Race.fi  Puotilan autokorjaamo

E85 Muutossarjat, softaukset, suuttimet ym. muutokset moottorinohjaukseen

  • 1132 Vastauksia
  • 445809 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Mikäs se olis nyt järkevin keino muuttaa mk2 v70 t5 käymään e85?

Tuo Sercapin maahantuoma BFV olisi varmaan mun valintani. jp_olli tuosta kirjoitteli jotain tässäkin topicissa, häneltä voinee kysellä lisää tuosta.

Tuohon vaimon kauppakassiin (S60 2.4T) olisin tuollaisen jo varmaan hankkinutkin, mutta kun ei tuota viinalitkua vielä täältä saa...

EDIT: riippuu tietenkin siitä, mitä tarkoitat järkevällä. Halvin ratkaisu tuo BFV ei varmaankaan ole...
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Tuo Sercapin maahantuoma BFV olisi varmaan mun valintani. jp_olli tuosta kirjoitteli jotain tässäkin topicissa, häneltä voinee kysellä lisää tuosta.

Tuohon vaimon kauppakassiin (S60 2.4T) olisin tuollaisen jo varmaan hankkinutkin, mutta kun ei tuota viinalitkua vielä täältä saa...

EDIT: riippuu tietenkin siitä, mitä tarkoitat järkevällä. Halvin ratkaisu tuo BFV ei varmaankaan ole...
Itse tuota BFV:tä miettiny, mutta mietityttää että riittääkö enää suuttimissa varaa kun on jo lastutettu peli. Sercapin kaverit eivät osanneet vastata tähän kesämiitissä  :-\

Edit: Oulussa viinaa saa jo kahdelta asemalta. ABC:n ja ST1:n valikoimista.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Itse tuota BFV:tä miettiny, mutta mietityttää että riittääkö enää suuttimissa varaa kun on jo lastutettu peli. Sercapin kaverit eivät osanneet vastata tähän kesämiitissä  :-\

Edit: Oulussa viinaa saa jo kahdelta asemalta. ABC:n ja ST1:n valikoimista.
Ainakin s80:ssa kun oli lastu meni re85.lla kaasupohjassa lambda sopeumat tappiin joten siinä ainakin loppu kesken.

Millä ABC asemalle on Oulussa re85:sta?
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Edit: Oulussa viinaa saa jo kahdelta asemalta. ABC:n ja ST1:n valikoimista.

re85.fi sivuilta löytyi vielä tällainenkin:

http://www.re85.fi/index.php?id=7910&station=11237
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Niko_S

  • Vieras
Posti toi tänään tälläisen paketin!  :)



Kaiken kaikkiaan koko prosessi toimi oikein mukavasti!  S*

Onko tuo nyt se Ruotsin-lafkan tee-se-itse -sarja?

Olisi kiva kuulla sitten oliko hankala asentaa ja rokkaako, eikös se hintakin, tuo + johtosarja ollut alle 100e?

EVO8

  • Vieras
Onko tuo nyt se Ruotsin-lafkan tee-se-itse -sarja?

Olisi kiva kuulla sitten oliko hankala asentaa ja rokkaako, eikös se hintakin, tuo + johtosarja ollut alle 100e?

http://www.flexitune.se/products.php

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8903
  • Kartanoita kartano täynnä
re85.fi sivuilta löytyi vielä tällainenkin:

http://www.re85.fi/index.php?id=7910&station=11237

Tuo taitaa olla juuri se St1-asema  ;)

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Tuo taitaa olla juuri se St1-asema  ;)
Ei vaan Shell. :)
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8903
  • Kartanoita kartano täynnä
Ei vaan Shell. :)

 :facepalm: O0

Käypä "Shellin" asemalta tankkaamassa ja katso kuittia...

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4423
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Onko tuo nyt se Ruotsin-lafkan tee-se-itse -sarja?

Olisi kiva kuulla sitten oliko hankala asentaa ja rokkaako, eikös se hintakin, tuo + johtosarja ollut alle 100e?

Tuo ei ole "tärvele se itse"- sarja, vaan valmiiksi kasattu palikka.
Johtosarjan kanssa se on helpommillaan liki bolt-on.

Hitusen fiksumpi kuin se peruspalikka. Ja se peruspalikkakin ymmärtää kylmärikastuksen (kytkimellä), mitä muutamat vastaavat eivät.

Eli eroaa rakennussarjasta mm. seuraavasti:
- Lämpötila-anturi (päättää itsenäisesti kylmäkäyntirikastuksesta), Anturi tulee mukana.
- Lukee lambda-anturia, joten päättelee itse viinan määrän siitä. Voi toki käyttää kytkintäkin
- Kalliimpi (€193,75 postikuluineen)

Asennuksen hankaluus on vähän suhteellista. Itse en ottanut johtosarjaa, vaan tärvelen ihan omin pikku kätösin sen LH:n johtosarjan ja sijoitan palikan sinne LH:n viereen.
Konehuoneeseen tuota ei saa asentaa, koska se ei kestä edes roiskevettä, koska kotelointi on sen verran avoin.

http://www.flexitune.se/docs/FLEXITUNE-AutoX4-Usersmanual.pdf


Ei vaan Shell. :)

Lainaus
St1 osti Shellin Suomen ja Ruotsin liiketoiminnot vuonna 2010. Shell toimii Suomessa jatkossa nimellä St1 Energy Oy. Shell-huoltamot jatkavat toimintaansa Shell liikemerkin alla.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Niko_S

  • Vieras
Tuo ei ole "tärvele se itse"- sarja, vaan valmiiksi kasattu palikka.
Johtosarjan kanssa se on helpommillaan liki bolt-on.

Hitusen fiksumpi kuin se peruspalikka. Ja se peruspalikkakin ymmärtää kylmärikastuksen (kytkimellä), mitä muutamat vastaavat eivät.

Eli eroaa rakennussarjasta mm. seuraavasti:
- Lämpötila-anturi (päättää itsenäisesti kylmäkäyntirikastuksesta), Anturi tulee mukana.
- Lukee lambda-anturia, joten päättelee itse viinan määrän siitä. Voi toki käyttää kytkintäkin
- Kalliimpi (€193,75 postikuluineen)

Asennuksen hankaluus on vähän suhteellista. Itse en ottanut johtosarjaa, vaan tärvelen ihan omin pikku kätösin sen LH:n johtosarjan ja sijoitan palikan sinne LH:n viereen.
Konehuoneeseen tuota ei saa asentaa, koska se ei kestä edes roiskevettä, koska kotelointi on sen verran avoin.

http://www.flexitune.se/docs/FLEXITUNE-AutoX4-Usersmanual.pdf

Joo kiitos infosta, täytyy miettiä sitten kun on rahaa, itse olen vielä sen verran kädetön noissa juotoshommissa, niin ottaisin mielellään sen johtosarjan...  :)

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
:facepalm: O0

Käypä "Shellin" asemalta tankkaamassa ja katso kuittia...
Käyty on ja tankattu ST1 luottokortilla  ;D
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Arkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • www.vrcf.fi
Tänään tilattu Bioadapter (Ecobox E85) Ukarainasta, johtosarjoineen toimitettuna 95 €.

http://bioadapter.com/product_info.php?cPath=28&products_id=45

Taustaa hommelille löytyy tuolta yleiseltä, yritän raportoida homman etenemistä tänne epäsäännöllisen säännöllisesti, ensimmäinen milestone on että milloin sieltä jotain tulee vai tuleeko milloinkaan..

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3167.msg427130#new

Maksu sujui kivuttomasti Paypalilla tsekkiläiselle vastaanottajalle ja sähköpostiin kolahti jo tilausvahvistuskin. So far so good...

Päivitys 11.9.2012: Toimittajan sivuilla hyvä tilauksenseuranta ja tapahtumat tulevat myös sähköpostiin.

Eilen kirjautu tilaus vastaanotetuksi ja status "Odottaa maksua"
Hieman myöhemmin päivittyi myös Paypalin maksu näkyviin sivuilla.

Tänään mukavaksi yllätykseksi tilauksen status "Shipped" ja lähetykselle annettu tracking-koodi ja suora suora linkki, jolla paketin matkaa voi seurata. Todennäköisesti toimii myös Itellan seurannassa.
« Viimeksi muokattu: 11.09.2012, 14:30:56 kirjoittanut Arkku »
- Volvo 740 B200F -91

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Millä ABC asemalle on Oulussa re85:sta?
Limingantullissa kuulema jossain on saatavilla RE85:sta. Oletin että siellä on Prisman kyljessä S-ryhmän asema. Voi olla ST1:kin.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Ainakin s80:ssa kun oli lastu meni re85.lla kaasupohjassa lambda sopeumat tappiin joten siinä ainakin loppu kesken.
Oliko tankissa jollain sekoituksella RE85:sta? Itse oon 40% seoksella ajellu ilman ongelmia. 50-50 sytytti joskus vikavalon. Tuota lambdasopeutustahan voisi softalla ja tuolla boksilla säätää jos vain suuttimissa riittäisi vara. Varmaan vakiona riittäis, mutta ei viitsis lisätehoista luopua säästöjen takia.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

 

Carcom Oy  Ateho