Elekma  Autoracing

Myyty. Voi lukottaa. TPPR: KäyttisVolvo 245 se B230F -93

  • 33 Vastauksia
  • 11408 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Cyclone

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • Special Equipped
Vs: TPPR: KäyttisVolvo 245 se B230F -93
« Vastaus #30 : 09.12.2017, 14:00:15 »
Tuli vaan mieleen tosta ABS jutusta, että joskus selvittelin missä niitä on ollut ja ei ole. 1991 taisi olla ensimmäisenä ja tyypillisin ABSillinen 240 oli 1992, jonka jälkeen eli viimeisessä vuosikerrassa se oli optio. Mutta varmuudella ne löytyi SE Polar mallista 1992. Siis ei Polar mallissa, joka on eri, niinkuin myös pelkkä SE. Sekavaa, eikö?  ;D Itselläni oli samanlainen kuin tuo sinun, mutta SE Polar ja nyt 1993 SE, joka ei ole Classic, vaikka onkin jalopuulistat ja moni virheellisesti luulee sen takia sitä Classiciksi.  ::)
245se  -93

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Vs: TPPR: KäyttisVolvo 245 se B230F -93
« Vastaus #31 : 12.12.2017, 12:16:15 »
Nyt vasta tajusin miten järkyttävä akvaario tuo paksin lasi on :D Mut muutenhan se on hyvännäkönen, värikin on hyvä.

Juu samaa "akvaarioo" minäkin naureskellu  :D . Jos ois kattoikkuna, niin vois sieltä käsin täyttää vedellä ja heittää kalat perässä  ::) :2funny:

Tuli vaan mieleen tosta ABS jutusta, että joskus selvittelin missä niitä on ollut ja ei ole. 1991 taisi olla ensimmäisenä ja tyypillisin ABSillinen 240 oli 1992, jonka jälkeen eli viimeisessä vuosikerrassa se oli optio. Mutta varmuudella ne löytyi SE Polar mallista 1992. Siis ei Polar mallissa, joka on eri, niinkuin myös pelkkä SE. Sekavaa, eikö?  ;D Itselläni oli samanlainen kuin tuo sinun, mutta SE Polar ja nyt 1993 SE, joka ei ole Classic, vaikka onkin jalopuulistat ja moni virheellisesti luulee sen takia sitä Classiciksi.  ::)
Onpas mennyt tuo 200 varustelu loppupuolella sekavaksi  :idiot2: .

Juu saman olen huomannut, että lähes jokaisessa -91 on absit ja tää -92 on "väliin putooja vuosi" ja sit taas -93 niitä taas on... mut kyllä tuota ABS tekniikkaa kaipaa näin käyttöautossa  :'( . Kyllä pärjään ilmankin, mut on tolla "hankalempaa" perus jokapäivästä ajoa ajaa, tämän taas huomasin kun ajelin kaverin 850 TDi.llä niin kuinka "huoletonta" se meno on liukkailla.

Mut tuo 240 on tosiaan VAIN täällä foorumilla kaupan, jos joku haluaa. Ku mää haluaisin 745facelift / 9xx farkun tai 855R/T5-R farkun ja mielummin automaatilla  :P
NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

Poissa Tumppipol

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: TPPR: KäyttisVolvo 245 se B230F -93
« Vastaus #32 : 12.12.2017, 13:48:37 »
Luulin itsekin että 1992 vuosimallissa ABS on vakiovarusteena. Mulla on molemmissa 240 - 92vm ABS mutta kaverilla taas sitten ei oo samassa vuosimallissa.
Tainnut olla Suomessa lisävaruste loppuun asti ja USA-malleissa vakiona 1990->

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Vs: TPPR: KäyttisVolvo 245 se B230F -93
« Vastaus #33 : 29.12.2017, 12:01:21 »
Luulin itsekin että 1992 vuosimallissa ABS on vakiovarusteena. Mulla on molemmissa 240 - 92vm ABS mutta kaverilla taas sitten ei oo samassa vuosimallissa.
Tainnut olla Suomessa lisävaruste loppuun asti ja USA-malleissa vakiona 1990->

Enemmän ymmärtäisin että täällä pohjolassa olisi absit vakiona mielummin kuin jenkeissä  ::)

Asiaan.. Tilailin tossa Tonilta bensalastun tähän, kun tuo vakio b230f ei oikein suoraansanottuna mee mihkään. No, tää on pääasiassa talviautona, mut pieni lisäteho on aina tervettulutta.
Bensalastu on jatkokehitetty b230fb lastusta, eli on parempi.
Sytkälastunkin tilaan jossain vaiheessa, mut juotos hommille ei ole näin talvella aikaa, senku viä sais ja sit sen vx3 nokkakepin niin menee vähintään yhtähyvin kuin fb versiot. Mut kaikki aikanaan, nyt pitää tehä tuo chevrolet kesäkuntoon ku kesä tulossa.

Niinjoo, ensi vaikutelmat lastusta, hetikäyntiin laitettua huomasi selvästi, että auto käy tasaisemmin eikä keinu. Nyt 10km testit loskassa ovat sellaiset, että ainakin yläkierroksilla vetää paremmin loppuun asti, n. 4500-6000rpm. Muuten en ole eroa huomannut.. sen ehkä, et vastaa kaasuun ehkä hivenen terävämmin kuin ennen.
Mut syttylastun ja nokan jälkeen lisää kokemuksia  :)
NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

 

Kulkukoira  Proturbo