Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => V40/V40CC (vm. 13-19) => Aiheen aloitti: katoi - 27.02.2016, 11:15:02

Otsikko: Moottorin teho alentunut
Kirjoitti: katoi - 27.02.2016, 11:15:02
Tuli ilmoitus "moottorin teho alentunut". Auto vm. 2012 ja T4 V40. Mikähän vikana kun 50 000 km vasta ajettu. Sen huomasin aiemmin, että kun auton käynnisti pukkasi pahanhajuisen savun, joka tuli auton sisälle asti. Kohta menee usko Volvoon kun ovien lukot temppuilee edelleen ja lämpömittarin varoitusvalokin jää palamaan kun käynnistää kylmänä ja kun uudelleen käynnistää ei enää pala.
Joko pitää vaihtaa BMW:een tai mersuun.
Otsikko: Vs: Moottorin teho alentunut
Kirjoitti: VäLKKy - 27.02.2016, 13:28:29
Ei auta kun mennä luettamaan vikakoodit...
Otsikko: Vs: Moottorin teho alentunut
Kirjoitti: katoi - 03.03.2016, 16:59:48
Varattiin aika siniselle. Vaihtavat kaikki lukot takuuseen kun ei ole 4 v. vanhempi auto. Luetaan samalla vikakoodit. Ei ole enää herjannut alentuneista tehoista ja muutenkin pelaa normaalisti >:(
Otsikko: Vs: Moottorin teho alentunut
Kirjoitti: Kippari88 - 03.03.2016, 22:04:05
Hyvä että homma toimii! Itsellä varattu ensi viikolle aika myös kun kuljettajan ovessa keyless ei toimi. Nyt ilmaantui myös uusi vika mikä menee selvitykseen.. Takapenkin keskimmäinen turvavyö mittaristossa lukittu jatkuvasti vaikka todellisuudessa auki, ei auta rämppääminen tai imurointi jos vaan mujua olisi ollut. Aikaa varattaessa ei ollut puhetta hinnasta mutta oletan kahvan menevän volvon piikkiin turvavyö tuskin menee  ???. Auto siis vm 2013 ja takuut ei voimassa.
Otsikko: Vs: Moottorin teho alentunut
Kirjoitti: Moxi - 04.03.2016, 01:13:26
Kannattaa vieressä olla ku purkavat takapenkkejä. Ei mikään mahdottomuus et olisi johdot kiristetty aluslevyn ja turvavyön lukkojen väliin, mikä on valmistusvika.

-Moxi
Otsikko: Vs: Moottorin teho alentunut
Kirjoitti: Kippari88 - 15.03.2016, 13:56:34
Jatketaan aiheen vierestä... Takapenkin turvavyön lukko menee vaihtoon 0€ mutta etuoven keyless kahva jäisi täysin itselle maksettavaksi (~160€ kahva, maalaus xx€ ja työt xx€). Ei ymmärrä enää kyllä tuota toimintaa.. Maahantuojalle laitoin ensin viestiä noista ja sieltä sanottiin että: kahvoissa ollut laatupoikkeamista johtuen ongelmia ja jälleenmyyjillä ohjeistus tästä yms he voivat raportoida asiasta vielä eteenpäin. Ei mahdu omaan päähän miksi kahva jäisi itselle maksettavaksi kun se on jo todettu volvolla vialliseksi (mikrokytkin). Noh, kahva jää vaihtamatta ja seuraavasta viasta vaihtoon.
Ettei kukaan luule että pienestä vaihtoon niin seuraavia vikoja ollut jo: takaoven kahvat pimeinä, etuoven kahva pimeänä, öljyt heittänyt pihalle, talvella hälytin vikoja, talvella ei lukitse ovia, srs airbaggia talvella herjannut, takapenkin turvavyön lukko.
Otsikko: Vs: Moottorin teho alentunut
Kirjoitti: katoi - 19.03.2016, 15:12:49
Usko alkaa kyllä horjua Volvo laatuun. Lisää vikoja entisten oven lukkojen, johtosarjojen, moottorin teho alentunut herjan lisäksi. Nyt tulee kuumaa ilmaa kuskin puolelle ja toiselle puolelle viileää.
Käsittämätöntä 50 tkm. ajetussa autossa. Maanantaina merkkihuoltoon. Täytyy kyllä sanoa, että hyvin ovat tähän asti takuuseen korjanneet, mutta kun edellisellä S40 ajelin yli 400 tkm. ei ollenkaan tälläisiä vikoja. Niin ja kuskin penkin nahka murtunut.
Otsikko: Vs: Moottorin teho alentunut
Kirjoitti: FinnDRZ - 19.03.2016, 15:39:20
Mulla päinvastaisia kokemuksia.  170tkm ajettu, ja ainoa takuukorjaus oli sisähälyn anturi 60tkm, ja vesipumppu 80tkm paikkeilla. 
Ei ongelmia lukkojen kanssa.  Nyt pitäisi eberi huoltaa, muttei muita huolia.
Otsikko: Vs: Moottorin teho alentunut
Kirjoitti: katoi - 21.03.2016, 15:48:42
Nyt pitäisi ovet toimia kun kaikki lukot vaihdettiin ja vaijerit taakse. Oli toinen vaijeri irti jne. Uudet vaijerit kuulemma paremmat. Ilmastointiin ohjelmistopäivitys jospa se toimisi nyt. Vikakoodi kaasuläppäkotelosta oli tullut kun ilmoitti moottoritehojen alentuneen. Jätettiin tarkemmin tutkimatta kun ei enää varoittele.