Elekma  Autoracing

Mercedes-Benz topic

  • 733 Vastauksia
  • 286089 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juhizz

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2351
    • VolvoRyhmä@Facebook
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #705 : 20.02.2016, 18:23:57 »
Varovasti sivusilmällä selaillut nettiautoa ja miettinyt että jos joskus tulevaisuudessa vaihtaa autoa ja hullaantuu vaihtamaan merkkiäkin samalla, niin minkälaisia pelejä nuo w211 koriset E-Märsut ovat?

Onko vielä ruoste näiden ongelma kuten edeltäjässä? Onko mitään ominaisuuksia joista koituu harmia? Kyseessä siis bensamoottoriset mallit (200 Kompressor ja ehkä siitä ylöspäin..)

The moose

  • Vieras
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #706 : 20.02.2016, 18:42:35 »
Meirän ukolla oli e mersu 320 cdi koneella 2006 ja sen jälkeen 2010. Molemmat tyhmyyttään osti ilma alustalla. 06 meni pusseja kokoajan ja kompura kiukutteli sen aikaa mitä autoo piti. Renkaat se söi niin edestä kun takaa.

10 kesti ehkä vähän paremmin mut ilma alustan paskuuteen kyllästyi sitten lopullisesti.

Sit vaihtoi 2011 mallin b 180 josta etupään nivelet vetarit ja vaihdelaatikko antautui alle vuodessa.

Nyt on ajellu hyndailla tyytyväisenä. Olisko i40 farkku ja on tilaa kuin e mersussa.

Poissa 740 GLE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • Pohjoinen Besserwisser
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #707 : 24.02.2016, 01:38:06 »
Meirän ukolla oli e mersu 320 cdi koneella 2006 ja sen jälkeen 2010. Molemmat tyhmyyttään osti ilma alustalla. 06 meni pusseja kokoajan ja kompura kiukutteli sen aikaa mitä autoo piti. Renkaat se söi niin edestä kun takaa.

10 kesti ehkä vähän paremmin mut ilma alustan paskuuteen kyllästyi sitten lopullisesti.

Sit vaihtoi 2011 mallin b 180 josta etupään nivelet vetarit ja vaihdelaatikko antautui alle vuodessa.

Nyt on ajellu hyndailla tyytyväisenä. Olisko i40 farkku ja on tilaa kuin e mersussa.
Sehän on hyvä, että mieluisakin löytyi lopulta.

Mutta kerrotko, oliko tuo 2011 mallinen B nykyistä tuotannossa olevaa korimallia, vai sen edeltäjä? Ja mikä vaihteisto antautui millä kilometreillä?

Vanhemman version momentinmuuntimen ja variaattorin yhdistelmän kuuluukin hajota, mutta DCT-7 kiinnostaisi, vaan siitä ei ole itsellä mitään kokemusta eikä edes oikein luotettavaa huhupuhetta?
Pehmennetty E220 CDI Avantgarde
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • www.vrcf.fi
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #708 : 11.03.2016, 18:33:29 »
Olisko arvon Mersu-miehillä arviota mikä harmittaa C200 CDI:tä -10? (luulisin olevan tämä, kollegan auto)

Kylmällä ja kostealla ilmalla alkaa kuulemma sama vaiva joka jatkunut jo pari vuotta ainakin, auto käynnistyy normaalisti mutta mikään muu ei sitten toimikkaan. Mittaristossa ei pala "mikään", sähköjarrua ei saa pois ja vaihdekkaan ei mene silmään(keppi ei vissiin liiku ollenkaan), jäähdyttimen puhallin huutaa täysillä. Tämän saa sitten pois kun runkuttaa sähköjä ees taas, tai käynnistelee autoa useamman kerran. Ukko on jo vähän tympääntynyt kun saa aamulla lähteä töihin ~20min etuajassa että ehtii kaikki rituaalit tehdä...
Ei auta tolpassa pito kuin satunnaisesti, akku ollut monet kerrat laturissa eikä tilanne muutu juuri mihinkään.

Vika on pahimmillaan aamuisin, tai kun ukko viikonlopun jälkeen on mökiltään lähdössä. Eli auto seissyt "yön yli".
On koittanut pitää lukitsemattakin mutta ei sekään auta.

Huollossa eivät löydä vikaa kun vikamuisteissa ei näy mitään, eikä vika tietysti esiinny siellä.  :( Akku tohon on kuulemma kerran vaihdettu, ja viimeksi huollossa olivat sille jonkun kuormitustestin tehneet ja todenneet ehjäksi. Ukko kun ei millään haluaisi sijoittaa koemielessä rahhoo akkuun.

Jos jollain olisi samansuuntaisia ongelmia, ja varsinkin ratkaisuehdotuksia niin sellaisia otetaan mielellään vastaan. Itellä ei oikein into riitä sukeltaa tuonne Mesevoorumille, ja omistaja taas on vanhempi "ei-tietokoneystävällinen" ukko.  ::) Juunou.

Tämä lienee jollain tavalla ratkennut. Huollossa olivat tosiaan saaneet vian lopultakin päälle ja olivat tulleet siihen tulokseen että joku valomoduli on rikki. Sen vaihtoivat ja nyt auto on pelittänyt iliman mithään vaikka on ollut kosteaa ja kylmää.
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa peteq

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #709 : 10.04.2016, 06:50:39 »
Laitetaas muutama kuva Mersuista










Poissa JussiT-5R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
    • JussiT-5R kuva-albumi
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #710 : 25.04.2016, 19:05:36 »
Aiemmissa kuvissa ollut vaaleansininen W212 päivitetty tylsänhopeaan W221:seen.

Oli sen verran helmi yksilö, että pakko tehdä kaupat. Suomi-auto, merkkiliikkeestä ja yhdellä omistajalla ollut uudesta asti, oli vaihtanut heillä nyt uuteen Mersuun.

Poissa TimoV8

  • Kaksonen Sr. - Kuplautunut
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5989
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #711 : 25.04.2016, 19:43:49 »
Tässä perheenkuljetin juuri vahattuna:




Nyt pitäisi jälkikasvun ja tavaroitten mahtua kyytiin.
« Viimeksi muokattu: 26.04.2016, 12:21:25 kirjoittanut TimoV8 »

Luota minuun -tiedän mitä teen!

Poissa JussiT-5R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
    • JussiT-5R kuva-albumi
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #712 : 02.05.2016, 20:24:17 »
Aiemmissa kuvissa ollut vaaleansininen W212 päivitetty tylsänhopeaan W221:seen.

Oli sen verran helmi yksilö, että pakko tehdä kaupat. Suomi-auto, merkkiliikkeestä ja yhdellä omistajalla ollut uudesta asti, oli vaihtanut heillä nyt uuteen Mersuun.
Niin tuollainen...





Tämä kesä mennään varmaan aika pitkälti noin, eli vakiot 18" alla, mutta jos ensi kesäksi sitten vähän isompaa ja näyttävämpää pyörää alle...
Miedot kalvot tulee varmaan tämän kesän aikana laseihin.

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #713 : 10.05.2016, 23:55:15 »
Viikonloppuna pääsin kokeilemaan E coupe 350 CDI:tä.
Hieno peli kieltämättä ja valehtelisin jos sanoisin etten kyydeistä olisi pitänyt. Komea kori, mutta tosi pieni sisältä. Hiljainen ajella vaikka oli 255:set alla ja motarilla 140 vakkarissa.
On nuo nyky automaatitkin jo hyviä ajettavia kun pykäliä on tarpeeksi laatikossa.
Koneesta todella pidin ja lisää terää siihen varmaan lastulla saisi tarvittaessa.
Ensimmäinen mersu ja samalla sähkötehostettu ohjaus josta pidin.

Kyllä tuommoisen ottaisi mielellään omakseen. Noilla hinnoilla toki auton tarvitsee ollakin sitä mitä oli.

Ainoa mikä ärsytti on se sama mikä ennenkin, eli se kun kaikki paitsi cruise pitää änkeä yhteen viikseen.
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

Poissa 740 GLE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • Pohjoinen Besserwisser
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #714 : 18.05.2016, 18:29:11 »
Montako viikseä nykyisten kolmen sijasta pitäisi olla, että riittäisi  :)

Jos kaksi toimintoa (vilkut ja lasin pesun) yhdistävä viiksi on vaikea hahmottaa, miten ihmeessä ennen pärjättiin 240,  740, 940 ja S/V70 kaksi toimintoa (vilkut ja cruisen) yhdistävän viiksen kanssa?

Mersun vilkut + lasinpesun yhdistävä viiksi taitaa tuntua ensi kertaa käytettäessä oudolle, koska sitä pitää pyörittää? Jos ongelma on ratin puolan takana piilossa pyöriteltävä lasinpesuviiksi, haluamansa merkit voi hakea kohdalleen auton ostettuaan ja sen jälkeen jättää automatiikan päälle.
« Viimeksi muokattu: 18.05.2016, 18:41:57 kirjoittanut 740 GLE »
Pehmennetty E220 CDI Avantgarde
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä

Poissa JussiT-5R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
    • JussiT-5R kuva-albumi
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #715 : 27.08.2016, 20:23:28 »
Löytyi tutun kautta halvalla tuollaiset AMG-replicat, niin tuli laitettua niihin vielä kesäkumit ja alle loppukesäksi.

Muuta en sitten olekaan juuri tehnyt, muuta kuin ajanut.  :pomo:
Tai no xenoneihin vaihdoin uudet polttimot ja sumarit ledeiksi, mutta siinä se.



Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 608
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #716 : 09.09.2016, 13:30:51 »
Joo eli semmosta propleemaa ois ku mulla on tuommonen w123 mersu vuodelta 77
Ja siinä alko aika voimakas naputus kuuluu tyhjäkäynnillä.
Millanen venttiili koneisto näissä on ja toinen ku 1. suutin on märkä ulkoisesti, niin miten sen voi purkaa, uskaltaako avata rohkeati että ei tarvitse pelätä mitää paine suihkua? :D
Moottori om616 eli 2,4l diisseli.
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #717 : 11.09.2016, 00:16:02 »
Nakutus voi lähteä viallisesta suuttimesta ja sen runkoa ei kannata itse purkaa, koska sen jälkeen se luultavasti alkaa välistä vuotamaan. Ei siellä mitään painetta ole suuttimissa auton ollessa sammuksissa, eli suutinputken voi avata huoletta ja irroittaa suuttimen kannesta. Suosittelen huollattamaan suuttimet jossakin dieselhuollossa, jos niissä vikaa on. Itse ei niihin kannata kajota.

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 608
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #718 : 11.09.2016, 10:51:50 »
Okei. Hyvä tietää, mutta jos irrottaa suuttimen kannesta, niin eikö sen aluslevyn vai mikä sielä onkaan niin voi vaihtaa. Kaveri sano että se on tosi yleinen nukutuksen syy.
Täytyy noita korjaamoja tutkia, tammerdiesel on tossa aivan vieressä ainaski.
Kiitos vastauksesta.
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #719 : 11.09.2016, 18:10:17 »
Mielestäni tuon suuttimen nakutuksen voi selvittää niin että käydessä löysää suutinputkia ja se minkä kohdalla nakutus hiljenee on viallinen suutin.

 

Elekma  Autoracing