Carcom Oy  Ateho

"pikkuviri" 940 b230ft: laiha seos ahdoilla

  • 29 Vastauksia
  • 15439 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: "pikkuviri" 940 b230ft: laiha seos ahdoilla
« Vastaus #15 : 25.06.2015, 21:27:00 »
Minkä kokoiset nuo suuttimet ovat?

Pitääkö sopat stoikassa myös tasakaasulla ajettaessa n. 3000rpm kohdilla?
315cc

Joo suurinpiirtein on stoikassa.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: "pikkuviri" 940 b230ft: laiha seos ahdoilla
« Vastaus #16 : 25.06.2015, 21:51:49 »
315cc

Joo suurinpiirtein on stoikassa.

Jos sumut ovat samat kuin vakiossa turbossa, niin ne taitavat vain kärsiä tuoton puutteesta. Tai sitten sinulla kummittelee bensan paine esim. tukkoisen polttoainesuodattimen vuoksi tms.
Nimittäin 0,5 baarin ahdoilla sumut eivät vielä lopu.

Tarkistappas IMMun antama lähtöjännite tyhjäkäynnillä (pitäisi olla 2,3V) jos ei toteudu, niin IMMu vaihtoon.

Pystytkö mittaamaan suuttimien pulssisuhteen vedossa?

Onko LH:lle käytössä PLX:n emulaatio vaiko ihan oma kapeakaista lambda?



Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Jara_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • Wäärin Wirittäjä #7
Vs: "pikkuviri" 940 b230ft: laiha seos ahdoilla
« Vastaus #17 : 25.06.2015, 23:58:49 »
315cc

Joo suurinpiirtein on stoikassa.

Onko vakio bensapumpulla vielä?
Volvo 945 B230FK+M90 vm.-95 harraste kampe
Volvo 945 B230FD käyttis
EX: 745 740, 240, 340, 3 Mersua, 4 Nissanin Maasturia/lavuria, 7 Toyotaa, 2 Fordia, isuzu, vw golf&passat ja yks fiat

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: "pikkuviri" 940 b230ft: laiha seos ahdoilla
« Vastaus #18 : 26.06.2015, 05:35:22 »
Immun jännitteen mittasin ja se oli tuo 2,3v.
Oma kapeakaista lambda on käytössä.
Ainiin unohtui tuo suodatin ja pumppu mainita, molemmat uusia, 290l/h painepumppu tankissa.
Kokeilin vielä 850 T5 paineensäätimellä joka on muuten päällepäin ihan samanlainen Boschin 3bar säädin kuin vakiona mutta eri varaosanumerolla, ei vaikutusta, seokset pysyi samoissa.
Tulpat käytin pois kun aloin jo epäillä tuota seosmittausta mutta näyttää pitävän tulppien värin perusteella hyvin kutinsa:



Täytyy viritellä se paineenmittaus tuohon tukkiin niin selviää varmasti aika paljon.
« Viimeksi muokattu: 26.06.2015, 07:16:39 kirjoittanut Juke-Maza »

Poissa masa88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: "pikkuviri" 940 b230ft: laiha seos ahdoilla
« Vastaus #19 : 28.06.2015, 19:25:39 »
Noi suuttimet taitaapi olla 15G:n kanssa vaan liian pienet. Jos vakio sumut on n. samoissa kohdin pienemmällä 13 ahtimella jo täysillä...
-Volvo V70 2.4
-Volvo 945 2.3

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: "pikkuviri" 940 b230ft: laiha seos ahdoilla
« Vastaus #20 : 28.06.2015, 21:23:18 »
Noi suuttimet taitaapi olla 15G:n kanssa vaan liian pienet. Jos vakio sumut on n. samoissa kohdin pienemmällä 13 ahtimella jo täysillä...

Vastasit sitten 4 vuotta vanhaan asiaan?

Juke-mazalla ei kyllä pitäis noilla paineilla käydä suuttimet liian pieneksi.

Poissa masa88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: "pikkuviri" 940 b230ft: laiha seos ahdoilla
« Vastaus #21 : 28.06.2015, 23:13:32 »
Vastasit sitten 4 vuotta vanhaan asiaan?

Juke-mazalla ei kyllä pitäis noilla paineilla käydä suuttimet liian pieneksi.

Taitaa sun kalenteri rientää vähän eri tavalla...?
-Volvo V70 2.4
-Volvo 945 2.3

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: "pikkuviri" 940 b230ft: laiha seos ahdoilla
« Vastaus #22 : 29.06.2015, 17:09:27 »
Taitaa sun kalenteri rientää vähän eri tavalla...?

Offtopic:

Alkuperäinen postaus oli vuodelta 2011 jossa puhuttiin 15G:n kokoisesta ahtimesta ja 0.9bar paineista jnejne. Ja siinä kyllä alkaa suuttimet olemaan tapissaan.
Juke-maza:lla vähän tuoreempi postaus, jossa K24, T5:n suuttimet ja 0.2bar ahtopaineita, ei pitäisi olla suuttimien koosta kiinni.

Poissa masa88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: "pikkuviri" 940 b230ft: laiha seos ahdoilla
« Vastaus #23 : 30.06.2015, 00:28:40 »
Offtopic:

Alkuperäinen postaus oli vuodelta 2011 jossa puhuttiin 15G:n kokoisesta ahtimesta ja 0.9bar paineista jnejne. Ja siinä kyllä alkaa suuttimet olemaan tapissaan.
Juke-maza:lla vähän tuoreempi postaus, jossa K24, T5:n suuttimet ja 0.2bar ahtopaineita, ei pitäisi olla suuttimien koosta kiinni.

Meni 15G ja K24 sekaisin. Silti hienoa, asiaankuuluvaa päänaukomista taas vaihteeksi sulta.  :hello:

Mulla oli Datsunissa aivan vastaava ongelma aikoinaan, ja se johtui IMMun langan likasuudesta. Tämän (immu vian) pystyisi testaamaan LH:n purkista mittaamalla ja ajamalla nollapaineilta sinne ahdoille hitaasti seuraten immun voltteja.  :)

Toinen mikä tuli mieleen on, että joku noista turbon vakio lastuista ei rikasta ollenkaan ahdoilla. Vetää koko aika stoikassa.
Tämä tosin oli jo pois suljettu kun koitettu -954 ja Tonin lastua. (Oletan siis että Toni käyttää vieläkin -937 binääriä pohjana, tai muuta rikastavaa biniä?)
-Volvo V70 2.4
-Volvo 945 2.3

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: "pikkuviri" 940 b230ft: laiha seos ahdoilla
« Vastaus #24 : 30.06.2015, 11:34:14 »
Toinen mikä tuli mieleen on, että joku noista turbon vakio lastuista ei rikasta ollenkaan ahdoilla. Vetää koko aika stoikassa.
Oho, eikö tuo aiheuta jo nakutusta jos mennään stoikassa ahdoilla?

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: "pikkuviri" 940 b230ft: laiha seos ahdoilla
« Vastaus #25 : 30.06.2015, 20:41:50 »
Oho, eikö tuo aiheuta jo nakutusta jos mennään stoikassa ahdoilla?

Ei aiheuta, edes bensalla.  Nimimerkkillä stoikassa mennään 181km/h nopeudelle asti, johon ei ilman ahtoja pääse.

Tehoa ei vaan saa stoikassa niin paljoa kun oikeilla rikastuksilla.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: "pikkuviri" 940 b230ft: laiha seos ahdoilla
« Vastaus #26 : 05.07.2015, 11:23:27 »
Vika löytyi. Immu oli paskainen tai oikeastaan molemmat maffit joita kokeilin. Kevyt jarrucleaner putsaus immulle ja seokset painuu vedossa tuonne 11 tuntumaan.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: "pikkuviri" 940 b230ft: laiha seos ahdoilla
« Vastaus #27 : 06.07.2015, 02:51:21 »
Vika löytyi. Immu oli paskainen tai oikeastaan molemmat maffit joita kokeilin. Kevyt jarrucleaner putsaus immulle ja seokset painuu vedossa tuonne 11 tuntumaan.

No, odotin (oletin, mikä on kaikkien munausten äiti), että putsaus on tehty jo ennen asiaan palaamista. :facepalm:

IMMun kohdalla ei voi kuin todeta, että puhtaus on puoli-ruokaa, mistä syystä tuomitsen kottarais-suotimet alimpaan helvettiin, perustellusti.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: "pikkuviri" 940 b230ft: laiha seos ahdoilla
« Vastaus #28 : 06.07.2015, 10:33:08 »
No, odotin (oletin, mikä on kaikkien munausten äiti), että putsaus on tehty jo ennen asiaan palaamista. :facepalm:

IMMun kohdalla ei voi kuin todeta, että puhtaus on puoli-ruokaa, mistä syystä tuomitsen kottarais-suotimet alimpaan helvettiin, perustellusti.
Ihmettelin itsekin miksi minultä jäi tuo IMMu putsaamatta asennuksen yhteydessä. Tuo IMM on tuon 240:n alkuperäinen -016 ja alkuperäinen suodatinkotelo ollut käytössä normi suodattimella aina edellisellä koneella.
Tuo Apexin kottarainen on nyt vaan sen aikaa paikallaan että saan 940:n kotelon modattua tuohon pissapojansäiliön tilalle.

Poissa masa88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: "pikkuviri" 940 b230ft: laiha seos ahdoilla
« Vastaus #29 : 06.07.2015, 15:31:34 »
Hyvä että löytyi.  :)

Itse sain vaparin pyöreilyllä langan poikki immusta. Sekin oli pari päivää kiinni kun modifioin orkkis boksia kiinni.  :facepalm:
-Volvo V70 2.4
-Volvo 945 2.3

 

Elekma  Autoracing