Proturbo  Autodiagnoosi

E85 Muutossarjat, softaukset, suuttimet ym. muutokset moottorinohjaukseen

  • 1132 Vastauksia
  • 446028 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Riittävä ryyppykään ei pitkälle auta. E85 kun syttyy kylmässä heikosti huonon höyrystymisen takia. Lämmitintä vaan käyttöön ;)

Ps. Sen olen huomannut että paras taktiikka on lyhyet startit ja välissä pieni muutaman sekunnin tauko.

Mulle tuli flashbackina mieleen lapsuuden kesät sedän heinäpellolla, jossa heinätöiden jälkeen me pojanklopit saatiin ajella sedän avolavatransitilla. Vain isoin meistä sai sen kesällä varjoisasta paikasta käyntiin kun siinä piti sen starttipilotin kanssa pelata... :D

Miten tämä sitten E85-polttoaineeseen liittyy? No tulipa mieleen, että onko näihin kukaan viritellyt jotain "starttipilotti" -systeemiä eli kylmäkäynnistystä varten annettaisiin jotain helpommin höyrystyvää tai jo valmiiksi kaasumuodossa olevaa koneelle...?
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Elkää hättäilkö, eka satsi BFV:tä lähtee pian tilaukseen.  Ei tarvi pelätä nuita kylmäkäynnistyksiä.  ;)
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

EVO8

  • Vieras
Mulle tuli flashbackina mieleen lapsuuden kesät sedän heinäpellolla, jossa heinätöiden jälkeen me pojanklopit saatiin ajella sedän avolavatransitilla. Vain isoin meistä sai sen kesällä varjoisasta paikasta käyntiin kun siinä piti sen starttipilotin kanssa pelata... :D

Miten tämä sitten E85-polttoaineeseen liittyy? No tulipa mieleen, että onko näihin kukaan viritellyt jotain "starttipilotti" -systeemiä eli kylmäkäynnistystä varten annettaisiin jotain helpommin höyrystyvää tai jo valmiiksi kaasumuodossa olevaa koneelle...?

Juu pari tukevaa hehkua imuilmaa lämmittämään... :puavo:

Niko_S

  • Vieras
Mites, eikös jos uskaltaa, niin B230F toimisi viinalla (RE85) (laiska ja käynnistyy huonosti. Kilahtaa...)?

Mites suuttimilla ja tulpilla kikkailu, saisko niillä toimimaan paremmin?

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
ne 30% suuremmat suuttimet ja toimii aika suoraan, tästä topicista löytyykin aika hyviä reseptejä kun rupee ajatuksella lukemaan  ;)

Niko_S

  • Vieras
ne 30% suuremmat suuttimet ja toimii aika suoraan, tästä topicista löytyykin aika hyviä reseptejä kun rupee ajatuksella lukemaan  ;)

Ok, kiitos taas!

Ei tosiaan tuo RE85 ole ihan lähiaikojen asia, niin tässä on aikaa opiskella  ::).

Poissa Juniku

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Huh, topicci paisunut eikä heti jaksa kaikkea lukea, hakisin mut kun hakutoiminto ei tue topicci kohtaista hakua!

Onko 960/965/S90/V90 vehkeillä jotain erityisiä RE85 muutoksia vaadittu?
Volvo 965 -91 461tkm B6304F AW30-40 1041 3,73 - Ajossa.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4423
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Onko 960/965/S90/V90 vehkeillä jotain erityisiä RE85 muutoksia vaadittu?

Mitä tarkoitat eristyisillä muutoksilla?

Sinällään kaikki Volvot (poislukien pari GDI koneista V40 mallia) kestävät kaikilta osiltaan viinaa sitten vuoden -76.   :hello:

Joten juota 9XX vehkeitä ihan rauhassa viinalla.   ;D


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Juniku

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Mitä tarkoitat eristyisillä muutoksilla?

Sinällään kaikki Volvot (poislukien pari GDI koneista V40 mallia) kestävät kaikilta osiltaan viinaa sitten vuoden -76.   :hello:

Joten juota 9XX vehkeitä ihan rauhassa viinalla.   ;D

Niin no siis muutoksia ylipäätään.
Oliko se käyttäjä SJS joka joskus puhui siitä kylmäkäynnistyksen helpottamisesta, että kunhan lämpötila-anturin rinnalle(vai sarjaan?) kytkee 2kohm vastuksen niin kone lähtee helpommin käyntiin (antaa enemmän ainetta starttauksessa)?
Volvo 965 -91 461tkm B6304F AW30-40 1041 3,73 - Ajossa.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4423
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Niin no siis muutoksia ylipäätään.
Oliko se käyttäjä SJS joka joskus puhui siitä kylmäkäynnistyksen helpottamisesta, että kunhan lämpötila-anturin rinnalle(vai sarjaan?) kytkee 2kohm vastuksen niin kone lähtee helpommin käyntiin (antaa enemmän ainetta starttauksessa)?

Itse ratkaisin ongelman sillä, että tilasin Flexitune AutoX4, joka hoitaa homman ihan automaattisesti.
Eli sisältää lämpötila-anturin, automaattinen kylmärikastus ja tutkailee seosta lambdan kautta.  Ei toki ole liki ilmainen, mutta luultavasti toimii.

Ja jos ei toimi, niin ei se taloudellinen menetys ole mikään mahdotonta kokoluokkaa.

Ja se fleksitune Flexitune II maksaa vain sen about €80,- kaikkine kuluineen. Tosin se on rakennussarja, mutta siinä voi sitten säätää asioita ihan mielensä mukaan.

http://www.flexitune.se/products.php

Tosin tämähän ei ole sitä askartelua, vaan minun tapauksessa helpoimmillaan bolt-on palikka (jos tilaa johtosarjan myös). Itse meinasin sorvata sen sinne LH:n viereen...


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Niko_S

  • Vieras
Tuli vaan mieleen, että tuolla turbobricks.com :ssa on ohjeet RE85:n käytöstä ahdetulla koneella, mutta entäs vapari?  ???

Poissa Juniku

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
http://www.flexitune.se/products.php
Tosin tämähän ei ole sitä askartelua, vaan minun tapauksessa helpoimmillaan bolt-on palikka (jos tilaa johtosarjan myös). Itse meinasin sorvata sen sinne LH:n viereen...

Kiitoksia vinkistä, mutta 96x vehkeissä se on Motronic 1.8 joka hoitaa moottorinohjauksen.
Volvo 965 -91 461tkm B6304F AW30-40 1041 3,73 - Ajossa.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4423
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Kiitoksia vinkistä, mutta 96x vehkeissä se on Motronic 1.8 joka hoitaa moottorinohjauksen.

Ainiin olikin!  :-[
No, ainakin se fleksitune 2 kykenee hommaan, jos motikassa ei ole sekventaaliruiskutusta. Samaten se X4 myöskin.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Niin no siis muutoksia ylipäätään.
Oliko se käyttäjä SJS joka joskus puhui siitä kylmäkäynnistyksen helpottamisesta, että kunhan lämpötila-anturin rinnalle(vai sarjaan?) kytkee 2kohm vastuksen niin kone lähtee helpommin käyntiin (antaa enemmän ainetta starttauksessa)?
Näistä B6xx4 koneiden viinoistuksesta huutelinkin vastikään lisäkokemuksia ja ratkaisuja lisää ilmiannettavaksi, itellä on tuola -91 960, jossa tällä hetkellä pelkkää e85 tankissa, ja lämpöanturin kanssa sarjassa 2.2kOhm vastus, jonka rinnalla on siis hyppynaru joka vaan painonapilla katkastaan siks aikaa että koneen saa käyntiin. Täytynee testailla isompia vastuksia, koska tuolla +8 kylmästartti oli jo tuskan takana ja ekaan pariin minuuttiin pata ei käynyt tai vetänyt normaalisti, alkuun ei kärsinyt kaasua ollenkaan, saati vaihdetta päälle.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Juniku

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Näistä B6xx4 koneiden viinoistuksesta huutelinkin vastikään lisäkokemuksia ja ratkaisuja lisää ilmiannettavaksi, itellä on tuola -91 960, jossa tällä hetkellä pelkkää e85 tankissa, ja lämpöanturin kanssa sarjassa 2.2kOhm vastus, jonka rinnalla on siis hyppynaru joka vaan painonapilla katkastaan siks aikaa että koneen saa käyntiin. Täytynee testailla isompia vastuksia, koska tuolla +8 kylmästartti oli jo tuskan takana ja ekaan pariin minuuttiin pata ei käynyt tai vetänyt normaalisti, alkuun ei kärsinyt kaasua ollenkaan, saati vaihdetta päälle.

Juuurikin tätä.
Millainen se orkkisanturi on, PTC / NTC ? Resistanssiarvo ? 1kohm / 10kohm? tms?
Volvo 965 -91 461tkm B6304F AW30-40 1041 3,73 - Ajossa.

 

Carcom Oy  Ateho