Ateho  Elekma

Uusi S/V90

  • 1976 Vastauksia
  • 275710 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 636
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi S/V90
« Vastaus #1935 : 20.05.2018, 00:53:09 »
Pakasta on vedetty enkä nyt sanoisi, että halpa. Tai riippuu tietysti maksukyvystä. Taisi olla kaupankäynnissä ovh-hintalappu 63300 €. Listahinta jotain 55 k€ ja lisävarusteina oli ruksattu metalliväri, volvo on call + anroid auto, tekniikka1, vetokoukku ja talvirenkaat.

Joo jotenkin lukeminen petti kun olin katsonut että sinulla on D5 AWD siksi sanoin "halpa", ei ollut tarkoitus väheksyä autosi hintaa. ;)

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 825
Vs: Uusi S/V90
« Vastaus #1936 : 20.05.2018, 09:53:25 »
Joo jotenkin lukeminen petti kun olin katsonut että sinulla on D5 AWD siksi sanoin "halpa", ei ollut tarkoitus väheksyä autosi hintaa. ;)
No problem... ja auto muuttuu D5:ksi, kunhan on sisäänajo tehty. Esim. Rica lupailee 258 heppaa tuosta.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16, ex. V70 1,6D ocean race -12, ex V50 1,6D kinetic -08

Poissa Ribbe

  • Pehmeän beige
  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8978
Vs: Uusi S/V90
« Vastaus #1937 : 20.05.2018, 12:28:35 »
No problem... ja auto muuttuu D5:ksi, kunhan on sisäänajo tehty. Esim. Rica lupailee 258 heppaa tuosta.
Ei muutu pelkällä softalla D5:seksi. Jos oikein ymmärtänyt niin D3 AWD on mekaanisesti sama kuin D4 AWD. Noista uupuu D5 moottorin powerpulse järjestelmä.

Poissa pallep

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 98
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi S/V90
« Vastaus #1938 : 20.05.2018, 20:37:10 »
Ei muutu pelkällä softalla D5:seksi. Jos oikein ymmärtänyt niin D3 AWD on mekaanisesti sama kuin D4 AWD. Noista uupuu D5 moottorin powerpulse järjestelmä.

Joskus alussa väitettiin myös, että D3:ssa on vain yksi ahdin, kun D4:ssä ja D5:ssä niitä on kaksi. Ilmeisesti kolmosessa on kuitenkin ne samat kaksi ahdinta? Powerpulse noista tosiaan puuttuu.
V90 D4 AWD Inscription

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 825
Vs: Uusi S/V90
« Vastaus #1939 : 20.05.2018, 20:41:41 »
Ei muutu pelkällä softalla D5:seksi. Jos oikein ymmärtänyt niin D3 AWD on mekaanisesti sama kuin D4 AWD. Noista uupuu D5 moottorin powerpulse järjestelmä.
Powerpulse vaikuttaa turboviiveeseen. Ymmärtääkseni paineilmaa suhautetaan hetkellisesti pakopuolelle. Lähteet ovat hataria, mutta paineilmatankin lisäksi eroa (D3 => D5) on kait lähinnä etujarruissa. Tehot on tehty softalla.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16, ex. V70 1,6D ocean race -12, ex V50 1,6D kinetic -08

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 825
Vs: Uusi S/V90
« Vastaus #1940 : 20.05.2018, 20:42:39 »
Joskus alussa väitettiin myös, että D3:ssa on vain yksi ahdin, kun D4:ssä ja D5:ssä niitä on kaksi. Ilmeisesti kolmosessa on kuitenkin ne samat kaksi ahdinta? Powerpulse noista tosiaan puuttuu.
Nelivedossa on kaksi ahdinta
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16, ex. V70 1,6D ocean race -12, ex V50 1,6D kinetic -08

Poissa Ribbe

  • Pehmeän beige
  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8978
Vs: Uusi S/V90
« Vastaus #1941 : 21.05.2018, 07:51:27 »
Powerpulse vaikuttaa turboviiveeseen. Ymmärtääkseni paineilmaa suhautetaan hetkellisesti pakopuolelle. Lähteet ovat hataria, mutta paineilmatankin lisäksi eroa (D3 => D5) on kait lähinnä etujarruissa. Tehot on tehty softalla.
Mutta onko ahtimet samoja esim. D4 ja D5 moottoreissa? Jos ero olisi vain tuo power pulse niin virisoftalla pääsisi molemmissa samoihin lukuihin.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 825
Vs: Uusi S/V90
« Vastaus #1942 : 21.05.2018, 09:10:55 »
Mutta onko ahtimet samoja esim. D4 ja D5 moottoreissa? Jos ero olisi vain tuo power pulse niin virisoftalla pääsisi molemmissa samoihin lukuihin.
Ahtimien koosta en tiedä. D5 voi olla isommat tai toinen ahdin on isompi. Kuitenkin kaikki viripajat lupailevat tuosta D3 twin turbosta enemmän tehoa kuin D5:ssa on vakiona. Tätä lähinnä tarkoitin, että D3:sta saa halutessaan D5:n. Sisänsä aika iso reservi D3:ssa, kun on mahdollista ottaa +108 hp ja +195 Nm ilman fyysisiä muutoksia.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16, ex. V70 1,6D ocean race -12, ex V50 1,6D kinetic -08

Poissa Ribbe

  • Pehmeän beige
  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8978
Vs: Uusi S/V90
« Vastaus #1943 : 21.05.2018, 09:42:23 »
Ahtimien koosta en tiedä. D5 voi olla isommat tai toinen ahdin on isompi. Kuitenkin kaikki viripajat lupailevat tuosta D3 twin turbosta enemmän tehoa kuin D5:ssa on vakiona. Tätä lähinnä tarkoitin, että D3:sta saa halutessaan D5:n. Sisänsä aika iso reservi D3:ssa, kun on mahdollista ottaa +108 hp ja +195 Nm ilman fyysisiä muutoksia.
Toisaalta samat viripajat ottaa D5:stä vielä enemmän :). Mutta jos ei pelkää takuita niin D3 AWD on järkevämpi kuin D4 AWD

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 825
Vs: Uusi S/V90
« Vastaus #1944 : 21.05.2018, 10:01:56 »
Toisaalta samat viripajat ottaa D5:stä vielä enemmän :). Mutta jos ei pelkää takuita niin D3 AWD on järkevämpi kuin D4 AWD
Volvon takuu loppuu ennen kuin huomaakaan...

Toisaalta eilen rouva vänkärin penkillä oli vähän sitä, että kortti on kohta kuivumassa. Ohituskiihtyvyys on aivan kunnossa noilla vakiotehoillakin.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16, ex. V70 1,6D ocean race -12, ex V50 1,6D kinetic -08

Poissa Modifier

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 714
  • V70 D4 Summum -15
Vs: Uusi S/V90
« Vastaus #1945 : 21.05.2018, 10:21:56 »
Joskus noita ahtimia googlettelin, niin löysin jonkun dokumentin jonka mukaan toisessa oli molemmat hukkaportti ahtimia ja toisessa taisi toinen olla vnt. En tähän hätään muista kuinka päin nuo oli.
V70 D4 Summum -15   
ex:V70 2.4D Ocean Race -09

Poissa razori

  • VRCF Pro-Hupparivastaava - Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2213
  • AWD-club Botnia Chapter #2 - "Noku mä haluan"
Vs: Uusi S/V90
« Vastaus #1946 : 21.05.2018, 12:52:42 »
Olisko D4 vnt? Vnt:llähän ne niitä huipputehoja ottaa ilman, että menetetään alapään tehoja.
Käyttiskertomuksia , Persian Helmi, aka. Väinö  ,  Volvo 855 AWD vm. -97 || 2.5T "P*ske"
Vectra B Sport 2.0l 136hv/188Nm -00, Corsa D 1.3Cdti 98hv/206Nm -09, Volvo 855 AWD vm. -97

Poissa Modifier

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 714
  • V70 D4 Summum -15
Vs: Uusi S/V90
« Vastaus #1947 : 21.05.2018, 14:10:09 »
Saattoi ollakkin. En tosiaan varmaksi muista kun tästä on jo aikaa.
V70 D4 Summum -15   
ex:V70 2.4D Ocean Race -09

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 825
Vs: Uusi S/V90
« Vastaus #1948 : 21.05.2018, 15:00:57 »
Olisko D4 vnt? Vnt:llähän ne niitä huipputehoja ottaa ilman, että menetetään alapään tehoja.
Taitaa olla toisin päin eli D5 on vnt ja siitä irtoaa n. 290 hp.
D3 tuplaturbosta ja D4 irtoaa "vain" n. 260 hp.

D5 virin vääntökäyrä on kyllä laajemmalla kierroslukualueella yli 500 Nm, ja sillä voi olla ihan käytännön merkitystäkin. Hiupputehoa harva ulosmittaa automaattilootalla varustetulla autolla, kun kierrokset ei yleensä nouse yli 3000 rpm.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16, ex. V70 1,6D ocean race -12, ex V50 1,6D kinetic -08

Poissa razori

  • VRCF Pro-Hupparivastaava - Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2213
  • AWD-club Botnia Chapter #2 - "Noku mä haluan"
Vs: Uusi S/V90
« Vastaus #1949 : 21.05.2018, 15:15:21 »
Vnt ideahan on, että se kääntää pakokaasun ohjainläppiä, jotta kaasu virtaa turbiinin ohi yläkierroksilla.

Kun kaasua ohjataan turbiiniin pikkukierroksilla, niin isompi vnt käyttäytyy kuten pienempi hukkaportillinen ahdin.

Tällä kikkailulla vältetään korkeat pakopaineet ja kaikenlaista muuta harmia, mutta vnt:ssä on huonot puolensa.

Eiköhän tämä riitä ahtimista
Käyttiskertomuksia , Persian Helmi, aka. Väinö  ,  Volvo 855 AWD vm. -97 || 2.5T "P*ske"
Vectra B Sport 2.0l 136hv/188Nm -00, Corsa D 1.3Cdti 98hv/206Nm -09, Volvo 855 AWD vm. -97

 

Race.fi  TamCar