Kyseessä vuoden 90 automaattilaatikolla oleva Volvo, jolla on ollut nyt parisen vuotta enemmän ja vähemmän sähkövikoja, joiden perimmäistä juurisyytä ei vielä tiedetä. Alkuun ongelmana se, ettei auto lähtenyt käyntiin lämpimänä ja lopulta ongelmia alkoi olla kylmänäkin käynnistymisessä. Autoa käytetty autosähköihin erikoistuneella henkilöllä, jonka mielestä vikana oli puolien liitokset. Kyseiset liittimet vaihdettiin, puolia ei ole vielä vaihdettu, vaihdetaan jos suostuu vielä käyntiin lähtemään.
Lisäongelmaa tuli autolle tuli virheellisen apuvirran annon yhteydessä, eli apuvirtaa annettiin väärinpäin. Auto lähti tämän käsittelyn jälkeen käyntiin ja toimi puolisen vuotta moitteettomasti. Viime vuonna kesän korvalla loppui käyntiin lähtö, ja siitä asti auto on seissyt kotipihassa. Autolle hommattu uusi (käytetty) moottorinohjausboksi (sekä vaihteiston ohjausboksi), mutta välkyttää vieläkin diagnostiikkalaatikossa 1- nastalle koodia 223, lisäksi vaihteiston alueen valitsimen valot välkkää ja mittaristoon syttyy merkkivalo vaihteiston viasta.
Eikä siinä vielä kaikki, etuosan verhoilun alla on muutamia sulaneita johtoja (yksi ilmeisesti valonvaihtoreleen tms. maattojohto). Näitä sulaneita johtoja on hovimekaanikko vaihdellut/korvaillut, mutta hiukan tämä asiasta ymmärtämätöntä huolettaa.
Paljon on kotteroon uusia osia vaihdettu ja siinä on suhteellisen ehjä kori, joten ei sitä vielä paaliinkaan hennoisi laittaa. Itsellä ei ole autojen laitosta käytännössä mitään käryä, mutta autoa ei kukaan muu ole vuoteen suostunut laittamaan, joten itse se on kai yritettävä.
Toivottavasti sekavasta selostuksesta saa selvän. Jos jollakulla olisi tämän projektin suhteen jotain neuvoja tarjota, olisin todella kiitollinen.