Kulkukoira  Proturbo

E85 Muutossarjat, softaukset, suuttimet ym. muutokset moottorinohjaukseen

  • 1132 Vastauksia
  • 445711 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juniku

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Ja sitten tuli sellainen mieleen, kun se on tämän RE85 sellainen fakta että ruokaa pitää saada lisää konstilla X.
Olisiko millään mahdollista nostaa bensapaineita esim. vaikka 30% ylöspäin, jolloin ruoan saanti lisääntyy ilman että ruiskuja tarvitsee mitenkään huijata? Bensapaineensäätimethän näissä vehkeissä kuitenkin on...
Volvo 965 -91 461tkm B6304F AW30-40 1041 3,73 - Ajossa.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4423
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Ja sitten tuli sellainen mieleen, kun se on tämän RE85 sellainen fakta että ruokaa pitää saada lisää konstilla X.
Olisiko millään mahdollista nostaa bensapaineita esim. vaikka 30% ylöspäin, jolloin ruoan saanti lisääntyy ilman että ruiskuja tarvitsee mitenkään huijata? Bensapaineensäätimethän näissä vehkeissä kuitenkin on...

Tai vaihda isommat suuttimet.  Mutta joka tapauksessa vakio motikalla olet kylmäkäynnistys ongelmissa
Kun sitä viinakakkua tarvitsee saada kylmänä huomattavasti enemmän kuin mitä bensaa pitää antaa...
Siksi, en itse käynyt kikkailemaan mitään, vaan tilasin fleksitunen, jossa tuo on huomioitu.

Tietty voisihan sitä tehdä lastun pelkälle viinalle ja vaihdella niitä kytkimellä. Mutta sekin olisi kikkailua, eikä jaksaisi kikkailla!  ::)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Juniku

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Tietty voisihan sitä tehdä lastun pelkälle viinalle ja vaihdella niitä kytkimellä. Mutta sekin olisi kikkailua, eikä jaksaisi kikkailla!  ::)
Nimenomaan ei, koska sitä ei koskaan tiedä että kenellä se auto päätyy & käyttäjiä ja omistajia on monelaisia.
Se moottorinohjausskaala täytyy saada niin laajaksi, että sillä voi ajaa sekä RE85 & 98E10 aineilla ilman minkäänlaisia muutoksia.
Volvo 965 -91 461tkm B6304F AW30-40 1041 3,73 - Ajossa.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4423
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Nimenomaan ei, koska sitä ei koskaan tiedä että kenellä se auto päätyy & käyttäjiä ja omistajia on monelaisia.
Se moottorinohjausskaala täytyy saada niin laajaksi, että sillä voi ajaa sekä RE85 & 98E10 aineilla ilman minkäänlaisia muutoksia.

Minä en ainakaan murehdi seuraavasta auton omistajasta, koska luultavimmin olen ns. loppukäyttäjä.  :D
Ja jos satun kotteron myymään, palautan sen orkkikseksi tai sitten myyn sen muutokset dokumentoituna. Joten siinä mielessä se ei ole ongelma.

Ja minun taitoni eivät sen moottorinohjauksen skaalan laajentamiseen riitä, koska se edellyttäisi rankkoja koodaustaitoja ja alkuperäistä lähdekoodia, vaikka sen motikankin osaisin tehdä ihan omin pikku kätösin.

Kaikkihan olisi hienosti, jos moottorin ohjaus ymmärtäisi laajakaistalambdaa ja korjausikkuna olisi riittävän iso.

Yli 30% lambdan korjaus ikkuna on bensiinikäyttöisessä turhan iso, koska se ei paljasta anturivikoja, ennenkuin tuho on totaalinen tai vaatii vähintään sen kaksi lambda-anturia. Koska motikka ja LH on suunniteltu aikana, jolloin E85:sta ei ollut edes tietoa kuin korkeintaan brasiliassa.

Jos moottorinohjauksen skaala pitää saada niin laajaksi, niin sitten säädettävä ohjaus (mega, tatec, dta tms.).
Kaikki muu on kikkailua, joka ei toimi kunnolla. Kuten lämpötila-anturi huijaukset yms. Koska polttoaineiden erilainen käytös on muutakin kuin pelkkää energiasisältöä!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3756
  • 195hv/406Nm
Mites, eikös jos uskaltaa, niin B230F toimisi viinalla (RE85) (laiska ja käynnistyy huonosti. Kilahtaa...)?

Mites suuttimilla ja tulpilla kikkailu, saisko niillä toimimaan paremmin?
4200km ajettu ja ei oo viel kilahtanu  :pomo: 250cc suuttimet käytössä. Ja pikku piristyksinä 1.5mm höylätty kansi ja A-nokka...

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Tuli vaan mieleen, että tuolla turbobricks.com :ssa on ohjeet RE85:n käytöstä ahdetulla koneella, mutta entäs vapari?  ???
Koskeeko se vakio moottorinohjauksia?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Niko_S

  • Vieras
Koskeeko se vakio moottorinohjauksia?

En nyt satavarma ole, mutta vissiin siellä ajeltiin puhtaalla viinalla, joten kait sitä oli modattu?

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
En nyt satavarma ole, mutta vissiin siellä ajeltiin puhtaalla viinalla, joten kait sitä oli modattu?
Tarkoitin että onko tuossa kyse jostain säädettävästä moottorinohjauksesta? Linkkiä?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Niko_S

  • Vieras
Tarkoitin että onko tuossa kyse jostain säädettävästä moottorinohjauksesta? Linkkiä?

Tuosta

http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=73061   :)

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3756
  • 195hv/406Nm
Onkohan mitää hyötyä vaihtaa 1 kärki tulpat 4 kärkisiin  ???
E: testattu bosch WR56 Tulpilla ja tyhjäkäynniltä kaasu pohjaan.... Ei kierrä nii ei kierrä ::)
« Viimeksi muokattu: 07.09.2012, 13:19:30 kirjoittanut jogiin »

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Niko_S

  • Vieras
Onkohan mitää hyötyä vaihtaa 1 kärki tulpat 4 kärkisiin  ???
E: testattu bosch WR56 Tulpilla ja tyhjäkäynniltä kaasu pohjaan.... Ei kierrä nii ei kierrä ::)

Jaa-a, mites jos laittaa suuremman lämpöarvon tulpat, niin polttoaine syttyisi tehokkaammin eikä pätkisi niin herkästi.
Itse käytän NGK R:ä, joiden lämpöarvo on 9, ja hyvin toimii vaikka kuormaa olisi 200 kg kontissa ja 400 kg kärryssä.  :)

Tosin ei vielä tiedä miten toimii viina+bensa -seoksella - vielä  :))

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3756
  • 195hv/406Nm
just selvittelyn alla et minkä arvon tulpat pitäs toho raa'an etanolin kanssa laittaa  ::)
Toi boschi ei ainankaa alta 1500 pelitä ku pinta kaasulla ::)
« Viimeksi muokattu: 07.09.2012, 18:11:37 kirjoittanut jogiin »

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4423
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Olin saanut eilen miellyttävän sähköpostin...

Lainaus
Hi,

It was sent yesterday, Friday, so it should arrive on monday or tuesday.

Br
Alex

On 6 sep 2012, at 20:34, Mika N <mika@xxxxxxxxxxxxx.net> wrote:

> Dear Sir's,
>
> I just made yesterday Flexitune AutoX4 order via paypal.
> Transaction code XXXXXXXXXXXXXX
>
> So i just asking estimated delivery time?

Sitten kun ehtisi ensiviikolla vielä jonakin iltana sen sorvaamaan kiinni, niin sepäs olisi mukavaa päästä testailemaan puhdasta 85:sta!



Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4423
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Posti toi tänään tälläisen paketin!  :)



Kaiken kaikkiaan koko prosessi toimi oikein mukavasti!  S*


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Mikäs se olis nyt järkevin keino muuttaa mk2 v70 t5 käymään e85?

 

Elekma  Autoracing