Proturbo  Autodiagnoosi

Mercedes-Benz topic

  • 733 Vastauksia
  • 285182 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ville500

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #480 : 19.02.2014, 20:55:49 »
Kyllä se sopii. oikeastaa aika jännä väri tuommoseen  :)

Eikä slk ole vissiin yhtä ruosteherkkä ku muut sisarukset... Mulla menee ässä taas maalarille, kun puskee takapäästä ruoste läpi..  :P
No onneks menee takuuseen korjaus, eikä alue ole kuin sentin kupla... Olo on kuin pikkupojalla lelukaupassa. En ajanu uuden putkiston jälkeen kuin kotitalliin, joten nyt syyhyy kädet jo aika tavalla...  V:>

Poissa Ville500

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #481 : 19.02.2014, 21:21:19 »
Kyllä tuossa pari kohtaa on, molemmat takakaaret , niissä on alkavaa kukintaa havaittavissa, ajattelin joku kaunis ilta kaljatölkin kera ottaa ruosteet kiinni  :D

Hyvä kun meni takuuseen ! tympeitä tuommoset, mulla vanhassa väyrysessä maalautettiin koko kylki kun olivat avaimella tehneet satamassa ison naarmun . maalaamossa sitten pyysin samaan syssyyn paikkaamaan takakaaret kun oli alkavaa ruostetta tulossa. paikkasivat mutta vuoden päästä kukki taas  :buck2:


täällä kans olo on ku pikkupojalla  ;D  pitää viikon välein käydä kattomassa ja istuskelemassa autossa.

Mulla ei oikeasti edes kukkinu ässä enne maalausta. Oli vaan jo aika hiekkapuhalletun näköset helmat ja naarmuja siellä täällä... Pohjat tehny kaveri anto kahden vuoden takuun. Hyvä juttu et kaveri on ylpeä työstään ja ilmoitti heti korjaavansa asian.  :)
Oon painellu vanhan fiat unon kanssa syyskuusta asti...  ;D Eikä sen pitäny olla mulla kuin max kuukauden. Tuntus toimivan niin hyvin et päätin ajaa niin kauan ku vaan pelaa. Vieläkin pirulainen toimii, niin ei periaatteesta ässää oteta liikenteeseen.  :o Huhtikuussa on kyllä jo pakko ottaa.

Poissa kempula

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #482 : 20.02.2014, 17:02:24 »
(Kuva poistettu lainauksesta.)(Kuva poistettu lainauksesta.)(Kuva poistettu lainauksesta.)(Kuva poistettu lainauksesta.)(Kuva poistettu lainauksesta.)(Kuva poistettu lainauksesta.)


Noniin ! tässä meikäläisen kesälelu (MB SLK 200 -99 aj.170 Tkm) Joulukuun lopussa ilman kilpiä vielä. en malta odottaa kesää tulevaksi jolloin pääsen laskemaan katon alas ja tuntea vapauden huumaa lämpiminä iltoina kun ajelen  pitkin fredaa ja esplanadia  8)  Jestas !

Pientä laittoa on . perushuolto ja automaatti askin öljynvaihto . Alkuperäinen Mersun CD-soitin odottaa hyllyssä coodeineen . Kesärenkaat tulee näille samoille kiillotetuille vanteille jotka on alkuperäiset SLK200 mallissa ollut.  tällä hetkellä alla älyttömän kovat Pirellin kumit  205/60-15 . alle tulee Michelinin Energyt 195/65-15 tai Contin premiumit.  pientä tuunausta teen mutta kohtuudella, mahdollisimman alkuperäisenä aion pitää .   Punainen väri ei tule näissä kuvissa oikein oikeuksiinsa mutta mielestäni sopii ihan hyvin kuitenkin. Musta on komeampi mutta näillä mennään, hopeisia on joka nurkan takana , värinä ei paha sekään tietenkään. . 200 peruskone oli oikeastaan vaihtoehto 230 kompressorille joita on rällättynä aika pilvin pimein myynnissä. mitä vähemmän rikkoontuvia osia sen parempi. Kyllä tämä 200 ahtaamatonkin liikahti aika kivasti loppujenlopuksi , ja kesäautoksi cruisailuun ihan riittävästi


Edit : Osasin jopa liittää kaksi kuvaa lisää  ;D

Hommaa, jotkut kunnon vanteet noiden peltivanteiden tilalle.
Audi A4 2.0TFSI quattro -06
Entiset:S60, 940 turbo, 740, 740

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #483 : 20.02.2014, 21:44:12 »
nämä on käsittääkseni alumiinivanteet  :)
On ne, muttakun ulkonäkö on peltivanteen. :)
Jäitä housuun!

Poissa Ville500

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #484 : 20.02.2014, 21:53:06 »
Jos tuosta vanteet vaihtas niin ne olis alkuperäset amgeet...

Ei välttämättä kyl 18". Tuumaa pienemmät olis paremmat.  :)

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #485 : 20.02.2014, 23:22:59 »
Jos tuosta vanteet vaihtas niin ne olis alkuperäset amgeet...
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Ei välttämättä kyl 18". Tuumaa pienemmät olis paremmat.  :)
17" AMG:t ois pop tuohon. Näyttää typerältä sitä isommat vanteet noinkin pienessä autossa.

Yllättävän hyvältä toi punasena näyttää mutta ehkä ei kuitenkaan ois mun ykkösvalinta jos pieni, takavetonen roadster pitäs riesaksi ottaa :)
Jäitä housuun!

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #486 : 21.02.2014, 00:44:24 »
Ei olis kyllä yhtään hullummat ! olis kyllä aika soppelit vanteet kieltämättä... paljonkohan replicat maksais  ::)

Mazdan MX-5 oli kans yksi haave hankkia joskus nuoruudessa, ja tässä naapurissa yhdellä kaverilla onkin Mazda tuolla tallissaan. ei viittiny ihan samanlaista hankkia kuitenkaan, Bemarin pikku roadsteri oli kans mielessä mutta päädyin SLK:hon kun niitä oli saatavana niin helposti.  :) 

Viime kesänä sain kipinän näihin kotteroihin kun serkun mies ostaa täräytti 50v täytettyään Porsche Boxterin .... siinä on ne saundit aivan mahtavat  S*
Eipä nyt ruveta mitään replicoita, kun ei noi aidotkaan 17" monoblockit ole kovin haluttuja, eli hinnat on järkeviä :)

Se Boxsterin 2,7L kone vaan on vähän mopo mutta hyviä ne on ajaa, kuulema.
Jäitä housuun!

Poissa Ville500

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #487 : 21.02.2014, 08:26:02 »
Eipä nyt ruveta mitään replicoita, kun ei noi aidotkaan 17" monoblockit ole kovin haluttuja, eli hinnat on järkeviä :)

Se Boxsterin 2,7L kone vaan on vähän mopo mutta hyviä ne on ajaa, kuulema.

Tai siis ovathan ne aina muodis... Voi olla nättejä vaikea löytää. Sit on tietty toi sama vannemalli kun mulla on ässässä, mutta ei sovi omasta mielestä niin hyvin ku monoblokit.. Periaatteessa se vanne malli olis tullu jo tehtaalta slk:n. Ex ässä mersus oli lorinserin 17", mutta löydäppä yhtä nätit jostain:

Poissa Sipilä

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 422
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #488 : 21.02.2014, 20:17:03 »

(Kuva poistettu lainauksesta.)

W126  S* Tuommosen minä ajattelin vielä joskus hommata...

The moose

  • Vieras
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #489 : 24.02.2014, 17:40:39 »
onkos täällä kellään tietoo onko paikkaansa pitävä juttu et uusi d2oo --> moottoria olisi heikennetty mekaanisilta osiltaan?

jakopään ketjusta otettu yks rivi pois ja se on tulipellin puolella. eli kone tulee nostaa pois työn tekemiseks, veholla hinta-arvio 5000€ töineen ja uusi moottori 6000€ asennettuna. ja tuo kone otetaan noin 250-330 tuhannen kohdalla ylös koska kapeampi ketju venähtää.

saattaa olla essonbaarin juttuja vaikka teboililla kuulinkin.


Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2136
  • Tampere - Pori
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #490 : 24.02.2014, 19:07:46 »
onkos täällä kellään tietoo onko paikkaansa pitävä juttu et uusi d2oo --> moottoria olisi heikennetty mekaanisilta osiltaan?

jakopään ketjusta otettu yks rivi pois ja se on tulipellin puolella. eli kone tulee nostaa pois työn tekemiseks, veholla hinta-arvio 5000€ töineen ja uusi moottori 6000€ asennettuna. ja tuo kone otetaan noin 250-330 tuhannen kohdalla ylös koska kapeampi ketju venähtää.

saattaa olla essonbaarin juttuja vaikka teboililla kuulinkin.

Siis tarkoitatko uutta 2009 esiteltyä 4-sylinteristä dieseliä OM651? Tuota samaa moottoria on 180/200/220/250 CDI-malleissa. Itsellä oli mersussa 200cdi tuo moottori ja 70tkm korvilla alkoi rahina ja syyksi paljastui tuo mahtava jakopää. Ei siinä muuten mitään, mutta jakopää on tuossa moottorissa käännetty rintapellin puolelle, joten homma ei todellakaan ole pieni! Takuuseenhan tuo meni kuten moni muukin kyseissä autossa ja 75tkm sai paska lähteä meidän taloudesta, todella huono esitys mersulta. Kaverilla E220cdi samalla moottorilla ja tuntuu sekin viihtyvän Veholla kerran viikossa milloin mistäkin. Jakopäätä sille ei ole vielä tehty, mutta nyt epäilevät jotain mäntien alapuolisten öljysuihkujen epäkuntoa kun puolilämpimänä pitää outoa ääntä. Kilsoja tuolla 45tkm. Omaan vaihdettiin kampanjana moottoriin mm. vesiletkut, polttoainesuodattimen jalka, termostaatti (kotelo + anturi), vesipumpun kansi, jne jne. Muualle autoa mm. sisäpuhallin, sähkötakaluukun hydr. moottori, lasinpyyhkimen mekanismi, dpf:n johtosarja, etukaiuttimet, virtalukko, etusivuikkunat, jne jne. Johtotähti, heh  ;D
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

The moose

  • Vieras
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #491 : 24.02.2014, 20:07:02 »
Siis tarkoitatko uutta 2009 esiteltyä 4-sylinteristä dieseliä OM651? Tuota samaa moottoria on 180/200/220/250 CDI-malleissa. Itsellä oli mersussa 200cdi tuo moottori ja 70tkm korvilla alkoi rahina ja syyksi paljastui tuo mahtava jakopää. Ei siinä muuten mitään, mutta jakopää on tuossa moottorissa käännetty rintapellin puolelle, joten homma ei todellakaan ole pieni! Takuuseenhan tuo meni kuten moni muukin kyseissä autossa ja 75tkm sai paska lähteä meidän taloudesta, todella huono esitys mersulta. Kaverilla E220cdi samalla moottorilla ja tuntuu sekin viihtyvän Veholla kerran viikossa milloin mistäkin. Jakopäätä sille ei ole vielä tehty, mutta nyt epäilevät jotain mäntien alapuolisten öljysuihkujen epäkuntoa kun puolilämpimänä pitää outoa ääntä. Kilsoja tuolla 45tkm. Omaan vaihdettiin kampanjana moottoriin mm. vesiletkut, polttoainesuodattimen jalka, termostaatti (kotelo + anturi), vesipumpun kansi, jne jne. Muualle autoa mm. sisäpuhallin, sähkötakaluukun hydr. moottori, lasinpyyhkimen mekanismi, dpf:n johtosarja, etukaiuttimet, virtalukko, etusivuikkunat, jne jne. Johtotähti, heh  ;D

juu todennäkösesti tää 2009 on tarpeeks uus. ja justiinsa 4pyttynen oli tääkin mitä kehuttiin.

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #492 : 25.02.2014, 15:24:10 »
Täällä on ihmisillä komeita ässiä. Eilen ajelin W140:n perässä jonkin matkaa ja on kyllä järkälemäinen laiva. Muistan, kun joskus oli Rinta-joupilla vierekkäin Finnairin entinen S 90 Royal ja äsken mainittu ässä, näytti jatkettukin Volvo pieneltä vieressä... Mitenkähän kallis sellainen olisi ylläpitää? Voisin ajaa :) Myös W220 komea mutta ymmärtääkseni sen kestävyys ja luotettavuus ei ole laatikkomaisen edeltäjänsä tasolla? Olihan Väyrysessäkin ruosteongelmat ym. säästökuurin takia.
a car you can believe in

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #493 : 25.02.2014, 18:06:28 »
Aina uudemmat on vanhemman mallin omistajien mielestä kalliimpia ylläpitää - kuten tuolla tdi-d5 -topikissa todettiin, vaikka järjestys on todellisuudessa toisinpäin ;)

Kutoskoneiset on edullisempia kuin v12 mallit ja "hilppeet" tottakai rikkoontuu helpommin kuin ne joita ei ole.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #494 : 25.02.2014, 21:36:12 »
Älä puhu kakkaa. ::)
Kyllä se vuoden 1988 mersun iso paku (en muista mallimerkintää, sprintterin edeltäjä) millä syksyllä ajoin, on paaaaaaaljon halvempi ylläpitää vielä tänäkin päivänä kuin uusi sprinter. Voimansiirto on "ylimitoitettu" moottoriin nähden eikä tekniikassa/elektroniikassa ole mitään vikaherkkää. Huolloiksi riittää poltto- ja moottoriöljyn tankaus. ;D

Kaverilla on joku 2007 vuosimallin iso sprinter, pelkkä egr-venttiili (tai jotain sinne päin) maksoi useamman satasen + työt päälle. "halapaa" kuin saippua. Samalla hinnalla olisi sitä vanhaa rouskua huoltanut vaikka miten.

Tosin, tottakai nykyaikaiset mukavuudet tuovat kulujakin kivikautiseen "työkaluun" nähden, luksuksesta on aina saanut maksaa enemmän.

Ja ihan sama on kaikilla merkeillä. Se kivikautinen "perusmalli" on huolloltaan/kilometreiltään halvempi (olettaen että varaosia saa eikä kulutus ole xx-kertaa isompi) kuin moderni, nykyaikainen saastelaitteilla ym hilavitkuttimilla oleva "de-luxe" tai edes perusmalli. Se onko kummalla kivempi ajaa (kivikautisella vai modernilla) on ihan kuskista ja hänen mieltymyksistään kiinni.
« Viimeksi muokattu: 25.02.2014, 21:38:05 kirjoittanut Slerbahuuli »

 

Elekma  Autoracing