Elekma  Autoracing

245 -90 Englantilainen potilas "B6284T", muut 245 puuhastelut ja D5

  • 1447 Vastauksia
  • 603445 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #975 : 31.05.2018, 22:40:06 »
Tilasin kokeeksi Hawk Performance Ceramic palat eteen. Redstuffien jarrutuntuma on ollut pehmeä koko ajan Ahveniston jälkeen ja näyttää siltä, että kahdessa "vanhassa" irvistää kitkapinta jo vähän :-\ Palat tulivat sopivasti tänään, kävin tekemässä sisäänajon ja sen jälkeen useampia kovempia jarrutuksia. Alkuunsa melkein kylmällä palalla tuntui purevan aika kivasti. Tarpeeksi lämpöä ja alkaa niistäkin pito häipymään, muttei tunnu yhtä heikolta kuin Redstuffit. Pölyä vaikuttaisi tulevan enemmän, mutta lauantaina Motoparkissa tietää kuinka toimii oikeasti. Tottakai näyttää myös siltä, että oikean etulevyn ulkopinta on hieman lasittunut Ahvenistolla >:( Ehkä se on vaan tilattava uudet uritetut levyt.

DS2500 olisin tilannut myös vaihtoehdoksi eteen, mutta sitä ei nyt tällä aikataululla saanut. Europerformancelta briteistä koetin tilata DS2500 eteen, Black Diamond Predator taakse sekä XC70 teräspunosletkusarjan. Oli vaan kommunikaatio niin heikkoa, että ehti katevaraukseenkin tulla pankin aikaraja vastaan ja se jäi niikseen. Tilailtava muualta jos sais vaikka kesämiittiin mennessä.
« Viimeksi muokattu: 01.06.2018, 11:29:08 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #976 : 01.06.2018, 09:58:47 »
Omassa rata MX-5:ssa käytän Hawkin DTC-60 paloja edessä ja takana. Purevat aivan järjettömästi ja kestävät rata-ajoa pitkään. Anneau Du Rhin 30 min stinttejä tosi pitävillä semi-slickseillä, ei mitään ongelmia koko päivänä. Ja pitää vielä mainita että palat oli jo lähes kokonaan kuluneet kun ajoin sinne. Pari milliä ois ollut pintaa päivän alussa ja kesti kuiten vielä sen päivän hyvin. Toiminta-alue on 200-800 celsius asteen välissä.
Slalomissa oon käyttänyt noita paloja kanssa, mutta en voi suositella koska kuluvat siinä erittäin nopeasti. Tarvivat lämpöä toimiakseen hyvin. Takapalat on mulla aina autossa ja toimivat niin radalla, slalomissa ja driftingissä.
Yellowstuff:sta on kanssa huonoja kokemuksia. Radalla toimii vain muutaman kierroksen ennen kuin on pehmeät. Arkiajossa ok, mutta eivät kestä kauaa ennen kuin pala irtoaa metallista.   

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #977 : 01.06.2018, 22:46:17 »
Hawkilta ei taida saada V70II, jne. etupalaa kuin Ceramicina ja HPS:nä. Ärrään ja 240 vakiojarruille näytti pikavilasulla olevan DTC-60 saatavilla. Tänään jarruttelin lisää ja Ceramicit vaativat yhden jarrutuksen ennen kuin pitävät kunnolla. Paremman alkutuntuman perusteella en odota kovin suurta eroa Redstuffiin muuten kuin suuremman pölymäärän muodossa. Tilaan DS2500 ja koetan lisätä jonkinlaiset jäähdytyskanavat keulasta. Laitettava vissiin vanha etupuskurinkuori paikalleen, siinä on kilven vieressä reiät sopivasti. Ehkä myös J-hook levyt? Tuleepa testailtua.

Katselin jälleen paikkoja läpi, tyhjensin huohotinpurkista pohjallisen, lisäsin rasvaa etupyöränlaakereihin, pesin päältä ja muuta mukavaa. Semisliksien vaihto jäi vielä aamuun.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #978 : 02.06.2018, 23:49:36 »
Motoparkkia tuli kierrettyä, jopa yllättävän paljon, auton toimiessa ja oli niin paljon parempi mutkissa kuin aiemmin.

Lämmintäkin oli eli olisi pitänyt vaan laittaa rei'itetty etupuskurinkuori paikalleen. Ei pysynyt lämmöt kurissa kahta-kolmea nopeaa kierrosta lukuunottamatta, vaikka flekti oli koko ajan päällä. Isompi syylärikin ois varmaan ihan hyvä valinta, mutta selvä ero lämmönnousussa rei'itettyyn puskuriin. Ilman rei'itystä myös öljyjäähy saa vähemmän ilmaa ja vaikutti sekin käyvän aika lämpimänä.

Etujarruissa on epäilystenkin mukaan edelleen parannettavaa ja ajojen jälkeen poljin jäi pehmeäksi. Oiskohan etupalat valmiit. Vaativat lämmittelykierroksella oikeasti jarruttelua, jotta ensimmäisellä nopealla toimi kunnolla. Toisen nopean lopulla/kolmannella nopealla alkoi pito johäviämään. RedStuff tuntui toimivan paljon paremmin heti alusta asti ja tasaisemmin. Etulevy ei ollut kuitenkaan kuin noin 300-asteinen eli 50 astetta vähemmän kuin viitisen vuotta sitten 305mm etulevyillä lyhyellä Botnialla ja silloin pito pysyi parempana. Silloinkin oli Redstuffit(eri) paikallaan.

Ohjaus ja ajettavuus on aivan eri luokkaa kuin viime syksynä, mutta ehkä olisi aika "jo" laittaa sähköinen tehostinkin. Ei käynyt raskaaksi vielä ollenkaan, mutta tuo helppoutta lisää. Ahveniston jäljiltä paineet renkaissa oli liian korkeat tuonne ja reilu tiputtaminen auttoi takapäähän. Etupäässä sama paine oli ehkä hieman liian vähän. Siitä huolimatta toisen kierroksen lopulla alkoi takapäässä ilmenemään kohtuu helppoa lipsumista kuten ennenkin. Kameroista loppui akut kesken ja viimeiset kierrokset jäi kuvailematta. Ois saanut takaapäin kuvaa kevyestä takarenkaiden savustamisesta pääsuoralle noustessa :D Oikealle kääntyvästä tiukasta aukeavasta mutkasta kolmosella ulos hyvin lievässä luisussa ja siitä sopivasti ~130km/h tuntumassa suoraan neloselle vaihto. Luiston käsittelykin oli paljon helpompaa ja jouhevampaa aiempaan verrattuna.

Racechronon ja 10Hz GPS:n mukaan nopein kierros oli 1.46,69 ja optimi 1.44,80. Aika paljon heittelyä sektoriajoissa siis. Muistelin, että syksyn aika olisi ollut lähempänä, mutta sehän olikin vain 1.44,03 ja silloin optimi 1.43,49. Vaikka ajettavuus on nyt parempi niin lämmin sää ja pienempi turbo vähensi kummasti tehoa. Aluksi oli vajaa 1,7bar painetta ja nostin 1,8:aan. Siitä enempää ei noussut, pieni ilmavuoto jossain vissiin.

Jos vaikka huomenna saisi aikaiseksi katsella onko kuvatussa materiaalissa julkaisukelpoista.
« Viimeksi muokattu: 02.06.2018, 23:51:54 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13500
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #979 : 03.06.2018, 11:50:46 »
Ulkopuoliselle näytti että yksikään muu radalla ei jaksanut vetää takasuoralla vaihtoon asti. Oli muutaman kerran itselläkin jännä kun katoin että ei ketään ollut perässä ja sitten yhtäkkiä peilistä vilahti keula ja samassa katsottiin perävaloja. Lippumiehenä ollessa katselin että meni aika nätisti sen takasuoralla pään.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #980 : 03.06.2018, 20:46:34 »
Aika hiljaahan sun ohi tuli ajettua :D Takasuoran jarrulle tultaessa huiputkin oli Racechronon mukaan vain noin 225km/h kun syksyllä oli 236-238. Ihan liian aikaisin jokaiseen jarrukohtaan tuli hidastettua. Josko sitten on jarrupaikat kohillaan kunhan saa paremman luoton jarruihin.

Camberiakin ois saanut olla lisää, tiukoissa mutkissa etupää tuntui puskevan. Vaikutti jopa huonommalta paineenpudotuksen jälkeen ja kyljen jäljistä päätellen taipui alle hieman enemmän. Takapää puolestaan parani hieman. Silti ajon myötä vetopito ei mutkassa ollut kovin erikoinen. Kävin äsken mittaamassa kylmäpaineet ja näytti 2bar. Nythän sitä ois hyvä keventää ajettavuuden nimissä kun sen jälkeen pitäisi maalata jälleen uudestaan V:>

Renkaanvaihdoin yhteydessä vaihdoin RedStuffit takaisin eteen ja heitin Ceramicit roskiin. Noin kolmannes oli lähtenyt kitkapinnasta jo ja jarrutuntumassa palattiin suurinpiirtein entiseen. Laskin vähän nestettäkin etujarruista jos siellä olisi ollut ilmaa. Täytyy huomenna käydä kaikki letkut tarkemmin läpi ja ilmata joka nurkka DS2500 sekä teräspunoksia odotellessa.

Videon uppaus menikin näköjään vähän pieleen, kokeiltava kohta uusiksi.

Jarrupölyä etuvanteissa, takana ei juuri nimeksikään:


Autoglymin vannehappo ei kyennyt harjankaan kanssa poistamaan kaikkea vaikka miten vähensi veden määrää. Tullut aiemmin käytettyä Sonaxin Xtremeä mutta viimeksi sitä ei ollut saatavilla ja ajattelin kokeilla Autoglymiä. Ei ole Sonaxin/vastaavien veroista.
« Viimeksi muokattu: 03.06.2018, 20:51:55 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #981 : 03.06.2018, 20:51:54 »
Kulki kyllä todella hienosti radalla  S* :P

Repsikan paikaltakin seurattuna huomasi kyllä, että meni eleettömämmin ja vähemmällä käskytyksellä kuin viimeeksi kun motoparkissa tämän kyydissä istuin.

Aika pitkää rantua se siihen pääsuoran nousuun kyllä jätti :D

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #982 : 03.06.2018, 21:39:57 »
Ja nyt on videokin sinnepäin: https://youtu.be/VyJoviYV3fU
Kaksi kierrosta incaria jonka lisäksi yksi kierros taaksepäin ja lopussa Mjt:n kuvaamana ulkoa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6026
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #983 : 03.06.2018, 23:00:39 »
https://youtu.be/gpeXMTfKXRs

Kahvoja puristelemassa.
Iha kohtalaisestihan se menee :D

Jonkunlaiset jäähdytys kanavat niille etujarruille, jos se auttaisi vähän?
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #984 : 03.06.2018, 23:34:17 »
Näyttää kyllä ihan sunnuntaia-ajelulta, vaikka olikin lauantai :D Sentään parempi ääni uudemmassa GoPro:ssa kuin vanhassa kolmosessa.

Etujarrujen lisäjäähdytys voisi auttaa, mutta kuumemmallakin levyllä on pito riittänyt paremmin.
« Viimeksi muokattu: 03.06.2018, 23:51:29 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa NBM

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #985 : 03.06.2018, 23:57:10 »
Joutuhan siinä penkinreunaa puristamaan kun ensimmäistä kertaa pääsuoran loppu lähestyi... Sit pystyi taas nauttimaan kun tuntui pitoa löytyvän  ;) Keli oli kyllä raaka tuohon touhuun. Öljyistä oli ohimennen puhetta, oliko tuo linkin tuote se mitä tarkoitit, kohdasta 5:30:

https://frreporter.com/v/re85-3_y1RBqFd-0.html ja siitä 20W50 versio
« Viimeksi muokattu: 03.06.2018, 23:59:03 kirjoittanut NBM »

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #986 : 04.06.2018, 00:30:42 »
Kattelin että reaktiot oli vähän sen suuntaisia jostain syystä V:>

Ei ollut Amsoilin öljyä, vaan tätä ostin kokeeksi: https://www.motonet.fi/fi/tuote/6000144/Red-Line-10w60-tayssynt-Esteripohj-Moottorioljy-946ml
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #987 : 04.06.2018, 22:56:46 »
Vanha öljy taisi saada aika reilustikin liikaa lämpöä radalla, sillä pois ajaessa Sjtv sanoi että hitaissa nopeuksissa pössäytti aina kaasua painaessa. Tänään katselin liikennevaloista lähtiessä putkenpäästä nousevaa savupilveä. Huomasihan sen jo vähän siitäkin, että öljyä kului enemmän kuin radalla normaalisti. Vaihdoin töiden jälkeen öljyt, annoin valua kunnolla suodatin irrallaan ja laskin öljyjäähynkin tyhjäksi. STP:tä oon käyttänyt melkein aina öljyn seassa ja kaadoin sitä purkillisen nytkin. Noin 6,8l meni kaikkiaan uutta sisään joten aika hyvin vanhat tuli pois. Enää ei lämpimänä tule pilveä polkaistessa ja öljynhaju huohottimen kautta loppui. Asensin viimeinkin öljynlämpöanturin öljyroppuun, johdotus ja mittarin asennus vielä.

Laskin kaikista satuloista uutta nestettä läpi eikä ilmaa ollut missään ja kaikki letkutkin näyttävät ehjiltä. Takapalat puolestaan näyttävät ottaneen kunnolla kuumaa ja taitaa syy polkimen pehmeyteen olla siellä. Liian kovaa käyttöä niille vissiin, olihan takalevyjen lämpötila kovimmillaan 300 astetta jäähdyttelykierroksen jälkeen eli saman kuin edessä. Pääasiassa kuitenkin 270-280 asteen paikkeilla. 305mm etulevyillä ja vakioilla takalevyillä lämpöero oli 100 astetta.

Mittailin syylärin paikkaa ja sen perusteella ostoslistalle siirtyi Griffinin 26x19" syyläri. Nykyinen on 24x19, isompi mahtuu hyvin ja coolerinpäädyssä oleva imulämpöanturi saa olla paikallaan. Öljynjäähyksi katselin 19-rivisen tilalle 24-rivistä tai vastaavaa. Puskurinkuori vaihtuu myös vanhaan, vaikka miten haittaisikin aerodynamiikkaa :P

Pitkästä aikaa(toisen kerran viikon sisään ::)) pesu ja tuli kokeeksi ostettua HydrO2 Liteä kun sitä ImportTuning ja T.K suosittelivat. Ei tarvii tuon kokeilun jälkeen enää Aquawaxia hinkata pintaan, on sen verran helppo käyttää ja asiallisen oloinen tulos.
« Viimeksi muokattu: 04.06.2018, 23:01:04 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #988 : 07.06.2018, 09:43:16 »
On se kone. Kiva seurata kun asiat tehdään kunnolla.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"
« Vastaus #989 : 09.06.2018, 23:55:31 »
Mutta paremminkin voisi tehdä jos jaksaisi nähdä rutkasti lisävaivaa :D Onhan tätä toki pyrkinyt tekemään edes jossain määrin huolellisesti.

Öljynlämpöämittarin kytkin paikalleen ja nyt kaipailisikin sitten lämpimämpää termaria öljynkiertopalikkaan. Saako tuohon vinokoneen suodattimen välipalikkaan jostain?
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

KL-varaosat  Race.fi