Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Takavetoiset => Aiheen aloitti: 745insports - 06.10.2012, 21:38:56
-
Eli tarvitseeko B230F talvella tuota läppää ohjaamaan lämmintä ilmaa pakosarjan ympäriltä ilmansuodattimelle?
Itselle tuli koneen vaihdon yhteydessä sellanen pakosarja missä ei ole ikinä sitä peltihässäkkää ollut, niin mietin että pitääkö siihen sellainen tehdä ennen talven tuloa, vai onko se ihan turhaa?
Nyt ei oo ollu sitä koko läppäsysteemiäkää paikallaa. Eikai näissä tuonkaan ajan ruiskuissa pitäis jäätymis ongelmaa olla, ja luulis et ainaki IMM tykkää huonoo jos sille lämmintä ilmaa tarjoo.
-
Ei tarvii.
Ainoa mitä olen näissä ruiskuvehkeissä huomannut on että matka-ajoa ajettaessa kovilla pakkasilla kaasuläppä saattaa vähän jäätyä asentoonsa, huomaa poljinta painettaessa pienenä nykäyksenä.
Ei mitään käytännön haittaa ole ollut. Onpahan sitten tehot tallella kun ottaa kylmää... ;)
-
Toisaalta jos on kunnossa oleva termostaatiläppä siinä kotelossa niin ei pitäisi haittaakaan olla esilämmityksestä. Toisaalta jos ajelee etelän talvessa ja lohkoa käyttää niin eipä tuosta esilämmityksestä ilman kohdalla taida hyötyä olla. Ota tästä selvä. Onko uusissa vehkeissä vielä tuota esilämmitystä, siitä voi vähän päätellä sen tarpeellisuudesta.
-
Taitaa tuo esilämmitys olla jäänne kaasareiden valtakaudelta. ::)
-
Taitaa tuo esilämmitys olla jäänne kaasareiden valtakaudelta. ::)
Jep, ja kaasarit on mopoihin, enkä oo niissäkää tollasii nähny :D
-
Kyllähän noissa kaikissa rallivehkeissä tuntuu kaasarit olevan että ei ne ihan mopoihin pelkästään ole.. ::)
-
Kyllähän noissa kaikissa rallivehkeissä tuntuu kaasarit olevan että ei ne ihan mopoihin pelkästään ole.. ::)
Mut niissä ei varmaankaan oo imuilman lämmitystä..? :)
-
Kyllähän noissa kaikissa rallivehkeissä tuntuu kaasarit olevan että ei ne ihan mopoihin pelkästään ole.. ::)
No, ei ehkä ihan kaikissa! Mutta historic-luokissa varmaan löytyy... :D
Ja niissä tuskin on sitä imuilman esilämmitystä! ;)
-
B200e ainaki tarvii imulämpöä yli -25C pakkasilla, ilmamäärämittarin lautanen jäätyy ja tyhjäkäynti on sitte matka-ajon jälkee seuraavassa risteyksessä kadoksissa. Ei se ihan turha oo, itellä on peltisarja ja laitoin vaan sen putken vähä sinne päin osottaan nii ei jäätyny sitte -32C pakkasellakaan.