KL-varaosat  Race.fi

E85 Muutossarjat, softaukset, suuttimet ym. muutokset moottorinohjaukseen

  • 1132 Vastauksia
  • 445857 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jussin78

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • V70 2.5tdi -98 & V70 Bifuel -06
Mistähän löytäisi tiedon että mitkä suuttimet -06 bifuelissa on? Tai lähinnä että mitä eroa niissä on tavallisiin. Ne kun ei ole samat jotka normaaleissa... Maksaa volvolla jotain n.300e(5kpl) eikä niitä myydä kuin sarjana... Ajattelin vain kun tuolla omalla tullut ajeltua re85 eikä ole vikavaloja tms näkynyt... Ehkä joku muukin niitä voisi hyödyntää näihin uudempiin jos soveltuisivat paremmin re85 käyttöön...

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=4460411713611&set=a.2018731113122.121159.1389217935&type=1&theater

Jos joku vain näkee tuon linkin kuvan niin siinä minun -06 bifuelin päästölappu RE85 (100%) polttoaineella...   :2funny:
Meneeköhän läpi?  :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:
« Viimeksi muokattu: 06.08.2012, 01:10:03 kirjoittanut jussin78 »

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Onko joku tuota Sercapin myymää laitetta testaillu? Itseä kiinnostaisi, mutta ei Sercapin äijät miitissä osannu sanoa toimiiko miten lastutetussa pelissä.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Kuinkahan paljon B230F:n lambda jaksaa korjata, toimiskohan silleen jos laittas "välikoon" suuttimet eli esim. 15% vakiota isommat ja antaisi lambdan vääntää alaspäin tai ylöspäin polttoaineen mukaan. Täyskaasulla ei sitten ehkä toimi kuin fifty-sixty sekoituksella kun se menee silloin isojen poikien mukaan karttojen varassa. Mutta B230F:ää nyt on turha polkeakaan lappu lattiassa, ei se mee sen kovempaa.
30% vakiota isommat toimii ihan puhtaalla bensallakin ajaessa, testattu juttu. Täyskaasulla käy varmaan turhankin sakealla, mutta toimii ihan kivasti 95:sta aina sinne 75% e85 seokseen asti, sitten alkais tarttemaan toista starttisuutinta että lähtisi nätisti käymään, vieteri pitenee ja käyntiinlähtö on valmettimaisen pehmonen...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa SEN-24

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
30% vakiota isommat toimii ihan puhtaalla bensallakin ajaessa, testattu juttu. Täyskaasulla käy varmaan turhankin sakealla, mutta toimii ihan kivasti 95:sta aina sinne 75% e85 seokseen asti, sitten alkais tarttemaan toista starttisuutinta että lähtisi nätisti käymään, vieteri pitenee ja käyntiinlähtö on valmettimaisen pehmonen...

Mistä vehkeestä oli 30% isommat suuttimet ja kävikö suoraan 230F koneeseen? :idiot2:
Kun Volkkari hyytyy, niin Volvolla jatketaan.
Volvona 945 ja 745.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Mistä vehkeestä oli 30% isommat suuttimet ja kävikö suoraan 230F koneeseen? :idiot2:
Jostakin audin vitosesta ja kävivät suoraan, virtaus oli speksien mukaan 270cc. Myös ooppelin onkohan c20xe tms kirjainhirviömoottorissa on vähän isommat sumut, ne oli 250cc suuttimet ja myös bolt-on päivitys, näillä tuli vähempi huono käynti siihen asti että lambdakorjaus ehtii saada sopat kohdilleen.

Nuo audin suuttimet saa 98:lla joskus aikaan koodin tyhjäkäyntiseoksesta, muttei vikavaloa ja kulutus pysyi matka-ajossa 8l tuntumassa, päästöistä meni läpi edelleen jne.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
onkos kukaan kokeillut määräjakajan kanssa RE85 ?
koneena siis B21et

olis tarkotus kokeilla lantrata ainakin aluksi jonkinmoinen seos sinne 30/70 ?

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1518
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
onkos kukaan kokeillut määräjakajan kanssa RE85 ?
koneena siis B21et

olis tarkotus kokeilla lantrata ainakin aluksi jonkinmoinen seos sinne 30/70 ?
b200e meni ainakin hyvin jopa pelkällä e85:lla kun käänti vaan soosi ruuvista korvakuulolla lisää soppaa.
Kylmäkäynnistyksessä vieteri muuttui hieman pidemmäksi kuin bensalla mutta lähtee kuitenkin hyvin käyntiin.
Todennäköisesti kun nostaa bensan peruspainetta 30% suuremmaksi niin pitäisi toimia yhtähyvin kuin bensalla.
« Viimeksi muokattu: 30.08.2012, 16:30:44 kirjoittanut Xuppo »
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
onkos kukaan kokeillut määräjakajan kanssa RE85 ?
koneena siis B21et

olis tarkotus kokeilla lantrata ainakin aluksi jonkinmoinen seos sinne 30/70 ?
Heivaa se ohjauspaineen säädin mäkeen ja korvaa se säädettävällä bensapaineensäätimellä. Säädä sillä soossi kohilleen.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Heivaa se ohjauspaineen säädin mäkeen ja korvaa se säädettävällä bensapaineensäätimellä. Säädä sillä soossi kohilleen.

mulla on nyt bensanpaineet 3.7bar ahdoilla se vähän tippuu.

pitääskö vieläki muka nostaa  ???

oha siinä määräjakajan kyljessäkin joku kuuskolo ruuvi mistä säädetään jotaki

EVO8

  • Vieras
mulla on nyt bensanpaineet 3.7bar ahdoilla se vähän tippuu.

pitääskö vieläki muka nostaa  ???

oha siinä määräjakajan kyljessäkin joku kuuskolo ruuvi mistä säädetään jotaki

Mistä olet mitannut paineen? Ohjauspaine ylös > seos menee laihemmalle jne

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Mistä olet mitannut paineen? Ohjauspaine ylös > seos menee laihemmalle jne

mittarille tulee letku määräjakajan kyljestä

Poissa rausku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • www.vrcf.fi
Onko kukaan tilannut täältä sarjaa http://e85power.hu/ Tai jopa asentanut sitä. Hintahan olis näköjään 169euroa ja ilmeisesti postit päälle.

koko iltapäivän kestäneessä etsiskely sessiossa näyttää siltä että tuo olisi hinta laatu suhteeltaan paras vaihtoehto, ainut ongelma vain että ohjeet ja nettisivu ja säätösofta on vain joko saksaksi tai unkariksi. Ja nuo kielet ei ihan minulta luonnistu.

Tuo olis oikeasti vissiin ihan pätevä sarja kun:
1) lukee lambdasignaalia ja säätää seosta sen mukaan (ei siis tarjoa pelkästään kiinteää lisäkakkua ja jätä kaikkia säätöjä ECUlle)
2) ottaa huomioon moottorin kuormitusasteen (esim. kaasuläpän asennon tai ilmamassamittarin perusteella)
3) tutkii moottorin lämpötilaa ja osaa säätää kylmäkäynnistysrikastuksen sen mukaan
4) kylmäkäynnistystoiminto on säädettävissä kuhunkin autoon sopivaksi.
5) on tosiaan tietokoneella tsekkailtavissa.

Eihän keskisuomessa oisi ketään kellä oisi kiinnostusta lähteä tekemään kimppaan omiin autoihin? Semmonen joka ymmärtäisin saksan kieltä :D ? Vaikka eihän tuo tuskin mikään älytön ameriikan temppu ole asentaa.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Voisin myös mielelläni kuulla muiden kokemuksia tuon 960:sen tinakutosen viinoistuksesta. Nyt pihassa huilaa yksi B6304, jolle viimeset 50km juotettu pelkkää e85, sitä ennen noin 75% e85 seoksella homma pelasi hienosti. Muutoksia moottorinohjaukseen on tuo hyväksi arveltu vastus, tässä tapauksessa 2.2kohm lämpöanturin piuhassa, joka on ohitettuna hyppyjohdolla jonka käynnistysvaiheessa hetkeksi painonapilla katkaisen. Vaan nyt pelkkää e85 tankissa niin onpahan kyllä aivan tuskaa saada laite käyntiin ja ekat pari minuuttia ei kyllä kärsi kaasua eikä kuormitusta ja kierroksienkin saaminen vaatii "härnäämistä". Ei tasan lähtisi ilman lämpöanturibluffia käyntiin kun nytkin oli kintaallaan, ja kymmenkunta raatia lämmintäkin.

Jatketaan siis isompien suuttimien metsästystä, pienestä on kii ku lämpösenä pelaa täysin normaalisti.
« Viimeksi muokattu: 04.09.2012, 20:52:37 kirjoittanut TVS »
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

EVO8

  • Vieras
Voisin myös mielelläni kuulla muiden kokemuksia tuon 960:sen tinakutosen viinoistuksesta. Nyt pihassa huilaa yksi B6304, jolle viimeset 50km juotettu pelkkää e85, sitä ennen noin 75% e85 seoksella homma pelasi hienosti. Muutoksia moottorinohjaukseen on tuo hyväksi arveltu vastus, tässä tapauksessa 2.2kohm lämpöanturin piuhassa, joka on ohitettuna hyppyjohdolla jonka käynnistysvaiheessa hetkeksi painonapilla katkaisen. Vaan nyt pelkkää e85 tankissa niin onpahan kyllä aivan tuskaa saada laite käyntiin ja ekat pari minuuttia ei kyllä kärsi kaasua eikä kuormitusta ja kierroksienkin saaminen vaatii "härnäämistä". Ei tasan lähtisi ilman lämpöanturibluffia käyntiin kun nytkin oli kintaallaan, ja kymmenkunta raatia lämmintäkin.

Jatketaan siis isompien suuttimien metsästystä, pienestä on kii ku lämpösenä pelaa täysin normaalisti.

Riittävä ryyppykään ei pitkälle auta. E85 kun syttyy kylmässä heikosti huonon höyrystymisen takia. Lämmitintä vaan käyttöön ;)

Ps. Sen olen huomannut että paras taktiikka on lyhyet startit ja välissä pieni muutaman sekunnin tauko.
« Viimeksi muokattu: 04.09.2012, 21:10:23 kirjoittanut EVO8 »

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Riittävä ryyppykään ei pitkälle auta. E85 kun syttyy kylmässä heikosti huonon höyrystymisen takia. Lämmitintä vaan käyttöön ;)

Ps. Sen olen huomannut että paras taktiikka on lyhyet startit ja välissä pieni muutaman sekunnin tauko.
Onneksi saksatuonnissa ei ole lohkaria ja webaston korjauskin on motivaationkeruuvaiheessa...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Carcom Oy  Ateho