Elekma  Autoracing

Mercedes-Benz topic

  • 733 Vastauksia
  • 285181 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hama

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #405 : 03.01.2014, 01:35:21 »
Niin kyllähän sinne kiertoonkin häviää öljyä koneen käydessä. Omakin volle vilkauttaa välillä "lisää öljyä" valoa motarilla, ja kun het ajon jälkeen kattoo niin alarajassa on. Kylmästä koneesta on kolmannes tikun väliä kuitenkin. Eli ajellaan rauhassa öljynvaihtoon vielä muutamaviikko ku tiiä mitä siellä nyt kiertää.

Mersuista sen verta että suutinvika makso itellä joulunalla 130€ kun rupes tervaamaan suuttimen ympäristöä. Osathan tuohon maksaa parieuroa, tiiviste 0,98 ja pultti 1,47€ KL varaosassa jos ite tekee. Ite vein kaverin pajalle kun oli kiirus ja ite töissä, niin holkki vaihettiin samalla suuttimeen niin osat makso sen 3kymppiä plus työ 100. Ite suutin on ehjä. Mutta ongelmahan nuissa on tuo pultin venyminen ja rupeaa vuotamaan puristukset ulos.

Jos putki jäätyy parikinkertaa umpeen niin ei vissiin kovinpitkää ajoa Ribben sukulaisella oo. Ja kestäneeko mikään auto semmosta.  Niinhän net puhuu jotta akutkin nykyään kuraa kun kestä yhtä talvea webastokäyttöä. Puolituntia lämmitystä ja vartin työmatka sekin ruuhkassa. :2funny: Jaa miks ei kerennyt lataamaan? Mutta se onki oma stoorinsa. :)
Volvo s60 2.5t / MB ML270

Poissa J.Rahkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #406 : 03.01.2014, 11:44:21 »
Samanlaiset Bosch suuttimethan näissä on kuin muissakin Commonrail-vehkeissä. Pohjatiivisteen ja pultin vaihto on pikkuhomma kun se tehdään ajoissa eli auto on asianmukaisesti huollettu. Suutinviastahan ei varsinaisesti ole kyse.

Pakoputki ei talvella näissä juuri lämpene eli kondenssivettä pääsee kertymään. Myös parkkeeraaminen perä hankeen saattaa tuoda ongelman missä tahansa autossa.
V40 D2 -17
Scania R -14

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #407 : 03.01.2014, 13:46:06 »
Meillä on nyt emäntä ajanut 3 vuodessa 104tkm vanhalla E200CDI:llä ja vaihtamaan on joutunut lähinnä kulutusosia... ostaessa oli ajettu 540tkm, nyt se 644tkm :) Viime viikolla meni leimasta laakista läpi :)

Ostaessa/koeajolla selvisi seuraavat viat ja ne tinkasin auton hinnasta sekä korjasin lähes välittömästi

- Konepellin kaasujouset 20e/kpl
- Toinen etupyöränlaakeri äänsi 24e

Matkan varrella korjailtua

- Jarrulevyt sekä palat on vaihdettu joka kulmaan kerran(käsijarruosat samalla tietty)reilu 100e
- 1kpl takaiskareita nuukana kaverina kun pomppas kerran leimalla(tää on vaan käyttis tyyliin!!) 70e
- Yksi sarja kesärenkaita sekä yksi sarja talvirenkaita ostettu(kesärenkaat taas loppu, talvirenkailla ajaa vie pari talvee) molemmat sarjat kokoa 225/45 kesä ~240e/srj ja talvi ~280e/srj
- Toisen puolen takajarrukilpi kun vanha mätäni ~45e
- Takapöntön korvasin suoralla putkella kun mätäni, ei silti pörise eikä pärise yhtään(nyrkin kokoinen ahdin ja etupönttö vaimentaa tarpeeksi) 0e
- Cdi "kallis tyyppivika" 2kpl suuttimia alkoi vuotamaan. Pohjatiivisteet 1e/kpl ja venyvät pultit 1e/kpl suoraan veholta. Eli yhteensä 4e osat :) Yks korjaamonomistaja kävi kotipihalla "kairaamassa" kannesta suuttimien kolot tasaiseksi kun oli työkalut ja veloitti tästä 30e.
- Lasinpyyhkimen sulka ~30e

Lisäksi autoon on vaihdatettu aina 20tkm valein öljyt ja mikä parasta tuolla välillä ei joudu tippaakaan öljyä lisäämään(65-70e/kerta) :) Ja kerran laatikko sekä peräöljyt(jotain reilu 150e)..

Jotain ylimääräistäkin on tullut laiteltua kuten 4kpl kaukalomattoja että on mukavampi pitää siistinä ja 59e tehoboksin lähetyskuluineen tilasin saksasta niin on vähän mukavampi lähteä ohituksiin 8) Jokunen polttimo on joskus palanut..

Suurin vikahan noissa vanhoissa mersuissa on ruoste jota meidänkin yksilöstä löytyy lokarinreunoista sekä ovista mutta onneksi se ei haittaa ajoa. Pohja on hitsaamaton ja tosiaan jälleen viimeviikolla kovaksi ja ehjäksi todettu :) Lähinnä kosmeettinen haitta tuo..

Enpä juuri keksi millä mulla käytetyllä(ostaessa 11v) autolla olisi päässyt halvemmalla ja helpommalla nuo reilu 100tkm. Omaan Volvoon missä volkkarindieseli olisi saanut lisätä jo tuolla matkalla 100 kertaa öljyäkin kun kuluttaa sen 1l/1000km :D Kulutus on ollut kohtuullinen isoksi autoksi, kaikkea 5,9-7,0l väliltä(yleensä 6,4-6,5l/100km). Lisäksi mersussa on jakopääketjulla joten siinä säästää selvää rahaa ja välttyy turhilta jakopääremonteilta. Kyyti on hyvää kun on automaatti, vakkari ja ilmastointi. Tilaa on sisällä enemmän kun uudemman mallin E-sarjalaisissa.. pari vuotta vielä olisi tuolla tarkoitus ajaa ja sitten vaihdossa w211 06-> tai w212 jos perse kestää ::) Muita merkkejä en tuollaiseen yli 30tkm/vuodessa ajoon en edes harkitse.. bemareita saisi uudempia ja vähemmän ajettuja samaan hintaan mutta mulla on sellainen olo että omistaminen tulee KALLIIKSI! Volvojen etuvetoisuus ei oikein houkuta, muuten varmaan ihan ok autoja D5 koneiset. Ranskalaiset ja italialaiset kierrän erittäin kaukaa.

Jaa niin imusarjan(tyyppijuttuja) ajattelin tässä joskus kun kerkiän irroittaa ja putsata sekä samalla poistaa ne läpät sieltä kun veikkaan että on tukossa. Ehkä ohitan egr:n samalla niin pysyy jatkossa puhtaana..
« Viimeksi muokattu: 03.01.2014, 13:57:52 kirjoittanut VahuJ »
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #408 : 03.01.2014, 15:14:38 »
Jaahas, mulla maksoi yli 900 euroa suutinremppa -99 S210 E220 CDI. Tuosta tietysti reilusti yli puolet työn osuutta, mutta silti... Pitäis näköjään opetella ite tekemään :P

Ruostehan tuossakin alkaa jo kukkia, pohja lienee hyvä kun on massattu huolellisesti joskus.

Autossa ei ole isompia vikoja, vakkari toimii välillä ja yleensä ei, ja joskus ilmastointi alkaa puhaltaa kuskin puolelle tulikuumaa, ei ole näin talvella häirinnyt... Akkua joutuu latailemaan webaston takia parin viikon välein. Kuskin peffagrilli on ja pysyy kylmänä. Korkeapainepumppu tihkuttaa vähän, ei oo vielä vaikuttanut käyntiin tai käynnistymiseen. Korjausarvio oli jotain pari-kolmesataa.

Ärsyttäviä ominaisuuksia löytyy jonkin verran:
- Parkkitutka piippailee välillä aivan omiaan -> ei taida saada pysyvästi pois päältä
- Takalasinpyyhkijä pyyhkii peruutettaessa ittekseen jos tuulilasinpyyhkijät on päällä -> repäsin koko varren hemmettiin
- Ohjaus kaupunkipyörittelyssä raskas ja kummallinen -> ei haittaa menoa, onneksi on maantiellä vakaa, joskin pientä sivutuuliherkkyyttä olen havaitsevinani
- Auto on kylmä -> Pitänee pistää pahvi keulalle ja vaihtaa termari, joka on kyllä sikahintainen yli 40e
- Autoa on madallettu, raapii pihasta lähdettäessä maahan -> ei voi kotikonstein säätää, vaatii mersun special jousipuristimen -> kärsitään :)
- Mersun typerä all-in-one rattiviiksi -> kyllä siihen tottuu... Kuten myös "käsi"jarruun
- Sysiruma muotoilu -> makuasia...

Kulutus on 20km suuntaansa työmatkalla yli 7 litraa, nyt talvella 9 litran molemmin puolin (webasto). Ajotietokone näyttää aina vaan 6.6 litraa... Pitäis varmaan ostaa joku 1.2 TDI Polo tai vastaava...

Kulutusosat on tosiaan ilmeisesti (pääasiassa) halpoja, ei oo vielä tarvinnut vaihtaa juuri mitään. Meinasin saada slaagin kun katoin mitä pyyhkijänsulka maksaa, mut sit tajusin että niitähän tarvii vain sen yhden kappaleen, tuli sit ostettua uusi kuitenkin :D

Autolla ajettu reilu 300tkm, josta ite n. pari tonnia. Mieluummin kyllä ottaisin TDI-Volvon, nimenomaan VW/Audi-koneella siis. Oikeastaan ajelisin melkein millä tahansa muulla autolla kuin tällä, mut olosuhteiden pakosta tällä mennään...

Automaattivaihteistosta en ole kokenut olevan mitään iloa, jaksaisin kyllä hämmentää keppiä ihan mainiosti, pääsisi pienemmällä kulutuksellakin. Vetotapakinastelua en ole ikinä ymmärtänyt, takavedosta en ole keksinyt vielä mitään mullistavia etuja etuvetoon verrattuna, kerran kävin pyörittelemässä pari donitsia agrimarketin pihassa mutta sit kyllästyin ja läksin kotiin :)

Ihan hyvä auto jos tykkää, tilaa riittää ja tyyliä, jos vaan tuo mesen muotokieli yhtään uppoaa... Mut ite siis haaveilen jo seuraavasta autosta, joka ei ole mersu. Valmistusmaan suhteen olen täysi agnostikko, Volvoissa on kyllä sitä jotain aina ollut...

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #409 : 03.01.2014, 17:42:31 »
Korkeapainepumppu tihkuttaa vähän, ei oo vielä vaikuttanut käyntiin tai käynnistymiseen. Korjausarvio oli jotain pari-kolmesataa.

Kulutus on 20km suuntaansa työmatkalla yli 7 litraa, nyt talvella 9 litran molemmin puolin (webasto). Ajotietokone näyttää aina vaan 6.6 litraa...

Korkeapainepumppuun saa tiivistesarjan kuulemma muutemalla eurolla... toki jos ei itse osaa tehdä niin työ maksaa.

Meillä ei ole vielä facelift malli joten itse en puhu ajotietokoneen näyttämistä lukemista vaan "oikealla tavalla" mitatusta kulutuksesta ;)

Ihmee paljon sulla on kaikkea pientä, kertoo mun mielestä siittä että autolla on ollut huonoja omistajia kun ei ole pikkuvikoja korjattu samointein vaan päästetty kasaantumaan vuosien mittaan :-\ Tuskinpa nuo kaikki pikkujutu viikossa tulee..
« Viimeksi muokattu: 03.01.2014, 22:27:26 kirjoittanut VahuJ »
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #410 : 04.01.2014, 20:26:15 »
Niin, tuosta minun mersusta vielä...

On siinä perusasiat pidetty kunnossa, massautettu ja maalipinnallekin joku suojakäsittely otettu. Kone on kunnossa eikä syö öljyä, jarruja on huollettu ja alustasta ei kolinoita kuulu. Suutinremppaa on tehty aikaisemminkin ja vino pino huoltokuitteja on hanskalokerossa. Liekö edellinen omistaja vaan kyllästynyt...

Tommoset pikkujutut on niin helppo päästää repsahtamaan, kun eivät varsinaisesti ajoon vaikuta. Penkinlämmittimet on ollut minun käytetyissä autonruoskissa tosi usein kylmänä, yhdestä puuttuivat kokonaan (saksantuonti). Siinä on oma hommansa kun tommosia alkaa korjailemaan, ja itellä ainakaan ei ole ylimääräistä valuuttaa että viittis missään pajalla teettää noita "epäoleellisia" remppoja.

Dieseleitä en ole ikinä rempannut ja siinä on pikkunen alotuskynnys jotain pumppua ruveta purkamaan... Puhtaat olosuhteet pitäis ilmeisesti olla ja jotain erikoistyökalujakin tartteis. Sit jos esim. hehkut tai suuttimet on jumissa niin taitaakin jo mennä turhan hankalaksi meikäläisen makuun... Oon sen verran youtubesta katellut remppavideoita kuitenkin, esim. tuosta: http://www.youtube.com/watch?v=koghDoROFko

Vikakoodien selvittelyyn hommasin tuommoisen: http://www.e-ville.com/fi/16-obd-vikakoodiskannerit/3225-carsoft-multiplexer-obd2-sarja.html. Pitäis vanha sarjaportillinen läppäri herätellä henkiin niin pääsis kokeilemaan tuota Carsoftia. Ei vaan oikeen motivaatio riitä pihalle lähteä puuhastelemaan näillä säillä, kevättä odotellessa... Ilmeisesti paljon puhuttu "Star" olisi vielä monipuolisempi softa, mutta semmoisen hankkiminen lienee hiukka kyseenalaista touhua ilman paksua setelipinoa...

Pistetääs vielä muutama kuva mersumiehille silmänruoaksi :)



Suuttimet ei vuoda enää:


Pumppu on kostea:

Poissa kempula

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #411 : 04.01.2014, 20:38:13 »
No jos on kangaspenkkeillä niin niillä penkinlämmittimillä ole mitään virkaa. Nahkapenkeillä taas tuntuu olevan ehdottomat :P
Audi A4 2.0TFSI quattro -06
Entiset:S60, 940 turbo, 740, 740

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #412 : 04.01.2014, 21:14:41 »
Elegance toi on... Olettaisin että madallettu ja jotain muutakin viritelty, ainakin kaaret on mankeloitu. Varmaan myyntiä varten sit onkin laitettu mukaan 2x tarvikealut, jopa 15-tuumasena. Noh, kyllä noi mulle passaa, mut hippasen korkeemmaks jos saisi alustaa niin olisin tyytyväinen.

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #413 : 04.01.2014, 23:21:37 »
Ja vielä halvemmalla taitaa päästä jos ostais korkeammat säätökumit: http://motonet.fi/fi/varaosat/297/autot/mercedes-benz/e-w210-96-02#Iskarit-ja-jouset-Jousikorokkeet-ja-pohjauskumit

Mut itellä ei oo työkaluja millä vaihtaa niin olkoon nyt vielä.

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #414 : 05.01.2014, 11:30:04 »
No jos on kangaspenkkeillä niin niillä penkinlämmittimillä ole mitään virkaa. Nahkapenkeillä taas tuntuu olevan ehdottomat :P
Meillä on kangaspenkit omassa väykässä mutta kyllä silti penkinlämmittimet on todella mukavat talvella.. varsinkaan kun nuo polttoainepihit dieselit ei ole muuten kovinkaan lämpöisiä talvella. Tapana on laittaa ensin ne 2 vastusta päälle, autohan sitten itsekseen tiputtaa penkinlämmittimet yhdelle vastukselle ja lopuksi vallan pois päältä kun on tarpeeksi lämmin(vai onko noissa joku aikakytkin?)...



R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #415 : 05.01.2014, 11:32:15 »
Pumppu on kostea:


Voin kertoa että tämä pumppu ei ole vuotoa nähnytkään :) Normaalihikoilua... älä tee tuolle yhtään mitään. Sitten kun tuo vuotaa oikeasti niin koko jakopää on täysin mustanmönjän peitossa...
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #416 : 08.01.2014, 20:24:01 »
VahuJ, kiitos lausunnosta, aattelinkin että tuolle tarttee jotain tehdä vasta sit kun alkaa käynnistymisvaikeudet tai maahan asti tiputtaa.

Entisen työpaikan Sprinterissä oli kiva ongelma kun pumppu vuos, lähti kylmänä hyvin käyntiin mut lämpimänä ei ollenkaan. Piti aina koko päivä pitää käynnissä. Kylmänä tiputteli maahan asti lammikon, mut lämmettyään lopetti. Kuulemma n. sadan tonnin välein piti tuohon laitteeseen pumppu rempata, liekö kaikissa näissä samaa ongelmaa...

Poissa Ville500

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #417 : 08.01.2014, 20:30:29 »
Pitkän tauon jälkeen tännekkin pitää rustata. Ässä oli viime talvena työn alla ja nyt odottelee kaverinsa kanssa kevättä tallissa


Niin ja käyttöpeliksi valikoitui taas volvo  :pomo:

Poissa J.Rahkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #418 : 08.01.2014, 20:34:54 »
Mulla on 260tkm ajettu cdi ja kyllä sen pumpun päällä aika paljon sitä mustaa mönjää oli kun taloon tuli. Nyt on ajettu 10tkm pesun jälkeen ja pumppu on edelleen kuiva päältä. Mutta kannattaa vaihtaa o-renkaat noiden muoviputkien liitoksiin ja katsoa näkyykö ilmakuplia putkessa. Ei aina vuoda ulospäin mutta imee ilmaa järjestelmään.
V40 D2 -17
Scania R -14

Poissa compinho

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #419 : 13.01.2014, 02:17:17 »
sattusko kukaan teistä tietämään ostospaikkaa täällä netissä jalopuusarjalle mersuun ? teippivillet ei käy vaan ihan oikea alkuperäistä tai alkuperäisen kopiota tarvitaan. harrasteautoon tarvisin uudet jalopuut. Veholle en viiti mennä .
Yllättäen omaa kokemusta ei ole, tätä on kuitenkin kehuttu.
http://www.exoticwoodtrim.com/productdetail.asp?pid=1122

Ebaystä löytää lisää yhtä sun toista kivaa ja Kiinasta vielä halvallakin.
http://www.ebay.co.uk/itm/1998-2004-Mercedes-Benz-SLK-R170-Woodgrain-Interior-Dash-Trim-Kit-/221352034460?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item33899c009c
Chevy Van G30 - Sprinter 312D - S212 250CDI - Chevrolet Bel Air - SL55 AMG - Hiace D4D AWD
RC8 - Kymco Agility 50 ajokiellon varalle

 

Proturbo  Autodiagnoosi