Carcom Oy  Ateho

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4874 Vastauksia
  • 1071160 Lukukerrat

0 jäsentä ja 8 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4035 : 21.12.2021, 15:08:42 »
Näytä kuva Wetterillä ja pyydä tekemään uudestaan. :)

Poissa -P-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4036 : 21.12.2021, 16:27:25 »
Samapa tuo jo vaihtaa, kun akku ostettu  :'(

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4037 : 21.12.2021, 16:47:03 »
Se vaan että se resetointi tehtävä uudestaan vaikka akun vaihtaa...

Poissa -P-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4038 : 21.12.2021, 18:55:25 »
Sithän se on hyvä, jos se ei onnistu, ni voi sanoa, että teidän mokan takia ostin kalliin akun :D

Poissa Happonen

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4039 : 22.12.2021, 12:49:01 »
Onko näihin kukaan vaihtanu ite jakoremmiä?tai oisko jollain oikeaoppiset ohjeet korkeajännitepuolen erottamiseen?
Sylettää maksaa 1000+€ työstä minkä voisi tehdä itse.
Ja oisko jollain vinkkiä millä kuskin lasinnostimen paneeli lähtee irti(ehjänä)? Jostain syystä ei oo valoja niissä kytkimissä..

Poissa Pasi Lindros

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4040 : 24.12.2021, 12:34:02 »
@-p- multa löytyy ohjeet pikkuakun vaihtoon kuvina jos on tarvetta. Voin lähettää vaikka whats upilla

Poissa Pasi Lindros

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4041 : 24.12.2021, 12:42:17 »
Onko näihin kukaan vaihtanu ite jakoremmiä?tai oisko jollain oikeaoppiset ohjeet korkeajännitepuolen erottamiseen?
Sylettää maksaa 1000+€ työstä minkä voisi tehdä itse.
Ja oisko jollain vinkkiä millä kuskin lasinnostimen paneeli lähtee irti(ehjänä)? Jostain syystä ei oo valoja niissä kytkimissä..
Multa löytyy pdf


Poissa Kai.K.Mänt

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4042 : 25.12.2021, 13:02:02 »
Löytyisikö täältä kohtalotovereita..
2014 vm. D6 päätti sanoa sopimuksen irti. "Eristevika", eli tässä kohtaa tuo tarkoittaa sitä, että vika on akustossa ja ilman akuston vaihtoa auto ei inahda.
Alkushokista toivuttuani olen koittanut miettiä erilaisia vaihtoehtoja, miten tästä voisi selvitä ilman TNT:tä. No, en ehkä ole räjäyttämässä autoa, mutta jos joku haluaisi ostaa vaikka elokuvaprojektiin...

Asiaan. Löytyykö täältä vastaavaan tilanteeseen joutunutta? Onko näille viallisille autoille omaa markkinapaikkaa? Löytyykö ostajia, jotka osaavat itse korjata tällaiset viat?

Periaatteessa tuohan voi olla "ihan pikkuvika", joku liittimen vaihto ja "tätsit". Huoltoliike tekee mittaukset ja mittari kertoo akusta tulevan _eristevian_, tähän huolto ei voi sanoa muuta, kuin "akku uusittava". Haluaisin uskoa, että on olemassa jokin muu vaihtoehto. Toinenkin mielipide. Ajokokemuksen perusteella akustossa ei ole ollut mitään vikaa. Kapasitetti on ollut koko omistusaikani (2,5 v) sama, reilu 50 km ilman revittelyä. Toki tässä oli ne perus kompressoriongelmat ja niitä on vaihdettu kuin sukkia (no, kaksi kertaa 2,5 v sisällä), mutta akku on pysynyt messissä hyvin.

En ole vielä ihan toipunut tästä. Auto makaa nyt huoltoliikkeen pihassa ja odottaa päätöstäni, mitä tälle tehdään. En näe mitään järkeä, että teetän tähän merkkiliikkeessä auton arvon hintaisen remontin. Mitä ajatuksia tämä teissä herättää? Mitä tekisit? Tai mitä teit?

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6583
  • 1% Hybridi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4043 : 25.12.2021, 13:06:54 »
Löytyisikö täältä kohtalotovereita..
2014 vm. D6 päätti sanoa sopimuksen irti. "Eristevika", eli tässä kohtaa tuo tarkoittaa sitä, että vika on akustossa ja ilman akuston vaihtoa auto ei inahda.
Alkushokista toivuttuani olen koittanut miettiä erilaisia vaihtoehtoja, miten tästä voisi selvitä ilman TNT:tä. No, en ehkä ole räjäyttämässä autoa, mutta jos joku haluaisi ostaa vaikka elokuvaprojektiin...

Asiaan. Löytyykö täältä vastaavaan tilanteeseen joutunutta? Onko näille viallisille autoille omaa markkinapaikkaa? Löytyykö ostajia, jotka osaavat itse korjata tällaiset viat?

Periaatteessa tuohan voi olla "ihan pikkuvika", joku liittimen vaihto ja "tätsit". Huoltoliike tekee mittaukset ja mittari kertoo akusta tulevan _eristevian_, tähän huolto ei voi sanoa muuta, kuin "akku uusittava". Haluaisin uskoa, että on olemassa jokin muu vaihtoehto. Toinenkin mielipide. Ajokokemuksen perusteella akustossa ei ole ollut mitään vikaa. Kapasitetti on ollut koko omistusaikani (2,5 v) sama, reilu 50 km ilman revittelyä. Toki tässä oli ne perus kompressoriongelmat ja niitä on vaihdettu kuin sukkia (no, kaksi kertaa 2,5 v sisällä), mutta akku on pysynyt messissä hyvin.

En ole vielä ihan toipunut tästä. Auto makaa nyt huoltoliikkeen pihassa ja odottaa päätöstäni, mitä tälle tehdään. En näe mitään järkeä, että teetän tähän merkkiliikkeessä auton arvon hintaisen remontin. Mitä ajatuksia tämä teissä herättää? Mitä tekisit? Tai mitä teit?
Paljonko on ajettu ? Itsellä on tuo hybridi aika korkealla hankintalistassani ja tuommoiset viat kyllä latustavat fiiliksiä
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4044 : 25.12.2021, 13:36:07 »
Löytyisikö täältä kohtalotovereita..
2014 vm. D6 päätti sanoa sopimuksen irti. "Eristevika", eli tässä kohtaa tuo tarkoittaa sitä, että vika on akustossa ja ilman akuston vaihtoa auto ei inahda.
Alkushokista toivuttuani olen koittanut miettiä erilaisia vaihtoehtoja, miten tästä voisi selvitä ilman TNT:tä. No, en ehkä ole räjäyttämässä autoa, mutta jos joku haluaisi ostaa vaikka elokuvaprojektiin...

Asiaan. Löytyykö täältä vastaavaan tilanteeseen joutunutta? Onko näille viallisille autoille omaa markkinapaikkaa? Löytyykö ostajia, jotka osaavat itse korjata tällaiset viat?

Periaatteessa tuohan voi olla "ihan pikkuvika", joku liittimen vaihto ja "tätsit". Huoltoliike tekee mittaukset ja mittari kertoo akusta tulevan _eristevian_, tähän huolto ei voi sanoa muuta, kuin "akku uusittava". Haluaisin uskoa, että on olemassa jokin muu vaihtoehto. Toinenkin mielipide. Ajokokemuksen perusteella akustossa ei ole ollut mitään vikaa. Kapasitetti on ollut koko omistusaikani (2,5 v) sama, reilu 50 km ilman revittelyä. Toki tässä oli ne perus kompressoriongelmat ja niitä on vaihdettu kuin sukkia (no, kaksi kertaa 2,5 v sisällä), mutta akku on pysynyt messissä hyvin.

En ole vielä ihan toipunut tästä. Auto makaa nyt huoltoliikkeen pihassa ja odottaa päätöstäni, mitä tälle tehdään. En näe mitään järkeä, että teetän tähän merkkiliikkeessä auton arvon hintaisen remontin. Mitä ajatuksia tämä teissä herättää? Mitä tekisit? Tai mitä teit?
Tietääkseni eristevika ei tarkoita automaattisesti akuston vaihtoa. Eristevikaa herjaa mm. ilmastoinninkompuran leviämisen myötä. Onko huoltamo joku semmoinen Volvo -huoltamo, joka ymmärtää näiden D6:n sielunelämää ja on tarvittavat työkalut?

Kahteen D6:een vaihdettu tähän mennessä yht. 7 kompuraa. Huuhtelulla tehty vaihto lopetti tuon puolen vuoden välisen vaihto-operaation.

edit. luin tarkemmin, eli huolto on siis diagnosoinut akku viaksi. Onhan tehty ihan Volvon ohjeiden mukaisesti?
« Viimeksi muokattu: 25.12.2021, 13:38:44 kirjoittanut Pikkuhukka »
V60 T8 -19

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4045 : 25.12.2021, 13:43:48 »
Minullakin viimeisin kompuran hajoaminen aiheutti kolmostason eristevian ja auto piti hinurilla viedä Wetterille. Kerran on tosin hajonnut akkukin, se meni silloin akkutakuuseen.

Minullakin tosiaan kiinnostaisi onko tuo eristevika todettu niin että akustosta on irrotettu kaikki korkeajännitteellä toimivat komponentit ja sen jälkeenkään ei eristemittaus ole mennyt läpi?
« Viimeksi muokattu: 25.12.2021, 13:45:42 kirjoittanut jmaatta »

Poissa Kai.K.Mänt

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4046 : 25.12.2021, 15:13:27 »
Jep. Autolla ajettu n. 235 tkm. Ja tuo on diagnosoitu Käyttöautolla. Poistivat kaikki laitteet korkeajännitteestä ja edelleen vikailmoitus. Edellisestä kompuravaihdosta n. 1,5 vuotta. Pelkäsin, että kompura meni taas. Nyt olisin onnellinen, jos se olisi ollut kompuravika.
Kompressorit menivät niin, että ensin pientä varoittelua (oranssi valo, suositteli huoltoa). Sitten 1-2, auto ei enää startannut. Tämä viimeisin vika tuli täysin varoittamatta. Vei tehot kesken ajon ja ilmoitti, että tämä oli nyt tässä. Punainen valo ja välittömän huollon tarve. Kyynel.

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4047 : 25.12.2021, 19:20:23 »
Mikähän se firma oli joka noita akkuja korjasi? En äkkiä googlella löytänyt.

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6583
  • 1% Hybridi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4048 : 25.12.2021, 19:23:35 »
Ilmastoinnin kompurastako on kyse vai mistä ?
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Kai.K.Mänt

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4049 : 25.12.2021, 20:46:23 »
Ilmastoinnin kompurastako on kyse vai mistä ?

""Eristevika", eli tässä kohtaa tuo tarkoittaa sitä, että vika on akustossa ja ilman akuston vaihtoa auto ei inahda."

 

Kulkukoira  Proturbo