Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Akku keskustelu

  • 563 Vastauksia
  • 196593 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8904
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Akku keskustelu
« Vastaus #405 : 07.10.2019, 22:28:10 »
7v ajellut webastollisilla Volvoilla ilman mitään ylläpitolatauksia.

On se kuitenkin tehtaan suositus että kiisseleihin varusteeksi ylläpitolaturi.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Akku keskustelu
« Vastaus #406 : 07.10.2019, 22:33:48 »
On se kuitenkin tehtaan suositus että kiisseleihin varusteeksi ylläpitolaturi.

Mikä lisävaruste se sellainen on jota ei edes valmistaja suosittele ;D
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8904
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Akku keskustelu
« Vastaus #407 : 07.10.2019, 22:38:08 »
Mikä lisävaruste se sellainen on jota ei edes valmistaja suosittele ;D

Sellainen, että ota jos haluat, jos et halua niin ole ilman. Suurin osa optioista on sellaisia.

Joitakin sitten valmistaja ei suosita olemaan ilman, kuten kiisselissä ylläpitolaturi.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2692
Vs: Akku keskustelu
« Vastaus #408 : 07.10.2019, 22:44:47 »
On se kuitenkin tehtaan suositus että kiisseleihin varusteeksi ylläpitolaturi.
Tästä päästään taas siihen, että Suomi on pitkä maa. Etelässä kun on pakkasta sen 2 tai 3 aamua vuodessa, niin eipä siinä paljon ylläpitolatureita tarvita. Siellä pohjoisempana on vähän eri, kun on viikkokaupalla alle -15 astetta. Aivan sama olipa AGM tai ei.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Akku keskustelu
« Vastaus #409 : 07.10.2019, 22:52:41 »
Sellainen, että ota jos haluat, jos et halua niin ole ilman. Suurin osa optioista on sellaisia.

Joitakin sitten valmistaja ei suosita olemaan ilman, kuten kiisselissä ylläpitolaturi.

Eikö varuste tarkoita että autoa kirjaimellisesti varustellaan paremmaksi. Eihän sellaista voi kukaan myyntimies olla suosittelematta. Autoa huonontavia varusteitahan ei ole olemassakaan ;D Kaikki optiot, ekstrat, varusteet antavat paremman kokemuksen, paremman elämän jne :)
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8904
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Akku keskustelu
« Vastaus #410 : 07.10.2019, 23:01:55 »
Etelässä kun on pakkasta sen 2 tai 3 aamua vuodessa

Tainnu olla vähän useampi jo tänä vuonna. Yksistään tammikuun 2019 Helsingin keskilämpötila -6,2°C ja viime vuonnakin -2,2°C.

Eikö varuste tarkoita että autoa kirjaimellisesti varustellaan paremmaksi. Eihän sellaista voi kukaan myyntimies olla suosittelematta.

Ei se tehdas nyt kuitenkaan erikseen ilmoita että tämä auto on syytä ottaa vetokoukun kanssa. Eikä ole kyse myyntimiehen puheista vaan ihan valmistajan tekemistä materiaaleista.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2692
Vs: Akku keskustelu
« Vastaus #411 : 08.10.2019, 08:24:45 »
Tainnu olla vähän useampi jo tänä vuonna. Yksistään tammikuun 2019 Helsingin keskilämpötila -6,2°C ja viime vuonnakin -2,2°C.
Pirkanmaallakin lasketaan vuosittain yhden käden sormilla kaikki alle -15 asteen aamut, joita voi pitää haitallisina akun latautumisen kannalta. Toki jos lämmittää webastolla täyden 40-50 min ja ajaa sitten 2 km töihin, sama illalla ja päivästä toiseen, niin meneehän akku tyhjäksi. Tällaisella ajoprofiililla ei kannata ylipäänsä lämmittää webastolla vaan letkulämppärillä tms. Samaan haaraan voi sitten sen laturinkin laittaa.

Itselle on muodostunut lähes ylitsepääsemätön kynnys noitten piuhojen kanssa puljaamiseen, kun se on näillä leveysasteilla ja omalla ajoprofiililla tarpeetonta. Saa nähdä miten johtotehtäviin sopeutuu, kun joskus joutuu patteriauton hankkimaan.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Akku keskustelu
« Vastaus #412 : 08.10.2019, 22:34:21 »

Itselle on muodostunut lähes ylitsepääsemätön kynnys noitten piuhojen kanssa puljaamiseen, kun se on näillä leveysasteilla ja omalla ajoprofiililla tarpeetonta. Saa nähdä miten johtotehtäviin sopeutuu, kun joskus joutuu patteriauton hankkimaan.

Mikään ei lämmitä niin paljon mieltä kuin käynnistyvä auto - 30 asteen pakkasessa. Suomi on tosiaan pitkä maa ja asuinpaikka vaikuttaa tarpeisiin.

Johdoista sen verran, että kun niitä vetelee kesät talvet niin siihen tottuu. Anoppiin myös tottuu.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Akku keskustelu
« Vastaus #413 : 08.10.2019, 22:37:44 »

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2692
Vs: Akku keskustelu
« Vastaus #414 : 09.10.2019, 09:04:22 »
Mikään ei lämmitä niin paljon mieltä kuin käynnistyvä auto - 30 asteen pakkasessa.
Lähtö lämpimästä tallista on vielä mukavampi...

Johdoista sen verran, että kun niitä vetelee kesät talvet niin siihen tottuu. Anoppiin myös tottuu.
Molemmista on kokemusta noin 15 vuoden ajalta. Johdoista oon päässyt onneksi eroon, anoppi se vaan on taas tänään tulossa yökylään... 
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Akku keskustelu
« Vastaus #415 : 09.10.2019, 22:48:39 »
Lähtö lämpimästä tallista on vielä mukavampi...
Molemmista on kokemusta noin 15 vuoden ajalta. Johdoista oon päässyt onneksi eroon, anoppi se vaan on taas tänään tulossa yökylään...

Anopin kanssa pärjää, kun muistaa kuunnella sanooko hän "... eihän se ole...", johon vastataan että "Ei se ole...". Jos taas anoppi sanoo "... sehän on niin, että...", johon vastataan "Ilman muuta se on niin, että..."

Taidan olla masokisti kun on lämmin autotalli, joka on tyhjä ja auto taas seisoo pihassa pakkasessa. Yritän ladata ylläpitolaturilla akkua vähintään kerran kuukaudessa talviaikaan. Useimminkin, jos pyörii vain tässä kylillä.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa juhahoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • www.vrcf.fi
Vs: Akku keskustelu
« Vastaus #416 : 15.10.2019, 16:39:43 »
Kyllä anoppikin välillä letkua tarvii eli ei ole ihan turha värkki !
--------------------------
Volvolla vuodesta 2001

Poissa V60D3

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 78
  • www.vrcf.fi
Vs: Akku keskustelu
« Vastaus #417 : 08.11.2019, 07:24:44 »
Mikä olisi hyvä akku V60 D3 2017 vuosimallin autoon? Mielellään mahdollisimman iso Ah lukema ja AGM. Ei ole mitään latureita erikseen ja webasto käytössä. Mistä tiedän mikä akku tuohon sopii? Ulkomitat ilmeisesti lähinnä rajoittaa?

Nykyinenkin akku vielä ihan hyvä, tai ei siis mitään merkkejä ongelmista, mutta varmaan olisi hyvä tietää etukäteen minkä ostaa jos pitää kiireellä ostaa. Kuitenkin webasto käytössä pari kertaa/vrk.

Poissa juho82

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 399
  • www.vrcf.fi
Vs: Akku keskustelu
« Vastaus #418 : 08.11.2019, 16:54:06 »
Mikä olisi hyvä akku V60 D3 2017 vuosimallin autoon? Mielellään mahdollisimman iso Ah lukema ja AGM. Ei ole mitään latureita erikseen ja webasto käytössä. Mistä tiedän mikä akku tuohon sopii? Ulkomitat ilmeisesti lähinnä rajoittaa?

Nykyinenkin akku vielä ihan hyvä, tai ei siis mitään merkkejä ongelmista, mutta varmaan olisi hyvä tietää etukäteen minkä ostaa jos pitää kiireellä ostaa. Kuitenkin webasto käytössä pari kertaa/vrk.

Meillä vm 2013 auto jossa alkuperäinen akku. 70Ah, agm. D4 diesel moottori.. Ei noita ihan jatkuvasti tarvii vaihella..

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Akku keskustelu
« Vastaus #419 : 08.11.2019, 17:05:06 »
Mikä olisi hyvä akku V60 D3 2017 vuosimallin autoon? Mielellään mahdollisimman iso Ah lukema ja AGM. Ei ole mitään latureita erikseen ja webasto käytössä. Mistä tiedän mikä akku tuohon sopii? Ulkomitat ilmeisesti lähinnä rajoittaa?

Nykyinenkin akku vielä ihan hyvä, tai ei siis mitään merkkejä ongelmista, mutta varmaan olisi hyvä tietää etukäteen minkä ostaa jos pitää kiireellä ostaa. Kuitenkin webasto käytössä pari kertaa/vrk.

Oliskohan V60 akkukotelo samankokoinen/sama kuin XC60 kotelo? Ainakin samassa paikassa ja näyttäis hyvin samalle. XC60 koteloon saa mahtumaan esim. Exide EK950 AGM (95Ah). Varta 95Ah AGM on samanmittainen. Pari vuotta partsäilty tuollaisen Exiden voimin ilman mitään latailuja. Webastoa käytetään useita kertoja vuorokaudessa. Kotelon vakiokansi ei mahdu kiinni mutta kansia löytyy Volvolta korkeampina. Itse ostin sen korkeamman kannen mutta ei kai se kannen raollaan olokaan mitään haittaa.

Mittaile sitä koteloa niin saat varmuuden mikä mahtuu. Tuo ek950 on P353xL175xK190. Aikamoinen mötikkä :) Mutta hemmetin tyytyväinen olen
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

 

Samppasport  Futurez