.

Itseasiassa, pl täyssähköautot, mikä auto kulkisi pienemmällä tuossa kokoluokassa?

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3965 : 16.10.2021, 14:07:38 »
Pelkän paloilmapuhaltimen saa melkoisesti halvemmalla varsinkin jos viitsii vaihtaa itse. :)

Se olikin tiedossa, että paloilmapuhallin on yksistään halvempi, mutta tässä menee samalla aukaisulla ohjainlaite ohjelmointeineen uusiksi, niin ei tarvitse enää kenenkään aukoa sitä uudestaan ainakaan heti. Minun tuurilla se ohjainlaite kosahtaa kuitenkin talven aikana. Ohjelmointia ei minulla ole mahdollisuutta tehdä, niin sama antaa pajalle tehtäväksi koko roska. Kiitettävän ajan on Webasto toiminut moitteetta (8 vuotta ja 262 tkm).

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3966 : 16.10.2021, 20:45:59 »
Ehkä kommentissa oli pointtina se, ettei kannata maksaa kalliita D6 vikoja jos säästää (alle?) 2 litraa dieseliä sataselle matka-ajossa.

Nurkissa hybridi on fiksu jos voi ladata kotona, tai töissä. Kuitenkin 4.0litraa dieseliä on aika paljon nyky bensahybrideihin verrattuna. Riippuu tietenkin ajosta.
Mikä V60:n kokoinen hybridi menee alle 4litraa sadalla? Puhutaan siis sekalaisesta ajosta. Itsellä mittarissa 2.6l/100km viimeiseltä 6kk:lta. Ajot nyt sattuu osumaan tuohon akun kantamaan. Suurin kulutuspiikki tulee kun alkaa lapsettamaan ja Power on ajotila.

Itellä ollut noita V70:a P1-3 ja pidän niiden ulkonäöstä ja ajettavuudeltaan, ihan kivoja varsinkin maantiellä. Syy miksi tykästyin V60:een, erityisesti tähän D6:een, on teho yhdistettynä pieneen kulutukseen. Koeajoin pelkän dieselin, eikä se sykähdyttänyt pätkääkään. Edellinen P3 V70 (2.5t) ei iskenyt lainkaan, olihan se kiva, mutta...

Vikojahan näissä on ollut, kuten voi sivuilta lukea, mutta itsellä ollut tuuri ettei ole yksikään kompuran vaihto tullut maksamaan kuivainta enempää (pari sataa euroa). Muut viat ovat olleet samoja kuin vastaavan ikäisissä ei-hybrideissä (antureita, ahtopaineensäädin, oven lukko, map anturi jne.)
« Viimeksi muokattu: 16.10.2021, 20:58:44 kirjoittanut Pikkuhukka »
V60 T8 -19

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3967 : 17.10.2021, 00:04:32 »
Ehkä kommentissa oli pointtina se, ettei kannata maksaa kalliita D6 vikoja jos säästää (alle?) 2 litraa dieseliä sataselle matka-ajossa.

Nurkissa hybridi on fiksu jos voi ladata kotona, tai töissä. Kuitenkin 4.0litraa dieseliä on aika paljon nyky bensahybrideihin verrattuna. Riippuu tietenkin ajosta.

Olen henkilö, joka on koko pienen iän seurannut moottoriurheilua ja seuraan edelleen ja nautin kun auto kiihtyy. Sen lisäksi haluan, että auto on pieni kulutuksinen. Minulla on sinänsä hieno tilanne, koska työ sisältää paljon asiakaskäyntejä autolla eli työn osana saan ajaa autolla käytännössä ympäri Suomea Kotkasta Tornioon välisellä suomen muotoisella maalla.

Minulla kulutus on 4 l / 100 km ja se sisältää paljon pitkiä matkoja saman päivän aikana. Veikkaan, että mikään bensa-hybridi ei kykene tuottamaan sitä kiihtyvyyden tunnetta 80 - 120 km/h ja kuluttamaan keskikulutuksena tuota lukemaa noin puolentoista vuoden aikana. Keskikulutus ei ole yhden matkan vaan noin 60 000 km lukema.

Jos joku tietää, että sellainen auto on olemassa niin ehdottomasti sellaisen haluan. Sähköautot ei tule kysymykseen, mutta polttikset kyllä.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3968 : 17.10.2021, 12:55:03 »
Keksin justiin saman kokoluokan auton joka voisi kulutuksessa olla samalla tasolla, tai jopa peitota tuon D6:n. Mersun diesel plugarihybrid. :)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3969 : 17.10.2021, 20:02:31 »
Keksin justiin saman kokoluokan auton joka voisi kulutuksessa olla samalla tasolla, tai jopa peitota tuon D6:n. Mersun diesel plugarihybrid. :)

Jep, aika janonen (mutta kestävä) tuo volvon perus moottori. Taitaa mersussa olla vaan (diesel) hybrideissä se kranaatti 651 kone.

Mikä V60:n kokoinen hybridi menee alle 4litraa sadalla? Puhutaan siis sekalaisesta ajosta. Itsellä mittarissa 2.6l/100km viimeiseltä 6kk:lta. Ajot nyt sattuu osumaan tuohon akun kantamaan. Suurin kulutuspiikki tulee kun alkaa lapsettamaan ja Power on ajotila.

4 vuoden ajalta akun kantaman molemmin puolin (yleensä n. 2x viikossa 200km extrana) Cayenne hybridissä 1.9-2.2l välissä pyörinyt kulutus. Sähkönkulutusta en muista ulkoa, sekin on laskettu mielenkiinnosta. Tiedä sitten osuuko yhtään samaan kun sulla, näitä ladattavia on vähän vaikea verrata.

Onhan siinä autolla kyllä hintaakin, tuntuu hölmöltä ajaa Priuksella kun voisi ajaa pienemmällä kulutuksella Porschella.  :D

Maantiellä menee aika moni auto pienellä, moottoritiellä tuntuu jokainen laite vievän taas aika suht samaa. Kyllä se hybridi (varsinkin joku muu kuin vanhemmat toyota hybridit) tuntuu vievän silti moottoritiellä vähemmän.

Nämä siis mitattuja, ajotietokoneet välillä valehtelee (suzukissa -1.5litraa  :D). Toyotassa näyttää olevan sen mitä pitää.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3970 : 17.10.2021, 20:47:07 »
Keksin justiin saman kokoluokan auton joka voisi kulutuksessa olla samalla tasolla, tai jopa peitota tuon D6:n. Mersun diesel plugarihybrid. :)

Nelivetoinen vai takavetoinen? Valitettavasti mun seuraava auto on mitä todennäköisimmin MB:n diesel-hybrid, jos en tule sähköuskoon ja osta sähköautoa. Onneksi sähkön hinta kipuaa seuraavan 2-3 vuoden aikana sille tasolle, että ei ole mitään järkeä ostaa sähköautoa. Valtio ottaa omansa.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Entinen VAG-MIES

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3971 : 18.10.2021, 19:59:39 »
Mersut taitaa olla takavetoisia. Itse ostin d6 juurikin nelivedon takia. Olisin ostanut volkkarin tekeleen, mutta eivät tee nelivetoja, paitsi se r-toureg, mutta siinä on hintaa vähän liikaa.

Poissa v6omega

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 367
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3972 : 20.10.2021, 17:03:52 »
Mersut taitaa olla takavetoisia. Itse ostin d6 juurikin nelivedon takia. Olisin ostanut volkkarin tekeleen, mutta eivät tee nelivetoja, paitsi se r-toureg, mutta siinä on hintaa vähän liikaa.

Mersun A 250 e hybridi on etuvetoinen (samoin tuleva B-malli)
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koeajo-mercedes-benz-a-250-e-on-auto-jollaisia-kaikkien-ladattavien-hybridien-olisi-aina-pitanyt-olla/




« Viimeksi muokattu: 20.10.2021, 17:15:58 kirjoittanut v6omega »

Poissa janhus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3973 : 21.10.2021, 20:08:17 »
Moi! Mulla koeajossa D6 vm 2013 ja akuston kunto mietityttää.. Saako näiden akuston kunnon merkkiliikkeessä testattua? Kapasiteetti, mahdolliset eristevuodot , lataussyklit ?? Kiitos jos jollain tietoa ja kerkiää kommentoimaan
V70 R AWD -97, V60 D6 AWD -15

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3974 : 21.10.2021, 20:23:24 »
Eristevuodoista kyllä auto valittaa, akun kunnon saat parhaiten tietoon kun lataat täyteen ja ajat tyhjäksi. Sen reilut 30km pitäisi mennä.

 

RallyBaron  Samppasport