Kulkukoira  Proturbo

Stefan asennus

  • 19 Vastauksia
  • 12569 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Stefan asennus
« : 09.04.2015, 08:56:25 »
Volvon takapään stefa, menikö ja asennettu oikein?
Eli stefa on muuttunut alkuperäisestä, ja luin ettei asennuksessa tule käyttää rasvaa.
http://www.skandix.de/en/spare-parts/engine/gaskets/radial-oil-seals/radial-oil-seal-crankshaft-clutch-side/1051832/
osa numero 31339213


Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Stefan asennus
« Vastaus #1 : 09.04.2015, 12:17:27 »
Väärinpäin näyttäis olevan mitä nyt kuvasta näkee ja kyllä minä olen aina stefat rasvannut.

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: Stefan asennus
« Vastaus #2 : 09.04.2015, 13:15:28 »
Stefassa oli nuoli, jonka oletin näyttävän pyörimissuunnan. Olen minäkin stefat rasvannut, mutta kun kyseessä ei ole perinteinen niin sen vuoksi ei saisi rasvata.

täälläkin käsiteltiin samaa ettei kaikkia stefoja tule rasvata. Huomio nimim. JuKu vastaus
http://roverfriends.fi/foorumi/viewtopic.php?p=71542&sid=cf456935f07468f5f88efc46afc2f964
« Viimeksi muokattu: 09.04.2015, 13:22:01 kirjoittanut virkpe »

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Stefan asennus
« Vastaus #3 : 09.04.2015, 13:41:44 »
Stefassa oli nuoli, jonka oletin näyttävän pyörimissuunnan. Olen minäkin stefat rasvannut, mutta kun kyseessä ei ole perinteinen niin sen vuoksi ei saisi rasvata.

täälläkin käsiteltiin samaa ettei kaikkia stefoja tule rasvata. Huomio nimim. JuKu vastaus
http://roverfriends.fi/foorumi/viewtopic.php?p=71542&sid=cf456935f07468f5f88efc46afc2f964
No siis joo rasvata oli ehkä vähän huono termi. Stefa tulee kuitenkin voidella esim moottoriöljyllä asennusvaiheessa.
Sit tinakoneen stefassa on se "huopa" toisella puolen ja se pitää osoittaa vauhtipyörään päin.

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: Stefan asennus
« Vastaus #4 : 09.04.2015, 13:44:16 »
No siis joo rasvata oli ehkä vähän huono termi. Stefa tulee kuitenkin voidella esim moottoriöljyllä asennusvaiheessa.
Sit tinakoneen stefassa on se "huopa" toisella puolen ja se pitää osoittaa vauhtipyörään päin.
ei ole enää sitä huopaa, tämä on haettu Volvolta. Se vanhempi malli olisi ollut selkeämpi tapaus.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Stefan asennus
« Vastaus #5 : 09.04.2015, 13:46:11 »
ei ole enää sitä huopaa, tämä on haettu Volvolta. Se vanhempi malli olisi ollut selkeämpi tapaus.
Semmosta sitten.

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: Stefan asennus
« Vastaus #6 : 09.04.2015, 21:22:52 »

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Stefan asennus
« Vastaus #7 : 09.04.2015, 21:37:45 »
Sulla on nyt hyvät ohjeet jo skandixin linkissä niin ei kai se sitten väärin menny jos olet niitä noudattanut

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Stefan asennus
« Vastaus #8 : 09.04.2015, 21:39:08 »
Annetaampa pitkä aika asettumiselle. Parempi vissiin pysyä perinteisissä stefoissa, ettei ei tarvii ootella kahdeksaa tuntia kuten esim. Skandixin ohjeessa sanotaan :buck2:
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: Stefan asennus
« Vastaus #9 : 10.04.2015, 10:00:29 »
Sulla on nyt hyvät ohjeet jo skandixin linkissä niin ei kai se sitten väärin menny jos olet niitä noudattanut
Näihin ohjeisiin linkki löytyi toiselta keskustelu foorumilta, sai jonkin verran hakea tietoa ja muu perhe tulkata.
Annetaampa pitkä aika asettumiselle. Parempi vissiin pysyä perinteisissä stefoissa, ettei ei tarvii ootella kahdeksaa tuntia kuten esim. Skandixin ohjeessa sanotaan :buck2:
Perinteisissä olisin pysynyt jos olisi ollut vaihtoehtona, aika ei tässä minun tapauksessa ole ongelma.
Saa nähdä kuinka toimiva ratkaisu tuo stefa on?

Poissa Masa71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: Stefan asennus
« Vastaus #10 : 10.04.2015, 18:28:45 »
Noita "jähmeitä" stefoja on tullu uudemmissa koneissa useasti vastaan, ainakin vag ja fordin rojuissa. Ja nuo ohjeet kantsii ottaa vakavasti, se huuli asettuu ilmeisen hitaasti paikalleen ja ennenaikainen pyörittely tai käynnistys saattaa pilata sen tiiveyden kertalaakilla.

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: Stefan asennus
« Vastaus #11 : 10.04.2015, 20:31:14 »
Äsken sain koneen käyntiin, ei ainakaan vielä moottoriöljyä alkanut tiputtamaan alleen, ilmeisesti stefa toimii.
Ainoastaan sylkäsi vaihteisto öljyt pihalle kun klemmari petti.
Muuten on vielä sellainen tunne että remontti onnistui.

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: Stefan asennus
« Vastaus #12 : 13.04.2015, 15:08:13 »
Piti ihan varoiksi käydä tarkistamassa muutamasta volvon lohkosta tuon stefan suunta. Kaikki olivat toisin päin, eli vieteri moottorin puolella. Niin olen ne aina asentanut.

Rasvauskiellolla ymmärrän stefan ulkopinnan rasvaamista. Ulkopintaan olen toisinaan laittanut vaikka "hylomar" tasotiivistettä (sitä, millä piirrellään vaikka venttiilikannen reunat uudemmissa moottoreissa).

Stefan sisäpintaan joka siis tiivistyy kampiakseliin olen laittanut öljyä. Tuossa paikassa sen stefan takapuolella on kampikammio, joten kyllä siellä on jonkinlaista öljynsumua moottorin käydessä.

V-muoto kosketuspintaan on aikalailla symmetrinen molempiin suuntiin joten sen puolesta suunnalla ei ole väliä. Suunnalla on ehkä enempi väliä sen takia että tuo reuna on näkyvillä jousen puolella ja se tulee helpommin voideltua.

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: Stefan asennus
« Vastaus #13 : 13.04.2015, 15:27:56 »
Piti ihan varoiksi käydä tarkistamassa muutamasta volvon lohkosta tuon stefan suunta. Kaikki olivat toisin päin, eli vieteri moottorin puolella. Niin olen ne aina asentanut.

Rasvauskiellolla ymmärrän stefan ulkopinnan rasvaamista. Ulkopintaan olen toisinaan laittanut vaikka "hylomar" tasotiivistettä (sitä, millä piirrellään vaikka venttiilikannen reunat uudemmissa moottoreissa).

Stefan sisäpintaan joka siis tiivistyy kampiakseliin olen laittanut öljyä. Tuossa paikassa sen stefan takapuolella on kampikammio, joten kyllä siellä on jonkinlaista öljynsumua moottorin käydessä.

V-muoto kosketuspintaan on aikalailla symmetrinen molempiin suuntiin joten sen puolesta suunnalla ei ole väliä. Suunnalla on ehkä enempi väliä sen takia että tuo reuna on näkyvillä jousen puolella ja se tulee helpommin voideltua.

Tässä stefassa ei ole sitä vieteriä, mikä oli siinä alkuperäisessä stefassa.

Poissa AnteroV70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 386
  • www.vrcf.fi
Vs: Stefan asennus
« Vastaus #14 : 13.04.2015, 16:35:07 »
Oikeinpäin se siellä on kun vertaa tuota kuvaa vs. skandixin sivun kuvaa. Jos Ulospäin näkyy siis se "tasainen" pinta missä ennenmuinoin olisi ollut huopa, heijastaa senverta tuo kiiltävä pinta.
« Viimeksi muokattu: 13.04.2015, 16:37:44 kirjoittanut AnteroV70 »
Nykyiset: Volvo V90 D3 AWD -17/18

Menneet: Skoda Octavia RS TDI -15, MB E 250CDI AMG -13, MB E 350CDI AMG -12,Volvo V70 D3 aut. 2013, Volvo V70 2.4D A -05, Volvo V70 2.5T AWD man -97,  Volvo 850 2.5 10v stw -96, Volvo S40 2.0 -96, Renault Megane II Break 2.0 16v -04

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo