Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

B230F (740) Nakutustunnistin ja oireet

  • 56 Vastauksia
  • 21771 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1221
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F (740) Nakutustunnistin ja oireet
« Vastaus #45 : 17.09.2011, 17:36:38 »
Voihan luonnenäyttelijä Pera Reikä sentään! Taas toi vehje rupes nykimään. Ihan omia aikojaan. Sitten on ilmaantunut uusi vika, eli solenoidissa vaikuttais olevan jotain häikkää, kun startti pyörähtää välillä tyhjää. Mä kattelin, että sinne tulee johtoja samasta nipusta kuin nakutustunnistimelle, lämpöanturille jne. Ja sitten tuolla laturin vieressä on tommonen liitin (1), joka on semmosessa öö "klemmarissa" (2). Mikähän se mahtaa olla ja mitä sil tehää? Kuvaa saa kliksauttamalla isommaksi.
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

hevonen

  • Vieras
Vs: B230F (740) Nakutustunnistin ja oireet
« Vastaus #46 : 17.09.2011, 18:04:50 »
Se on ilmastointimallin kompuran virransyöttö.

s73

  • Vieras
Vs: B230F (740) Nakutustunnistin ja oireet
« Vastaus #47 : 17.09.2011, 19:13:58 »
olisiko virranjakajan kansi haljennut kun laitoit eka kerralla  kierona sen paikalleen?

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1221
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F (740) Nakutustunnistin ja oireet
« Vastaus #48 : 18.09.2011, 10:03:13 »
En ainakaan huomannu, että olis haljennu. Veikkaisin kuitenkin, että se oli kierossa, koska tosiaan yksi niistä ruuvien läpivientiholkeista oli varmaan millin sisällä muihin verrattuna.
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1221
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F (740) Nakutustunnistin ja oireet
« Vastaus #49 : 18.09.2011, 10:07:27 »
Voiskohan tuossa olla joku maadotus nyt pielessä jostain kohtaa? Mittaaminen vaatinee jotain Star Trek tekniikkaa?
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

s73

  • Vieras
Vs: B230F (740) Nakutustunnistin ja oireet
« Vastaus #50 : 18.09.2011, 10:56:59 »
sytytystulpan päissä ne kierreosat kunnolla kiinni? Eihän ne virranjakajan luona olevat johdot ole hankautuneet rikki esim ykk anturi tai muu? Näkeekö pimeässä sytkäosien läpilyönnit, ei itsellä ole ollut tuollaisia ongelmia? Mites ne bensan paineet?

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1221
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F (740) Nakutustunnistin ja oireet
« Vastaus #51 : 19.09.2011, 12:15:43 »
johdot on ehjät ja melkein uudet eli heinäkuun alussa vaihdettu. Tulpat on uudet. Jakajan kansi + pyörijä vaihdettu samaten heinäkuun alussa ja niin on tuo YKK-anturikin. Lisäksi sytkäboksi, suutinrele ja bensapumpun rele, sekä puola. YKK-anturin pultti, jolla se on kiinni, näyttää jotensakin hapettuneelle. Vuotaisko virtaa jotenkin?
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa Aabelix

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
    • sääaseman kanssa värkkäilyä jo vuodesta 1999
Vs: B230F (740) Nakutustunnistin ja oireet
« Vastaus #52 : 20.09.2011, 22:50:23 »
Voiskohan tuossa olla joku maadotus nyt pielessä jostain kohtaa? Mittaaminen vaatinee jotain Star Trek tekniikkaa?
Maadoituksesta saarnannut ennenkin mystisiin käyntihäiriöihin, tuleekos siihen virranjakajanrunkoon molemmille puolille ne Scalestricin autoradan hankaimien näköiset maadoitusjohdot rintapellistä.

Nakutunnistimen kiristysmomentti on sitten melko pieni eli 20Nm, ja harvoin niihin vikaa tulee.

Oma 940 häikkäili muutaman viikon tyhjäkäyntiä (mamma valitti kun on itse tässä ajellut kulkuneuvolla ) ja ei ollut aikaa perehtyä kuin vasta eilen ja syy oli vanha tuttu imusarjan tiiviste nyt yllättäen tälläkertaa 4. pytyltä.
Suurin syy tuon imusarjan tiivisteen vioittumiseen löytyy sitten öljykopan kannen tiivisteestä joka ei ollut se tuttu ja turvallinen vihreä vaan musta, joka vaihdettu keväällä nokan vaihdon yhteydessä, öljy on sitten mystisesti tihkunut itse tiivistemateriaalin läpi siihen malliin jotta imusarjan puolella öljyä oli kannen kolot täynnä ja sitä myöten liottanut imusarjan tiivisteen, ylimääräistä painetta ei kampikammiossa varmasti ole kun huohottaa ulkoilmaan isolla röörillä öljynkeräimen kautta. Tänään sitten Oulussa metsästin uutta imusarjan tiivistettä (vihreää sellaista) niin ensinnäkään ainoastaan kuudesta käydystä liikkeestä motonetista ja siniseltä tiiviste löytyi suoraan, sinisellä hinta vaatimattomat 21e kun järkihinta muualla pyöri 3 ja 3,5 e välillä, sinisellä on vain mk muutettu hinnan perästä euroksi  ;D
useita volvoja, ja vielä lisää volvoja, harrasteena -93 940 vapari B230 H-nokalla + "Jusen" piristämät boxit... yms. pientä

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1221
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F (740) Nakutustunnistin ja oireet
« Vastaus #53 : 24.09.2011, 18:09:26 »
Juurikin kävin läpi tuon virranjakajan maadoituksen ja ne oli kyllä päällisinkin puolin ihan kunnossa. Kävin myös akun maadoituksen läpi ja sekin oli ok. Kun lämmöt nousee sinne puoliväliin, niin alkaa nykiminen ja tänään toi sitten rupesi käymään kolmella pytyllä lämmetessään. Mä menen nyt käymään sen imusarjan tiivisteen sieltä läpi.
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1221
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F (740) Nakutustunnistin ja oireet
« Vastaus #54 : 24.09.2011, 19:42:38 »
Noni, ny loppu nykiminen. Ei ollu imusarjan tiiviste, eikä ollu lämpöanturikaan vaikka sen johtojen heiluttelu muka jotenkin väitti tepsivän. Kun siinä päätin johtoja heilutella, niin heiluttelin sytytysjohtojakin (jotka on vaihdettu uusiin koko setti tuossa kesällä aiempien käyntihäiriöiden yhteydessä) ja sitte alko tulla muutoksia käyntiin. Ja sitte mä otin johtoja erikseen sieltä 1 ja 2 pytyltä ja kiristelin niitä ja sormi osu sinne 3/4 pytyn johtoihin ja napsahti nahkamittarille jännitettä. 4-pytyltä sytytysjohto oli sitten rikki - mittäsin vielä jännitteen siitä johdon päältä ja sehän löi läpi sieltä. Että näin tällä kertaa.

Koko selvimisten tiimoilla on tullu vaihdettua kassillinen osia, myös tosiaan nuo sytytysjohdot, sekä putsailtua kaikenlaista ja tukittua imuvuotojakin. Ei tää ny ihan hukkaan ole menny ;D

Yks kyssäri olis vielä, että mitkät olis semmoset laadukkaat sytkäjohdot tuohon, kun jotenkin tuo motonet-sarja vaikuttaa keskinkertaselle. Onneks olin kuitenkin jättäny ne aiemmatkin johdot roikkumaan tuonne varaston hyllyyn.
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

s73

  • Vieras
Vs: B230F (740) Nakutustunnistin ja oireet
« Vastaus #55 : 24.09.2011, 21:13:26 »
ostin tarvikkeena, taisi olla ad:n loota. puolan johdon kävin siniseltä, mukana tullut  johto lyhyt tjtn. Toimii ongelmitta.

Paikalla TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8962
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: B230F (740) Nakutustunnistin ja oireet
« Vastaus #56 : 24.09.2011, 23:33:47 »
Yks kyssäri olis vielä, että mitkät olis semmoset laadukkaat sytkäjohdot tuohon,

Bougicord.

Tekee myös Volvon merkkiosana myytävät tulpanjohtosarjat, itse asiassa kun taannoin ostin tarvikeliikkeestä Bougicordin sarjan niin johdoissa oli Volvon logot  8)

 

Carcom Oy  Ateho