Autodiagnoosi  Carcom Oy

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4874 Vastauksia
  • 1071278 Lukukerrat

0 jäsentä ja 8 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4530 : 10.02.2023, 09:00:04 »
Mitäs porukka on mieltä siitä että olisi suotavampaa ajaa Pure:lla jos akussa on virtaa ja kun se loppuu, pistää napista Awd moodin päälle eikä käytä Hybrid tilaa lainkaan. Onko tosiaan niin että tuo tapa olisi parempi ISG:n eliniän kannalta??
Tuo ISG remppa ilmeisen kallis että sikäli. Maksaa n 2000euroa, näinkö?

AWD mode pyrkii lataamaan hybridiakun siihen eka viivaan asti jos varaus sen alle. Hybrid mode lataa "vain vähän" tyhjänä ollessaan. Eli käy itseasiassa päinvastoin ISG käytön kannalta.
« Viimeksi muokattu: 10.02.2023, 09:02:23 kirjoittanut jmaatta »

Poissa Makro16

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4531 : 10.02.2023, 11:09:22 »
AWD mode pyrkii lataamaan hybridiakun siihen eka viivaan asti jos varaus sen alle. Hybrid mode lataa "vain vähän" tyhjänä ollessaan. Eli käy itseasiassa päinvastoin ISG käytön kannalta.
Eli meinaat että mahdollisen isg ongelman välttämiseksi olisi syytä käyttää ennemminkin hybrid moodia kuin awd..? Eikös se just sen takii räpsyttele motteja edes takas päälle pois tolla hybrid moodilla vai miten?  ::)

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4532 : 10.02.2023, 11:32:59 »
Vaihdevalitsimesta manuaali puoli päälle jos haluat ettei lataa ja moottori käy koko ajan. :)

edit: ISG:stä kait yleisimmin hajoaa laakeri mikä sinällään on vaihdettavissa koko yksikköä vaihtamatta, tätä merkkiliike ei kuitenkaan tee vaan vaihtaa koko yksikön. Ja sen laakerin ennenaikaisen kuoleman syynä lienee liian kireällä oleva hihna. Varmaankin sen takia ainakin Oulussa Wetterillä vuosihuollon yhteydessä aina tarkistetaan tuon apulaitehihnan kunto ja kireys.
« Viimeksi muokattu: 10.02.2023, 11:37:12 kirjoittanut jmaatta »

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8962
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4533 : 10.02.2023, 11:36:26 »
Mitäs porukka on mieltä siitä että olisi suotavampaa ajaa Pure:lla jos akussa on virtaa ja kun se loppuu, pistää napista Awd moodin päälle eikä käytä Hybrid tilaa lainkaan. Onko tosiaan niin että tuo tapa olisi parempi ISG:n eliniän kannalta??

Ainakin bensa-twinenginessä se Hybrid-moodi vaikutti tyhmältä oikein mihinkään käyttöön. Itse ajoin aina Purella, maantiellä akulle Hold päälle niin määränpäässä voi hitaassa ajossa käyttää loput sähköt.

Hybrid käynnistää ja sammuttaa polttomoottoria tuhkatiheään.

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4534 : 10.02.2023, 12:16:53 »
Ainakin bensa-twinenginessä se Hybrid-moodi vaikutti tyhmältä oikein mihinkään käyttöön. Itse ajoin aina Purella, maantiellä akulle Hold päälle niin määränpäässä voi hitaassa ajossa käyttää loput sähköt.

Hybrid käynnistää ja sammuttaa polttomoottoria tuhkatiheään.
Mjaa, tästä en ole ihan samaa mieltä. Itellä Hybrid toimii mielestäni ihan ok, ei tietenkään ihan jokaiseen tilanteeseen maksimaalisen optimaalisesti. Ei toki ole verrokiksi heittä hybrid vs. itse säädelty. Purea käytän kun akun varaus on ns. loppunut, tästä tulee yleensä 2-3km "extraa".
V60 T8 -19

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8962
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4535 : 10.02.2023, 14:20:10 »
Mjaa, tästä en ole ihan samaa mieltä. Itellä Hybrid toimii mielestäni ihan ok, ei tietenkään ihan jokaiseen tilanteeseen maksimaalisen optimaalisesti. Ei toki ole verrokiksi heittä hybrid vs. itse säädelty. Purea käytän kun akun varaus on ns. loppunut, tästä tulee yleensä 2-3km "extraa".

Bensa-twinenginellä se Hybrid ei käytä sähkömoottorin täyttä tehoa vaikka akku olisi täynnä. Liikkeellelähdöt tapahtuu siksi joko tarpeettoman hitaasti taikka polttomoottori lyhyeksi hetkeksi käynnistäen.

Poissa Makro16

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4536 : 10.02.2023, 19:48:17 »
Vaihdevalitsimesta manuaali puoli päälle jos haluat ettei lataa ja moottori käy koko ajan. :)

edit: ISG:stä kait yleisimmin hajoaa laakeri mikä sinällään on vaihdettavissa koko yksikköä vaihtamatta, tätä merkkiliike ei kuitenkaan tee vaan vaihtaa koko yksikön. Ja sen laakerin ennenaikaisen kuoleman syynä lienee liian kireällä oleva hihna. Varmaankin sen takia ainakin Oulussa Wetterillä vuosihuollon yhteydessä aina tarkistetaan tuon apulaitehihnan kunto ja kireys.
Juu eli ressi pois ja ajelee kuin itse parhaakseen näkee ja viimeistään kerran vuodessa jonkun huollon yhteydessä sanoo mekaanikolle että tarkastaa tuon apulaitehihnan kunnon/kireyden  :)

Tuota laitetta olisi tarkoitus myös käyttää 1600kg vaunun vetoon niin tarvii varmaan vaihteisto ja peräöljyt vaihdatuttaa varmuuden vuoksi.

Kertokaas vielä tuosta ac kompurasta, jos teetätän ihan normaalin ilmastointi huollon vaikka ihan Volvolla, meneekö parempaan vai huonompaan suuntaan tai että pidentääkö paljonkin kompuran ikää? Ei ole tarkkaa tietoa tosiaan tuon uusinnasta mutta vissiin jossain 144tkm@2018 paikkeilla.

Näillä näkymin olisin tuon hankkimassa huomenna että voi virallisesti kuulua tämän ketjun jäseneksi  ;D

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4537 : 10.02.2023, 19:55:57 »
 Ei kannata huollattaa, suurempi riski vaan että menee epäpuhtauksia järjestelmään ja hajoaa entistä nopeammin. Jos se 2018 on vaihdettu niin satavarmasti tulee vielä yksi vaihtokerta eteen mutta sen jälkeen pitäisi alkaa kestämään. Mun autossa noita meni vuoden välein kunnes 2021 tehtiin se vaihto missä järjestelmä putsattiin, kuivain vaihdettiin jne. Toukokuussa tulee 2v täyteen vaihdosta (kop kop).

Ja mitkä ihmeen peräöljyt? Ei näissä ole kardaania. ;)

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8962
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4538 : 10.02.2023, 19:58:24 »
Ja mitkä ihmeen peräöljyt? Ei näissä ole kardaania. ;)

Perä se on etuperäkin.

Poissa Juh44

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4539 : 10.02.2023, 20:08:23 »
Ei kannata huollattaa, suurempi riski vaan että menee epäpuhtauksia järjestelmään ja hajoaa entistä nopeammin. Jos se 2018 on vaihdettu niin satavarmasti tulee vielä yksi vaihtokerta eteen mutta sen jälkeen pitäisi alkaa kestämään. Mun autossa noita meni vuoden välein kunnes 2021 tehtiin se vaihto missä järjestelmä putsattiin, kuivain vaihdettiin jne. Toukokuussa tulee 2v täyteen vaihdosta (kop kop).

Ja mitkä ihmeen peräöljyt? Ei näissä ole kardaania. ;)
Öljyt siellä eradissakin on?
xc70 D5AWD -06

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4540 : 10.02.2023, 20:17:11 »
Bensa-twinenginellä se Hybrid ei käytä sähkömoottorin täyttä tehoa vaikka akku olisi täynnä. Liikkeellelähdöt tapahtuu siksi joko tarpeettoman hitaasti taikka polttomoottori lyhyeksi hetkeksi käynnistäen.
Näin talvella tuo teho riittää mielestäni takapyörille vallan mainiosti. Niin kuin sanoin, itselle passaa hyvin ja hybridiksi toimii ok, en kaipaa erillisiä säätöjä tuohon. Ihan yhtä laiska tuo D6 on hybridillä lähdettäessä, jos haluaa pelkällä sähköllä kiihdyttää. Siinäkin tavalliseen ajoon toimi hybrid moodi näppärästi.
V60 T8 -19

Poissa Juh44

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4541 : 11.02.2023, 04:55:29 »
Näin talvella tuo teho riittää mielestäni takapyörille vallan mainiosti. Niin kuin sanoin, itselle passaa hyvin ja hybridiksi toimii ok, en kaipaa erillisiä säätöjä tuohon. Ihan yhtä laiska tuo D6 on hybridillä lähdettäessä, jos haluaa pelkällä sähköllä kiihdyttää. Siinäkin tavalliseen ajoon toimi hybrid moodi näppärästi.
Kyllä D6 on iso ero sähköllä ajettaessa onko käytössä pure vai hybrid, hybrid tilasss pitää kiihdyttää todella varovaisesti ja hitaasti ettei diesel käynnisty.
xc70 D5AWD -06

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4542 : 11.02.2023, 12:36:41 »
Kyllä D6 on iso ero sähköllä ajettaessa onko käytössä pure vai hybrid, hybrid tilasss pitää kiihdyttää todella varovaisesti ja hitaasti ettei diesel käynnisty.
Tiedän, mulla on ollut kaksi D6:sta. Juuri tuota tarkoitin, eli hybridillä kiihdyttäminen pelkällä sähköllä on yhtä hidasta kuin nykyisessä T8:saa. T8:ssa polttis ei lähde niin herkästi mukaan kuin D6:ssa, mutta verkkainen on. Purella tilanne on tietysti ihan eri, jos haluaa kiihdyttää pelkällä sähköllä
V60 T8 -19

Poissa Aeroad

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4543 : 11.02.2023, 17:59:01 »
Ainakin itse olen oppinut ajamaan hybrid-moodissa siten, että polttomosa ei starttaa turhaan. Talvella puren käyttöä alkoi häiritä ikkunoiden huurtuminen, kun ilmastointikin menee säästömoodiin. Toki se on korjattavissa kytkemällä AC autolle tai huurteenpoisto päälle, kuten manuaalissa neuvotaan... Sikäli kun pääsen työmatkat hybrid-tilassa edestakasin, niin enpä oiken jaksa pelata tuon ajotilan kanssa...
V60 twin engine D5 AWD 2017

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4544 : 11.02.2023, 20:14:00 »
Start -> Pure -> Auto. Perus yhdistelmä aina autoon hypätessä. :)

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo