RallyBaron  Samppasport

Tinavitosten kannentiivisteistä + moottorin kiristysmomenteista

  • 9 Vastauksia
  • 4194 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vmax

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
    • Turbopalvelu
Laitampa tämmösen tänne kun en keskustelua juuri löytänyt asian tiimoilta.

Mitäs pahveja porukka on käyttänyt viritetyissä vitosissa? Tarjolla on monenlaista tiivistettä varaosana, erona vesikanavien reikien määrä ja sitten esim D5 metallitiivisteet.

Oletteko käyttänyt orkkispultteja vai pinnapultteja?

Sitten moottorin kiristysmomenteista, jos jollain on kaikki momentit niin voisi tänne ne laittaa tai sitten linkkiä jos jossain on jo valmiina.

Itsellä siis T5 RWD projekti alkutekijöissään vielä. Lohkoja ja kansia on N ja RN versioita, eka versio tulee varman N lohkolla ja RN kannella, T5 vakiomännillä ja H-profiileilla.


Sitten kuva jossa mielenkiintoinen Victor reinz meta cs plus sarjan MLS tiiviste mutten löydä vastaavaa netistä, jos joku tietää mikä tiiviste niin ois mukava. Näitä on muutamassakin USA T5 projektikuvassa näkynyt.



Turboukko yrityksessä https://thturboservice.fi/  Volvot 945 B230FT - 242 T5 projekti + muita merkkejä.

Poissa Makru

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Täältä löytyy kiristysmomentit: https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=28925.0

Itsellä on nyt pari kesää ollut B5254T4 koneen vakio metallinen kannentiiviste. Ja ihan vakiopulteilla. Ollut sekä n lohkolla ja rn lohkolla. Kansi ollut aina rn.
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Vmax

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
    • Turbopalvelu
Täältä löytyy kiristysmomentit: https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=28925.0

Itsellä on nyt pari kesää ollut B5254T4 koneen vakio metallinen kannentiiviste. Ja ihan vakiopulteilla. Ollut sekä n lohkolla ja rn lohkolla. Kansi ollut aina rn.

No siellähän ne olikin. Joo nuihin 83mm moottoreihinhan nuita metallitiivisteitä löytyy mutta niissä on tiivistekkin isommalle poraukselle joten tulee turhaa paljerakoa kannen ja lohkon väliin. Ihan mielenkiinnosta kysyn että millä moottorinohjauksella ohjaat moottoriasi? Lähinnä tuota VTT ohjausta miettinyt että onko se noissa on off vai vaiheittain säätyvä? RN kansi on itselläkin aikomuksena laittaa näillä näkymin.
Turboukko yrityksessä https://thturboservice.fi/  Volvot 945 B230FT - 242 T5 projekti + muita merkkejä.

Poissa Makru

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
MS3X ja pwm ohjauksella.
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa wckd

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Sitten kuva jossa mielenkiintoinen Victor reinz meta cs plus sarjan MLS tiiviste mutten löydä vastaavaa netistä, jos joku tietää mikä tiiviste niin ois mukava. Näitä on muutamassakin USA T5 projektikuvassa näkynyt.



If I understand your question correctly - I got a gasket like the one you posted from a set (part nr. 02-36960-01) supposedly for a B5254T2. So I'm guessing that's for 83mm bore. I can check if there's a part number anywhere for the head gasket separately.



Do you think that gasket would be suitable to use with a B5234T3 block bored to 81.5mm and a B5254T4 head?

The R gasket should be Reinz 30637066, not sure if it's the same gasket in the set or not...

Poissa Vmax

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
    • Turbopalvelu
If I understand your question correctly - I got a gasket like the one you posted from a set (part nr. 02-36960-01) supposedly for a B5254T2. So I'm guessing that's for 83mm bore. I can check if there's a part number anywhere for the head gasket separately.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Do you think that gasket would be suitable to use with a B5234T3 block bored to 81.5mm and a B5254T4 head?

The R gasket should be Reinz 30637066, not sure if it's the same gasket in the set or not...

I got mine a couple of days ago :) its for the 2.5l turbo engines and bore is 84. I think I'll put an older model gasket on my engine. That 84mm gasket is 83mm when flattened, but still too much unnecessary space when using an 81mm piston. Many say that the older gasket will handle high boost and power too.






Turboukko yrityksessä https://thturboservice.fi/  Volvot 945 B230FT - 242 T5 projekti + muita merkkejä.

Poissa wckd

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Cool, do you have a part nr for said older model gasket? Thanks!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Poissa Vmax

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
    • Turbopalvelu
Cool, do you have a part nr for said older model gasket? Thanks!


Sent from my iPhone using Tapatalk

OE number for older N engine with 81mm piston 9135513
OE number for early RN engine with 81mm piston 9443896

Little difference on water holes but both will fit :)

N engine:  http://www.skandix.de/en/spare-parts/engine/gaskets/cylinder-head/gasket-cylinder-head/1016239/

RN engine: http://www.skandix.de/en/spare-parts/engine/gaskets/cylinder-head/gasket-cylinder-head/1010290/
Turboukko yrityksessä https://thturboservice.fi/  Volvot 945 B230FT - 242 T5 projekti + muita merkkejä.

Poissa wckd

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Thanks! I think for overbored 81.5mm cylinder the 2.5 litre 83mm gasket would be the way to go though, am I right?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Poissa Vmax

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
    • Turbopalvelu
The older gasket has a 82mm bore, it will fit perfectly with 81.5mm bore. But i think both will work fine  ;)
Turboukko yrityksessä https://thturboservice.fi/  Volvot 945 B230FT - 242 T5 projekti + muita merkkejä.

 

Kulkukoira  Proturbo