Race.fi  Puotilan autokorjaamo

XC60 MY18->

  • 345 Vastauksia
  • 96109 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vallu66

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #270 : 13.06.2018, 14:05:15 »
Kuuluuko muuten renkaat tuohon yksityisleasingiin ?

Poissa lasa2002

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #271 : 13.06.2018, 15:04:26 »
Joo, tossa omassa liisarissa on myös talvirenkaat vanteilla mukana. Ne säilytän ja vaihdan itse kotona.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12485
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #273 : 19.06.2018, 10:51:27 »
Mites se oli, laskelmia tehdään erilaisia eri tarkoituksiin ja auton kanssa petetään itseään ehken eniten. Verottajan kilometrikorvauksen perusteena ei ole, eikä pidäkkään olla  80 teur auto.

Poissa Vallu66

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #274 : 19.06.2018, 13:42:47 »
Mites se oli, laskelmia tehdään erilaisia eri tarkoituksiin ja auton kanssa petetään itseään ehken eniten. Verottajan kilometrikorvauksen perusteena ei ole, eikä pidäkkään olla  80 teur auto.

Itsepetos alkaa siitä, että hankitaan omiin käyttötarkoituksiin väärän kategorian auto eli isompi ja kalliimpi kuin kavereilla. Petos jatkuu kun auto "ostetaan" all in one tapaisella rahoituksella minimivarusteilla ja em. kirjoitukseen saakka se ei maksa yhtään enempää kuin muut auton hankintatavat tai niin palstojen kirjoituksissa on yritetty meille uskotella. Joillakin itsepetos jatkuu kun rahat on loppu, niin haalitaan säälittäviä tarvikehärpäkkeitä netistä halvalla autoon, joka ei ole siis edes oma. Varsinkin hybridiauton hankinta voidaan laskea myös halvan sähkön varaan, joka sekin on kovassa nousussa. Jotkut myös pettävät itseään ekologisuudella, vaikka sähkö on voitu tuottaa hyvin saastuttavalla tavalla.Korot on näissä rahoituksissa myös kovassa nousussa, joten seuraava autonvaihto voi olla mielenkiintoinen, kun vaihdokin arvoa ei ole käytettävissä ja kuukausimaksut ovat tonnin luokkaa.

Auton hankinta voi olla siis suuri itsepetosten vyyhti.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #275 : 19.06.2018, 19:48:29 »
Itsepetos alkaa siitä, että hankitaan omiin käyttötarkoituksiin väärän kategorian auto eli isompi ja kalliimpi kuin kavereilla. Petos jatkuu kun auto "ostetaan" all in one tapaisella rahoituksella minimivarusteilla ja em. kirjoitukseen saakka se ei maksa yhtään enempää kuin muut auton hankintatavat tai niin palstojen kirjoituksissa on yritetty meille uskotella. Joillakin itsepetos jatkuu kun rahat on loppu, niin haalitaan säälittäviä tarvikehärpäkkeitä netistä halvalla autoon, joka ei ole siis edes oma. Varsinkin hybridiauton hankinta voidaan laskea myös halvan sähkön varaan, joka sekin on kovassa nousussa. Jotkut myös pettävät itseään ekologisuudella, vaikka sähkö on voitu tuottaa hyvin saastuttavalla tavalla.Korot on näissä rahoituksissa myös kovassa nousussa, joten seuraava autonvaihto voi olla mielenkiintoinen, kun vaihdokin arvoa ei ole käytettävissä ja kuukausimaksut ovat tonnin luokkaa.

Auton hankinta voi olla siis suuri itsepetosten vyyhti.
Ja jälleen isoin haitta ”petoksesta” tulee muulle kuin auton hankkineelle henkilölle....
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa lasa2002

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #276 : 25.06.2018, 16:26:17 »
Itsepetos alkaa siitä, että hankitaan omiin käyttötarkoituksiin väärän kategorian auto eli isompi ja kalliimpi kuin kavereilla. Petos jatkuu kun auto "ostetaan" all in one tapaisella rahoituksella minimivarusteilla ja em. kirjoitukseen saakka se ei maksa yhtään enempää kuin muut auton hankintatavat tai niin palstojen kirjoituksissa on yritetty meille uskotella. Joillakin itsepetos jatkuu kun rahat on loppu, niin haalitaan säälittäviä tarvikehärpäkkeitä netistä halvalla autoon, joka ei ole siis edes oma. Varsinkin hybridiauton hankinta voidaan laskea myös halvan sähkön varaan, joka sekin on kovassa nousussa. Jotkut myös pettävät itseään ekologisuudella, vaikka sähkö on voitu tuottaa hyvin saastuttavalla tavalla.Korot on näissä rahoituksissa myös kovassa nousussa, joten seuraava autonvaihto voi olla mielenkiintoinen, kun vaihdokin arvoa ei ole käytettävissä ja kuukausimaksut ovat tonnin luokkaa.

Auton hankinta voi olla siis suuri itsepetosten vyyhti.

Eihän tuo autoon rahaa laittaminen viisasta ole....vielä tyhmempää autoon, joka ei tyydytä elämää millään muulla tavalla kuin antaa jännitystä toimiiko se vai pitääkö sitä taas huoltaa. Joillekin riittää se, että sillä pääsee paikasta A paikkaan B, eikä siinä mitään väärää ole. Todennäköisesti itsekin päädyn tuon Volvon jälkeen johonkin ns. kukkarolle järkevämpään yksilöön.
Tarpeita on yhtä paljon, kun on ratin vääntäjääkin ja se jokaiselle suotakoon. Omalla kohdalla kavereilta ja tutuilta löytyy autoja, jotka ovat osa pienempiä ja halvempia, osa taas isompia ja huomattavasti kalliimpia.
Kilpailu autolla omalla kohdalla on täysin mahdotonta, jos ei satu isompi lottovoitto osumaan kohdalle. Aina löytyy se kaveri jolla on isompi hapa, se vaan on karu totuus.

Itsekin miettinyt, että miten meitä autoilijoita tulevaisuudessa niistetään, kun polttoaineveroja ei enää pystytä keräämään samalla tavalla, kuin nyt.
Sähkön hinta tosiaan on koko ajan ollut nousussa, varsinkin Carunan asiakkailla. Käyttämäni yrityksen osalta se on onneksi ollu maltillisempaa, mutta saman suuntainen kuitenkin.
Aurinkopaneelin hankintaakin harkinnut ja laskeskellut kustannuksia/hyötyjä monet kerrat. Vielä en ole päässyt tulokseen, että se todella olisi kannattavaa.

Ekologisuutta en itse ajatellut yhtään. Olin vain tyytyväinen, kun päästöjen avulla oltiin saatu hintaa alemmas/lisää varusteita autoon.
Joskus katselin Panamerojen hintoja ihan vaan huvikseni tietäen, että osto mahdollisuutta ei koskaan ole.
Silloinkin oli hauska huomata, että kahdella muuten samalla autolla(molemmissa saman tehoinen bensamoottori) oli hintaeroa liki 50t€, toinen vaan sattui olemaan hybridi ja vero hinnassa oli tuon verran pienempi.

Aika pitkään pyörittelin erilaisia autoja excelissä(niin hyvin kuin osasin) ja laskeskelin, mitä niillä tulisi todellisia kuluja eri omistusmuodoilla.
Esimerkkinä voidaan ottaa esim. se SuperB, joka olisi ollut reilu satasen kalliimpi kuukaudessa liisattuna tai Audi A4, jossa kustannukset olisivat tuplaantuneet.Aika nopeasti noiden valossa päädyin lopputulokseen, että tuo XC60 T8 on hyvä ratkaisu muihin verrattuna. Ei siis välttämättä kaikkien mielestä fiksu, mutta paras mitä löysin itselleni.

Pari kaveria on omistajana parissa eri autoliikkeessä, jotka molemmat isompia, kuin jokin varastohalli kaupungin laidalla. Toisella myynnissä tällä hetkellä 181 vaihtoautoa + uudet autot, toisella 129 vaihtoautoa.
Toiselle joskus puhelin, että kun Bemarin XD550M:n saa 40t€:lla, niin hankin sellaisen. Vastaus oli, että ei enää silloin kannata jos ei löydy 20t€ laittaa kone ja muihin remppoihin.

Autotalli jakoi kirjoitukseni Faceen ja siellä joku vastasi sinne, että tuolla 1200€/kk kustannuksilla olisi saanut jo Teslan. Kirjoituksessa kirjoitin, että auton pitää olla farmari tai suv. Syy siihen on, että minulla on koira, jota kuljetan takaosastolla.
Lisäksi pitää olla vetokoukku, koska kärry kulkee mukana noin 6 kertaa vuodessa. Montako Teslaa S:ää löytyy mihin saa koukun.....ei yhtään. Eli tuo Tesla S ei edes täytä niitä vaatimuksia, mitä minulla on autoani kohtaan.
Laskurin mukaan Tesla S liisattuna maksaisi 1880€/kk + huollot, sähkö, vakuutukset. Tesla X, mihin saisi koukun maksaakin sitten todennäköisesti huomattavasti enemmän, eikä niitä saa edes käytettynä oikein vielä.
Kaverilla on ollut uutena hankittu Tesla kaksi vuotta. Jos hän saisi siitä nyt hyvityksenä sen mitä niistä on pyyntinä, niin todelliset kuukausikustannukset olisivat olleet 1440€/kk.
Toinen kommentoi, että olen maksanut tuosta Bemaristani ihan liikaa, kun maksoin siitä 43200€. Kun auton hankin, niin vastaavia bemuja oli myynnissä suomessa 12 ja tuo oli niistä toisiksi halvin.
Tosin se saattaa olla syynä, miksi olen sitä joutunut huoltamaan parilla tonnilla vuodessa. Sama henkilö meinasi, että myyn bemarini nyt liian halvalla, kun saan siitä vain 21t€. Pitäisi saada kuulemma ainakin 25t€. No helmikuussa samanlaisen auton pyyntihinnat olivat 27-35t€, kiitos Euroopan maissa käydyn deasel-keskustelujen, huhtikuussa pyynnit olivat 25-32t€ ja nyt 21-30t.
Aika kova kaupan vääntäjä pitää olla, että tuosta nyt saisi liikkeestä 25t€

Olen aina laskenut jokaisessa autossa sen kulut kirjoituksessa olevan laskelman mukaan. Eli kun auto vaihtuu, niin siinä vaiheessa saanut laskettua, mitä auto tuli minulle oikeasti maksamaan. Silloin kun auto on vielä omistuksessa ja lainan maksuerät juoksee, niin silloin voi saada turhankin ruusuisen kuvan.
Tämä noussut joka toisella kirjoituksen lukeneella esiin, että liisari on tyhmää siinä mielessä, että jos auton omistaa, niin lainan maksamisen jälkeen auto on edelleen mahdollisuus pitää.

Itsellä ei tuossa kiinnostanu oikeastaan muu kuin, minkä verran ladon rahaa todellisuudessa kuukaudessa tiskiin ja mitä sillä saan.
Eli laitanko rahaa sellaiseen asiaan mihin en ole tyytyväinen, no en. Jos jostain syöttölästä saan rahaani vastaan paskaa ruokaa, en mene sinne toista kertaa. Maksaisinko maksullisesta naisesta, jota en laittaisi edes ilmaiseksi, no en(tosin ei ole kokemuksia maksullisista ollenkaan :)).

Tänne laitoin linkin kirjoitukseen, kun ajattelin Volvo ihmisten olevan tyytyväisiä, että jollakin perusteella Volvo osoittautuu järkevämmäksi vaihtoehdoksi.
Huvikseni katsoin viime viikolla, että paljonko minun olisi pitänyt laittaa lisää rahaa, jos olisin halunnut sen 360-kameran autoon. Samalla huomasin, että jos olisin vasta viime viikolla tehnyt sopimuksen, niin olisin joutunut maksamaan noin 140€/kk enemmän, kun huhtikuussa tehdessäni.
En tiedä onko Santanderilla ollut Volvon kanssa joku kampanja tai muu sopimus, mutta jotain on tapahtunut, kun hinta uusille sopimuksille on noussut noinkin paljon.

Lisäksi jos jollain tuollainen kyseinen XC60 T8 on, niin mielellään kuulisin käyttökokemuksia. Mitä on hyvä tietää?
Esim. miten iso ero ajossa on ns. aidolla Volvon AWD:llä ja tuolla hybridi ratkaisulla.
Katselin tänään tämän videon: https://www.youtube.com/watch?v=_VX19vYeBEg
Sama kaveri on aikaisemmallaan videolla kehunut XC60 T8:n maasta taivaisiin. Minullekin tulee se 390hv versio, toivottavasti se ei ole jostain muutoksista johtuen millään tavalla pettymys.

Koeajossa tosin huomasin itsekin, että kun kurvista lähdettäessä painoi kaasun pohjaan, niin auto oli aika levottoman oloinen ja veteli vähän sinne tänne.
Nykyisessa bemussa ei tehojakaan ole, niin paljon että asvaltilla sen saisi sutimaan, mutta talvella se lähtee kyllä rauhallisesti. Tuuppaa selkeästi takaa ja saattaa hiukan perää työntää sivuun, mutta pieni ratin kääntely ei saa sitä vikuroimaan.
Jos auto on 80 prosenttisesti etuvetoinen, niin on varmaan herkempi pienillekin ratin kääntelyille, mutta tämä jää nähtäväksi haittaako se menoa.

Mutta jos jollain palstaa lukevalla on tuo auto, niin laittakaa kommentteja tai vinkkejä asioista joilla voi ajamista parantaa. Mielellään jotain muita, kuin, että laita auto vaihtoon :).

Poissa v-femtio

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #277 : 25.06.2018, 20:06:53 »
Ja jälleen isoin haitta ”petoksesta” tulee muulle kuin auton hankkineelle henkilölle....

Vähän tipahdin tässä keskustelussa että mikä haitta kenelle ja mistä petoksesta täällä nyt puhutaan?

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #278 : 26.06.2018, 07:22:01 »
Vähän tipahdin tässä keskustelussa että mikä haitta kenelle ja mistä petoksesta täällä nyt puhutaan?
Jätit lainaukseni pois mihin vastasin :pomo:
Itsepetos alkaa siitä, että hankitaan omiin käyttötarkoituksiin väärän kategorian auto eli isompi ja kalliimpi kuin kavereilla. Petos jatkuu kun auto "ostetaan" all in one tapaisella rahoituksella minimivarusteilla ja em. kirjoitukseen saakka se ei maksa yhtään enempää kuin muut auton hankintatavat tai niin palstojen kirjoituksissa on yritetty meille uskotella. Joillakin itsepetos jatkuu kun rahat on loppu, niin haalitaan säälittäviä tarvikehärpäkkeitä netistä halvalla autoon, joka ei ole siis edes oma. Varsinkin hybridiauton hankinta voidaan laskea myös halvan sähkön varaan, joka sekin on kovassa nousussa. Jotkut myös pettävät itseään ekologisuudella, vaikka sähkö on voitu tuottaa hyvin saastuttavalla tavalla.Korot on näissä rahoituksissa myös kovassa nousussa, joten seuraava autonvaihto voi olla mielenkiintoinen, kun vaihdokin arvoa ei ole käytettävissä ja kuukausimaksut ovat tonnin luokkaa.

Auton hankinta voi olla siis suuri itsepetosten vyyhti.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa azmo

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #279 : 08.07.2018, 00:42:24 »
Onko kenelläkään vielä kokemusta XC60 MY19 harman/kardon äänioptiosta? Onko järkevä lisäinvestointi T8 insctiprionin perusäänien (+sub) päälle n. 1000€ hinnalla?

Poissa azmo

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #280 : 09.07.2018, 21:23:53 »
Itse itselleni vastaten, kävin kuuntelemassa uuden V60:n version Harman/Kardonista (uskoisin että on osimoilleen sama) ja kuulosti ihan riittävän hyvältä. Vertaisin Audin Bose-toteutuksiin. Jäi toki jälkeen B&W:stä, mutta hinta-laatusuhde reilusti parempi.

Poissa saikkpe

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #281 : 15.08.2018, 16:25:40 »
Päivää pitkästä aikaa.

Onko muilla uuden XC60:n käyttäjillä ollut ongelmia kumimattojen paikoillaan pysymisen kanssa?

Meillä kuskin kumimatto ei pysy kiinni niissä neppareissaan vaan irtoaa ja lähtee hiljalleen valumaan kohti polkimia. Saattaa olla jonkinmoinen turvallisuusriskikin, jos haittaa polkimien käyttöä. Tuntuu siltä, että kumimattoa ei pysty painamaan tarpeeksi syvälle neppariin, jotta se kiinnittyisi kunnolla.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #282 : 23.10.2018, 01:01:02 »
Tämä ketjupa on hiljentynyt. No yritetään silti. Eli, minulle iski joku mielenhäiriö ja kävin kokeilemassa T8 :facepalm: Tuli aika nopeasti fiilis että oma vanha on kyllä hemmetin brutaali traktori tuohon verrattuna. Oishan tuo yhdensortin unelma-auto, kai. Vertailupohjaa ei ole kun en ikinä uusia autoja käy koeajamassa.

En malttanut kokeilla pure moodia. Ilmeisesti sillä ajo ei kuitenkaan tarvi olla ihan naurettavan verkkaista köröttelyä? No pitää kokeilla ehkä uudelleen. Jos on 25km suuntaansa ja perillä voi normi lämmitystolpasta ladata 2h niin ilmeisesti voisi olla mahdollista päästä kokonaan sähköllä tuollainen lenkki? Nopeus on 50-80Kmh.

Hieman on kyllä tehty konstikkaaksi tuolla ajo. Pysäköitäessä joutui ihmettelemään että mitä kommervenkkejä tässä saa tehdä ennenkuin uskaltaa jalan ottaa jarrulta. Pisteenä i:n päälle se virtanappula. Ehkä turhan radikaali hyppäys vanhasta, IMHO, mutta äkkiä tuon oppi. Ei kuitenkaan käytettävyydeltään kympin suoritus
« Viimeksi muokattu: 23.10.2018, 01:03:28 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa eke

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 621
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #283 : 23.10.2018, 09:25:30 »
Olen ajanut nyt vähän yli 5000km T8:lla .
Mulla aika ihanne ajot ,suurinosa alta 30 km ,ja kotona kunnon latauslaite .
Sähköllä varmaankin 75-80% , kesällä  pääsee yhdellä latauksella n.40-45km , riippuu ... tarvitko ilmastointia ,miten kiihdyttelee .
Nyt kun kelit kylmenee tietokoneen antama kilometrimäärä pienenee .
Tuo "perustolpan " lataus on kyllä HIDASTA , kahdessa tunnissa ei paljon tapahdu .
Volvo On Call järjestelmästä näkee sähkönkulutuksen  , ja senkin kuinka paljon on ajossa saatu latausta  , riippuen ajomoodista .
Nappulatekniikan ja käytön oppii kyllä nopeasti .
Mielenkiinnolla odotan lumi ja pakkaskelejä .

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #284 : 23.10.2018, 17:39:56 »
Kävin tossa kuukausi sitten Tampereella Eurosafety messuilla. Satuin samaan pöytään syömään kun joukko palopäälliköitä.
Sivusta kuulin äijien juttuja, aiheena sattumalta sähköautopalot ja niissä toimiminen oikein.
Usempi tapaus mitä oli just T8, oikeastaan muista ei puhuttukaan.
Onko Volvo jotenkin missannu paloturvallisuuden, kun kuuma kesä poltti useita ?
S80 Executive D5 AWD

 

Carcom Oy  Ateho