Ateho  Elekma

FRTV Official 940 V8 LS family drifter

  • 30 Vastauksia
  • 20862 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa FRTV Official

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • "Koska volvo!"
    • FRTV Official facebook
Vs: FRTV Official 940 b234 family drifter
« Vastaus #15 : 20.03.2016, 00:45:56 »
Katsoin videoita, hurrrrjan hyviäkin. Eikös tätä linjaa kannnaitisi jatkaa myös projektiin?
Nyt tämä on, kaikenlaisella kunnioituksella, kovin onnetonta. Ns puolivillaista, pystytte varmaan parempaa?
Niin siis voishan tätä tehdä näyttelyautoksikin mutta lähtökohtana on kumminkin tehdä auto mikä menee kovaa ja poikittain. Lisäks kuski eli minä niin tykkään vähän enemmän rotta lookista kun hipoilusta. Koneessa ei kumminkaan niissä millä on merkitystä niin säästellä.

Kaikki tosi volvolaiset käy seuraamassa, tilaamassa ja tykkäämässä FRTV:stä välittömästi.

Poissa FRTV Official

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • "Koska volvo!"
    • FRTV Official facebook
Vs: FRTV Official 940 b234 family drifter
« Vastaus #16 : 20.03.2016, 01:03:28 »
Tänään paikkansa löysi hukkaporttikin ja todettiin että etuloksusta kunnon huutoputki pihalle on hyvä ratkasu.  8) Pissapojan säiliön joutu siirtämään akun puolelle mutta siihen näppärästi mahtui pienempi akku viereen. Ja tosiaan ihan vaan siks koska rupes putsarille tuleen ahdasta ja sillä päätettiin tehdä oma kotelo siittä pissapojan säiliön vakiokohdalta alaspäin. Tuskin mikään yllätys on että sitten näitä kuvia muutama siittä kuinka hukkaportti suuniteltiin laittaa.







Huomenna aamulla takasin tallille ja auton kääntö toisin päin minkä jälkeen kone nostetaan pois ja lyödään pukkiin kiinni. Siinähän sitä sit samalla nopeesti sieltä purkaa männät irti ja pakkailee ne forssaan lähtöö varten valmiiks  ::)

Kaikki tosi volvolaiset käy seuraamassa, tilaamassa ja tykkäämässä FRTV:stä välittömästi.

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6135
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: FRTV Official 940 b234 family drifter
« Vastaus #17 : 08.01.2017, 20:08:10 »
Mitäs tälle kuuluu?
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: FRTV Official 940 b234 family drifter
« Vastaus #18 : 09.01.2017, 02:29:33 »
Mää voin tätä vaikka pävitellä jatkossa, jos kiinnostaa mitä autolle kuuluu..  :)

Tosiaan mäntiin saatiin koneistettua venttiilikolot forssassa hevimetillä.
Siitä alkokin aika armoton rakentaminen, kun auton piti olla pirkkahallissa näytillä tasan kuukauden päästä.
Mitä nyt kone oli osina hallin lattialla, auto ei ollut maalattu, moottorinohjaus ja johtosarjakin oli viellä paketeissaan.  :2funny:
Kaverin kanssa kaksin tätä ollaan tehty ja kummatkin viellä töissä päivät..
Päätettiin viellä, että auton pitää olla ajokunnossa messuilla.
Ei ihan kauheesti tullu nukuttua viimesellä viikolla ainakaan.  :idiot2:


Joka tapauksessa kone oli kasassa 8-päivää ennen, kun auton piti olla näytillä. Tässä vaiheessa koppakin oli saanut jo maalit päälleen.
Purin konehuoneen johtosarjasta kaiken turhan pois ja piilotin atecu:n johtosarjan samoihin kuoriin.
Muutama päivä ennen näyttelyä saatiin auto käyntiin 850 t5 suuttimilla, koska ev14 ei kerennyt tulemaan siihen hätään..
Meinas ensin vähän hätä tulla, kun perinteisesti vr anturin johdot menny ristiin siinä kiireessä. Vika löydettiin onneks melkeen heti.
Muistaakseni kardaanin etupätkäkin saatiin viimesenä päivänä vasta..  :2funny:

Trailerilla suoraan tallista messuille ja siellä pihassa ajettiin autolla ensimmäisen kerran yli 5metriä..
Pienestä kiireestä taitaa kertoa sekin, että tarrat autoon laitettiin vasta messuilla livenä  :idiot2: :2funny:







Näyttely meni ihan mukavasti ja sieltä ajamalla kotiin.  8)


Kesällä autolle ei oikeestaan tapahtunut mitään, kun kierrettiin joka viikonloppu tapahtumia kuvaamassa.
Syksyllä alle laitettiin bcracingin coilit huomattavasti vakioo jäykemmillä jousilla.
Toivotaan, että keväällä olisi auto iskussa. Turvakaaret ja bensalinjojen päivitys olis nyt ainakin edessä..

Lisää kuvia instagramissa: https://www.instagram.com/frtv_official/
« Viimeksi muokattu: 09.01.2017, 02:36:11 kirjoittanut Juzi »

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: FRTV Official 940 b234 family drifter
« Vastaus #19 : 09.04.2017, 18:15:13 »
Eilen vaihdeltiin Manleyn Dodge srt-4 tarkotetut venajouset tähän, kun mitat ja hinta vaikutti kohtalaisilta. Aika näyttää sitten miten toimivat..
http://www.manleyperformance.com/sc/mk/dodge/srt4_kits.shtml https://www.summitracing.com/int/parts/man-22190-16/overview/



Tehtiin komee työkalu, että saatiin vaihdettua ne kansi kiinni  :P


Uudet jouset kiinni

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: FRTV Official 940 b234 family drifter
« Vastaus #20 : 25.05.2017, 17:12:54 »
Käytiin vähän dynossa kurnuuttaan tänään.. 450hp ja 559nm pyöriltä piirty paperille.. Onhan se sentään koneelta +500hp ja +600nm niin ollaannan ihan tyytyväisiä. Tästä lisää stooria illemmalla!

Poissa Tico

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 379
  • www.vrcf.fi
Vs: FRTV Official 940 b234 family drifter
« Vastaus #21 : 25.05.2017, 18:30:42 »
Käytiin vähän dynossa kurnuuttaan tänään.. 450hp ja 559nm pyöriltä piirty paperille.. Onhan se sentään koneelta +500hp ja +600nm niin ollaannan ihan tyytyväisiä. Tästä lisää stooria illemmalla!

Ilmeisesti rengasongelmat ratkesivat? :D Hienot lukemat, onnittelut :)
960 -95 D5252T+ AW30/43
960 -96 B6284T + 722.643

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: FRTV Official 940 b234 family drifter
« Vastaus #22 : 25.05.2017, 22:54:58 »
Ilmeisesti rengasongelmat ratkesivat? :D Hienot lukemat, onnittelut :)
Juu saatiin lainarenkaat dynopaikan nurkasta :D
Noh tästä opimme, että epämääräisesti käännetyt pellit ja pinnotetut hylkyrenkaat voi jättää pois dynoreissuilta.. 170 tais olla rullilla vauhtia ja auto kyllä hytky ihan joka suuntaan ed mainitulla kombolla..  ;D

Mutta siinä olikin lähinnä ainoat vastoinkäymiset.. Ahtopaineen ohjaus, bensapuoli ja sytkä toimi, kun ihmisen mieli ja tippaakaan ei tullut mitään nestettä dynopaikan lattialle.

Ainoo homma mikä jäi vähän vaivaamaan on auton aika totaalinen tukkeutuminen 5700rpm jälkeen..


Tekee saman pudotuksen myös 0.8bar ahdoilla eli voiko se silti olla tuo hieman kyseenalainen masterpowerin ahdin mikä menisi tukkoon. Eipä me olla edes siipikokoja saatika ar:iä mitattu siitä..  Tässä joku loppupään dynoveto: https://www.youtube.com/watch?v=rZdkzQTx6Vc

Kuten tuosta kuvasta saattaa huomata niin autoon laitetaan 960 fl keula ja puskurit lähinnä alumiinisen konepellin takia  :)

Lisää kuvia/videoita: https://www.instagram.com/frtv_official/
« Viimeksi muokattu: 25.05.2017, 23:14:16 kirjoittanut Juzi »

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: FRTV Official 940 b234 family drifter
« Vastaus #23 : 11.06.2017, 18:32:01 »
Käytiin nyt viikonloppuna autolla ekaa kertaa Jurvassa botniaringin radalla ajelemassa. Harjotukset meni vähän myöhäseks perjantaina, kun autoo niputettiin viellä tampereella vaikka olis pitänyt olla ajamassa jo. Turvakaaretkin autoon saatiin torstaiksi vasta :P
Otettiin lauantaista sit kaikki irti ja ajettiin niin paljon, kun vaan pystyy.. Kisoista ei tullu oikeen yhtään mitään, mutta hauskaa ja oli ihme kyllä autokin toimi hyvin. Pientä parannettavaahan tossa aina keksii, kun ekaa kertaa menee radalle koittaan.  :D
Tästä on hyvä lähtee parantaan autoo ja kuskia!





Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
Vs: FRTV Official 940 b234 family drifter
« Vastaus #24 : 12.06.2017, 23:08:08 »
Tuleeko auto mantorppiin viikon loppuna?
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: FRTV Official 940 b234 family drifter
« Vastaus #25 : 12.06.2017, 23:42:52 »
Tuleeko auto mantorppiin viikon loppuna?
Tiimi tulee, mutta auto jää kotio. Ei olla niihin kekkereisiin ihan viellä auton kanssa valmiita.
Seuraavan kerran olis tarkotus ajaa Lapua Midsummer Madness DRIFTING 23-25.6
Pääsee kyllä taas joka ilta pajottamaan autoa gatebilin jälkeen, että keretään tekemään muutamat muutokset..
Vähän mietinnässä vaihdetaanko 3.54 perävälitys 3.31 ja sitten flat shifti asetukset atecuun.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: FRTV Official 940 V8 LS family drifter
« Vastaus #26 : 18.03.2018, 21:37:38 »
Photobucket pilannu kaikki vanhat kuvat, mutta ei anneta sen häiritä..

Asennettiin tohon 16v moottoriin hx40 superi ja tuli kyllä vetoja vähän erityyliin..
Siitä sitten kokolailla suoraan motoparkkiin kisoihin ja ekalla säätökierroksella takasuoran lopulla meni kansipahvi rikki.


Löydettiin onneks uus tilalle ja kasattiin viellä samana iltana..  :)

Kisoista nyt ei tullut kauheeta menestystä lähinnä tuon kansipahvi episodin takia..
Alkoi se jo loppua kohden sujumaan, mutta harjoitusta ja ehkä tehoakin olisi tarvinnut viellä lisää.

Tuon jälkeen käytiin lähinnä kaanaacenterissä reenaamassa.


Syyskuussa nostettiin vinokone pois keulilta ja myytiin.


Uudet suunnitelmat on tosiaan Cadillac escaladen 6l LQ9 moottori holset HX55 turbolla.
Vaihdelaatikkona on BMW 6v iso ZF jonka https://www.lensupowershop.fi/ muokkasi sopimaan.
Painoa lähtee myös aika reilusti pois mm. kaikki sivulasit ja takalasi vaihtuu polykarbonaattiin ja paljon muitakin muutoksia.



Lisää kuvia: https://www.instagram.com/frtv_official/
« Viimeksi muokattu: 25.03.2018, 14:03:30 kirjoittanut Juzi »

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: FRTV Official 940 V8 LS family drifter
« Vastaus #27 : 27.03.2018, 22:32:29 »


Turboo vähän soviteltu paikoilleen ja sisusta alkaa olemaan valmis. Paljon on silti työtä edessä..
Auto saattaa olla näytillä Hot Rod & Rock Show 2018 Tampereella. Ei kylläkään ajokunnossa, mutta jos edes maalattuna ja muuten kasassa.  :)

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Vs: FRTV Official 940 V8 LS family drifter
« Vastaus #28 : 29.03.2018, 18:27:55 »


Turboo vähän soviteltu paikoilleen ja sisusta alkaa olemaan valmis. Paljon on silti työtä edessä..
Auto saattaa olla näytillä Hot Rod & Rock Show 2018 Tampereella. Ei kylläkään ajokunnossa, mutta jos edes maalattuna ja muuten kasassa.  :)

Pinsiönparoonin poppoolta monet peukut prokkikseen O0 O0 O0 O0 O0

Seuraillaan ja ihmetellään eri medioissa etenemistä.

PS. Perässä tullaan  O0
NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: FRTV Official 940 V8 LS family drifter
« Vastaus #29 : 13.04.2018, 23:17:37 »
Pinsiönparoonin poppoolta monet peukut prokkikseen O0 O0 O0 O0 O0
Kiitos kiitos.

Auto olis nyt näytillä Hot Rod & Rock Showssa Radalle.comin osastolla C-hallissa.
Sinne vaan rohkeesti ihmettelemään ja laitan kuvia luultavasti huomenna  :)
« Viimeksi muokattu: 15.04.2018, 10:07:56 kirjoittanut Juzi »

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy