Proturbo  Autodiagnoosi

E85 Muutossarjat, softaukset, suuttimet ym. muutokset moottorinohjaukseen

  • 1132 Vastauksia
  • 449037 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Kyllä se virta tuli aina samalle puolelle liitintä vasempaan pinniin pinneiltä päin katsottuna ja yhdessä johdossa oli ne pinnit ristissä siellä bion inputin puolella, sillä voi hyvinkin olla vaikutusta laitteen toimintaan. Ja kyllähän se huomaa jo bion sisälle katsoessa että täysin "kotitekoinen" laite on kyseessä. Jollakin keskustelu palstalla oli juttua juuri näistä toimimattomista bioista ja joku oli perehtynyt asiaan niin on ollut muunmuassa toimimattomia/poltettuja FETejä liikkellä.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
No nyt sain aikaseks ja asensin bion autoon. Virrat otin puolan navasta 15 ja hyvin toimii ainakin näin puhtaalla pensalla. Huomenna pitää käydä tankkaamassa viinaksia sekkaan. Ottaa aluks seoksella  ja kahtoo miten rupee homma toimimaan. Oottekos muut bion käyttäjät laittanu minkä laisia arvoja bion kylmästartti rikastukseen ja ajorikastuksiin, vaikkakin autothan on melko yksilöitä, mutta ois jotain osviittaa siihen minkälaisia säätöjä alkaa latelemaan.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
No nyt sain aikaseks ja asensin bion autoon. Virrat otin puolan navasta 15 ja hyvin toimii ainakin näin puhtaalla pensalla. Huomenna pitää käydä tankkaamassa viinaksia sekkaan. Ottaa aluks seoksella  ja kahtoo miten rupee homma toimimaan. Oottekos muut bion käyttäjät laittanu minkä laisia arvoja bion kylmästartti rikastukseen ja ajorikastuksiin, vaikkakin autothan on melko yksilöitä, mutta ois jotain osviittaa siihen minkälaisia säätöjä alkaa latelemaan.

Jätä blandikset suosiolla ja mene suoraan viinaan, jos härvelisi toimii suoraan bensalla.

Viinarikastuksena voit laittaa suoraan sen +25% ja jos pilkun seksuaalinen hyväksikäyttö kiinnostaa turkasesti, niin laita +27% vakiosta.   :2funny:

Käynnistysrikastusta sen +100% suoraan ja kylmäkäyntiä joudut hakemaan mutta rahina veikkaan sen menevän välillä +100 -  150% aluksi.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Tuossa just tarkistin niin vakiona viinalla re85 modissa on rikastusta 42% ja e70 modissa35% ja startti rikastus on 100%. Pitänee ensin kokeilla ihan mitenkä noilla mennään, veikkaan että jos käyttää e70 modia muutoksia ei välttämättä tarvii tehhä jos vaan lh:n kartta riittää tulla alaspäin. Startti rikastuksen säätö ei vielä saa optimiin kun on tämä lämpötila plussalla.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Tekeeköhän tuo bio sen kalibrointinsa myös ihan pensa asetuksella. Meinaan että ei ollut ainakaan mitään käynti häiriötä koneessa, kun nappasin bion kiinni. Täytynee huomenna kahtoo ettei oo mahotonta jonotusta tankille kun lyö viinaksia tankkiin jos vaikka sattus se kaliprointi tapahtummaan vasta viina modeilla.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa Arkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • www.vrcf.fi
Tuossa just tarkistin niin vakiona viinalla re85 modissa on rikastusta 42% ja e70 modissa35% ja startti rikastus on 100%. Pitänee ensin kokeilla ihan mitenkä noilla mennään, veikkaan että jos käyttää e70 modia muutoksia ei välttämättä tarvii tehhä jos vaan lh:n kartta riittää tulla alaspäin. Startti rikastuksen säätö ei vielä saa optimiin kun on tämä lämpötila plussalla.

Moi, pari juttua, kannattaa ihan ensimmäiseksi kokeilla Bioadapteria niin, että ei laita sitä virtapiuhaa minnekään kiinni, boxin pitäisi toimia ihan hyvin suuttimelle tulevalla virralla... Maadoitusjohdolle sitten tosi hyvä maadoituspiste.

Ja itse tekisin tuon "sopeuttamisen" ja 100% etanoliin siirtymisen niin, että ensin ajaa 50/50 seoksella ilman boksia tai boxin tavallisen bensan asetuksella (tai sellaisella suhteella, millä auto suostuu näillä keleillä hyvin toimimaan) Kun LH on tottunut tähän, niin Bioon 25% viinarikastus, ja siitä tallilämpimänä käymään. Aluksi se todenäköisesti vähän kakii pari minuuttia mutta asettuu aika pian ja sen jälkeen kannattaa imho pikkuhiljaa tankillinen kerrallaan siirtyä 100% Re85 käyttöön. LH sopeutuu tuohon asteittain hyvin eikä kannata ainakaan nollata sitä ottamalla esim. akunkenkää irti.

Bioadapterissa on muuten kätevä ominaisuus nuo eri tilat (Auto, E85, E70, Gas) eli tuo Gas ohittaa koko boxin totaalisesti, mutta noihin muihin voit sitten itse ohjelmoida rikastukset miten haluat, toimintaperiaate jokaisella tilalla on kuitenkin samanlainen. Eli nyt kylmillä keleillä voit laittaa Auto-moodiin +25%, E85 esim. +27% ja E70 esim. +30%. Noiden tilojen välillä voit vaihtaa boxista lennossa vaikka koneen käydessä  ja esim. jos ajat lyhyttä 5-10 km:n työmatkaa, kovalla pakkasella, niin tuo +30 saattaa olla sopivampi kuin +25% jolla auto käy hyvin pitkällä matkalla.

Kylmäkäynnistysrikastukseksi rohkeasti vaan +180% -10 asteen pakkasilla ja siitä sitten suuntaan tai toiseen jos tarvetta on.
- Volvo 740 B200F -91

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Moi, pari juttua, kannattaa ihan ensimmäiseksi kokeilla Bioadapteria niin, että ei laita sitä virtapiuhaa minnekään kiinni, boxin pitäisi toimia ihan hyvin suuttimelle tulevalla virralla... Maadoitusjohdolle sitten tosi hyvä maadoituspiste.

Ja itse tekisin tuon "sopeuttamisen" ja 100% etanoliin siirtymisen niin, että ensin ajaa 50/50 seoksella ilman boksia tai boxin tavallisen bensan asetuksella (tai sellaisella suhteella, millä auto suostuu näillä keleillä hyvin toimimaan) Kun LH on tottunut tähän, niin Bioon 25% viinarikastus, ja siitä tallilämpimänä käymään. Aluksi se todenäköisesti vähän kakii pari minuuttia mutta asettuu aika pian ja sen jälkeen kannattaa imho pikkuhiljaa tankillinen kerrallaan siirtyä 100% Re85 käyttöön. LH sopeutuu tuohon asteittain hyvin eikä kannata ainakaan nollata sitä ottamalla esim. akunkenkää irti.

Bioadapterissa on muuten kätevä ominaisuus nuo eri tilat (Auto, E85, E70, Gas) eli tuo Gas ohittaa koko boxin totaalisesti, mutta noihin muihin voit sitten itse ohjelmoida rikastukset miten haluat, toimintaperiaate jokaisella tilalla on kuitenkin samanlainen. Eli nyt kylmillä keleillä voit laittaa Auto-moodiin +25%, E85 esim. +27% ja E70 esim. +30%. Noiden tilojen välillä voit vaihtaa boxista lennossa vaikka koneen käydessä  ja esim. jos ajat lyhyttä 5-10 km:n työmatkaa, kovalla pakkasella, niin tuo +30 saattaa olla sopivampi kuin +25% jolla auto käy hyvin pitkällä matkalla.

Kylmäkäynnistysrikastukseksi rohkeasti vaan +180% -10 asteen pakkasilla ja siitä sitten suuntaan tai toiseen jos tarvetta on.

Kokkeilin kyllä ilman sitä bion virtapiuhaa mutta ei toiminu.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa Leksi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
Alkoi tuo Bioadapter kiinnostamaan. Kenelläkään kokemusta käytössä 5-pyttysessä?

Eikös tinakoneissa ole vakio suuttimina boschin ev1:t?

Ei kiinnostaisi opiskelijan tuloilla heittää 190 euroa kankkulan kaivoon.  :buck2:

V70 classic -07

Poissa bozo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Alkoi tuo Bioadapter kiinnostamaan. Kenelläkään kokemusta käytössä 5-pyttysessä?

Eikös tinakoneissa ole vakio suuttimina boschin ev1:t?

Ei kiinnostaisi opiskelijan tuloilla heittää 190 euroa kankkulan kaivoon.  :buck2:

Täällä jotain juttua:
http://re85-muunnos.wikidot.com/forum/t-367783/sekatankkaaminen-volvo-s60-2-4-vapari

Poissa hande

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi

Eikös tinakoneissa ole vakio suuttimina boschin ev1:t?


Mulla S60:een sopiva suutinliitin oli tyyppiä EV6
XC60 2.4D aut. -10
C70 T5 aut. -06

Poissa Leksi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
Aika suurella etanoli pitoisuudella näköjään pystyy ajamaan ilman softausta.
Kiitokset linkeistä
V70 classic -07

Poissa ARonkko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Hups. Sori :-[
« Viimeksi muokattu: 22.01.2013, 19:24:14 kirjoittanut ARonkko »
V60 hybrid Polestar -14
Pösö 207 CC 110 Hdi -08
ex. XC70 2.4T -01

Poissa bozo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Täälläkin on alettu harrastaa sekatankkausta täysin vakioon autoon ilman mitään muutoksia.
Autona Volvo S60 2.4 170hv -01

Eka tankillinen 15l E85 ja loput 95E10, LTFT oli makisimissaan +11,9%
Toka tankillinen 25l E85 ja loput 95E10, LTFT + 17,9%

Missähän vaiheessa tulee vikakoodi laihalla käymisestä? Kun LTFT käy yli 30%?
Seurantalaitteina kiinanhalpis ELM327 ja Torque.

Käynnin ja käynnistymisen suhteen ei näillä seoksilla ole ollut vielä mitään vaikutusta, tuntuu että kone käy ehkä
jopa paremmin kuin pelkällä bensalla. Persdyno kertoo ehkä hieman lisääntyneestä alaväännöstä...?
Tyytyväinen olen, jatketaan viinalla läträämistä sekoitussuhdetta pikkuhiljaa lisäämällä!

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Tuotas pysytään tässä topicissa vain noissa palikoissa yms. teknisissä viinankäyttövälineissä ja jätetään käyttökokemukset ja blandikset tuon toiseen topicciin...

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3167.0


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa dometic

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 566
  • V70 D5 --- 240 B???
Täytyykös lh2.4 lastuttaa jos vaihdan isommat suuttimet ja meinaan ajella re85? b230f moottorina. ajattelin laittaa turbon suuttimet? onkos ne jo tarteeks isot?
Vikakoodien lukua Torquella Huittisissa.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo