Ateho  Elekma

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4874 Vastauksia
  • 1071460 Lukukerrat

0 jäsentä ja 9 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Aeroad

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4830 : 14.01.2024, 09:12:04 »
Jep, meilläkin latauskaapeli on aina lämmitettäessä kiinni, mutta silti auto päättl, että käynnistysakun latinki ei riitä webaston käyttöön. Tällä on haluttu varmistaa, että 12V akun lataus riittälsi käynnistykseen.

Tuon latauskaapelin kanssa voi tosiaan kytkeä penkin ja ratin lämmityksen yms päälle. Sisätilat ja ratti lämpenivät sähköllä, vaikka webasto ei startannut...
V60 twin engine D5 AWD 2017

Poissa ralli art

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4831 : 15.01.2024, 21:20:09 »
Nyt on vuosi takana D6 2018 R-design ja ajettu 30tkm sinä aikana,mittarissa on 106tkm ja 90tkm huollossa huomasin että ilmastoinnin kompuran lohkojen välistä vuotaa väri ainetta.
Tämä saatiin hoidettua 3200€ euron hintaan Jyväskylän hämeellä,mikä oli aivan aseeton ryöstö, vaikkakin finntakuu e-turva maksoi lähes kaiken.maksoin vapaaehtoisesti osan laskusta ja sain kompuraan ikuisen takuun.
Tämä olikin tiedossa että kompuran kanssa tulee ongelmia.
Kuivain vaihdettiin ja kaikkiaan kolme kertaa tehtiin huuhtelu ilmastointiin ennen kuin kone oli tyytyväinen lopputulokseen.
Kovasti kaksi hybridi asentajaa vakuutti että toista kertaa ei kompura hajoa ihan ensimmäisenä.
On kuulemma kompuran eristystä parannettu sekä tiivistystä myös.ja nyt pitää ilmastointi huoltaa säntillisesti kahden vuoden välein.
No tämä kortti kyllä katsotaan.
Muuten ei ole mitään pahaa sanottavaa D6 kulutus maantiellä todella pientä,ja on toiminut jopa Rovaniemen kovilla pakkasilla täysin moitteetta.valtaosa talvi ajoista ollaan ajettu AWD mode päällä ja silti kulutus on seka ajossa 6-6.4L/100km.
Kesällä kulutus oli alle 3L/100km kun ei tarvitse nelivetoa,eikä edes ladata joka kerta.
Täytyy kyllä myöntää että olin täysin väärässä ennakkoluulojeni kanssa tästä autosta.en voi kuin suositella.
Volvo S60R 2004 6MT
455 Titanium Grey/Gobi sand.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4832 : 18.01.2024, 11:07:11 »
Tuo kompuran lohkon halkeaminen ei ole kyllä se tyypillinen vika, normaaliatihan sinne tulee sisäinen virtavuoto, eikä ulkoinen kylmäainevuoto.

Poissa Punainenhypridi

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4833 : 14.02.2024, 19:36:06 »
Hei vaan seurakunnalle, piti liittyä voorumille nyt kun talossa on V60 D5 hybridi ollut noin kuukauden, karvan vajaa 100tkm ajettu MY16, Ruotsin tuonti.

Tietojeni mukaan tuota surullisen kuuluisaa kompuraa ei ole vielä vaihdettu eikä tuo ainakaan toistaiseksi ole itseään vielä tuhonnut, kesää odotellessa… :)
Mutta itse viestin aiheeseen:
Autoa tutkiessa huomasin yksi aamu että perän alla on pari vihreätä pientä läikkää lumella. Tästä inspiroituneena aloin seuraamaan hybridiakun jäähdytinnesteen tasoa sillä vuotosijainti ja nesteen väri viittaa äärimmäisen vahvasti siihen ja kas vaan, näyttää siltä että nestepinta laskee hiljalleen siinä kontissa olevassa paisarissa…vilkaisin äsken auton alle ja siinä vänkärin puolella on ilmeisesti tuon jäähdytinnesteen pieni syyläri ja jotain kumiletkuja, yksi näistä letkuista selvästi kostea ja diagnosoin vuotokohdan sinne. Melko ruosteisia nuo letkuklemmaritkin näkyy olevan.
En tiedä liittyykö tuohon vai ei mutta nyt pakkasilla on näyttänyt täydelläkin akulla rangeksi 30-35km vaikka aiemmin siinä seisoi 45-50km. Normaalia…?
 Onko näissä ollut tuota vuoto-ongelmaa muilla, ei ainakaan tässä ketjussa tullut vielä vastaan? Koitan liikkeen kanssa neuvotella että pääsisi volvohuollossa käyttämään ennenkuin antaa vikakoodia tuosta, itse ei saa näemmä paisariin koskea. Mielestäni selkeästi virhevastuuseen kuuluva seikka  :o
-MY16 V60 D5 Twin Engine

Poissa Aeroad

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4834 : 14.02.2024, 20:57:57 »
En tiedä liittyykö tuohon vai ei mutta nyt pakkasilla on näyttänyt täydelläkin akulla rangeksi 30-35km vaikka aiemmin siinä seisoi 45-50km. Normaalia…?
Tervetuloa foorumille! Tämä sähkörangen vaihtelu kovalla pakkasella on ihan normaalia, ainakin meidän vastaava auto tekee ihan samaa. Eipä se jäähdytinnesteen määrä ainakaan siihen voi vaikuttaa, mutta varmasti jotain vikakoodia ja häiriötä pukkaa kunhan litkua on liian vähän... Kannattaa tosiaan tsekata mistä vuoto johtuu.

Ilmastoinnin viat johtuvat hyvin usein siitä, että huolto on tehty väärin ja järjestelmään on laitettu sähköä johtavat nesteet. Ei kannata viedä autoa halvimpaan kylmäkonehuoltoon, se voi tulla kalliiksi...

V60 twin engine D5 AWD 2017

Poissa Punainenhypridi

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4835 : 14.02.2024, 21:34:29 »
Kiitoksia!
Ei huolestuta tuosta rangesta siis vielä mutta vuotoasia täytyy kyllä selvittää.
Toivotaan myös ettei aiemmat omistajat ole näitä 49€ Härski Hartikaisten ilmastointihuoltoja harrastelleet, itse en ajatellut näin tehdäkään lukemani perusteella ::)

Hieno autohan tämä on ja hyvä ajettavuus pitkällekin matkalle, toistaiseksi olen tyytyväinen valintaan!
-MY16 V60 D5 Twin Engine

Poissa cerisu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4836 : 15.02.2024, 14:52:15 »
Mulla oli myös tuo takakontin paisari hieman tyhjentynyt. Tuli myös vika  ilmoitus näytölle. En ole löytänyt vikaa mistään, joten ajetaan vika ulos. Kävin kysymässä tuosta täytöstä paikalliselta merkkihuollolta uskaltaako tuonne itse laittaa mitään ja mitä laitetaan. Vastaus oli että sinetti (nippuside) pois ja vihreää jäähdytysnestettä sisään. On kuulemma "sama" piiri mikä moottorissakin on. Tein työtä käskettyä, korkki kiinni ja uusi nippuside sinetiksi. Vikaherja hävisi tuon jälkeen ja nestekkin näyttäisi pysyvän ylämerkissä.

Poissa Punainenhypridi

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4837 : 15.02.2024, 15:03:55 »
On kuulemma "sama" piiri mikä moottorissakin on.

Onko näin, miksihän sille on oma paisarinsa sitten? Noh tiedäppä noiden sielunelämästä aina….
Varasin kuitenkin sahille ajan, autoliikkeen piikkiin, sai vasta kahden viikon päähän >:( selkeästi oli letkut märkänä pohjassa joten taitaa siellä jokin vuoto olla ja tässä tapauksessa lienee hyvä tarkastaa. Sitten selviää.
-MY16 V60 D5 Twin Engine

Poissa gubbe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4838 : 15.02.2024, 16:44:39 »
Onko näin, miksihän sille on oma paisarinsa sitten?

Takakontissa oleva paisari on HV-puolelle, vaikka se samaa piiriä onkin niin olen ymmärtänyt, että siellä on välissä lämmönvaihdin moottorin jäähdytysneste/ HV-puolen jäähdytysneste.

Poissa cerisu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4839 : 16.02.2024, 07:30:05 »
Takakontissa oleva paisari on HV-puolelle, vaikka se samaa piiriä onkin niin olen ymmärtänyt, että siellä on välissä lämmönvaihdin moottorin jäähdytysneste/ HV-puolen jäähdytysneste.

Näin minullekkin annettiin ymmärtää Volvon merkkihuollossa :).

Poissa Uusivolvoilija

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4840 : 18.02.2024, 16:45:55 »
Tietääkös joku nämä sijainnit:
Volvo on call järjestelmän ylläpitoparisto/-akku sijainti? Onko jossain hanskalokeron takana?
Peruutuskameran jonkinlainen vahvistinmoduli? Ei varmaan takaluukun sisällä vai onko?

Poissa Aeroad

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4841 : 19.02.2024, 20:54:48 »
Oman D5 hybridin etupää alkoi kolisemaan kovalla pakkasella ja apukuskin puolen eturenkaan kohdalle ilmestyi parkkipaikalle lumeen jotain ruskeaa nestettä. Myös jousilautanen oli märkä, joten päättelin syylliseksi iskarin. Kolina vaimeni, kun kelit lämpenevät, mutta pihan merkkaaminen jatkui, joten tilasin uuden iskarin 31406002 siniseltä hintaan rapiat 200€.

Merkkipajan omamekatsu ei ehtinyt tähän hätään vaihtamaan iskaria, joten piti hieman harrastaa juniorin kanssa. Luultavasti saatiin tämän foorumin ansiosta uusi ylälaakerikin oikeaan asentoon :P

Samalla huomattiin, että.apukuskin etujarrupalojen sisempi pala on ihan finaalissa, joten palatkin pitäisi vaihtaa uusiin. Hain uudet 100€ palat 32373184 siniseltä ja taas harrastettiin juniorin kanssa.


Metka juttu oli, että kuskin puolen sisäpalakin oli lähes uuden veroinen, mutta apukuskin puolella se oli ihan loppu, kuvassa siis molemmat sisäpalat. Mikähän voisi aiheuttaa noin epätasaisen palojen kulumisen..?

V60 twin engine D5 AWD 2017

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8917
  • Teiden tukko
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4842 : 19.02.2024, 21:30:39 »
Oman D5 hybridin etupää alkoi kolisemaan kovalla pakkasella ja apukuskin puolen eturenkaan kohdalle ilmestyi parkkipaikalle lumeen jotain ruskeaa nestettä. Myös jousilautanen oli märkä, joten päättelin syylliseksi iskarin. Kolina vaimeni, kun kelit lämpenevät, mutta pihan merkkaaminen jatkui, joten tilasin uuden iskarin 31406002 siniseltä hintaan rapiat 200€.

Merkkipajan omamekatsu ei ehtinyt tähän hätään vaihtamaan iskaria, joten piti hieman harrastaa juniorin kanssa. Luultavasti saatiin tämän foorumin ansiosta uusi ylälaakerikin oikeaan asentoon :P

Samalla huomattiin, että.apukuskin etujarrupalojen sisempi pala on ihan finaalissa, joten palatkin pitäisi vaihtaa uusiin. Hain uudet 100€ palat 32373184 siniseltä ja taas harrastettiin juniorin kanssa.

(Kuva poistettu lainauksesta.)
Metka juttu oli, että kuskin puolen sisäpalakin oli lähes uuden veroinen, mutta apukuskin puolella se oli ihan loppu, kuvassa siis molemmat sisäpalat. Mikähän voisi aiheuttaa noin epätasaisen palojen kulumisen..?

Tuo oikean etujarrun sisemmän palan kuluminen on käsittämätön juttu. Mulla tuo oma D4 V60 tekee samaa ja ominaisuutta on esiintynyt myös muissa P3-alustan korimalleissa.  :idiot2:
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1617
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4843 : 19.02.2024, 21:40:32 »
Kannattaa jättää se kuskin puolen sisempi pala talteen, voi sitten vaihtaa sen sinne kuluneen tilalle, ei tarvitse uutta jarrupala -sarjaa ostaa.
Ja voi hyvän ulommankin palan laittaa sisemmäksi, vaikka ne hiukka erilaiset onkin.
-"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
- KIITOS!
-----
Слава Україні!    https://www.youtube.com/watch?v=izquEYtqXZo

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4844 : 20.02.2024, 08:55:57 »
Se satula jumittaa, eikä ulompi pala jonka jarrutus perustuus satulan liikkeeseen toimi.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron