Juu, itse laatikko perusosiltaan (=sisuskalut, rattaat ja vaihteensiirtäjät paitsi siirtotanko johon vaihdekeppi kytketään) on sama kun 200/700/900 sarjoissa käytetyt, paitsi että sisääntulo ja ulosmenoakseli ovat erilaiset. Samaten eroa on myös kuoren öljypropuissa (reijät eri paikoissa). 300 sarjan lootan etupäähän on pultattu laippa kardaaniputkea varten, kun taas isoissa volvoissa tuossa on kiinni kytkinkoppa. Takapäässä toistepäin, 300 sarjan lootassa on laippapintaan pultattu perävaihde, kun taas isossa volvossa on päätylaippa ja kardaani. Isossa volvossa vaihteensiirtotanko kepiltä tulee lootan takapäähän, 300 sarjassa taas etupäähän, eli tuo lootan sisään menevä siirtotankokin on ainakin käännetty toisinpäin, mutta aika varmasti erilainen.
Homma on mahdollinen, mutta ei todellakaan järkevä. Joudut teurastamaan sopivasta laatikosta sisääntulo ja ulosmenoakselit ja muut ed.mainitut laipat ja osat, ja siinä on tuntien työ.
Eli summa summarum, ei kannata, ei sitten mitenkään, koska 200 sarjaan sopivia lootia on varmaan helpompi löytää samaan hintaan kun 300 sarjan laatikoita.