Päivää taloon.
Appiukko tekee rekisteröintikatsastusta Ruotsista tuodulle 2011 Volvo V70 2.5 FT mallin vankkurille. Kaikki oli hyvin siihen asti, kunnes katsuri ei löytänyt variantti, versio ja tyyppihyväksyntänumeroita ruotsin katsastuspapereista. Tällöin katsuri pyyti toimittamaan TUVin vaatimustenmukaisuustodistuksen. Todistus tuli, hyväksynnät löytyivät mutta todistukseen olikin eksynyt Euro 4 päästönormiin viittaava direktiivi, joka ruotsin rekisteröintipapereissa oli Euro 5 (tai Euro 5a, kuten vm 2011 auton kuuluukin olla). Katsuri kiihkoissaan ilmoitti appiukolle että autoa ei saa Suomessa kilpiin, kun vaatimustenmukaisuustodistuksessa on viittaus Euro 4 direktiiviin. Onko kenelläkään tanssiaskelia, miten kannattaisi edetä - muuten kuin konttoria vaihtamalla?