KL-varaosat  Race.fi

E85 Muutossarjat, softaukset, suuttimet ym. muutokset moottorinohjaukseen

  • 1132 Vastauksia
  • 448588 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa raul

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 271
Kannattanee ensin ottaa yhteyttä siihen ohjelmoijaan, kaikille ei ole tuttuja viinahommat.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
nyt olis vihreet suuttimet.T16 ahdin.putkisto+pipe ja autoa pitäisi ohjelmoitavaksi viedä. Nyt vaan alkoi kovasti kiinnostamaan tämä E85 elikkä menenkö normaalisti ohjelmoitiin E85 tankissa? vai kuinka?


Eli lastutus tehdään tehonnoston tms. vuoksi? 
Jos näin, niin se on jokatapauksessa tehtävä suuttimien vaihdon vuoksi.

Haluatko ns. kaikkiruokaisen auton?  Jos kyllä, niin sitten vaikka Flexitune (tms.) paikalleen lastutuksen lisäksi.
Jos taas haet pelkällä RE85:lla voimaa koneesta, niin kuten Raul sanoi, lastun tekijän kanssa kannattaa neuvotella aiheesta hyvissä ajoin.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Haluatko ns. kaikkiruokaisen auton?  Jos kyllä, niin sitten vaikka Flexitune (tms.) paikalleen lastutuksen lisäksi.

Flexitune ja tehosoftaus yhdessä kuulostaa minusta hieman mahdolliselta ongelmien kerjäämiseltä, siis jos ei todella tiedä mitä tekee. Jos flexitune ja tehosofta eivät "tiedä" toistensa olemassaolosta, ainakin mahdollisuus on olemassa että mennään vaarallisen laihalle.

En siis tiedä enkä omaa kokemusta, mutta viisastelen ihan yleisellä tasolla. Kysyjällähän ei ole vanha kunnon lh-jetti vaan mennään jo vähän modernimpaan ratkaisuun...
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Flexitune ja tehosoftaus yhdessä kuulostaa minusta hieman mahdolliselta ongelmien kerjäämiseltä, siis jos ei todella tiedä mitä tekee. Jos flexitune ja tehosofta eivät "tiedä" toistensa olemassaolosta, ainakin mahdollisuus on olemassa että mennään vaarallisen laihalle.
Eivät muodosta ongelmaa, koska softa erikseen ja flexitune (tms.) sen jälkeen asennettuna mahdollistavat vain sen Wiinan käytön lisäämällä suutinten aukioloaikaa.

Jos siinä tehdään tyhmästi, eli ei vaihdeta isompia suuttimia, niin ongelmia on luvassa jos ajetaan turbo punaisena!  :idiot2:
Jokainen lastuttaja, joka pitää sen 80% aukioloaika-rajan, takaa sen, ettei Wiinan kanssa tule ongelmia.
Jos vakiosuuttimet menevät sinne 95% aukioloaikaan, niin yritys on Wiinalla tuhoon tuomittu, ainakin jos tehot haluaa saavuttaa!

Vaarallisen laihalle Wiinalla on todella vaikea päästä ja syntyneen nakutuksen kyllä tappaa jo ikuvanha EZK, saati sitten moderni moottorinohjaus.  Toki se onnistuu laittamalla 285cc/min suuttimet vakio 337cc/min tilalle. Kiihdytyksissä rapiseen niin vallan pirusti!  :o

Toisinpäin se vetää sopat tolkuttoman paksulle, mikä ei heti moottoria riko, mutta lompakko ja vikavalo varmaan herättävät ihmettelemään.  :buck2:
Jos eivät, niin anti palaa vain!  ;)

En siis tiedä enkä omaa kokemusta, mutta viisastelen ihan yleisellä tasolla. Kysyjällähän ei ole vanha kunnon lh-jetti vaan mennään jo vähän modernimpaan ratkaisuun...

Eihän minullakaan kunnollista kokemusta ole, muuten vain viisastelen aiheesta!   :D
Ja sillä, kuinka uusi moottorinohjaus on kyseessä, on merkitystä enemmän vikatilojen hanskaamisessa. Ja siinä kisassa LH on huonossa hapessa!

Uudemmat ovat parempia ja myös herkempiä menemään vikatilaan, jos kaikki ei ole kunnossa!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa miknip

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Kuinkahan helposti mahtaisi saada s80 mk1 2.4 vaparin viinakäyttöiseksi, tai ainakin 50/50 toimivaksi? En löytänyt tästä suosta tälläisellä ajelevia viinamiehiä. (henkilöitä)  ;)

Nimimerkki: Halvalla, helpolla, nopeesti ja äkkiä. 8)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Kuinkahan helposti mahtaisi saada s80 mk1 2.4 vaparin viinakäyttöiseksi, tai ainakin 50/50 toimivaksi? En löytänyt tästä suosta tälläisellä ajelevia viinamiehiä. (henkilöitä)  ;)

Nimimerkki: Halvalla, helpolla, nopeesti ja äkkiä. 8)

Lyömällä jonkun sopivan purkin kiinni ja menoksi.  :hello:

Se on jotain kahta näistä:  Helppoa, halpaa tai nopeaa.  :D


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa timAntt1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
No nyt meni vihdoin jotenkuten jakeluun:D elikkä hilut kiinni ja "lastulle" ja sitten flexi kiinni?

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
No nyt meni vihdoin jotenkuten jakeluun:D elikkä hilut kiinni ja "lastulle" ja sitten flexi kiinni?

Juurikin näin!  Eli virit kiinni, lastulle ja sitten vasta ensimmäiset humalat!  ;D


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa timAntt1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Noni kiva juttu:D ekoja kännejä osotellessa:D

Mitenkäs porukalla näisaä"uudemmissa" volleissa toiminut ? Lastutettuja wiina volvoja?

Poissa mikko078

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Minkäs kokoiset suuttimet tulisi olla 0,8-1,0 paineilla e85 ajaessa, vaikuttaako suuttimen suurennos bensan kanssa ajaessa. Autossa kiinni flexitune x1 (940 b230fk)
Honda accord tourer 2.2 i-cdti -06
V90 d3a -17
Bmw 325ia avo
octavia 1.9tdi -06

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Wiinalla suuttimet pitäisi olla yli 450cc/min ilolla ajettaessa. Mielummin 500cc/min.
Vaatii sitten lastuun vastaavan muutoksen.

Samaan syssyyn vaihtaisin 75mm IMMun suuttimien kanssa ja sitten siihen sopiva lastu, niin mennään bensalla ja Wiinalla oikein ripeästi!  ;D

Muistutuksena kaikille!
Aina kun kajotaan suuttimiin tai IMMuun pitää lastukin muuttaa niille sopivaksi!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikko078

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Olis (613 cc. Bosch EV14) tommoset tyrkyllä? mitenhän käy onko jo liian suuret?
Honda accord tourer 2.2 i-cdti -06
V90 d3a -17
Bmw 325ia avo
octavia 1.9tdi -06

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Olis (613 cc. Bosch EV14) tommoset tyrkyllä? mitenhän käy onko jo liian suuret?

Liian (=turhan) suuret ovat luokkaa yli 1000cc/min jos vakioturbolla ajat.
Noilla pärjäät siihen, mitä pikku-mitsu kykenee antamaan. Hommaa samalla se 3" IMMu tai suoraan -012 loppuinen.

Tuollaisilla modeilla pärjäät ihan riittävän pitkälle.
Ja suuttimet/IMMun muutokset vaativat aina lastun.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa MatiasS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 203
  • www.vrcf.fi
Noniin. Itellä tuo B230FD koneinen 940 syö vähän kohta liikaa omalle pörssille niin saakos siihen jotain tälläistä muutos sarjaa ja miten toimii ja nouseeko kulutus paljonkin elikkä kannattaako muutos? Onko kova homma laittaa ja mitä kaikkea pitää tehdä? Sivuja näky olevan riittävästi niin en viitti kaikkia selata läpi kun joku kumminki asiasta mainittee..
Volvo 945 2.3  -94

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Noniin. Itellä tuo B230FD koneinen 940 syö vähän kohta liikaa omalle pörssille niin saakos siihen jotain tälläistä muutos sarjaa ja miten toimii ja nouseeko kulutus paljonkin elikkä kannattaako muutos? Onko kova homma laittaa ja mitä kaikkea pitää tehdä? Sivuja näky olevan riittävästi niin en viitti kaikkia selata läpi kun joku kumminki asiasta mainittee..

Lyhyesti, homma toimii (tietyin rajoittein) ja kulutus tietysti nousee!

Lue vaan kiltisti kirjoitetut jutut, niin saat vastauksen kaikkiin kysymyksiisi ja paljon lisääkin.
Minä en ainakaan viitisi toistaa kaikkea kirjoittamaani uudelleen ja tuskin kukaan muukaan Wiinan kanssa oikeasti puuhastellut!  :pomo:

Vastaan vasta sitten, kun et löydä tältä foorumilta vastausta niihin kysymyksiin, joita et ole vielä edes osannut kysyä!  ;)


Edit:

Ja sitten ne käyttökokemukset löytyvät vielä pidempänä ketjuna!
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3167.0
« Viimeksi muokattu: 20.10.2013, 21:31:44 kirjoittanut mikan »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

Kulkukoira  Proturbo