Mulla meni viime viikon hillareissulla kuskinpuolen etukumi puhki. Vuosi sitten oli pullo menny vanhaksi, mutta toimihan tuo. Ilmeisesti 4 vuoden välein pullo pitäisi uusia, kun 2015 käyttöönotettu auto. Kannattaa tuo pitää kunnossa ettei hinaushommiksi mene jostain hevonperseestä metsäautotien päästä. Ohjekirja kehotti ottamaan kompressorille virran lähimmästä pistokkeesta auton sisältä. No eipä lähteny pöriseen keskikonsolin pistokkeesta eikä keskikonsolin takapistokkeesta. Luulin jo, että koko kompressori rikki. Päätin vielä kokeilla yltääkö kompuran piuha kontin pistokkeeseen. Just ylsi, ei ois saanu olla senttiäkään lyhyempi piuha, kun renkaan venttiilikin oli yllätys yllätys jääny mahdollisimman lähelle keulaa. Kontin pistokkeesta se sitten lähti pöriseen ja sain pullon tyhjennettyä ja ilmaa renkaaseen. Reikä oli suoraan renkaan "päällä" ja kohtuu iso, joten tuli kiire saada auto liikkeelle, jotta paikkausaine pääsee leviään pitkin rengasta. Muutaman kilometrin ajon jälkeen pysähdyin tarkastamaan tilannetta ja hyvältä näytti. Ilmaa tuntui olevan ihan hyvin ja uskalsin ajella vanhempieni pihaan muutaman kilometrin matkan. Aamulla ilmaa oli edelleen
renkaassa, laitoin vielä kompuralla lisää ja ajelin reilut 50km rengasliikkeeseen hakemaan uuden satsin renkaita. Alkuperäiset Pirellit oli jo melko lopussa ja tilalle tuli Continentalin PremiumContact 6. Hyvän tuntuiset renkaat ja paljon hiljaisemmat kuin Pirellit eikä edes kovin kalliit ollu. Tosin olihan Pirellit jo kuluneet.
Tyhjä pullo on edelleen kiinni kompressorissa, koska ei helposti lähteny irti enkä halunnu alkaa rikkoa koko laitosta. Siinä ilmeisesti tarkoituksella jokin lukitus ettei lähde irti vahingossa. Liekkö nuo saa liikkeessä sen irti ettei tarvis ostaa kuin uusi pullo. No ensi viikollapa tuo selviää, kun auton huoltoon vien.