Kulkukoira  Proturbo

B230F (740) Nakutustunnistin ja oireet

  • 56 Vastauksia
  • 21825 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9003
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: B230F (740) Nakutustunnistin ja oireet
« Vastaus #15 : 29.08.2011, 01:11:29 »
Mitenkäs sen tyhjäkäyntiventtiilin putsaaminen?

Lisään tähän asiaan, että ei sitten ollenkaan mitään vettä sinne. Liuottimella putsaus, varmaan tärpättikin toimii, itse käyttänyt bräkleeniä. Lopuksi voi voidella sopivalla öljyllä ettei osat hapetu eikä jumitu. Vaikka suihkaus CRC:tä tai aseöljyä ja ylimääräiset valutetaan/pyyhitään pois.

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1221
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F (740) Nakutustunnistin ja oireet
« Vastaus #16 : 29.08.2011, 07:24:29 »
Nonih, lakkabensaa löytyy hyllystä, joten pitää liotella, kunhan kerkiää. Mites noi voiteluaineet nyt oikeesti tommosissa törkyä keräävissä koloissa. Varastosta löytyy vähän joka sorttista: aseöljy, ptfe, yleisöljy, wd40... Onko toi wd40 hyvä vai huono?
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa pikatraktori

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F (740) Nakutustunnistin ja oireet
« Vastaus #17 : 29.08.2011, 07:29:50 »
WD40 käy hyvin. Tosin siellä on ns jatkuva kierto kaasuttajaan päin, joten mikään aine siellä ei kovin kauan pysy  ;).

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1221
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F (740) Nakutustunnistin ja oireet
« Vastaus #18 : 29.08.2011, 07:33:09 »
Se lienee LH:lla, joten jos paikkasit imuvuodon, niin irroita akun napa minuutiksi, jotta kaikki adaptiiviset arvot katoavat muistista ja homma aloitetaan alusta.

Ennen operaatiota lue vikakoodit 2 ja 6 navasta (diagnostiikka pistokkeesta).
Jos 1 - 1 - 1, niin akun kenkä irti.  Ja kokeile ajoa sitten.

Akun napa oli irti rämpätessä, kun irrottelin ja putsailin noita liittimiä. Vikakoodit molemmista tökkeleistä 1-1-1. Taas kaupasta lähtiessä toi pelas ok. Joko se tykkää olla kotona tai sitten tolla vois olla jotain tekemistä lämpöjen tasaantumisen kanssa.
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa Dartteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 385
    • Asesepänliike Teräsjänne Oy
Vs: B230F (740) Nakutustunnistin ja oireet
« Vastaus #19 : 29.08.2011, 09:23:22 »
Akun navan irroituksen jälkeen huono käynti viittaa siihen, että vakiokartalla seossuhde on pielessä, itse olen tätä havainnut yleensä isommilla suuttimilla ajettaessa. LH säätyy pienen hetken jälkeen itsekseen kuntoon.

Vai korjaantuiko tämä jo imuvuodon tukkimisen jälkeen?
Harmonisaatio meni metsään! B230FT, B230FBT, B230FT, AQ250B ja B5254T2

http://terasjanne.com

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1221
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F (740) Nakutustunnistin ja oireet
« Vastaus #20 : 29.08.2011, 11:22:54 »
Vika ei korjaantu, muttei sittenkään. Jotenkin se kuitenkin tuntuis sille, että ajamalla korjaantuu. Eli ajelee sen muutaman kilsan kauppaan ja menee ostamaan hiivaa kiljuunsa ja sitten takasin, niin pelaa.
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9003
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: B230F (740) Nakutustunnistin ja oireet
« Vastaus #21 : 29.08.2011, 11:28:16 »
Vika ei korjaantu, muttei sittenkään. Jotenkin se kuitenkin tuntuis sille, että ajamalla korjaantuu. Eli ajelee sen muutaman kilsan kauppaan ja menee ostamaan hiivaa kiljuunsa ja sitten takasin, niin pelaa.

Kylmänä tökkii, lämpimänä toimii? Haisee lämpöanturilta. Siis koneen, ei mittariston. Tai sitten anturi lohkossa on ehjä mutta tieto ei mene ECUlle kunnolla (johdot, liittimet).

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1221
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F (740) Nakutustunnistin ja oireet
« Vastaus #22 : 29.08.2011, 13:11:49 »
No sitä arvailin eilen. Olen kyllä arvaillu kaikkea muutakin, joten pitää kait sitäkin kattoo jossain vaiheessa.
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1221
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F (740) Nakutustunnistin ja oireet
« Vastaus #23 : 29.08.2011, 13:18:05 »
Onko se toi se lämpötila-anturi? http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/373309/16
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

The moose

  • Vieras
Vs: B230F (740) Nakutustunnistin ja oireet
« Vastaus #24 : 29.08.2011, 13:21:26 »
musta anturi.. itelle kans hain motonetistä ja nyt sen kanssa saa jo tapella. lämpösenä lähtee huonommin käymään mitä entisellä täysin väärällä turbon sini päisellä anturilla

maksaa vaan muutaman kympin enemmän se musta bosch

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9003
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: B230F (740) Nakutustunnistin ja oireet
« Vastaus #25 : 29.08.2011, 14:51:17 »
Lämpöanturin voi myös mitata yleismittarilla ennenkuin turhaan ostaa ja vaihtaa.

Joku kaivaa ne vastusarvot jostain mitä sen kuuluu missäkin lämpötilassa näyttää...

Kun auto on ollut pitkään ajamatta ("täysin kylmä") niin vastuksen pitäisi olla +20 astetta vastaavilla lukemilla, mikä nyt vallitseva lämpötila onkaan. Sitten kun auton ajaa kuumaksi niin vastuksen pitäisi näyttää +80..+100 astetta vastaavaa lukemaa. Ei ole vielä aukoton testi, mutta jos näillä lämmöillä kulku tökkii niin joko se näyttää väärin tai syy ei ole anturissa.

Poissa pikatraktori

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F (740) Nakutustunnistin ja oireet
« Vastaus #26 : 29.08.2011, 15:13:26 »
Onko se toi se lämpötila-anturi? http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/373309/16

Eipä taida olla - näitä Motonetin antureita on vain koeteltava ja vietävä takaisin. Kyseessä saattaa olla ns yksinapainen anturi, turboille ja musta - ei kaiketi käy. Vastaava homma LH jetronic 4.2:lle on kaksinapainen. Eli anturissa on kaksi samansuuruista vastusta, jotka maadottuvat runkoon. Itse jouduin kyllä tuon saman vermeen hommaamaan Siniseltä tiskiltä, vaikka se on kaikissa tuolla ruiskutuslaitteistolla varustetuissa autoissa sama. Sen testaus on siitä helppoa, että kummastakin navasta pitäisi tulla sama lukema - kaksi johdinta joista toinen runkoon. ;)

hevonen

  • Vieras
Vs: B230F (740) Nakutustunnistin ja oireet
« Vastaus #27 : 29.08.2011, 16:31:00 »
Onko se toi se lämpötila-anturi? http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/373309/16
On. Hyvin se on mulla toiminut.

Eipä taida olla - näitä Motonetin antureita on vain koeteltava ja vietävä takaisin. Kyseessä saattaa olla ns yksinapainen anturi, turboille ja musta - ei kaiketi käy. Vastaava homma LH jetronic 4.2:lle on kaksinapainen. Eli anturissa on kaksi samansuuruista vastusta, jotka maadottuvat runkoon. Itse jouduin kyllä tuon saman vermeen hommaamaan Siniseltä tiskiltä, vaikka se on kaikissa tuolla ruiskutuslaitteistolla varustetuissa autoissa sama. Sen testaus on siitä helppoa, että kummastakin navasta pitäisi tulla sama lukema - kaksi johdinta joista toinen runkoon. ;)
Tuo musta on kaksinapainen ja juuri se pitää ollakin. Ruisku on 2.4 eikä 4.2. Lh tekee myös 4.2 mutta sitä ei näissä takavedoissa käytetä. Kaksi johdinta joista toinen runkoon.;) Niin siis kummastakin johtimesta maata vasten mitattuna sama arvo.
Ottakaa huomioon että tuo sininen anturi on vain -84 asti eli siihen vanhaan ruiskuun turbossa...

Tuossa on ne vastusarvot.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=588.0

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1221
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F (740) Nakutustunnistin ja oireet
« Vastaus #28 : 04.09.2011, 21:59:52 »
Noniin, taas on sunnuntaipäivää piristetty Volvon parissa ja tuloksia:

- Nyki kylmänä ihan hemmetisti, siis oikein todelista käyntihäiriötä ja tyhjäkäynnillä pahimmillaan. Meinasin, että se hyytyy liikennevaloihin, mutta kyllä se sitten kaasuttelemalla jaksoin paikalliseen rautakauppaan semmosen muutaman kilometrin matkan. Rautakaupan pihasta poistuessa nykiminen oli sitten haihtunut johonkin, pari pikku tökkäystä, mutta ei muuta.

- Iltapäivän ohjelma jatkui sitten tuon tyhjäkäyntiventtiilin putsauksessa, ensin lakkabensalla ja sitten sinolilla ja paineilmalla ne lakkabensat ja loput roinat ulos + wd40 sisään. Putsasin samalla liittimiä ja mittasin siinä auton ollessa reilu kädenlämpöinen nuo vastusarvot ja kyllä ne oli ihan siinä mitä 40 asteessa kuuluukin. Eli ainakin siinä kohtia toimii tuo anturi. Ja hiukka myöhemmin ne vaikutti siinä 25 - 30 (kämmenissä on lämmön mittaukseen hiukka toleranssia) muuttuvan ihan noiden ilmoitettujen arvojen mukaan. Eli ainakaan mitään kovin pahasti tuossa ei ole mettässä.

- Mullahan on ollu sitä Valvolinen injection cleaneria tuolla tankissa pullollinen ja nyt alkoi tankki olemaan punasella, joten kostoksi tankkasin 98:a tankin täyteen. Siitä sitten motarille ja rampista kiihdyttäen sinne ylisosiaalisten 7 metrin turvaväliin. Siinä sitten himmasin kaasua ja nykäisi kerran. Sen jälkeen ei enää ajossa nykiny sillä muutamalla kilometrilla motaria, eikä muutenkaan, kunnes pikku röpötystä liikennevaloissa.

- Nyt en oo kattonu vikakoodeja (kun ei niissä aiemminkaan mitään oo ollu ;D), mutta mites toi lambda oireilee? Se kun alkaa olla niitä mitä ei oo vielä vaihdettu. Ei oo lambavalo palanu kuin virrat päälle laittaessa. Tulppaanipuimurissa se paloi muutenkin ajoittain - yleensä, kun joutu motarilla tiputtamaan nopeutta jonkun tukkiessa tien.

- Ja sitten toinen kyssäri, että saako ja miten, nuo antureille tulevat johdot ja liittimet mitattua, että  ne on kunnossa ihan päästä päähän?
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

s73

  • Vieras
Vs: B230F (740) Nakutustunnistin ja oireet
« Vastaus #29 : 04.09.2011, 22:52:35 »
jos virranjakajan kansi on venttiillikopan päädyssä ja  käytetään muuta kuin boschin kantta pitää se hioa suoraksi,hiomaton kansi voi haljeta kiristettäessä.  tarvikekannet on kiikkulautoja pöydälle laitettaessa. Itse käy bensasuodattimen ja kannen siniseltä, mitään nykimistä eikä muita oireita ole.  vitosen kalliimpi boshilainen kuin tarvikekiikku, tarvikkeena boschilaiset hemmetin kalliita, siksi haen siniseltä.   
« Viimeksi muokattu: 05.09.2011, 07:10:41 kirjoittanut s73 »

 

Proturbo  Autodiagnoosi